Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Znači sada ćemo imati vozila sa EKO2 rasporeðena na EKO2 I EKO1. Scenario BG: voz - a. :rolleyes:
 
Ne, punjači koje koristi prva serija električnih Higera nisu kompitabilni sa drugom serijom i obrnuto. Zbog toga starija serija vozi samo na liniji EKO 1, a druga samo na liniji EKO 2. Obzirom na činjenicu da se traži samo jedan punjač, takođe mislim da će punjač biti stacioniran u garaži.
 
Meni su ti EKO nazivi linija potpuno prevaziđeni... ne vidim nikakvu potrebu za takvim označavanjem linija danas posebno u svetlu električnih buseva koji privatnici svvakodnevno izvode na 35, 79... Mislim da te linije treba da ponesu neke brojeve iz obične numeracije...
 
Vise bi trebalo uvesti trenutne linije npr lupam 31 totalno da bude na struju.
Eko 1 i Eko 2 glupost
 
EKO2 je dobar samo kao pojačanje na pravcu St trg - Slavija i Slavija - Savski trg. Inače sama linija, oblika V, nema nikakvog smisla i postoji prvenstveno da promoviše BnV i Galeriju.
 
И ако ни улична мрежа нема смисла, ипак су то неки правци кретања за којима постоји потражња путника.
 
20241224_085549.jpg

20241224_085552.jpg
 
Nije to toliki problem, ako ima smisla, a američko tržište zna da bude dosta zahtevno, tako da to već i jeste uspeh sam po sebi, mislim ozbiljniji plasman vozila, što je nekada i imao mađarski Ikarus. Da bi se ispoštovali svi njihovi standardi, neki i od najlepših autobusa, gde spada i jedna Setra, postaju teške rugobe za moj ukus. Čak i mesto vozača mi bude retardirano u odnosu ne evropske verzije. Baš su Ameri čudni po tom pitanju. Kamioni i ok, čak šta više i super, al autobusi da te Bog sačuva.
 
@Kesha

Bizarna stvar koja se tiče teških vozila jesu famozni crni branici istog profila sveprisutni kod autobusa (što nije bio slučaj ni kod čuvenog RTS-a), a izostali kod još težih tegljača.

Sad je New Flyer nudi u boji karoserjie, ali je i dalje budžast. Štaviše zadnja maska im je bolje uklopljena od prednje upropašćene takvim branikom. Sa druge strane, Evropska vozila predstavljaju suprotan ekstrem, pa bi mogli da pripaze o dizajnu i robusnosti zadnje maske.

Evropski autobus najlakše amerikanizovan nesumnjivo može biti pokojni Iveco CityClass, i obrnuto New Flyer Xcelsior za nas interesantan u trolejbuskoj verziji. Novabus LFS, ako izuzmemo zakošenu prednju masku još više odgovara evropskim po proporcijama prepusta i os. rastojanja. Ipak je to "kanadski Volvo" sa Cummins motorom.

Što se New Flyera tiče dovoljno da zadnji prepust niskopodizuju, dodaju četvrta vrata, ugrade lepljena stakla i staklena vrata kao u Misisagi, odnosno da zadnji branik bude u boji karoserije a prednji pored toga i u ravni sa istom, tzv. "flush". Eventualno da skrate prednje osovinsko rastojanje, odn. produže prednji prepust i to bi bilo to.

Objektivno posmatrajući, za razliku od Evropljana oni neuporedivo bolje uklapaju krovne maske i na najstarijim vozilima tako da ne izgledaju glomazno, nezgrapno i nedosledno, uopšte neuklopljeno. Zahvaljujući tome portfolio gasnih, električnih i trolejbuskih verzija im je "vizuelno zaokružen" sa minimalnim razlikama, dok su dizeli ti koji odudaraju kao "kusi". U Evropi su oni norma, a svi ostali teške i neusklađene budževine sa nevešto vertikalno nastavljenim harmonikama van ravni, fuš tramvajskim ogradicama sa velikim zazorima, neskladnim isprekidanim linijama i opštim crnilom baznog/pozadinskog kolorita.
 
EKO prefiks u označavanju linija je uveden jedino zbog reklame i ničeg drugog. Hteli su da sve koji koriste ta vozila na svakoj stanici ponovo i ponovo potsećaju koliko imaju napredne vlasti. Jer je potpuno apsurdno rušiti stari i uvoditi paralelni sistem označavanja linija zbog razloga koji se čak i ne može javno formulisati tako da to ima smisla.

 
Problem je što se tad nije razmišljalo dugoročno i što im nije palo na pamet da će u budućnosti biti sve veći broj e-buseva, pa i da će svi biti e busevi u jednom momentu
 
Vrh