Šta je novo?

Војводе Степе

Мирко

Intermediate
Učlanjen(a)
19.08.2010.
Poruke
149
Pohvaljen
3
Данас сам баш ишао на Вождовац и поново ми није дала мира улица за коју сам везан по више основа... Војводе степе, тај невероватни спој уџерица, сивих вишеспратница, ружне новоградње и саобраћајне анархије. Занима ме - има ли планова за њену реконструкцију, али детаљну, која би подразумевала проширење и коначно "привођење" велеградском изгледу?
 
Slažem se sa tobom da ima ružnih zgrada, ali ima i onih koje pristojno izgledaju ili im malo promene fali da bi pristojno izgledale. Najviše me od svega nervira kada dve skoro skroz različite zgrade zalepe jednu uz drugu.

Čini mi se kao da je proširenje ulice gotovo nemoguće, pošto je dosta novih zgrada takođe sagrađeno uz ulicu, mada bih i ja mnogo voleo kada bi ta ulica postala bulevar zapravo.
 
Za sledecu godinu su najavljeni radovi po sistemu bulevara,ne znam detalje i da li ce biti ikakvog sirenja...
 
Мислим да је проширење могуће и сасвим реално у горњем делу улице, јер су и нове зграде подигнуте у складу са регулационом линијом иза постојећих приземљуша. На жалост, постоје два блока зграда испод биоскопа "Вождовац" уз саму ивицу тротоара, што би значило да је и ширење горњег дела улице бесмислено...
Чуо сам и ја за најаве тих радова, али ме живо занима шта ће они подразумевати.
 
U poslednjih godinu dana jako cesto prolazim tom ulicom i dobro sam je proucavao. I nema sanse da se u bliskoj buducnosti siri. Kao prvo, i dalje je vise udzerica uz sam put, nego novogradnje, sto znaci dosta eksproprijacije, a za to nema para. Drugo, postoje posleratne visespratnice odmah posle solitera, koje su takodje nabijene uz samu ulicu, a ima ih podosta i u nizu su. Prema tome, veci je problem tu, nego kod Autokomande, gde se na levoj strani nalaze uglavnom dvospratnice, koje i nije tako skupo srusiti.
Sve u svemu, trenutno nema mesta ni za izmestanje sina na sredinu, sto znaci da od predstojece rekonstrukcije treba da ocekujemo, samo puko menjanje sina.
 
Шине су, мислим, свеже заливене асфалтом и чини ми се да трамваји лепо иду. Морали би, ако ништа, да реше некако паркирање, јер је то најмрачнији аспект ове иначе неестетске улице.
 
Verujem da ce srediti parkiranje,neko je diskutovao da li ima mesta za sine u sredini
 
Мирко":2ilq9t2j je napisao(la):
Шине су, мислим, свеже заливене асфалтом и чини ми се да трамваји лепо иду. Морали би, ако ништа, да реше некако паркирање, јер је то најмрачнији аспект ове иначе неестетске улице.
Koja je po mom mišljenju "estetskija" od sveže rekonstruisanog bulevara.
 
Spomenuo sam ranije mogucnost da se izmesti automobilski saobraca iz Vojvode Stepe i preusmeri na bulevar JNA i Kumodrasku. Vojvode stepe bi postala pesacka ulica sa tramvajem po sredini. Da li mislite da je nesto tako izvodljivo ili bi sobracajni kolaps bio neizbezan?
 
Једино ако се прошири Кумодрашка (што је, такође, практично неизводљиво). Она је и овако на ивици колапса.
 
zidar":2r34hwq1 je napisao(la):
Spomenuo sam ranije mogucnost da se izmesti automobilski saobraca iz Vojvode Stepe i preusmeri na bulevar JNA i Kumodrasku. Vojvode stepe bi postala pesacka ulica sa tramvajem po sredini. Da li mislite da je nesto tako izvodljivo ili bi sobracajni kolaps bio neizbezan?
Bez obzira sto bi bio saobracajni kolaps (ne toliko strasan), voleo bi da vidim to. Bar bi tramvaj brze isao, sto je bitno.
 
Ne moze sve u kumodrasku. Uvodjenjem semafora na uglu gde se razdvaja 18, 39 sa 25 tu se napravila jako velika guzva. Ujutru red pocinje jos od ugla Kumodraska - Vitanovacka. Jos kada bi svi iz V. Stepe presli ovamo bio bi haos.
 
ns Kumodrašku zaboravite. ona već sada ne može da primi saobraćaj koji ide kroz nju kada je špic. pošto radim u tom kraju, kada se vraćam kući oko 1600 od škole Masleša do raskrsnice sa Vitanovačkom (cca. 150 do 200 m) idem i po 10 minuta, pogotovo ako se naređaju busevi
 
+ kada izgrade dulville i opterete taj kraj jos puno,mislim da nema sanse...
 
