Šta je novo?

Železnice - teretni saobraćaj

D-SKG 193 912 sa RCH Eas kolima za Radinac.
Subotica teretna 17.11.2025.
1000028601.jpg
 
Vrv je bilo negde ali ne mogu da iskopam, zaštu Vektroni imaju 193 a ne 400 nešto?
I što kod njih ne stoji UIC kod 72 kao kod ovih ostalih?
 
4xx ne bi mogle da budu jer je to namenjeno za jednosistemske elektro lokomotive 25kV. Vectron SKG je višesistemska, te da ima prvu registraciju u Srbiji imala bi broj 54x.

Nemojte me držati za reč, ali mislim da nosi nemačku numeraciju zbog smanjenja birokratije i troškova. Pošto Vectroni istog tipa i oznake već imaju homologaciju za mnoge evropske zemlje, za Vectrone SKG to nije moralo da se radi. Kada bi recimo bili numerisani sa srpskom numeracijom i serijom 541, to bi bila potpuno nova serija koja bi morala da prolazi proces homologacije u svim državama, uključujući i u Srbiji.
 
4xx ne bi mogle da budu jer je to namenjeno za jednosistemske elektro lokomotive 25kV. Vectron SKG je višesistemska, te da ima prvu registraciju u Srbiji imala bi broj 54x.

Nemojte me držati za reč, ali mislim da nosi nemačku numeraciju zbog smanjenja birokratije i troškova. Pošto Vectroni istog tipa i oznake već imaju homologaciju za mnoge evropske zemlje, za Vectrone SKG to nije moralo da se radi. Kada bi recimo bili numerisani sa srpskom numeracijom i serijom 541, to bi bila potpuno nova serija koja bi morala da prolazi proces homologacije u svim državama, uključujući i u Srbiji.
Nisam obratio pažnju da imamo 5 za višesistemske...

Vrv su u pravu. Po wikipediji stoji da ''The Vectron MS is the multi-system (MS) ... It is designated as Class 193 in Germany, Class 1293 in Austria and Class 384 in Czech Republic.
Tako da ima logike za smanjene pairologije i troškova.

Ja sam mislio da je ova numeracija interna, vezana za državu. Tj da lokomotivu homologuješ onakvu kakva je, a da je ovo kao neka registraciona tablica za kola - dodeljuje se radi domaće papirologije.
A kako se to odrazilo npr na hrvatsko premunerisanje lokomotiva? Oni su JŽ441 prebacili na 1141, mi smo ostali na 441, kao i Federacija i Republika u BiH.
Jel se samo prihvatila prethodna homologacija ili je moralo i tu nešto da se prolazi papiroločki ponovo?
Tj jel se to uopšte i radi ako lokomotiva ide do prve stanice gde se radi zamena lokomotiva kao što je Šid, Metković, Dimitrovgrad...
 
Nemojte me držati za reč, ali mislim da nosi nemačku numeraciju zbog smanjenja birokratije i troškova. Pošto Vectroni istog tipa i oznake već imaju homologaciju za mnoge evropske zemlje, za Vectrone SKG to nije moralo da se radi. Kada bi recimo bili numerisani sa srpskom numeracijom i serijom 541, to bi bila potpuno nova serija koja bi morala da prolazi proces homologacije u svim državama, uključujući i u Srbiji.

193, 6193, 7193 je samo interni nemački broj. Zovu ga LZB. Jedini važeći broj za zemlje je onaj sa strane lokomotive. UIC 12 cifreni broj. Može imati i srpski x541, ali mu nije potrebna nikakva nova homologacija jer je to samo birokratski broj. Lokomotive su homologovane prema bezbednosnom paketu. Simens ga prikazuje kao Axx za višesistemske Vektrone. SKG ima A26. Razlog zašto ima nemačku registraciju je taj što je finansiran evropskim bankarskim kreditom i zato što Srbija još nije imala evropski registar.
 
193, 6193, 7193 je samo interni nemački broj. Zovu ga LZB. Jedini važeći broj za zemlje je onaj sa strane lokomotive. UIC 12 cifreni broj. Može imati i srpski x541, ali mu nije potrebna nikakva nova homologacija jer je to samo birokratski broj. Lokomotive su homologovane prema bezbednosnom paketu. Simens ga prikazuje kao Axx za višesistemske Vektrone. SKG ima A26. Razlog zašto ima nemačku registraciju je taj što je finansiran evropskim bankarskim kreditom i zato što Srbija još nije imala evropski registar.

Kratak broj (193) se sadrži u u 12-cifrenom UIC broju svakako.

Ovaj razlog zašto ima nemačku registraciju koji si naveo mi nema nikakvu logiku. I druga vozna sredstva pre i posle SKG Vectrona su finansirani evropskim bankarskim kreditima pa su dobila srpski UIC broj.

Šta znači da Srbija nije imala evropski registar? Čak su i Gorbačovi dobijali UIC brojeve mnogo pre nabavke SKG Vectrona.
 
Kratak broj (193) se sadrži u u 12-cifrenom UIC broju svakako.

UIC broj serije uvek je četvorocifren. Nemački LZB je nekada bio trocifren. Danas je tri ili četiri. Ljudi su navikli na Vektron 193, koji je registrovan 2010. godine, ali ne razumeju da je ovo (BR 193) samo interno za Nemačku. UIC Vektrona je 6193 ili 7193 za Nemačku. Isto je i sa Traxxom, (BR) 185 je samo LZB nemački broj. UIC broj je 6185.

Šta znači da Srbija nije imala evropski registar?


Ako ne postoji 12-cifreni UIC i europski registar, u svakoj EU zemlji mora biti dodeljen novi nacionalni broj. Nema potrebe za novom homologacijom i probnim vožnjama, samo papiri za svaku zemlju gde se dokazuje da je u pitanju SKG Vektron A26. Umesto SKG-a, sve ovo treba da uradi Simens.
Postoji mnogo slučajeva u Evropi gde je potrebna registracija u određenoj zemlji koja da subvencije ili finansiranje. RegioJet ima Traxxe registrovane i u Češkoj i u Austriji zbog subvencija. Banke čak zahtevaju da lokomotive budu Traxxi u kompaniji RegioJet Pool. Sve je ovo samo da bi se olakšalo praćenje istorije vozila.
Vektron je namenjen za prekograničnu vožnju, tako da je bitno gde ga je Siemens registroval, a druga ŽS vozila nisu. Vagoni so RIC i RIV, tako da mogu preći granicu bez ikakvih problema. Vectron je TSI.

 
Navodno, ERL je dostavio ponudu Fiatu za prevoz Pandi ka Baru koja je po dinamici i finansijski bolja od Kargove, priča se svuda, ali niko ne sme da javno ništa kaže.
Bio bi veliki udarac za Kargo kada bi izgubili Fiat koji uvođenjem treće smene ide kao na traci, mislim da će se tu država umešati da zaštiti.
 
Navodno, ERL je dostavio ponudu Fiatu za prevoz Pandi ka Baru koja je po dinamici i finansijski bolja od Kargove, priča se svuda, ali niko ne sme da javno ništa kaže.
Bio bi veliki udarac za Kargo kada bi izgubili Fiat koji uvođenjem treće smene ide kao na traci, mislim da će se tu država umešati da zaštiti.
Šta ima država da se meša u tržišnoj utakmici?
Bolje da pročešljaju državnog gubitaša i vide gde odlaze onolike pare poreskih obveznika?
 
За почетак треба да споје карго и ЖИТ да буду конкурентнији широм понудом.
 
Vrh