Šta je novo?

Železnice - svaštara

Имали смо овде пар високих чланова тог удружења, или беше клуба?

Postoji Udruženje ljubitelja železnice koje je osnovao Karlo, a postoji i Klub ljubitelja železnice Beograd. Dve različite organizacije. Klub je posedovao svoj vagon koji je stajao na poštanskom koloseku GŽS u Beogradu:

481310166_946703901001066_3330816491937796206_n.jpg
 
Postoji Udruženje ljubitelja železnice koje je osnovao Karlo, a postoji i Klub ljubitelja železnice Beograd. Dve različite organizacije. Klub je posedovao svoj vagon koji je stajao na poštanskom koloseku GŽS u Beogradu:

481310166_946703901001066_3330816491937796206_n.jpg
Bio je prebačen dal u Dunav ili Donji grad. E sad da li je ostao tamo ili je i odatle premešten ne bi znao. 🤷
 
Postoji Udruženje ljubitelja železnice koje je osnovao Karlo, a postoji i Klub ljubitelja železnice Beograd. Dve različite organizacije. Klub je posedovao svoj vagon koji je stajao na poštanskom koloseku GŽS u Beogradu:

481310166_946703901001066_3330816491937796206_n.jpg
Е сећам се да су били овде на темама неки чланови клуба, чини ми се баш и председник.
 
KLJŽ je mrtav, mislim da Prole više nije na čelu.
Bio je tu još jedan istaknuti član, Politikolog, moj prezimenjak. Mislim da ovde i nije puno pisao kao na drugim forumima.
Imali su oni lepe foto akcije,
bio je ULJŽ, ali treći najveći vozoljubiteljski klub u Srbiji bili su ljubitelji Timočke pruge, i oni su se raspali sa tim da je taj sajt još živ.



Mislim, vozoljubiteljstvo u Srbiji je mrtvo, a i kako ne bi sa ovakvim stanjem železnice + što se zajednica rapidno smanjila. Aktivne prave ljubitelje možeš nabrojati na prste.
 
Posto smo svake godine putovali vozom iz Pariza u Beograd u tada direktnom vozu 220/221 Pariz-Beograd zvani Simplon Express, kod mene se razvila jako rano fascinacija prema vozovima pogotovu kad se uzme u obzir da kad si malo dete visok metar i zilet i vidis impozantnu zeleznicku stanicu Paris Gare de Lyon sa njenim staklenim krovom, originalnim SNCF "brizitkama" i tada prilicno nov narandzasti TGV koji je izgledao kao svemirski brod u odnosu na sve sto se kotrlja na sinama, to je bilo zaista za pamecenje i nesto sto moze da pokrene ljubav prema vozovima kad si jedan mali decak.

Nazalost generalno i u svetu je vozoljubiteljstvo u strasnom opadanju ali to je prevashodno zbog cene modelarstva koja dostize neverovatne cifre a i zbog mentaliteta novih generacija tj vozovi su sada manje interesatni jer se sve vise manje svodi na EMV garniture.

Meni kao klincu su kupovali krajem 80ih i pocetkom devedesetih HO setove Lima i Jouef koji su tada kostali 399 francuskih franaka (60 evra) i tada su jos i bili pristupacni, posle za svoj 9ti rodjendan dobio prvi marklin HO set za 989 franaka (145 evra) i secam se da sam za 12ti rodjendan dobio poklon od bake Marklin-ovu dizelku DB model BR216 koja je kostala 1000 franaka odnosno 150 evra. (i dalje imam te vozice ostali kod mame u francuskoj)
Tu se moja vozoljubiteljska avantura zavrsila jer se rodila strast prema arhitekturi u medjuvremenu inace bi sada bio kolega sa @mvbg1

Pogledajte cene Marklin novih setova, ono je ludnica 500 evra pa na dalje, lokomotive kostaju preko 200 evra po komadu.
To je skup hobi i za zapadnjake a zamislite tek ovde u Srbiji. Pritom i da se ne lazemo, od kad se pojavio gejming i postao popularan u poslednjih 30+ godina, vozoljubiteljstvo je u konstantnom opadanju jer deca se igraju igrica a ne vozica nazalost... a i mnoge firme koje su pre par decenija proizvodile elektricne vozice su se pogasile, ostali samo najveci proizvodjaci a i njima je tesko da opstanu.
 
Poslednja izmena:
Isteklo vreme za editovanje posta da zakacim jednu od retkih slicica Simplon Expressa 220/221 Pariz Beograd pa moram ovako. (JZ vagoni su pri kraju i ne vide se dobro ali tada su bili zelene boje uglavnom i spavaca kola T3 plave boje sa KSR osobljem.

D_770222XXL.jpg
 
Poslednja izmena:
У нашој земљи је нажалост постало тешко бити љубитељ било чега, од природе преко спорта до технике.
А глобални тренд да су путничка возна средства у железници 90% гарнитуре не иде на руку возољубитељству свакако.
 
