Šta je novo?

Železnice - svaštara

U martu 2018. sam na stanici Lukićevo kod Zrenjanina slikao jedinstven slučaj da je garnitura 711 iz pravca Beograda vukla drugu garnituru prikačenu iza sebe. Da li su dve garniture vozile u sinhronu ili se jedna od njih pokvarila pa ju je ispravna šlepala do zrenjaninskog depoa?

APDC0706.JPG
APDC0708.JPG
APDC0705.JPG
 
Re voz Niš-Dimitrovgrad slikan na stajalištu Palilulska Rampa koje se nalazilo na sada ukinutoj istočnoj pruzi kroz širi centar grada. Ova trasa bi bila idealna za tramvajsku/LRT liniju ŽS Niš-Niška Banja, ali sumnjam da će od toga nešto biti. Naprdne dahije vole široke bulevare za svoje džipove i limuzine, a nas kmetove koji se vozimo javnim prevozom smatraju nižim bićima.

P6010084.JPG
P6010085.JPG
P6010082.JPG
 
U martu 2018. sam na stanici Lukićevo kod Zrenjanina slikao jedinstven slučaj da je garnitura 711 iz pravca Beograda vukla drugu garnituru prikačenu iza sebe. Da li su dve garniture vozile u sinhronu ili se jedna od njih pokvarila pa ju je ispravna šlepala do zrenjaninskog depoa?

Pogledajte prilog 247493Pogledajte prilog 247494Pogledajte prilog 247492

Ovo će pre biti prevlačenje, verovatno neka razmena ili ispomoć za Zrenjanin na kratko vreme, 711 023 / 024 je Rumska DMG.
 
Nekoliko fotografija glavne stanice u Boru od pre požara.
Mislim da je krajnje vreme da se narod ovog grada i okoline ozbiljno aktivira i dođe u Beograd na proteste sa zahtevom da se ovaj objekat u centru najhitnije obnovi i vrati svojoj svrsi, ili da se makar negde pored postavi montažno stajalište za vozove, kao u Barajevu, Žitorađi, Gilju kod Jagodine, gomili sela duž barske pruge između Beograda i Užica, nije to nikakva viša matematika. Ako trajno ostane bolesno rešenje da i ta mučena 2 para putničkih vozova dnevno staju samo u onoj guduri kilometrima van grada, sva borska sela će odumreti u roku od jedne decenije, a nedugo posle njih i sam grad. Autobus ne može biti alternativa jer ni on nema preterano gustu frekvenciju polazaka, a i nova Bortravel stanica je zavučena i takoreći leži na poluperiferiji, najdalje moguće od bolnice, škola, fakulteta, RTB-a, fabrika, zelene pijace, buvljaka, skoro svih ključnih tačaka prevozne atrakcije, jedino su bazen i dom zdravlja na 5-10 minuta hoda.
Čak je i Vikipedija u svoj članak o Boru ubacila pasus o katastrofalnom požaru 2023. i informaciju da još uvek ne postoje čak ni planovi za eventualnu rekonstrukciju oštećene stanice u centru.

32249.jpg
PB180022.JPG
PB180025.JPG
32235.jpg
 
Problem je rešen uvođenjem nove linije Bortravela Bor - Zaječar - Kladovo koja polazi u terminu voza.
Bor ima ozbiljnog autoprevoznika i prvi je po automobilizaciji u Srbiji i tu se više ništa ne može, barem dok se ne vrati stanica, ali nema interesovanja ni za to.

Moj predlog je bio Zaječarskoj sekciji da se relacija ukine i zauzvrat da po jedna trasa ka Nišu i Prahovu, tu bi bio obostrani benefit i za SV i za IŽS, ali se još vaga.
Pruga ka Majdanpeku je jako teška, ubija DMG, a trenutan prihod za jedan par voza je sramotan, ispod 1000 din, ne vidim smisao zaista.
 
Vrh