Šta je novo?

Грчка улица Бежанијска коса - Сурчинска улица Ледине

markobg":2doi1sdz je napisao(la):
Mala digresija. Meni je, pre svega, potpuno nepojmljivo što ceo taj potez N. Gvozdenovića-Huga Klajna od samog početka nije projektovan bar kao 2+2 saobraćajnica!! Potpuno je nerazumno, čak rekao bih i ludo, da je centralna saobraćajnica jednog tako velikog naselja, a što je još bitnije - relativno novog i građenog skoro pa od nule - tako uzana. Da su se o nekim stvarima razmišljalo od početka ne bi sad u tom kraju imali brdo saobraćajnih problema.

Jasno je da je B. Kosa, bar onaj deo prema groblju, iako veoma privlačno naselje, koje je, opet kažem građeno većim delom od nule, prilično zapostavljena od samog početka. Pođimo od činjenice da joj nedostaju bazične stvari, od adekvatnih ulica do škola (B. Pekić je previše udaljena, muka mi je da gledam onu decu kako se guraju po 74 i 75...).

Naravno, sad ne može nazad, šta je tu je.

Uzgred, šta raditi sa okretnicom buseva (koja je ništa drugo do običan adaptirani parking)? Gde nju izmestiit? Predpostavljam da će se izgradnjom novih saobraćajnica javiti potreba za daljim produživanjem linija ka Surčinu, pa možda postane i nepotrebna.
Маркобг, улице Др. Хуго Клајна и Недељка Гвозденовића нису ни требале да буду централне саобраћајнице, оне су сад то силом прилика. Централне саобраћанице на Бежанијској Коси су Партизанске авијације, Марка Челебоновића, Николе Добровића, Норвешка и Грчка (кад буде цела урађена тј. пробијено оно парче од 450 метара дужине) и све ове улице су са 2+2 правцима, а то и сам знаш. Од тих централних улица једино је улица Партизанске авијације од раскрснице са Марка Челебоновића и Николе Добровића па неких 50. метара даље има сужење са правцем 1+1, па све до краја (800 метара) до оне ЕКО пумпе.

Баш због тога што Грчка улица још није завршена, је и сва ова „гунгула“ са саобраћајем на Бежанијској Коси. Биће још и већа кад се уради траса УМП-а од Тошиног бунара до Бувљака, петља у Јурија Гагарина и мост на Ади и кад саобраћај „крене“ пуном мером преко Косе. Све ће се то урадити пре него што се и пробије Грчка улица до Сурчинског пута.

Биће још вртића и школа и осталих објеката на Коси, али ће се још мало чекати, колико знам а и наш члан Белка је то исто рекао, један вртић би требао да почне да се гради сад на пролеће. То зависи и од Града, јер они то финансирају, а што се основне школе тиче то стварно не знам кад треба да се гради. Кад се то све изгради тек ће онда бити кркљанац по свим улицама на Коси, а посебно овде у 3. Месној заједници, где сам ја (Недељка Гвозденовића 15).

Окретница 74. и 75. је привремена, а кад се уради Грчка улица, њом би требало да иде једна од тих линија или нека нова линија. Идеја је, колико сам чуо, да се ове две садашње линије продуже до окретнице у Лединама где окреће 71., што не би било лоше.

Кад буде, биће (што каже Шојић) !
 
Маркобг, улице Др. Хуго Клајна и Недељка Гвозденовића нису ни требале да буду централне саобраћајнице, оне су сад то силом прилика. Централне саобраћанице на Бежанијској Коси су Партизанске авијације, Марка Челебоновића, Николе Добровића, Норвешка и Грчка ... Баш због тога што Грчка улица још није завршена, је и сва ова „гунгула“ са саобраћајем на Бежанијској Коси.
Hmm, rekao bih pre da su te ulice rubne, ne centralne (osim P. avijacije). Drugim rečima, ne mislim da je problem nedovršene Grčke ulice toliko bitan koliko je problem kompletnog urbanističkog plana koji je od početka pun mana i koji je zaista trebao da predvidi Gvozdenović-Klajn kao centralni potez u delu naselja ka Groblju. Bojim se da će se dovršetkom Grčke ulice izmestiti samo "tranzitni" saobraćaj, dok će "lokalni" (da se tako izrazim) koji je i najobimniji ostati i opet će biti problem sa 1+1 potezom gde mnogi vole da se parkiraju na kolovozu samo minut-dva dok skoknu po novine, cigare ili sl. Naravno Grčka ulica će sigurno pomoći ali mnogo bi lepše bilo da je u potpuno novom naselju, građenom najvećim delom od nule na njivama i gde je bilo puno prostora, odmah bilo predviđeno više širih ulica!

Pomenutu P. avijacije takođe je bez ikakvih problema moguće proširiti sve do pumpe. Prostora za to ima i nije mi jasno zbog čega ne postoje planovi da se tako nešto uradi, saobraćaj je više nego frekventan. Praktično možda bi jedino bilo malo muka oko romskog naselja baš preko puta pumpe, sve ostalo je zelenilo a parcele u vlasništvu grada.

Izgradnja novog mosta i spajanje sa UMP će svakako privući dobar deo saobraćaja i to prvenstveno iz pravca Surčina i to je svakako veliki problem. Zato i kažem da mislim da je Grčka ulica prvenstveno važna da rastereti "tranzitni" saobraćaj sa Kose ali i da se isti usmeri ka UMP. U skladu s tim je i ogroman problem parkiranje u desnoj traci (u oba smera) u ulici Nikole Dobrovića, to bi takođe moralo raščistiti inače će biti usko grlo (a već i jeste).

