Šta je novo?

Železnice - svaštara

Rumunski RELOC posle gotovo 35 godina predstavio svoj novi model šestoosovinske elektro lokomotive.
Radni naziv joj je ELASMO.
Snage 6000KW, trofazni asinhroni vučni motori i što je najbitnije gotovo sva elektro oprema je renomiranog svetskog proizvođača ABB.

Pogledajte prilog 229281

Ova 482 nije Softronic, nego Reloc, modernizovana EA040 , druga lokomotiva iza, 481 je Softronik, koja je isto romunska EA040. Samo frem je stari, vse ostalo novo.

1000001561.jpg


ali obe su asinhronke, nema više tiristora. Dolazi i treća. Končarka, iste što su 441. koje su bile robna razmena između Rumunije i Juge. 1 Rumunka = 1,3 Končarke. Ugovor je bio 100 Romunka = 130 Končark. Ali ove Romunke so tada bile loše i nije bilo ništa od toga. One će takođe biti asinhronke.
 
А како је решено код других? - да не глођу?
 
Koja to lokomotiva kod nas ili rumuna ima 3 dvoosovinska postolja? Koliko znam nijedna.
 
Znam da u južnoj koreji postoji alstomova lokomotiva slične serije kao naša ex YU brižitka koja je fabrički za njihovo tržište pretvorena sa 2 troosovinska postolja u 3 dvoosovinska.
IMG_5581.jpeg
 
Нажалост.
Не знам разлог зашто је та на Кошутњаку тако кратко радила.
У Мађарској има још неколико активних туристичких пруга узаног колосека и још две дечије.

Ево и које су активне по свету.
Children's railway

А овде има и списак узаних пруга у Мађарској.
https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow-gauge_railways_in_Hungary

Нама најближа је Геменц шумска државна железница у околини Баје, у националном парку Дунав - Драва.
https://turizmus.gemenczrt.hu/gemenci-erdei-vasut/menetrend/
 
Poslednja izmena:
Istražio sam malo više fotografije.
Mesto događanja nije Priština, već pograničan deo Makedonije ili Blace, odnosno na toj relaciji negde. Vreme dešavanja je April '99, to su Albanske izbeglice za vreme rata.

Zanimljivo je videti naše vagone i lokomotive, ali ne verujem da su naši upravljali sastavom.
 
Pozdrav svima,
nov sam, pratim forum nekih 5-6god na različitim temama. Hvala svima na brdo informacija, svašta čovek nauči i vidi (što dobrih stvari što gluposti).
Nisam se do sada aktivirao, bilo mi interesantno da čitam. Ali sada već imam neko pitanje koje nikako da nadjem odgovor, a možda ovde to neko zna.

Da li je ikada u bilo kakvom obliku bilo u palnu i ideji povezivanje Užica i Sarajeva normalnom kolosekom tj. Sarajevo sa prugom Beograd-Bar?
Mesta su blizu, Beograd je tako mogao direktnije da se poveže sa Sarajevom i Pločama, Sarajevo sa Nišom, Skopljom, Sofijom....
Nekako mi se čini logičan način povezivanja pošto je bio Ćira, Sarajevo dobilo normalan kolosek 1948 a Beograd Bar pušten 1976.
Znam da je bio plan (a možda i sada) kružna veza Sarajeva sa Vogošćom, pa da nije odatle nešto bilo u planu za Srbiju?

Izvinjavam se na dužem pitanju, ali prvi post :)
 
Pozdrav svima,
nov sam, pratim forum nekih 5-6god na različitim temama. Hvala svima na brdo informacija, svašta čovek nauči i vidi (što dobrih stvari što gluposti).
Nisam se do sada aktivirao, bilo mi interesantno da čitam. Ali sada već imam neko pitanje koje nikako da nadjem odgovor, a možda ovde to neko zna.

Da li je ikada u bilo kakvom obliku bilo u palnu i ideji povezivanje Užica i Sarajeva normalnom kolosekom tj. Sarajevo sa prugom Beograd-Bar?
Mesta su blizu, Beograd je tako mogao direktnije da se poveže sa Sarajevom i Pločama, Sarajevo sa Nišom, Skopljom, Sofijom....
Nekako mi se čini logičan način povezivanja pošto je bio Ćira, Sarajevo dobilo normalan kolosek 1948 a Beograd Bar pušten 1976.
Znam da je bio plan (a možda i sada) kružna veza Sarajeva sa Vogošćom, pa da nije odatle nešto bilo u planu za Srbiju?

