Šta je novo?

Železnice - teretni saobraćaj

@Jelancha okaci slike i napise neki komentar, mi krenemo sa podpitanjima, onda on i @mvbg1 krenu da nas resetuja odgovorima a mi udri jos vise podpitanja pa sve u krug :)
Hvala vam na odgovorima.
Prateći ove teme o železice činimi se da je železnica mnogo složenija i da zahteva baš ozbiljan pristup kako bi tu sve super funkcionisalo.
Znao sam oduvek da je ona veliki i ozbiljan sistem kojem mora poprilično da se posveti, ali sada sam mišljenja da je zahtevan skoro kao i avionski saobraćaj.
 
@Jelancha okaci slike i napise neki komentar, mi krenemo sa podpitanjima, onda on i @mvbg1 krenu da nas resetuja odgovorima a mi udri jos vise podpitanja pa sve u krug :)
Hvala vam na odgovorima.
Prateći ove teme o železice činimi se da je železnica mnogo složenija i da zahteva baš ozbiljan pristup kako bi tu sve super funkcionisalo.
Znao sam oduvek da je ona veliki i ozbiljan sistem kojem mora poprilično da se posveti, ali sada sam mišljenja da je zahtevan skoro kao i avionski saobraćaj.
Samo vi pitajte šta vas interesuje. 🙂Zato i služi ovaj forum. Da svako od nas približi neko zanimanje drugima koji tu tematiku slabo ili nikako ne poznaju.
 
Video sam slučajeve da u BiH potiskivalica uopšte ne bude zakvačena već samo gura voz i na kraju uspona oduzme gas i vrati se nazad.

U Nemačkoj se ovo koristi i na Frankenvaldu. Maksimalna brzina nezakvačenih potiskalic može biti 60 km/h. Bilokoja potiskalica mogu imati samo 150 kN vučne sile (zbog problema sa lakšim vagonima) i do 150/240 kN sile kočenja.
 
Upravo videh sa autoputa na pruzi Ruma Šabac teretni voz sa potiskivalicom.
Napred je
Bila žito crna dizelka (KP?) a pozadi neka plava.
Moguće da ide za Bosnu u planinskim predelima?
 
Мислим да КП не вози по Босни. Могуће да превлаче локомотиву у Зворник.
 
Из Руме углавном, или из Шапца, не знам да ли се и даље вуче угаљ за ТЕНТ из Босне у Зорку-Еликсир.
 
Već neko vrijeme se ne vozi mada bi mogao uskoro opet da se vozi.
 
Мислим да КП не вози по Босни. Могуће да превлаче локомотиву у Зворник.

Aha mislis da ova lokomotiva pozadi nije bila u ulozi potiskivalice?

Ja sam pitao jer ovo nije brdska pruga jedino ako nije vozio iz Novog Sada pa da mora da izvuce uspon na vijaduktu kod Cortanovaca.
 
Како мислиш успон код Чортановаца који више не постоји? Ту се и даље користи потисак на тежим возовима јер је успон 13 промила од распутнице Карловачки Виногради до Бешке. Потискивање се обично врши до Инђије.
Такође, од како је у функцији нов колосек, постоји и потисак на деоници Футог - Нови Сад (некада и обратно) ранжирна тј. на делу испод подвожњака нове пруге. Ту је успон од 14 промила на дужини од 467m у кривини и испред самог заштитног сигнала распутнице Сајлово. У другом смеру је 11 промила у дужини од 355m.
Znaci poteban je potisak i na novoj pruzi?
 
Aha mislis da ova lokomotiva pozadi nije bila u ulozi potiskivalice?

Ja sam pitao jer ovo nije brdska pruga jedino ako nije vozio iz Novog Sada pa da mora da izvuce uspon na vijaduktu kod Cortanovaca.
Можда и јесте, мислим да су те чехословачке дизел локомотиве које имају КП и други превозници слабије. За електрификоване пруге мислим да се не користе дизел локомотиве, имају приватници и електричне локомотиве, што њихове што изнајмљене.
 
Kombinovani prevoz Bombardier Traxx AC2 185 - 717 ; ČKD 742 - 513 & ČKD 647 - 008 u Pančevo Glavnoj.