Dakle saobraćajni problemi na Kosi su svakako obimni i trebalo bi ih sistemski rešiti, Grčka ulica će samo pomoći ali mora još dosta toga da se uradi.

Окретница 74. и 75. је привремена, а кад се уради Грчка улица, њом би требало да иде једна од тих линија или нека нова линија. Идеја је, колико сам чуо, да се ове две садашње линије продуже до окретнице у Лединама где окреће 71., што не би било лоше.
Visokofrekventna gradksa linija u Grčkoj ulici je u ovom trenutku čist promašaj (iako su već izgrađene posebne niše za stanice), posebno ako se tu izmeste 74 ili 75. Ta ulica je u najvećem svom delu predaleko od svih stambenih i drugih zgrada, dosta bi se pešačilo do tih stanica, praktično bi služila najviše groblju. Možda eventualno provući neku od prigradskih linija od Surčina do okretnice 65 (gde bi se presedalo) kako bi se tim ljudima omogućila bolja veza sa grobljem i Kosom uopšte. Naravno, ukoliko novogradnja uz ulicu procveta svakako da bi linija imalA više smisla (mada ljudi generalno ne vole pogled na groblje).

Drugi problem je što je okretnica na Ledimama je potpuno neadekvatna i nedovoljnog kapaciteta da primi nove linije tako da bi nju ili moralo rekonstruisati i proširiti (za šta nema mesta) ili izmestiti i izgraditi novu, veću na nekom drugom mestu (što opet vuče svoje probleme). No sad sam se ipak previše udaljio od teme. ;)

P.S.
Nisam stanovnik Kose ali igrom slučaja više nego dobro poznajem taj kraj. ;)
 
Ja se nikako ne slazem da je tranzitni saobracaj kroz Nedeljka Gvozdenovica mali i da spajanje Grcke sa Surcinskim putem nece dovesti do rasterecenja. Cim se Grcka ulica spoji sa Surcinskim putem najbolje bi bilo da se "prekine" veza N.Gvoydenovica i Surcinskog puta, pa bi onda ta ulica bila ono za sta i jeste predvidjena. Nije poenta siriti postojece ulice i praviti bulevare od lokalnih i pristupnih ulica, nego treba lepo planirati i upravljati saobracajem.
 
Provozao sam se juce Norveskom i Grckom ulicom i dosao do corsokaka. :vops:
U svakom slucaju jedan sporna tacka je resena.
 
markobg":3ezwjanv je napisao(la):
Hmm, rekao bih pre da su te ulice rubne, ne centralne (osim P. avijacije). Drugim rečima, ne mislim da je problem nedovršene Grčke ulice toliko bitan koliko je problem kompletnog urbanističkog plana koji je od početka pun mana i koji je zaista trebao da predvidi Gvozdenović-Klajn kao centralni potez u delu naselja ka Groblju. Bojim se da će se dovršetkom Grčke ulice izmestiti samo "tranzitni" saobraćaj, dok će "lokalni" (da se tako izrazim) koji je i najobimniji ostati i opet će biti problem sa 1+1 potezom gde mnogi vole da se parkiraju na kolovozu samo minut-dva dok skoknu po novine, cigare ili sl. Naravno Grčka ulica će sigurno pomoći ali mnogo bi lepše bilo da je u potpuno novom naselju, građenom najvećim delom od nule na njivama i gde je bilo puno prostora, odmah bilo predviđeno više širih ulica!

Pomenutu P. avijacije takođe je bez ikakvih problema moguće proširiti sve do pumpe. Prostora za to ima i nije mi jasno zbog čega ne postoje planovi da se tako nešto uradi, saobraćaj je više nego frekventan. Praktično možda bi jedino bilo malo muka oko romskog naselja baš preko puta pumpe, sve ostalo je zelenilo a parcele u vlasništvu grada.
Маркобг, у праву си што се тиче садашње ситуације улица које сам споменуо, да су рубне. Норвешка и Грчка улица јесу и биће увек рубне улице у овом насељу, а Марка Челебоновића је „привремено рубна“ из разлога што њена десна страна, целом њеном дужином од 3 км, није у опште изграђена, тј. још нема ни једног стамбеног или пословног објекта (ту наравно не рачунам оне бараке и ону теретану). Биће једног лепог дана, кад изместе оне далеководе ! Е кад то ураде и почну да граде у тој улици, онда ће и она бити централна саобраћајница, зато сам и тако написао.

Ипак кад се Грчка улица заврши/доврши и пусти у саобраћај, одвући ће јако велики део (намерно овако наглашавам) саобраћаја, и транзитног и локалног. Разлог што ће одвући и добар део локалног саобраћаја је тај, што Грчка улица неће имати семафоре и већина или чак сви који станују на потезу од Љубинке Бобић до Сурчинског пута ће баш због тога возити туда. Извињавам се биће један семафор и то на раскрсници Грчке и будуће саобраћајнице која сад има ознаку Т6, а ако ту буде кружни ток, онда још боље, нема семафора и биће бољи проток саобраћаја.

Да је урбанистички план на Б. Коси пун мана, ту си у праву. Само један пример – паркирање, зашто само три (3) зграде, за сада, на Коси имају гараже испод зграда ? То ми никако није јасно што нису изградили гараже уместо подрума. Или да су радили гараже испод паркова који се налазе у оквиру зграда, као рецимо иза моје зграде, велики парк између Недељка Гвозденовића, Рашка Димитријевића и Љубинке Бобић, па оне Енергопројектове зграде у Н. Гвозденовића од броја 2 -10 и од броја 12 до 18 пошто су те зграде у та два блока баш онако распоређен у коцкастом облику, а паркови су између зграда, ту су лепо могли испод тих паркова да изграде заједничке гараже и да буде ко бомбона. Чуди ме да једна таква реномирана грађевинска и пројектантска кућа као што је Енергопројект, превиди тако нешто и омане на томе. Јесте да би цена стана била онда нешто скупља, али већина би узела и гаражна места.