Izvinjavam se na dužem pitanju, ali prvi post :)

U principu, mislim da je plan povezivanja Beograd i Sarajeva direktnijom železnicom bila trasom Beograd - Valjevo - Loznica - Banovići - Vareš - Sarajevo. Dakle, ostala je da se izgradi famozna deonica Valjevo - Loznica i Banovići - Vareš. Zvornik - Živinice (deo tog pravca) je poslednja pruga izgrađena pred rat, otvorena u januaru 1992. Poređenja radi, u SFRJ su poslovni vozovi BG-SA preko Vinkovaca putovali kraće nego autobusi danas. Direktan voz Beograd - Sarajevo, isto preko Vinkovaca je postojao i par godina tamo negde oko 2010. Ali je vreme putovanja bilo dugo zbog granica i lošeg stanja pruge.
 
U principu, mislim da je plan povezivanja Beograd i Sarajeva direktnijom železnicom bila trasom Beograd - Valjevo - Loznica - Banovići - Vareš - Sarajevo. Dakle, ostala je da se izgradi famozna deonica Valjevo - Loznica i Banovići - Vareš. Zvornik - Živinice (deo tog pravca) je poslednja pruga izgrađena pred rat, otvorena u januaru 1992. Poređenja radi, u SFRJ su poslovni vozovi BG-SA preko Vinkovaca putovali kraće nego autobusi danas. Direktan voz Beograd - Sarajevo, isto preko Vinkovaca je postojao i par godina tamo negde oko 2010. Ali je vreme putovanja bilo dugo zbog granica i lošeg stanja pruge.
Hvala na odgovoru.
Nisam ni znao za prugu Banović - Vareš, tek sad sam pročitao da je to u bilo u planu još preko 70 god !!!
Za Vareš sam tek čuo prošle godine kada su obnovili putničku vezu sa Sarajevom.
Ta veza ima logike za njihovo povezivanje rudarskih basenova. A i što kažu Beograd - Sarajevo bi skratilo sa 500 km preko Vinkovca na 370 km.
Ja sam sve 'navijao' za povezivanje na Zlatiborski okrug, doterali prugu do granice (i prešla preko) i ostalo još malo do Sarajeva.

Sad geldam, Beograd - Užice cca 200 km, putem Užice - Sarajevo cca 180 km (prugom i manje zbog tunela i mostova) što dođe na slično kao i ova oko 370.
Povezivanjem Uzica i Sarajeva bi jedino prednost bila (u SFRJ) povezivanje ta dva mesta, kao i centralne, istočne i južne Srbije sa Sarajevom, Mostarom i Pločama, tj pravac istok - zapad.
Ploče - Beograd, ili Banja Luka - Čačak npr bi sasvim ok bilo i preko ovih pruga Valjevo - Loznica pa ka Varešu i Sarajevu ili ka Tuzli i Doboju.

Šta znam, mislim da je nedostajalo još nekoliko južnijih povezivanja normalnog koloseka ondašnje SFRJ na relaciji istok - zapad (Nikšić - Trebinje - Mostar, Peć - Crna Gora, Užice - Sarajevo).
 
Zaista impresivno koliko JŽ vagona!

Evo i jedan snimak neposredno nakon
tog vremena. Na samom kraju su
scene od Đeneral Jankovića do
Kosovo Polja.

Pozdrav,

Gledao sam ovaj snimak pre nekoliko godina i ovo je trenutno jedini snimak /kakav-takav cab-ride/ od kačanika do Kosovog Polja/ K.Polje je glavno žel. čvorište na KiM/. Šta je zanimljivo - glavna magistrala K.Mitrovica - Kačanik obnovljena je početkom 80ih godina, od K.Mitrovice do K.Polja prašilo se 100km/h na sat, do Kačanika takođe, brzine su bile malo niše do Skoplja /kačanička klisura/. Ceo čvor u K.Polju je obnovljen, izgrađena je moderna stanica, sa kulom /pruga je imala APB još tada!!/, trebalo se nakon toga krenuti u obnovu KLina-Peć i Klina Prizren, vozovi za Peć danas idu, pruga ka Prizrenu je zatvorena od 1999te /zarušen tunel/, čak su bila obezbeđena početna sredstva iz fonda za nerazvijene /fond u okviru federacije SFRJ, dnevno se slivalo 1,13mil usd za razvoj Kim!!/ za elektrifikaciju do K.Polja....nikada neću zaboraviti scenu iz jula 1995te, kada sam doputovao vozom u K.Polje i prvo što sam ugledao - 4ica policajaca sa dugim cevima, u punoj ratnoj opremi kako patroliraju onim dugačkim peronima...

pozdrav,

Petar
 
@ +381 Obnovljen je samo teretni saobraćaj
Iz Vareša.

Zanimljivo da se pruga Kos. Polje-Đ.Janković
sad trenutno remontuje.
Kontam da joj saobraćajne perspektive i nisu neke.
 
Vrh