@zidar

Интересантна идеја, и мислим да је изводљиво, јер би се укидањем аутомобилског саобраћаја у Војводе Степе знатно повећала проточност у Булевару особођења, чији прилаз Аутокоманди више не би "секао" други правац (петља - В. Степе). Ваљало би, онда, знатно појачати попречне везе Кумодрашка - В. Степе - Б. ослобођења. Ја у таквим случајевима обично помислим на неки тунелчић... Зидар, одлична тема за размишљање! +1

Оно што сам испрва имао у виду, заправо, није да Војводе Степе постане нека нова Кнез Михаилова (мада сам за то да у што више делова града имамо пешачке зоне), већ пре нешто налик на Пожешку - уређена улица са функцијом јаког секундарног градског центра.
 
.. možda jednog kad se izgradi SMP, koji inače tu prolazi, pa omogući brz izlaz na autoput sa Banjice, iz Kumodraža i daljeg kraja Voždovca, pa se smanji pritisak na Vojvode Stepe, ali u ovom trenutku, čisto sumnjam, a nema mi previše smisla da cela ulica bude pešačka, obzirom da je desetinama godina daleko od lepog bulevara, glavni dobitak smanjenja saobraćaja bi bila mogućnost stavljanja šina po sredini (što prema ovome što smo videli u Bulevaru daje rezultate). Uz eventualni produžetak tramvaja ka Kumodražu, makar do Torlaka ili Farmaceutskog Fakulteta smanjio bi se i pritisak na neke linije prevoza (pre svega 25, a delimično i 39), 33 bi postala višak, novo naselje bi dobilo neophodni jači prevoz koji ne bi ugušio Kumodrašku.. takođe, uz ovo bi komotno moglo da ide podizanje ograničenja brzine kroz Kumodrašku na bar 70, jer je najvećim delom dana ulica bez pešaka..

Tada bih i mogao da zamislim takvo sređivanje Bulevara Vojvode Stepe, i onda bi zbog povećanja broja stanovnika i novom izgradnjom umesto udžerica Voždovac dobio centar kakav ima Banovo Brdo. Doduše, onda bi novo povećanje gustine naseljenosti poništilo svo ostalo smanjenje količine saobraćaja..

EDIT: da ne zaboravim, i bulevar oslobođenja ima besmisleno nisko ograničenje brzine za ulicu koja je s jedne strane skoro nenaseljena.
 
@Мирко

Tacno tako Mirko, ja bih i iz Pozeske izmestio automobile :D

U Beogradu je potrebno razviti nove centre i razbiti koncentraciju saobracaja i usluga u istorijskom centru.
Banovo Brdo vec funkcionise autonomno, Vidikovac polako postaje lokalni centar a najlaksi nacin da se takav centar lako identifikuje pa razvije je stvaranje prijatne pesacke zone (koja nije zatvoreni trzni centar). Tramvaj se lepo uklapa u takvu celinu tako da su Pozeska i Vojvode Stepe idealni kandidati.
Kada se izgradi novo naselje na prostoru kasarne, Trosarina ce ionako postati centar celog kraja, nesto kao Piramida u blokovima. Sa Pesackom Vojvode Stepe stvara se nova urbana celina a tramvajska veza sa centrom dobija na brzini.
 
Леп концепт, свиђа ми се. Ми немамо искуство с трамвајско-пешачким улицама додуше, али има нпр. Загреб, и није лоше.
 
@medjutim

verovatno je danas tesko zamislivo ukinuti automobilski saobracaj bilo gde u Beogradu ali ako se kao sto kazes paraleleno pojaca tramvaj, i poveca brzina za automobile i autobuse na paralelnim pravcima, saobracajni kolaps moze da se izbegne a politika razvoja grada da se preusmeri na decentralizaciju i razvoj gradskog prevoza kao osnovnog vida kretanja kroz grad.
Mora od nekle da se pocne, pesacka Vojvode Stepe bi promenila ceo kraj a projekat bi bio dovoljno veliki i upadljiv da sluzi kao primer.
 
Kumodraska nije u stanju da primi taj saobracaj, ali Bulevar oslobodjenja itekako moze. Npr, negde kod Trosarine napraviti saobracajnu vezu sa njim, a Vojvode Stepe da postane tramvajsko-pesacka. Ulaz kolima dozvoliti stanarima. Zapravo, Vojvode Stepe bi bila zona usporenog saobracaja, u koju pristup imaju iskljucivo stanari.
Evo plana za preusmeravanje saobracaja:

2ihtau0.jpg


prema ovom predlogu, produzila bi se ulica Brace Jerkovica, kod one fiktivne raskrnice, do Kumodraske, gde bi se radio kruzni tok, a onda nastavila izmedju novog naselja i one spediterske zgrade, i izbijala na Bulevar Oslobodjenja. Time bi se saobracaj iz Brace Jerkovica, Kumodraza preusmeravao na Bulevar Oslobodjenja, koji je dovoljno sirok, a nije opterecen. Samim zatvaranjem Vojvode Stepe, eleminisao bi se cep na Autokomandi, koji je jedina danasnja mana Bulevara Oslobodjenja.

