Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

14689702361ee8d8ce8601829661946_640.jpg

Bog te mazo, delegacija ko da nuklearku otvaraju! :ROFLMAO: Još su i ForOsta GOmpa doveli! :ROFLMAO:
 
Mene stvarno onako veoma zanima šta radi gradonačelnik da bude baš toliko zauzet da ga nema ama baš nigde? Šta je ono beše on, hirurg neki, nešto? Kako to dve funkcije, tj. dva posla? Koji će mi k. kao gradonačelnik ako ne može da izdvoji vreme da vrši tu funkciju. Još gore bi bilo da je obrnuto. Ovaj Vesić je toliko odvratan da mi bukvalno zgadi sve čega se on dohvati i gde se pojavi. Sad imam osećaj da bih dobio neku bolest kada bih ušao u EKO 2 samo zato što je on učestvovao na "svečanom otvaranju™️".
 
Koja je uopšte poenta tih elektrobuseva ovde? Pa zar nije logičnije da se sa njima zamenjuju već postojeće linije koje pogone dizelaši? A ne ovo, otvaranje tako nekih bespotrebnih linija i besmislenih trasa, koje ne bi ni bile otvorene da nisu kupilu EKO buseve. Niti "pročišćavaju" tako vazduh, niti će ikada sa toliko kupljenom količinom buseva i ako ih krenu zamenjivati sa dizelašima. Čisto bacanje i pranje para...
 
Danas sam imao prilike da naletim na nekoliko vozila. Ne znam šta rade, da li je do takta, popunjenosti vozila ili je nešto treće u pitanju, ali dva puta sam ih video u razmaku od par minuta, plus što sam jednom prilikom video jedno vozilo u Tadeuša Košćuškog kako ide ka okretnici, a drugo kako upravo izlazi ispod podvožnjaka.

20220124_142609.jpg


20220124_142824.jpg


20220124_142643.jpg


20220124_145713.jpg
 

Prilozi

  • 20220124_145713.jpg
    20220124_145713.jpg
    110,8 KB · Pregleda: 224
  • 20220124_145843.jpg
    20220124_145843.jpg
    233,2 KB · Pregleda: 245
Mene najviše zanima šta i kako u Uzun Mirkovoj.
Hteo sam danas da odem da vidim ali nije mi se dalo. Možda obiđem sutra.
Koja je uopšte poenta tih elektrobuseva ovde? Pa zar nije logičnije da se sa njima zamenjuju već postojeće linije koje pogone dizelaši? A ne ovo, otvaranje tako nekih bespotrebnih linija i besmislenih trasa, koje ne bi ni bile otvorene da nisu kupilu EKO buseve. Niti "pročišćavaju" tako vazduh, niti će ikada sa toliko kupljenom količinom buseva i ako ih krenu zamenjivati sa dizelašima. Čisto bacanje i pranje para...
1) da se na besmislen način pokuša da se dovuče više ljudi do Galerije
2) da se na besmislen način pokuša da se Savski trg i Beograd na vodi isforsiraju u novi centar grada i zbivanja
3) da Grad Beograd može da se hvali i maže oči ljudima kako bog zna kako čini za ekologiju tako što u gradu sa 900.000 privatnih automobila dodaje nekoliko autobusa na struju sa nereciklabilnim baterijama i koji će biti zreli za otpad već za 5 godina, ali koga briga je sve zvuči tako ''green'' da nema veze da li ima razuma ili ne...
 
Poslednja izmena:
Pa jel si prošao Uzun Mirkovom u njemu? Jel su menjali nešto u odnosu na prekjuče?
 
Nisam se vozio njime. Bio sam kod Beogradjanke i Tadeuša Košćuškog poslom, pa me EKO "pratio". Inače sam se vozio sa 26 od Air Serbia. Sve što sam fotografisao je bilo u prolazu.
 
