Šta je novo?

Železnice - svaštara

Ja sam samo ukucao od Žel stanice Zaječar do Žel stanice NIš, ali nikad nisam vozio pa nemam lična iskustva.
Ali ako voz bude 2.35 a bus je 2.20 onda je sasvim dobro prolazno vreme.

Regio Exspres bi isto bio dobar kao opcija da postoji, značilo bi za đake, studente, možda i nekog ko radi pa ide na sastanke.
Sad ja maštam kao da je to sredina koja bi imala shvatanje prednosti voza kao što su poslovni i brzi vozovi po evropi xDDD
Ali prvo sve treba srediti za lokalni saobraćaj pa onda o tome razmišljati. I da opstane putnički saobraćaj.
 
Re voz Beograd-Vršac slikan na stanici Banatski Karlovac:

P9030009.JPG
P9030008.JPG
 
Док ишчекујемо пуштање пруге од Новог Сада до Суботице, ево неколико фотографија из Врбаса уз стару трасу пруге ка Суботици, део пруге ка Сомбору као и станицу Врбас.

Пошто је од старе трасе пруге остао само део од моста преко ВБК према станици Врбас током прошле недеље је и то почело да се уклања.

Лево можете видети бивши колосек пруге према Ловћенцу (Суботица) а десно индустријски колосек фабрике Витал.

Пошто су шине које иду преко пута Врбас - Кула извађене раније а пут асфалтиран, кинези су неколико месеци након тога морали да направе скретницу и споје индустријски колосек уљаре Витал са старом трасом пруге који су користли док је још трајала изградња брзе пруге. Сада је и то све уклоњено али је тренутно и Витал као што видите остао без неких десетак метара шина, иако као што можете да закључите Витал не користи пругу већ неко време.
20250831_141642.jpg
20250831_141650.jpg
20250831_141658.jpg


Поглед ка станици Врбас, лево је колосек уљаре Витал а десно бивша траса пруге Нови Сад - Суботица.
20250831_141628.jpg



Лево је колосек пруге ка Сомбору а десно индустријски колосек ка силосу Житар и касније ка Шећерани Суноко, ни пруга ни индустријски колосек се не користе негде од јануара 2023. У позадини можете да видите нови железнички надвожњак брзе пруге који иде преко пута Врбас - Кула.
20250831_183110.jpg
20250831_183116.jpg


Поглед у смеру станице Врбас, лево индустријски колосек Житар/Суноко десно пруга Сомбор - Врбас.
20250831_183121.jpg

20250831_183125.jpg


Поглед са пружног прелаза преко пута у улици Рада Марјанца, лево је колосек пруге према Сомбору/Житар-Суноко, у средини стара траса пруге ка Суботици а десно индустријски колосек уљаре Витал.
20250831_183438.jpg

20250831_183442.jpg


Поглед у смеру станице Врбас, лево се налази индустријски колосек уљаре Витал који се не види од траве, у средини стара траса пруге Суботица - Нови Сад, а десно колосек ка Сомбору/Житар-Суноко. У позадини можете видети неке од кинеских машина и локомотива које су се користиле током изградње брзе пруге Нови Сад - Суботица.
20250831_183449.jpg

20250831_183452.jpg

20250831_183454.jpg

20250831_183502.jpg


20250831_183507.jpg


И за крај сама станица Врбас која пропада и зараста сваким даном све више, а као што можете да видите неко је већ провалио и неке од канцеларија у самој станици. За сад просторије шефа станице и отправника су нетакнуте али је и то вероватно само питање времена.

20250831_183950.jpg

20250831_183953.jpg

20250831_183918.jpg

20250831_183938.jpg

20250831_184000.jpg


Овде у позадини можете видети стубове нове контактне мреже над два нова колосека који ће служити као веза са станицом Врбас Нова.
20250831_184131.jpg


20250831_184358.jpg

20250831_184337.jpg

20250831_184721.jpg

20250831_184540.jpg
 
Vrh