Posto smo svake godine putovali vozom iz Pariza u Beograd u tada direktnom vozu 220/221 Pariz-Beograd zvani Simplon Express, kod mene se razvila jako rano fascinacija prema vozovima pogotovu kad se uzme u obzir da kad si malo dete visok metar i zilet i vidis impozantnu zeleznicku stanicu Paris Gare de Lyon sa njenim staklenim krovom, originalnim SNCF "brizitkama" i tada prilicno nov narandzasti TGV koji je izgledao kao svemirski brod u odnosu na sve sto se kotrlja na sinama, to je bilo zaista za pamecenje i nesto sto moze da pokrene ljubav prema vozovima kad si jedan mali decak.

Nazalost generalno i u svetu je vozoljubiteljstvo u strasnom opadanju ali to je prevashodno zbog cene modelarstva koja dostize neverovatne cifre a i zbog mentaliteta novih generacija tj vozovi su sada manje interesatni jer se sve vise manje svodi na EMV garniture.

Meni kao klincu su kupovali krajem 80ih i pocetkom devedesetih HO setove Lima i Jouef koji su tada kostali 399 francuskih franaka (60 evra) i tada su jos i bili pristupacni, posle za svoj 9ti rodjendan dobio prvi marklin HO set za 989 franaka (145 evra) i secam se da sam za 12ti rodjendan dobio poklon od bake Marklin-ovu dizelku DB model BR216 koja je kostala 1000 franaka odnosno 150 evra. (i dalje imam te vozice ostali kod mame u francuskoj)
Tu se moja vozoljubiteljska avantura zavrsila jer se rodila strast prema arhitekturi u medjuvremenu inace bi sada bio kolega sa @mvbg1

Pogledajte cene Marklin novih setova, ono je ludnica 500 evra pa na dalje, lokomotive kostaju preko 200 evra po komadu.
To je skup hobi i za zapadnjake a zamislite tek ovde u Srbiji. Pritom i da se ne lazemo, od kad se pojavio gejming i postao popularan u poslednjih 30+ godina, vozoljubiteljstvo je u konstantnom opadanju jer deca se igraju igrica a ne vozica nazalost... a i mnoge firme koje su pre par decenija proizvodile elektricne vozice su se pogasile, ostali samo najveci proizvodjaci a i njima je tesko da opstanu.
Od kud ovaj FS vagon do lokomotive?
I' bre,gde nadje bas Merklin,em je k'o ladno oruzje a ima i onu budzu odozdo.
Sto se cena modela tice,deru i na boga ne misle,ali tu je eBay pa biras sta ti je po volji,jedini problem sto zivimo u zemlji Stradiji pa nije svako raspolozen da salje ovamo.
 
@ristivoje
Simplon express je isao preko Svajcarske i Italije pa otud ovaj FS vagon. Villa Opicina je bila pogranicno mesto kod talijana a Sezana u Jugoslaviji tj sada Sloveniji.

Sto se tice Marklina tacno je da hvata struju preko trece sine sa onim cudom ispod, to mi se iskreno nikada nije dopadalo jer je pravio neki cudan zvuk zbog toga. Ali dobro kad si klinac to i nije bas bitno Velika je bila razlika u kvalitetu izmedju Jouef i Marklin. Mozda je Fleischmann najbolja alternativa eventualno Roco.
 
Pozdrav,

upravo sma prošao pored žel.muzeja - dimnjak na lokomotivi je isečen!! Zna li se nešto više o tome?

pozdrav,

Petar
 
Mozda je pretio da padne pa da je sklonjen od strane zaposlenih u muzeju nadam se
 
Rođak je skoro išao vozom Bolonja - Rim.
Nije ljubitelj železnica, ali kaže da je usluga super, mada su toaleti u vozu prljavi.
E sad ide interesantatn deo.
Stanica Bolonja, čeka voz. I par minuta pre polaska, shvata da su jedini na peronu. Pita karabinjera šta se dešava, i on mu kaže da nije to taj peron 6 (npr) već Peron 6 zapad.
I pokaza mu drugi kraj stanice. Uspeo je da uhvati voz i sve je bilo ok.
Ali pošto je inače dosta samouveren, pomislio sam da je nešto pogrešno pročitao na karti. Ali onda sam se setio da i Sava Centar ima ono Ulaz A pa levo - desno, Ulaz B pa levo - desno...
Ne bude lelj i pogeldam na netu, kad stvarno. Železnička stanica Bolonja ima perone 1-15 prolazne nadzemno, 1-4 istok, 1-7 zapad i 16-19 podzemni za brzu železnicu.
Putovao sam vozom po Špniji, malo u Švici, Nemačkoj i Rusiji, ali nisam se susretao sa ovakvim obeležavanjem.
Logičan je ako se gleda kako su se dodavali koloseci pri širenju stanice pa nisuhteli da menjaju numeraciju postojećih, ali može da bude i konfuzan ako putnik žuri.
Nešto slično kao na velikim aerodromima: prvo tražiš terminal pa gate.
Jel ima još negde ili je ovo izolovaniji slučaj?
 