Pomenutu P. avijacije takođe je bez ikakvih problema moguće proširiti sve do pumpe. Prostora za to ima i nije mi jasno zbog čega ne postoje planovi da se tako nešto uradi, saobraćaj je više nego frekventan. Praktično možda bi jedino bilo malo muka oko romskog naselja baš preko puta pumpe, sve ostalo je zelenilo a parcele u vlasništvu grada.
Мислим да улица Партизанске авијације не би могла да се прошири, од њеног сужења па до ЕКО пумпе из разлога што је у оном делу где је ЈКП Београдски водовод и канализација, ограда тог предузећа сувише близу самој улици и то је један од проблема ! Да у сваком случају би било и та како добро кад би се то урадило јер је и ова улица јако оптерећена, а ту су, као што и сам знаш, још и она два, беспотребна лежећа полицајца. Други „проблем“ је, бар тако мислим, тај што је улица Бежанијских илегалаца 1+1 саобраћајница и да је којим случајем П. авијације до краја 2+2, онда би био проблем како направити сужење ради "улива" у Бежанијских илегалаца, а код раскрснице са Љубинке Бобић !?

Посебан проблем је и са твоје стране споменуто цигојнерско насеље (ми га зовемо Бежанијско Дедиње), ту би требало да се гради зграда као што је она бела до тог насеља, али то ће бити на куково лето ! Видео си сигурно каква је ту ситуација, благи очај.


U skladu s tim je i ogroman problem parkiranje u desnoj traci (u oba smera) u ulici Nikole Dobrovića, to bi takođe moralo raščistiti inače će biti usko grlo (a već i jeste).
Да и Николе Добровића је исто проблематична са обе стране, иако је 2+2 она је сад 1+1 на оном делу од Паризанске авијације до Стојана Аралице. Али колико сам чуо и у тој улици би требало да се раде паркинг места као што је урађено и у мојој улици тј. Недељка Гвозденовића. Можда би требало да искористе и оне две веће зелене површине (које нису ни парк ни ништа, ничему не служе !) и да ту направе подземне заједничке гараже, а изнад да буду паркови !

Visokofrekventna gradksa linija u Grčkoj ulici je u ovom trenutku čist promašaj (iako su već izgrađene posebne niše za stanice), posebno ako se tu izmeste 74 ili 75. Ta ulica je u najvećem svom delu predaleko od svih stambenih i drugih zgrada, dosta bi se pešačilo do tih stanica, praktično bi služila najviše groblju. Možda eventualno provući neku od prigradskih linija od Surčina do okretnice 65 (gde bi se presedalo) kako bi se tim ljudima omogućila bolja veza sa grobljem i Kosom uopšte. Naravno, ukoliko novogradnja uz ulicu procveta svakako da bi linija imalA više smisla (mada ljudi generalno ne vole pogled na groblje).

Drugi problem je što je okretnica na Ledimama je potpuno neadekvatna i nedovoljnog kapaciteta da primi nove linije tako da bi nju ili moralo rekonstruisati i proširiti (za šta nema mesta) ili izmestiti i izgraditi novu, veću na nekom drugom mestu (što opet vuče svoje probleme). No sad sam se ipak previše udaljio od teme. ;) .
Нисам мислио на неку високофреквентну градску линију да иде Грчком улицом, пошто су већ изграђена аутобуска стајалишта. Што ти кажеш да се Сурчин или неки други део града споји са Косом и да аутобуси окрећу где и 65 и 711. Видећемо уосталом кад се заврши Грчка улица која ће линија да иде туда, а једног дана ће се сигурно изградити и зграде које ће бити уз леву страну улице па ће можда требати и још нека градска линија.
Како је расло насеље Б. Коса тако се и линија 75 и продужавала, а где ће се коначно скрасити окретница, а и сад 74. то још нико јавно није изјавио, само се нагађа, а једно од тих нагађања је и окретница у Лединама !
 
gaudi":3ipi2iei je napisao(la):
Ja se nikako ne slazem da je tranzitni saobracaj kroz Nedeljka Gvozdenovica mali i da spajanje Grcke sa Surcinskim putem nece dovesti do rasterecenja. Cim se Grcka ulica spoji sa Surcinskim putem najbolje bi bilo da se "prekine" veza N.Gvoydenovica i Surcinskog puta, pa bi onda ta ulica bila ono za sta i jeste predvidjena. Nije poenta siriti postojece ulice i praviti bulevare od lokalnih i pristupnih ulica, nego treba lepo planirati i upravljati saobracajem.
Гауди, у праву си и те како кад кажеш да транзитни саобраћај у Недељка Гвозденовића није мали, и да само допуним и локални саобраћај. Наравно да ће спајање Грчке улице са Сурчинским путем довести до и те каквог растерећења, јер ће буквално сав транзитни саобраћај да се пресели у Грчку. Било би лепо кад би се направио тај "прекид" везе између Недељка Гвозденовића и Сурчинског пута и онда би на оном делу где је сад она мала узбрдица према Сурчинском путу, могло да се направи једна права окретница за линије 74. и 75., ово размишљам наглас.