Pozdrav za Mojketa! :LOL:

DSC_6822.JPG



DSC_6819.JPG


OBL 441 - 004 solo iz Makiša kroz Rakovicu.
20250617_195757.JPG

20250617_195808.JPG


OBL 2062 - 302

Ova lokomotiva je radila u Izraelu, na kraju je vraćena u Hrvatsku. Ima nekih razlika u odnosu na klasik 2062, npr bolja ventilacija motora, a i klima u upravljačnici je ledara.
20250618_171246 (1).JPG

20250618_171627.JPG

20250618_171618.JPG

20250618_171758 (1).JPG



Seve 444 - 014.
20250618_172526 (1).JPG


Upravljačnica:
20250618_172401.JPG


I razlog zašto sam došao ovde.

2 "Leme".
DSC_6815.JPG


Crvena DB Cargo Romania 480 - 016, proizvedena 2014, u najmu RTL-u.
20250618_171204.JPG

20250618_172118.JPG

20250618_172705.JPG


Plava Constantin Group 480 - 069, proizvedena 2022. i novije generacije.
Pojačava M rail.
20250618_171121.JPG

20250618_171138.JPG

20250618_182858.JPG


Moćno izgledaju zajedno. 😈
 
Пакао...
...и једна молба, изражавајте се правилно, вршилац дужности директора, не директор.

Ми смо фактички у ванредном стању већ 10-ак година, пошто се конкурси за директоре не расписују. Већ деценију мање-више смо свугде у в.д. стању.
 
Cela država je uništena. Ovo Sudovi mogu da spreče:

Inače ovo je AD. Zakon o privrednim društvima ne poznaje ovaj status direktora.
Svakako i nekim muljanjima VD bi bio moguć samo kratkotrajno do izbora po uslovima iz Zakona i Statuta Srbija Karko ad.

Član 23.
Društvo ima tri direktora.
Svi direktori su izvršni direktori.
Direktori čine Odbor direktora.
Direktori se registruju u skladu sa zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 25.
Direktore imenuje Skupština na predlog Osnivača.
Za direktora Društva imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da je punoletno i poslovno sposobno;
2) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti za čije obavljanje je osnovano Društvo;
3) da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena(master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije,magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
4) da ima najmanje pet godina radnog iskustva, od čega tri godine na poslovima za koje je osnovanoDruštvo ili najmanje tri godine na rukovodećim položajima;
5) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije uorganu političke stranke;
6) da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;
7) da licu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnostDruštva.

Član 29.
Odbor direktora imenuje jednog od direktora za generalnog direktora Društva.
 
Inale probali su da zamene zastupnika podnošenjem prijave još 14-tog.
Podneli su je na reč bez potpisa niti dokaza po kom osnovu se menja zakonski zastupnik (prilog)
 

Prilozi

  • 8700019317206.pdf
    144,6 KB · Pregleda: 37
Fantastičnu stvar sam juče uhvatio u Resniku.
Dva teretna voza, sa Niške Srbija Kargo 444 - 009 & sa Barske Kombinovani Prevoz 185 - 680 su istovremeno ušli u stanicu.
Već se dešavalo da se dva teretna sa dve pruge pojave istovremeno na ulazu u Resnik, no kako 95 % vozova ide ka Makišu, oni se primaju od 5. do 8. koloseka i tek jedan po jedan puštani u stanicu kako ne bi sekli put vožnje jednom drugom.
E ovde se poklopila još jedna stvar, a to je da je Kargov voz išao za Pančevo te mu je put vožnje postavljen preko 2. Koloseka. te su oba voza mogla da se prime istovremeno! :cool: :D


Jedna stvar se pak nije poklopila, a to je da sam imao telefon, a nisam bio ni blizu bloka da uslikam lepo ovaj jedinstven prizor.
20250623_200230.JPG


Ostale slike su korektne.
20250623_200307.JPG

20250623_200312 (2).JPG

20250623_200428 (1).JPG

20250623_200320.JPG


Verujem da je svakom železničaru ili ljubitelju železnice užitak videti ovako nešto...
 
Mogo si da snimis sledeći put isto vreme isti dan mozda bude repriza inace
OBl 441 elektra čija je bila ranije
 
OBL ex Constantin Group, originalni vlasnik CFR, to je Končareva 441 za Rumunsko tržište.
 
Budale koje su uvukle teretni saobraćaj u ovaj cirkus sa bombama nisu svesne koliku štetu prave celom železničkom transportnom sistemu ove države.

Svakim satom nesaobraćanja teretnih vozova vratiće nam se duplo kao bumernag, da ne pričamo koliko će tek biti pogođeni vitalni delovi Srpske Industrije s obzirom da su pogođeni lanci snabdevanja.
 
Vrh