Šta je novo?

Železnice - svaštara

Ja to sve vreme govorim.
Ovo što se reklamira, za mene nije voz.
Za mene je voz lokomotiva sa vagonima i kupejima. Pa izađeš na hodnik, zapališ cigar...

Nije mi baš jasno zašto stalno troluješ sa ovim. Ne vidim kakve veze ima kupe ili otvoreni salon sa tim da li se puši ili ne puši u vozu?

Novi poljski vagoni sa kupeima imaju i senzor dima, tako da pušenje nije moguće. Takođe, putovanje u vagonima vučenim ili guranim lokomotivom bez obzira da li su sa kupeima ili otvorenim salonom (to uključuje i RailJet, ComfortJet pored klasičnih kompozicija) je i udobnije sa aspekta zvučne izolacije jer se pogonski agregati, kompresori itd, odnosno dosta stvari koje stvaraju buku ne nalaze u okviru vagona gde su putnici, kao kod EMV i DMV.
 
Verovao ili ne, ja tu ekipu gotivim. Jesu bumeri, ali kad god treba neka terminologija ili tehničko pojašnjenje, ubedljivo najbolja sam dobio tamo. Majstorčine starog kova.
 
Zanimljivo. Stadler KISS 200, gotovi identični ovima koji voze za Srbijavoz, samo šestodelni, prvobitno nabavljeni od strane austrijskog privatnog operatera Westbahn, kasnije prodati Deutche Bahnu, sada su kupile Austrijske državne železnice i od sutra kreću da saobraćaju umesto Railjeta na linijama koje idu od Beča ka zapadu Austrije. Puno promena vlasnika za kratko vreme.

 
Železnička stanica Mezgraja između Niša i Aleksinca:

P6270067.JPG

P6270065.JPG

P6270063.JPG

P6270062.JPG
 
Za to vreme u Kini
Istina, mada drugačije je kada si država od milijardu i po stanovnika pa možeš da dovedeš robove iz unutrašnjosti da ti grade šupalj beton po celoj državi - a i da ti odmah kažem, to što rade - rade iz istog razloga kao svi Azijati (kompleks male alatke) pa se dokazuju između sebe (korea, japan, singapur itd) - ovo sa amerikom/eu je irelevantno kada se pogleda kada je počela da ih zanima infrastruktura :)

Dakle njima je više da ne zaostaju za ostatkom azije, bolji njih .. šta mi van imamo
 
Novi Flirtovi i Kisovi na glavnoj stanici Subotica. Danas je bila bangladeška gužva na onom jedinom otvorenom peronu, posle pristajanja u stanicu trebalo je bukvalno 15 minuta da svi putnici napuste voz i prođu kroz ovaj tesnac:

P1100550.JPG

P1100549.JPG

P1100547.JPG

P1100533.JPG
 
Haos. Ne razumem zašto taj pothodnik i dalje nije gotov ako je pre nesreće u NS zvanični rok za otvaranje cele pruge bio 25. novembar prošle godine? Možda sam nešto i propustio, jesu li vanredno čačkali i prepravljali subotičku stanicu nakon bezbednosne provere? Definitivno nije dovoljan jedan peron i jedan kolosek za sada već jednu od najprometnijih stanica u državi i grad od preko 100.000 stanovnika, ova scena potseća na Indijske Železnice ili hipernatrpane gradske vozove u Tokiju.
 
Poslednja izmena:
Haos. Ne razumem zašto taj pothodnik i dalje nije gotov ako je pre nesreće u NS zvanični rok za otvaranje cele pruge bio 25. novembar prošle godine? Možda sam nešto i propustio, jesu li vanredno čačkali i prepravljali subotičku stanicu nakon bezbednosne provere? Definitivno nije dovoljan jedan peron i jedan kolosek za sada već jednu od najprometnijih stanica u državi i grad od preko 100.000 stanovnika, ova scena potseća na Indijske Železnice ili hipernatrpane gradske vozove u Tokiju.
Bio je radio pothodnik tipa od jeseni prošle godine, pa je ovog leta nakon veće kiše ostalo masa vode, pa to nisu dobro popravili pa je bilo nešto zbog podzemnih voda, očekuje se da će uskoro biti popravljeno. Pisao je neko opširnije u nekoj od drugih tema.

Ali generalno tada su svi vozovi kretali sa 4. perona jer su išli samo ovi ka Segedinu, Somboru i Kikindi. Sad je ovo stanje već barem 2-3 meseca...
 
Vrh