Та окретница не би уопште сметала за даљу изградњу наставка улице Др. Ивана Рибара доле према Војвођанској, а и не би сметала баш пуно, што се буке тиче, ни околним зградама. Једним ударцем би се урадиле две добре ствари, 1) права окретница и 2) изместило би се оно цигојнерско насеље, и то у случају ако би се окретница радила се десне стране улице. Ако би окретницу рецимо радили са леве стране улице, е онда би требало јако пуно кубика земље изместити да се ту направи та окретница.
 
Ипак кад се Грчка улица заврши/доврши и пусти у саобраћај, одвући ће јако велики део (намерно овако наглашавам) саобраћаја, и транзитног и локалног. Разлог што ће одвући и добар део локалног саобраћаја је тај, што Грчка улица неће имати семафоре и већина или чак сви који станују на потезу од Љубинке Бобић до Сурчинског пута ће баш због тога возити туда. Извињавам се биће један семафор и то на раскрсници Грчке и будуће саобраћајнице која сад има ознаку Т6, а ако ту буде кружни ток, онда још боље, нема семафора и биће бољи проток саобраћаја.
Da se razumemo! Nikako ne kažem da izgradnja Grčke ulice neće pomoći oko rasterećenja!! Samo izražavam žaljenje, ko što rekoh, što nije bilo još širih ulica na prostoru Bežanijske kose jer čak i kad se izmesti tranzitni, lokalni saobraćaj će idalje biti problematičan, posebno nepropisno parkiranje, koje uz to najviše smeta autobusima. Mislim da je širenje N. Gvozdenovića danas nerealno, za to nema ni mesta.

Мислим да улица Партизанске авијације не би могла да се прошири, од њеног сужења па до ЕКО пумпе из разлога што је у оном делу где је ЈКП Београдски водовод и канализација, ограда тог предузећа сувише близу самој улици и то је један од проблема ! Да у сваком случају би било и та како добро кад би се то урадило јер је и ова улица јако оптерећена, а ту су, као што и сам знаш, још и она два, беспотребна лежећа полицајца.
Mislim da sigurno ne bi bio veliki problem uzeti od Vodovoda jedno 5-6 metara zemljišta da bi se proširila ulica (koja ne bi imala ostrvo). Ne bih rekao da su ti policajci toliko nepotrebni, možda su samo na pogrešnom mestu, trebalo je da su bliže raskrsnici, a i jedan bi bio dovoljan. Na tom uglu sa Peđe Milosavljevića prelazi veliki broj dece koji idu u školu. Da ne govorim da se pre postavljanja policajaca tuda letelo kolima, sudari su se stalno dešavali na toj raskrsnici, posebno jer automobili izleću ko blesavi sa strane, a preglednost je jako loša, posebno kod onog Kineza! Čak možda ne bi bilo loše ni postavljanje semafora što bi onda u potpunosti eliminisalo potrebu za policajcima. Saobraćaj bi bio malo usporen ali sigurno bezbedniji.

Други „проблем“ је, бар тако мислим, тај што је улица Бежанијских илегалаца 1+1 саобраћајница и да је којим случајем П. авијације до краја 2+2, онда би био проблем како направити сужење ради "улива" у Бежанијских илегалаца, а код раскрснице са Љубинке Бобић !?
Ne vidim ni tu problem, takvih rešenja ima dosta po gradu. A posebno što u Ilegalcima saobraćaj nije toliko veliki. Uzgred, Ljubinke Bobić je svakako takođe još jedna ulica koja je, bar po meni, od početka trebala da bude projektovana kao 2+2, pa skroz dole do Gandijeve (ogromna gužva na nizbrdici jer je to najkraća veza sa Blokovima).

Недељка Гвозденовића. Можда би требало да искористе и оне две веће зелене површине (које нису ни парк ни ништа, ничему не служе !) и да ту направе подземне заједничке гараже, а изнад да буду паркови !
Podzemne garaže su ogromna investicija. Za početak ne bi ni običan površinski parking bio loše rešenje. U svakom slučaju glavna ulica se mora raščistiti.
 
Ja zivim u Bezanijskih ilegalaca i mislim da za sada nije neki problem da se iz 2+2 ulijemo u 1+1. Pogotovo sto se planira da celo naselje koje obuhvata ta jedna ulica Bezanijskih ilegalaca ostane predvidjeno za individualno stanovanje sa niskim koeficijentima, tako da je postojeca saobracajna infrastruktura sasvim dovoljna.
 
@Маркобг, наравно да се разумемо и чак шта више размишљамо слично уз неке мале варијације мишљења. На жалост ето та проклета урбанистичка решења са пуно мана су донела јако пуно саобраћајних проблема. Није се довољно гледало у будућност, да ће број становника и возила стално расти и да та возила треба слободно и без икаквих проблема да се крећу улицама и да се паркирају. Наравно да је било и те како простора за то, али ето урбанисти и планери чак забораве да пројектују и паркинг места, а камоли да пројектују гараже испод зграда или паркова ! Зато је и Општина Нови Београд покренула ту иницијативу, да исправи грешку урбаниста, око паркинг места у Недељка Гвозденовића што је одлична ствар и што су иста урађена. Колико још недостаје паркинг места у Недељка Гвозденовића види се и по томе што и даље станари зграда од броја 12 до 18 паркирају кола на тротоару, а један још увек свог Хјундаиа и35 паркира тик уз зграду до степеништа у улаз зграде. Чак шта више има и постављену решетку са катанцем, да му чува то место кад он није ту !!!