2qta35s.jpg


Na ovoj mapi sam predlozio fizicki sasvim logicno, nastavljanje Kumodraske od onog mesta gde se ona suzava, pa do autoputa, gde se nastavlja na Krusevacku, koja je ionako planirana za prosirenje. Prosirenje Kumodraske u donjem delu, je prakticno nemoguce, zbog gustine gradnje, i mnogo bi kostalo, a prema ovom predlogu, ulica bi se izgradila mahom preko livada, uz minimalna rusenja u zoni autoputa. Ovo bi dodatno preusmerilo saobracaj sa V. stepe.

Ovim bi se dobila nova pesacka strafta, i centar jugoistocnog Beograda.
 
Odlično izgleda ovako, i rešava dobar deo problema s Kumodraškom. Čak onda ima smisla i poterati trolejbus kroz Kumodrašku, s oba kraja već postoji mreža..

Realno je pitanje i treba li pretvoriti kompletnu Vojvode Stepe u pešačku ulicu, bilo bi više nego lepo, ali mislim da će mnogi delovi biti potrebni i dalje. Recimo, od Autokomande do ulaza u Triše Kaclerovića svakako treba ostaviti makar jedan smer kojim sad idu autobusi, i za ulaz u Jove Ilića. Ako se ostave dva smera, onda se gubi dobitak u kružnom toku. Ali gde treba stati sa saobraćajem uzbrdo? Ok, Kumodraška bi onim produžetkom do autoputa bila rasterećena u delu do kružnog toka, to bi popunila vozila koja s te strane ne mogu u Vojvode Stepe.

Deo od bioskopa Voždovac do crkve ima samo jedno uključenje iz male Gostivarske koje može da se eliminiše. Recimo da je to zgodno mesto. Pa i od crkve nagore postoji slično parče. Međutim, za to bi opet trebalo produžiti kod crkve Vitanovačku, bar do Jove Ilića, jer negde mora i da se preseče bulevar. Dalje do doma zdravlja opet ima jedno ili dva ukrštanja, to nije problem, a onda se dolazi do Ljube Vučkovića. Odatle do Trošarine ne vidim kako bi bilo izvodljivo eliminisati saobraćaj, jer bi velika ulica praktično postala ćorsokak, a nisam siguran da može da se izvuče do drugog bulevara, jer udara tačno na rezidencijalnu zonu između dve uličice. Čini mi se da ima i novih zgrada tamo, što košta.. Jeste da postoje Jovanička i Novakova, ali ništa bez još neke trake ako se već eliminišu druga uključenja. A i svaka raskrsnica / kružni tok/ bilo kakvo ukrštanje sa bulevarom oslobođenja smanjuje šansu za podizanje ograničenja brzine.

Pešačka zona iza trošarine već svakako nema smisla. Bolje imati lepo sređen pešački deo novog naselja..

sve u svemu, zvuči mi moguće, ali skupo, i zasad izvodljivo na parče, i to tek ako bi se recimo produžila Kumodraška kao magistrala do autoputa, kao što stf pomenu..
 
Buduci bulevar Vojvode Stepe ne samo sto treba da bude pesacka ulica ,nego treba da dobije i drvorede i travnate bastice. Ako ostavimo tramvaj i na njegovoj trasi bi trebalo da bude trava. mozda bi bolje bilo da tramvajska bastica u pesackoj ulici bude na jednoj strani , a ne sredinom , jer se ukupni prostor ne deli i pretvara gotovo u park.

Najbolje bi bilo da tramvaj ide pored Banjicke sume cime bi se ubrzalo kretanje, jer nema poprecnih ulica ili bi tu mogla da ide trasa metroa.

Bulevar oslobodjenja moze cak i da bude rasiren sa jos dve trake, a kao alternativa, ni auto put nije daleko, od Vozdovca.

Razdaljina izmedju Voj. Stepe i Bul. Oslobodjenja je vrlo mala, moze da se predje za dva do pet minuta u svakom delu.
 
@stf
veza izmedju Jerkovica i trosarine iznad kasarne bi bila prava stvar, lako bi se napravila na cistom potezu, a novo naselje bi se vezalo za kruzni put. a jos sa paralelnom vezom od jerkovica do bastovanske ispod kasarne...
Dupliranje kumodraske i prava petlja na dusanovcu bi takodje mnogo znacile, a sto se rusenja tice, dusanovac kao i lekino brdo su na centralnom polozaju u gradu i treba da budu gusce naseljeni tako da je sto se mene tice rusenje kucica neminovno. Vec odavno mastam o parku od soko starka (park sa mirisom cokolade :p) do dusanovca niz potok a nova saobracajnica bi mogla u njega da se uklopi.
 
Vrh