Jutros su bili iz ulica za bicikliste oko 7 na Novoj S. Najavili su u subotu u 14.30h protest u Uzun Mirkovoj zbog ukidanja biciklističke staze. Bio sam na licu mesta pa sam izbrojao da postoji 18 parking mesta i bašta jednog kafića koje je potrebno ukinuti kako bi biciklisti imali stazu.

Takođe,danas u 16.40 gostujem na N1 u ime Vratimo trolu 28 kako bi govorio o Eko 2.
 
Kakvi kraljevi. :ROFLMAO:

Ako igde i ikome treba da protestuju, to je onda Gremlinu ispred Starog dvora, i da tamo njemu traže da se Uzun Mirkovoj vrati 2+1 kolovoz (uklanjanjem parking mesta, ''bašte'' i dela trotoara) koji je imala decenijama do 2010, te da sa strane višak koji ostane (pošto je šire od tri propisne trake) bude ostavljen za biciklističke staze. I eto im ga, rešen problem.


Žao mi je što ja i moji nismo nekad slikali baš tu deonicu Uzun Mirkove dok su bili trolejbusi u njoj i normalan kolovoz, pa da imam da pošaljem ovim nesrećnicima i objasnim im za šta treba da se bore i zalažu (za kolovoz i konfiguraciju do 2004 odnosno 2010, samo uz dodate staze sa strane). Umesto što kmeče tu bez ikakvog konkretnog cilja i predloga.



* Za one koji žele da znaju više:
2004. je ukinut trolejbuski saobraćaj iz Uzun mirkove ali je ostala površina nekadašnjeg kolovoza ka Trgu. Samo su na njoj bila iscrtana parking mesta, i uveden jedan smer kretanja niz tu deonicu dok ne smisle šta će dalje i šta kad/ako se izgradi nešto u Rajićevoj. Onda je 2010. tokom rekonstrukcije cele ulice, napravljena ova sadašnja niša za parkiranje, kao i ivičnjaci i trotoar na uglu sa Kralja Petra. I time do daljnjeg UM trajno osuđena da jednim delom bude dvosmerna, a drugim jednosmerna. Što nema veze s mozgom, naravno...
 
Poslednja izmena:
Evo jedne fotografije kako je izgledala ulica u periodu između 2004 kad su ukinuti trolejbusi i 2010 kad je rekonstruisana i promenjena. Znam da je taj period ne samo zbog nedostatka žica, nego i zato što se vidi zapušten zatvoren Beteks na ćošku, koji je početkom 2010ih, kad se ulica sredila i ''fensirala'', prerastao u današnji Ecco butik.
21928804.jpg

Levo se vidi ostatak starog kolovoza, onog krštenog i racionalnog, koji je nekada vodio ka Trgu Republike. Na tom parčetu saobraćajne trake ka Trgu, iscrtane su linije (Parking servis, ljubi ih majka) i napravljena parking mesta na kolovozu. Tako je bilo do 2010, kad je napravljen skroz novi ivičnjak sa nišom za parkiranje. Par godina kasnije, negde oko 2015, uvažena gospoda iz BG Homtown food su posadili ''baštu'' uzurpirajući 5 parking mesta, iako nikad nisu dobili dozvolu za to. Ali u Srbistanu, podnet zahtev za dozvolu nečega se odavno postivećuje sa dobijenom dozvolom. Pogotovu kad se podmaže sa par evrića u Opštini. I od 2010 je ovako kako je, tih fotografija bar imamo na pretek.

Doduše, ono što nije poznato ljudima koji nisu tu živeli jeste da godinama nakon menjanja smera i konfiguracije ulice, mnogi vozači - i automobili, i turistički autobusi, i policija, i đubretari, i dostava, i taksiji, svi redom... - su uletali u novonastali jednosmerni deo Uzun Mirkove da bi ''presekli'' na putu do Trga. Štaviše, uleću i dan danas. To je samo pokazatelj koliko je to rešenje nakaradno, i da treba da postoji smisleni koridor i u smeru Kalemegdan - Trg Republike, pa makar bio zabranjen za automobile i privatan saobraćaj.