Ех, да су изграђене гараже испод зграда, а да је било памети, данас не би имали ове проблеме (и не само у насељу Бежаниска коса) око паркирања и самог локалног саобраћаја. Као што сам у претходној пошти споменуо на Коси само 3 (три) зграде, за сада, имају подземне гараже, а на жалост неке зграде немају ни паркинг места. Уосталом и у осталим деловима Новог Београда је мало зграда које имају подземне гараже. Сетимо се само крајем педесетих и почетком шездесетих година, када се увелико градио Нови Београд, блокови 1, 2 и 3, све зграде у тим блоковима имају гараже. Касније се одустало од те концепције (!!!) и већина зграда у Новем Београду их немају.

Све улице на Бежанијској коси су 1+1, сем оне четири улице које смо споменули (да не понављам) су 2+2, тако да ће локални саобраћај и даље остати у проблему, али ће ипак добар део гужве око локалног да спасе Грчка улица кад се уради до краја, а ту мислим на део Косе који гравитира према овој улици тј. првенствено на III Месну заједницу.

Ја бих лично и те како волео да се тих задњих око 800 метара Партизанске авијације прошири на 2+2 траке. Да ли би Водовод то дозволио или не то је већ друго питање, а вероватно да и не, ако се они питају, а ако се пита опшина и град и ошшти заједнички интерес, е онда да. Тротоар за пешаке би у том случају морао да буде скроз уз бетонску ограду Водовода што можда и не би било лоше, а тада би се и на лапо задовољство свих у крају решио и делимично проблем са цигојнерским насељем (где их онда раселити, већ видим „хуманитарце“ како протестују, блокирају саобраћај !). У случају проширења у Бежанијских илегалаца би морало да се изузме и онај део земљишта и затвори онај улаз у гараже код станова у низу и отвори нови нешто даље !

Што се лежећих полицајаца тиче у Партизанске авијације онако како су сад постављени не служе ничему, бар онај који је баш много удаљен од саме раскрснице. Тај би требало поставити пре раскрснице, гледано од пумпе, јер колико знам лежећи се постављају на раскрсницама увек пре и после ње. Раније су у овом делу улице била четири лежећа, па су се неки бунили и ето склонише их. Иначе и сад се тим делом улице вози јако брзо, без обзира на лежеће, на жалост.

Покренуо сам био акцију пре једно 10-так година, да се у мојој улици Недељка Гвозденовића на раскрсници са Виктора Новака поставе лежећи полицајци због честих саобраћајних несрећа, а на жалост било је и погинулих, а и брзе вожње од семафора код пијаце па даље. И мали машинбравар-црвени политичар Чеда Ј. је ту имао пре пар година саобраћајку, опалио га моторциклиста у пуној брзини отпозади, јер је Чедица непрописно излетео из споредне улице (В.Н.) у главну (Н.Г.).
Градски секретаријат је одбио наш захтев јер како су тада рекли, лежећи полицајци се не постављају на улицама где су линије ГСП-а !!!! (која глупост). Па пун је град улица са лежећим полицајцима куда иду градске линије. А ето прошле године су у мојој улици поставили код Максија два лежећа и то оба после раскрснице (а туда иду и 74 и 75), а пре пар месеци су ту пустили у рад и семафоре !

Значи за проширење улице Партизанске авијације остаје само да се покрене иницијатива уз јако добро образложење, вредело би покушати !
 
Гага":3er67fak je napisao(la):
Сетимо се само крајем педесетих и почетком шездесетих година, када се увелико градио Нови Београд, блокови 1, 2 и 3, све зграде у тим блоковима имају гараже. Касније се одустало од те концепције (!!!) и већина зграда у Новем Београду их немају.
С тим што и тамо има сувише мало гаражних места, нарочито у солитерима који имају преко 100 станова, а неколико гаражних места.
 
Да, али се барем размишљало о колима у урбаном простору. Исто и у Братислави у зградама, које су грађене у тим годинама има пар гаража, мало, али има. А после ништа. Занимљив феномен...
 
Wile E. Coyote":2m2e89ux je napisao(la):
Гага":2m2e89ux je napisao(la):
Сетимо се само крајем педесетих и почетком шездесетих година, када се увелико градио Нови Београд, блокови 1, 2 и 3, све зграде у тим блоковима имају гараже. Касније се одустало од те концепције (!!!) и већина зграда у Новем Београду их немају.
С тим што и тамо има сувише мало гаражних места, нарочито у солитерима који имају преко 100 станова, а неколико гаражних места.
Тачно је то, али барем и ти солитери имају гараже. Поента је у томе што се тада мислило о томе, а сад....(да не кажем неку ружну реч).

Ја сам становао у Булевару Лењина (садашњи Булевар Михајла Пупина ) број 169, тада смо ту зграду звали Д14, од 1961. до 1968. године., то је баш солитер са 111 станова. Гаражних места ваљда око 15 колико се још сећам, наравно мало али опет.
 
Ја сам становао у 179, од 1977. до 1989. Још кад смо се доселили, био је хаос на паркингу, јер је стварно било много станова, а мало паркинг места. У осмоспратницама је вероватно било мало боље.
 
Јуче, субота-3.април, вршена је анкета по зградама у мом крају на Бежанијској Коси, III Месна заједница, улица Недељка Гвозденовића и околне, од стране анкетара Општине Нови Београд, а то су у ствари активисти чланови жуте партије (мада то нису хтели да кажу), о томе шта би требало урадити и побољшати у овом делу насеља Бежанијска Коса. Наравно да сам дао брдо предлога, а и супруга (она највише око предлога за вртиће, пошто јој је то била струка), што су уредно и записали.