Rođak je skoro išao vozom Bolonja - Rim.
Nije ljubitelj železnica, ali kaže da je usluga super, mada su toaleti u vozu prljavi.
E sad ide interesantatn deo.
Stanica Bolonja, čeka voz. I par minuta pre polaska, shvata da su jedini na peronu. Pita karabinjera šta se dešava, i on mu kaže da nije to taj peron 6 (npr) već Peron 6 zapad.
I pokaza mu drugi kraj stanice. Uspeo je da uhvati voz i sve je bilo ok.
Ali pošto je inače dosta samouveren, pomislio sam da je nešto pogrešno pročitao na karti. Ali onda sam se setio da i Sava Centar ima ono Ulaz A pa levo - desno, Ulaz B pa levo - desno...
Ne bude lelj i pogeldam na netu, kad stvarno. Železnička stanica Bolonja ima perone 1-15 prolazne nadzemno, 1-4 istok, 1-7 zapad i 16-19 podzemni za brzu železnicu.
Putovao sam vozom po Špniji, malo u Švici, Nemačkoj i Rusiji, ali nisam se susretao sa ovakvim obeležavanjem.
Logičan je ako se gleda kako su se dodavali koloseci pri širenju stanice pa nisuhteli da menjaju numeraciju postojećih, ali može da bude i konfuzan ako putnik žuri.
Nešto slično kao na velikim aerodromima: prvo tražiš terminal pa gate.
Jel ima još negde ili je ovo izolovaniji slučaj?
Ja, koji studiram saobraćajno inženjerstvo, sam prošle godine omašio voz na Roma Termini jer je pored kolsoeka 17 bio kolosek 19 a meni trebao 18. Nisam gledao tablu gore, kontao sam da pored 17 stoji 18 i ušao u taj voz. Srećom je u pitanju regionalni voz pa smo se drug i ja vozili 15ak minuta u jednom smeru.
Na kraju se ispostavilo da je kolosek 18 skroz na kraju tog perona, neki mali kolosek za kraće regionalne vozove. Svakako nije bilo dobro obeleženo
 
Pa to, ako numeracija nije postavljna intiutivno, čovek lako može da pogreši. Pogotovu ako je iz manje sredine pa nema iskustva sa velikim sistemima.
Apropo tvoje situacije, i ja sam imao nešto sličnu u Engleskoj.
Trebao sam da idem iz Četlnama (kao Kragujevac) za Bristol vozom. Imao sam 18god tada.
I voz doša 5-10min pre planiranog. Ja kontam, ma ako može da kasni može i ranije da dođe (razmišljanje sa naših pruga) xD
Uđem u taj voz, kad na displeju piše drugo mesto. A bilo mi čudno još kada sam ulazio pošto je voz bio manji, kao za lokalni saobraćaj.
Ali džaba, voz krenuo i nema napolje. Srećom u istom je pravcu samo malo skrajnuto i na krajnoj destinaciji sam uhvatio drugi voz za Bristol. I to sa istom kartom, rekli da nemoram da uzimam drugu.
Tada opšte nisam ima svest da su u evropi vozovi mnooogo češći nego kod nas, ne na glavnim pravcima nego i na sporednim (kao kod nas npr Timočka pruga)...
Eto šta se desi kada iz malog ograničenog sistema dođeš u veliki.
 
Ja, koji studiram saobraćajno inženjerstvo, sam prošle godine omašio voz na Roma Termini jer je pored kolsoeka 17 bio kolosek 19 a meni trebao 18. Nisam gledao tablu gore, kontao sam da pored 17 stoji 18 i ušao u taj voz. Srećom je u pitanju regionalni voz pa smo se drug i ja vozili 15ak minuta u jednom smeru.
Na kraju se ispostavilo da je kolosek 18 skroz na kraju tog perona, neki mali kolosek za kraće regionalne vozove. Svakako nije bilo dobro obeleženo
Да ниси требао да идеш возом ка аеродрому Чампино?
 
Iz bolonje idem lokalnim vozom za maranelo
Prvo ono poništenje karata na stanici na nekim raspalim crvenim automatima pa onda voz nista spec ali bio čist a pored odjednom kao iz zemlje iskače crvena strela potražicu fotke pa cu okačiti
 
Jesam, ali u sam Ciampino. Oko 2 nedelje sam commutovao na toj relaciji
Исто сам и ја тако 2022. године ишао на аеродром Чампино. Имао сам неки осећај да је тај колосек 15 мин пешке испред колико смо дуго ишли
 
Pozdrav,

Egzotika, Albanija...
Ulazni portal najdužeg železničkog tunela u Albaniji, Thanë Pass, smer iz Prenjaša ka Pogradecu:

File0855.jpg


...i malo t669 sa groblja lokomotiva u Prenjašu...ovde ih ima 30+, zajedno sa 10ak t435 /'Hektor'/...

PICT0318.jpg


/snimljeno davne 2010te, tilt-shift-om/

pozdrav,

Petar
 
Vrh