Elem, ono što revolucionari iz bici udruženja treba da traže jeste upravo vraćanje tog kolovoza, ukidanje parking mesta i divlje ''bašte'', sprovođenje 2 trake KA Kalemegdanu, 1 trake OD Kalemegdana, i sa strane bi opet ostalo sasvim dovoljno mesta za ljubljene im bici staze.
 
Poslednja izmena:
Ovo je jedino trajno i smisleno rešenje za Uzun Mirkovu, tj deo od Kralja Petra do Studentskog trga. Nije baš ispalo kako sam želeo, još se navikavam na rad u GIMPu mada mi svi lepo kažu da pređem na Illustrator i Photoshop. Ali sve u svemu, vidi se suština lakše i brže nego hiljadu reči.
Uzun Mirkova predlog.jpg

Rešen problem generalnog saobraćaja iz pravca PMFa sve i da se prave nove garaže na St Trgu pa da ta vozila treba da se odvode odatle (a ne smeju na St Trg).
Rešen problem trase Vegana 2, a uz to ostavljena mogućnost da se jednog dana, daleko bilo trolejbusi spuste do 25. maja umesto raznih Vegan papazjanija.
Rešen problem svih posebnih vozila (hitna, komunalna, radna...) koja moraju da koriste ovu prečicu da ne bi kružili okolo naokolo do Trga Republike preko Dušanove i Beta Kentaurija.
Rešen problem turističkih autobusa za slučaj da nekad moraju da se vrate do St Trga (pošto obično idu Terazije -> Trg Republike -> Studentski -> Kalemegdan ali nekad se neki vrati)
Rešen problem pristupa dostavnih vozila potezu Trg Republike - Kalemegdan, čak i ako se dolazi iz pravca Kalemegdana.
Rešen problem taksija koji se često premeštaju po obližnjim stanicama ili traže mušterije tu po centru.
Rešen problem biciklističkih staza i kretanja, koje bi bile uz ivičnjake (na slici bele linije uz ivičnjake označavaju bici staze).
Trotoari ostaju iste širine s tim što bi možda samo ovaj ''desni'' bio sužen za 20, 30 cm. Ali možda. Ne mogu napamet, moram danas da vidim lično to mesto. Mada to se ne bi ni osetilo.
Na Studentskom trgu ostaviti Bumbare da zaustavljaju sve privatne automobile, u oba smera. Ređaju se kazne, budžet se puni, širi se svest da se u taj potez ne zalazi privatnim automobilom.

Jedino što se gubi su: 18 parking mesta; divlja "bašta" restorana BG Hometown Food; divlja "bašta" kluba Kolonija. I da, gubi se divlji parking za gospodu ispred Bordel Ninea, za koje me tek zabole uvce jer imaju svoju veliku garažu koja im ionako uvek stoji poluprazna, pa neka izvole pa nek je koriste.
 
Poslednja izmena:
Evo me u Uzun Mirkovoj. Videh i samog Vegana kako prolazi.
Nagradno pitanje:

Sta mislite, jel su pustili autobus u kontra smeru jednosmerne ulice, mimo zakona i signalizacije?
 
Dakle, Uzun Mirkova je i dalje dvosmerna i ništa nije rešeno niti izregulisano (osim razbacivanja sa znakovima koje niko ne ferma). U povratku sa 25. maja, Vegan 2 prolazi kroz Uzun Mirkovu, dolazi do zaustavne trake smera ka Kalemegdanu, tu onda nastaje gužva dok vozač pokušava objasni ovima u automobilima da mora da prođe tuda.

Uzun Mirkova.jpg

Uzun Mirkova2.jpg

5 minuta kasnije:
Vegan 2.jpg

Vegan2 2.jpg


Ovo je definitivno najbesmislenija i najpolitičkija linija JGPa u celoj istoriji Beograda. Ono kad je nešto toliko politički da se sprovodi čak i bez ispunjavanja osnovnih uslova, i to uz kršenje zakona i propisa.