Мало ме је изненадила њихова вест да ће почети у другој половини ове године да се ради завршетак-пробијање Грчке улице према Сурчинском путу !!! Кад сам им рекао да можда до тога неће доћи јер прво мора да се изузме 6000 м2 земљишта од физичких лица, а у корист града, да би се наставили радови на завршетку ове улице, а сад град нема паре за то. И активисти се изненадише одакле ја то знам, па рекох да сам члан форума Беобилд и да ту све има црно на бело и препоручих им да убудуће прате наш сајт и дадох им сајт адресу.
Споменули су и то, кад се заврши Грчка улица, да ће онда моја улица Недељка Гвозденовића убудуће бити једносмерна улица, али нису знали у ком смеру ће бити једносмерна ! Ако је и то тачно, смер се сам по себи логично намеће, да ће бити једносмерна у смеру од пијаце према Сурчинском путу. Уосталом и нови паркинзи који су направљени у мојој улици то на неки начин показују, урађени су под углом и то баш за смер улажења возила кад возите од пијаце према Сурчинском путу. Нису ни знали да објасне како ће и куда онда да иду линије 74 и 75 !

Све ово би требало још проверити да ли је тачно или не, а ево и зашто. Следеће што су рекли ови активисти, је то да су пре пар дана почела радови на новој основној школи на Б. Коси и то у Грчкој улици, а одмах поред ње треба да се гради, нешто касније и нови вртић. Нова основна школа, како су рекли, би требало да се заврши до краја августа тј. до почетка нове школске године 2011/2011 !!!

Чим су отишли погледао сам сајт Општине Нови Београд, јер сам сматрао да би таква једна значајна вест требало да буде на сајту наше општине, али на жалост ту вест нисам пронашао. Није ме мрзело, отишао сам до Грчке улице и прошетао целом њеном дужином, са намером да усликам то и наравно одговарајућу таблу за почетак радова, и да то поставим на наш форум као лепу вест, али на жалост нигде не пронађох то градилиште, што кажу деца, нема нигде ничега ни од корова. У Грчкој улици постоје само два плаца на којима би могло тако нешто да се ради, али та два плаца су празна, односно под брдом земље и дивљих самониклих дрвећа.

Значи ипак је све ово само једна прича-жвака за предизборну кампању за изборе за следећу годину, коју су жути ето практично већ почели на овакав начин !

Била је још једна прича ових активиста, да следеће године на пролеће почиње да се гради Дом Здравља на Б. Коси и то прекопута пијаце, односно код Чика Мишкове задужбине.

Прошлог викенда (27. марта) сам снимио пар слика Грчке улице, како бих их поставио на форум и да се мало боље упознамо са овом будућом значајном саобраћајницом на Б. Коси, која треба да "одведе" сав транзитни саобраћај са Косе према Сурчину и обрнуто према Земуну.

Снимљено на крају Норвешке улице, лево је скретање за Улицу Љубинке Бобић, десно је скретање за садашњи главни улаз у Ново Бежанијско гробље, а право је Грчка улица:


Uploaded with ImageShack.us
Почетак Грчке улице, а коначно су исцртали и хоризонталну сигнализацију тј. пуну и испрекидане линије. Са десне стране слике се види урађена ниша за станицу неке од будућих линија градског превоза, која још се не зна:


Uploaded with ImageShack.us
Заокрет од 180 степени, слика показује почетак Грчке улице, десно је скретање за улицу Љубинке Бобић, лево је скретање за садашњи главни улаз у Ново Бежанијско гробље, а право је Норвешка улица:


Uploaded with ImageShack.us
Идемо даље Грчком улицом, негде отприлике на средини дужине улице, још увек је по питању саобраћаја пусто, по које возило:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Е ово је садашњи крај Грчке улице, следећих 450 метара даље треба да се уради тај толико дуго чекани завршетак ове улице и да се споји са Сурчинским путем. На слици се лепо види да нигде нема цигојнерског насеља на траси ове улице (бар још не), оно се налази са леве стране слике. Једино има гомиле смећа-депонија:


Uploaded with ImageShack.us
Ово је нехигијенско насеље, које смо спомињали раније у овој теми, а оно се налази на почетку улице Др. Ивана Рибара и заузима доста велику површину:


Uploaded with ImageShack.us
Ово је почетак улице Др. Ивана Рибара и овај део улице служи као привремена окретница линија 74 и 75 , а и Е4. Интересантно је да ова дечица из споменутог нехигијенског насеља користе овај црвени Порше 924 као играчку, спуштају се низ задње ветробранско стакло, као низ тобоган ! Нисам стигао то да сликам, а ово ми је била задња слика, пуна мемо картица:


Uploaded with ImageShack.us

Покушаћу да некако проверим информације/дезинформације, о почетку градње нове основне школе на Бежанијској Коси у Грчкој улици.
 
Гаго, ево да се мало надовежем, није ме било. Истина је да су почели са радовима на рашчишћавању терена и одношењу земље у Грчкој улици, и колико сам испратио, то је она велика парцела, прва слободна кад се крене Грчком ка Сурчинској. Раде се и школа и вртић паралелно, и то је за сваку похвалу. Да ли је сад за предизборну кампању, па као отварају се темељи, па онда све стане, то не знам, али мислим да ће бити изградње и то до краја.

Што се тиче наставка Грчке, морам даље да прецизирам податке. Површина земљишта потребна за експропријацију је нешто већа и износи око 10.000 квм, дакле читав хектар. Срећна околност је да су свих 7 парцела на којима треба решити имовинске односе моји клијенти, тако да ћу имати ултра прецизне податке. За сада, нема никакве најаве о решавању имовинскоправниходнопса на овој локацији, а то ћу ускоро имати црно на бело директно од Диреккције и ставићу скенирано на форум.