A najjače od svega je što smradovi od novinara ne pišu o ovom crnjem delu Vegana 2, a kada se ostavi komentar da linija nije po zakonu i propisima, kao i to da se sprema ukidanje 22A i sakaćenje 29 i 31 do Slavije, partijski cenzori u redakcijama to cenzurišu i ne objavljuju.
 
Nije još koliko znam. Ostaviće je do aprila verovatno, onda će nju da ubiju a 29 i 31 iskasape do Slavije.

Verujem da u GSPu već vrište što će narednih 3 meseca morati da održavaju obe linije (22A i Vegana 2) a već strašno kubure sa vozačima.
 
Pa da su valjda te vozače sa 22A prebacili na EKO2. Ovako duplo bacaju pare i baš nisko padaju.

Baš bih voleo da vidim šta će se desiti, ako ovi padnu na izborima.
 
Pa nije puko bacanje para, potez Slavija - Studentski trg je već dobrano ojađen od polazaka poslednjih godina. Postojanje 22A i Vegana 2 je najmanje što Grad i DJP mogu i treba da urade da se to bude bar blizu nekadašnjem režimu funkcionisanja. Mislim, kad već smradine neće prosto da vrate 21 i 22 do St Trga. :)

Samo što imaju strašan manjak vozača, o čemu se priča i upozorava već 5 godina. Isto kao i sa mašinovođama u ŽS, isto kao i sa profesionalcima u Vojsci.
Ali u Srbiji, povećanje plata odnosno zapošljavanje novih ljudi i dobro upravljanje kadrovima je poslednja mera koju poslodavac razmatra, pogotovu ako je državni aparat zaostao u 50im. I dalje ovde važi ona mantra ''ako ti nećeš da radiš za crkavicu, ima ko hoće''.

Minvajl, i Zamenik gradonačelnika i Ministar finansija se obojica busaju po medijima kako Beograd i Republika nikad veće budžete nisu imali...


P.S.
Nažalost, neće pasti na izborima. Propustiće se ova prilika da se osakati SNS sad kad je najslabiji i verovatno nas čeka još bar 10 godina SNS vladavine. I na lokalu i na republičkom nivou.
 
Pa, pazi. S obzirom da imaju neiskorišćen kapacitet trolejbusa, koji terminiraju na Slaviji. Imaju neiskorišćen kapacitet tog autobusa 22A, kog već pokriva EKO2.

A i da, na sajtu GSP-a, a i na sajtu bgprevoz.rs nema reda vožnje za 22A.
 
Vrate sve kako je bilo pre nego što su počeli da se ponašaju kako se ponašaju i da sa svojim izrodima iz Kruševca ruše i menjaju sve kako im se digne, i sve bi se rešilo za dva dana.

Sve je to lepo funkcionisalo skoro 40 godina dok oni s njihovim kadrovima iz Kruševca i Bosanskih jevukobina nisu uzeli da menjaju i ''optimizuju''.
Nisu sposobni da reše bilo šta, i ovaj Gremlin i ovaj izBosne, a vide da grad raste i sve više im nude mita za atraktivne kvadrate. I šta će, kako će, izmisle novi sport i izgovor: Okretnice smetaju. I krenu da ih ukidaju i izmeštaju u bestragije jer prizor novijeg autobusa koji stoji i čeka u mestu je postao nepodnošljiv za urbanizam. A dok smo gledali zarđale i propale Zijače i Ikare i slušali kako brekću pa i puše se, to je bilo ok...
Nego jbg, moraju da opravdaju svoja psotojanja i funkcije pa izmišljaju poslove i filozofije ni iz čega.
 
Poslednja izmena:
 
Znam da je naglasio da se ukida 22A po uspostavljanju vegana. Igore, ako je slikan u vožnji ovako prazan, onda veselo, bačena para.
 
Vrh