Има неких новости везаних за Т6 од Кванташа до Гранд кафе, али причекајте мало, па ћу и то да избацим на форум, само да материјал буде мало свеобухватнији.
 
belka":29tbqdcq je napisao(la):
Гаго, ево да се мало надовежем, није ме било. Истина је да су почели са радовима на рашчишћавању терена и одношењу земље у Грчкој улици, и колико сам испратио, то је она велика парцела, прва слободна кад се крене Грчком ка Сурчинској. Раде се и школа и вртић паралелно, и то је за сваку похвалу. Да ли је сад за предизборну кампању, па као отварају се темељи, па онда све стане, то не знам, али мислим да ће бити изградње и то до краја.

Што се тиче наставка Грчке, морам даље да прецизирам податке. Површина земљишта потребна за експропријацију је нешто већа и износи око 10.000 квм, дакле читав хектар. Срећна околност је да су свих 7 парцела на којима треба решити имовинске односе моји клијенти, тако да ћу имати ултра прецизне податке. За сада, нема никакве најаве о решавању имовинскоправниходнопса на овој локацији, а то ћу ускоро имати црно на бело директно од Диреккције и ставићу скенирано на форум.

Има неких новости везаних за Т6 од Кванташа до Гранд кафе, али причекајте мало, па ћу и то да избацим на форум, само да материјал буде мало свеобухватнији.
Здраво Белка, да почели су у петак са земљаним радовима, а у суботу поподне ето снимих пар сличица те парцеле где ће бити и нова основна школа и нов вртић. Та парцела је оивичена улицама Грчком, Виктора Новака, Неде Спасојевић и Марка Ристића. Са једног од прозора из стана видим део те парцеле и то ми је на на неких 150-200 метара удаљености од зграде.
Како су ми рекли школа треба (мора!!!) да буде готова до почетка нове школске године 2011/2012, а вртић нешто касније Мада је данас доста дувао ветар и прашине је било на све стране, слике су ипак ту, а поставио сам и сателитски снимак тог дела Бежанијске Косе где треба да буду ти објекти (црвени квадрат).

Гледано из правца угла Грчке и Виктора Новака улица:



Гледано из правца угла улица Воктора Новака и Неде Спасојевић:






Што се Грчке улице тиче тј. овога што си написао, схватио сам између редова да постоје неке шансе да се и ове године крене за пробијањем Грчке улице према Сурчинском путу !
За саобраћаницу Т6 постави што пре новости, баш лепа вест и наравно плусииић !
Ајде један дан или већ кад буде нам обојици одговарало, да се нађамо у кафићу у крају на каФућину па да мало попричамо !
 
Заборавих само да напишем, да у свему овоме имам и једну замеру.
Лепо је што се граде и нова основна школа и нов вртић, али лично ми се не свиђа што се граде поред гробља !!! У овом делу Бежанијске Косе има и лепших парцела за тако нешто, ипак су децау питању.
 
Gago, cim mi prodje ovaj haos sa poslom zovem na kafu, ne brini, ko zna, mozda se i znamo. Sto se tice probijanja Grcke, rekao sam ti da cu staviti skeniran odgovor Direkcije - Sektora za planiranje i pripremu da li je ove godine u planu bilo kakav pocetak resavanja stvari. Ukoliko se bilo sta aktivira, veruj mi prvi cu znati jer zastupam svih vlasnike svih sedam parcela preko kojih treba da predje nastavak do Surcinske.

U vezi parcele pored groblja. Generalnim planom je ta lokacija predvidjena za socijalne sadrzaje, mada ima i ona lokacija o kojoj smo pricali u Nedeljka Gvozdenovica, malo iza Maksija sa leve strane gledano ka Surcinu. Mislim da je to bila bolja lokacija, ali za mene licno i ovo je sjajno resenje. Zivim u Bezanijskih ilegalaca i prakticno cu imati nekih 300 metara do skole i vrtica, za moju decu to je idealno resenje. Plus, znas da uvek nova skola i vrtic blistaju, da nove uciteljice i vaspitacice drze dosta visok nivo u odnosu na stare skole, tako da ja nemam nikakvih zamerki.
 
belka":3a9w5cig je napisao(la):
Gago, cim mi prodje ovaj haos sa poslom zovem na kafu, ne brini, ko zna, mozda se i znamo. Sto se tice probijanja Grcke, rekao sam ti da cu staviti skeniran odgovor Direkcije - Sektora za planiranje i pripremu da li je ove godine u planu bilo kakav pocetak resavanja stvari. Ukoliko se bilo sta aktivira, veruj mi prvi cu znati jer zastupam svih vlasnike svih sedam parcela preko kojih treba da predje nastavak do Surcinske.

U vezi parcele pored groblja. Generalnim planom je ta lokacija predvidjena za socijalne sadrzaje, mada ima i ona lokacija o kojoj smo pricali u Nedeljka Gvozdenovica, malo iza Maksija sa leve strane gledano ka Surcinu. Mislim da je to bila bolja lokacija, ali za mene licno i ovo je sjajno resenje. Zivim u Bezanijskih ilegalaca i prakticno cu imati nekih 300 metara do skole i vrtica, za moju decu to je idealno resenje. Plus, znas da uvek nova skola i vrtic blistaju, da nove uciteljice i vaspitacice drze dosta visok nivo u odnosu na stare skole, tako da ja nemam nikakvih zamerki.
Белка, важи договорено за каФућино, послаћу ти ових дана на ПП или е-пошту мој број мобилног да се договоримо. А што ти и кажеш, можда се и знамо, а знам да си ми рекао да станујеш у Бежанијских илегалаца.

Тачно да је било бољих локација за школу и вртић, ова што си ти споменуо и она поред Водовода. Генерални план је промењен и на тој првој локацији, колико ми је познато, радиће се станови у низу, као они што су већ саграђени, а на парцели поред Водовода треба да се ради неки спортски објекти за децу. Преко пута тј. поред Чика Мишкове задужбине треба да се ради Дом здравља.

Замерку сам дао на то што ће физички гледано, школа и вртић да се граде баш тако близу гробља. Ове две локације су биле боље., али барем што кажеш биће ти ближе због деце. У то да ће да сијају и школа и вртић не сумњам, али се надам да ће их градити квалитетно, а не као вртић "Врабац" који и сам знаш је исто на Б.Коси, поред цркве, е тај вртић је после 5-6 месеци одмах прокишњавао и то баш онако обилато ! Супруга ми каже да су имали јако великих проблема са тим вртићем, пошто је доста неквалитетно саграђен и на брзину и исто су били неки избори у питању. само да не буде и са овим тако јер нам ето опет близу избора (зато су и жути одлучили на брзину да их граде).
 
Гага":2ih0htqy je napisao(la):
Заборавих само да напишем, да у свему овоме имам и једну замеру.
Лепо је што се граде и нова основна школа и нов вртић, али лично ми се не свиђа што се граде поред гробља !!! У овом делу Бежанијске Косе има и лепших парцела за тако нешто, ипак су децау питању.
У Падињаку је школа поред затвора... Увек има горе.
 
Nije loše što se gradi škola, a to što je prema groblju bi se moglo ublažiti spretnim projektom, npr orijentisati salu za fizičko prema groblju da se zakloni vidik iz učionica, ili orijentisati ka groblju hodnik sa visoko postavljenim prozorima, ima rešenja objekta da se potpuno eliminiše pogled na groblje.

Gradiće se Dom Zdravlja na B Kosi.
Može li neko da nacrta lokaciju, gde kod "Miškove zadužbine" valjda se misli na Maxi diskont?
Baš me zanima, gde i kad grade?
 
trafikant":35bejf2o je napisao(la):
Nije loše što se gradi škola, a to što je prema groblju bi se moglo ublažiti spretnim projektom, npr orijentisati salu za fizičko prema groblju da se zakloni vidik iz učionica, ili orijentisati ka groblju hodnik sa visoko postavljenim prozorima, ima rešenja objekta da se potpuno eliminiše pogled na groblje.

Gradiće se Dom Zdravlja na B Kosi.
Može li neko da nacrta lokaciju, gde kod "Miškove zadužbine" valjda se misli na Maxi diskont?
Baš me zanima, gde i kad grade?
Трафикант, градиће се Дом здравља на Б. Коси, а то сам и написао у предзадњем посту. Дом здравља ће се градити следеће године и то одмах поред Задужбине Чика Мишка, а простор где треба да буде сам означио на карти. Ту сам означио и још неке објекте ради лакшег сналажења, а поново сам уцртао положај нове Основне школе и вртића. Што се Дома здравља тиче да би боље сагледао положај где ће бити, имаш на теми "Пројекти у изградњи", подтема "Делта Фондација објекат за децу" слике простора где ће се радити ова задужбина, а ту се види и део простора где ће бити Дом здравља. Иначе Макси дисконт се налази неких 800 метара даље, гледано у правцу Ледина и Сурчина.

Надам се да ће бити тако како ти наводиш да ће неким спретним пројектом ублажити видик-положај школе који гледа према гробљу. Уосталом кад поставе таблу са рендером како то све треба да изгледа, сликаћу и одмах постављам на овој теми. То ће бити кад заврше земљане радове, односно одношење оних силних кубика земље, шута и чега све не.
 
Гага":28gar3e8 je napisao(la):
Заборавих само да напишем, да у свему овоме имам и једну замеру.
Лепо је што се граде и нова основна школа и нов вртић, али лично ми се не свиђа што се граде поред гробља !!! У овом делу Бежанијске Косе има и лепших парцела за тако нешто, ипак су децау питању.
Ja bih voleo kada bi se taj problem rešio na ekološki način

hedgetrimming1.jpg

ligustrum.jpg
 
Ovo je sjajno resenje, ali se cak ni najvisom zivom ogradom ne moze zakloniti pogled iz ucionica, jer skola obicno ide do P+2 obicno, cak i da je P+1, visina venca mora da ide do bar 5,8 metara, a realno ne moze ispod 6 metara, tako da je tesko napraviti toliko visoku zivu ogradu, nego je resenje za ovaj problem snop siblja, zelenila i gustog drveca (moze topola) unutar groblja u pojasu tik uz ogradu. Time bi groblje bilo neutralizovano zelenim snopom, zelenom ogradom i niko ne bi morao da ga gleda.

Medjutim, nasi pametnjakovici uzese da grobove guraju skoro do same ograde, kako bi nacickali onih 3000 grobnih mesta na postojecem groblju i sto duze mu produzili funkcionalnost, o cemu smo vec pricali.
 
Drugari... bambus! Zimzeleno, 8 puta vise kiseonika proizvodi od ostalog gradskog zelenila... zdravo, smiruje, raste kao ludo, jeftino... e da, i raste do 10-15m visine (zavisi od sorte)
 
Vrh