Šta je novo?

Železnice - svaštara

I tada je bio sistem "sve moj do mojega", ministar iz Bosne traži da se u njegovom kraju uvedu motornjaci dok su na nekim bitnijim prugama još dugo radile parnjače.
 
Koliko je km/h mogao da ide taj voz kad je bio „mnogo brži“ od parnih?
 
Kako protiv xyz nadstresnica?!
20241226_134446.jpg
 
1735237735684.png



U prvom planu pruga NS - SU, između Detelinara, u pozadini levo stara ranžirna stanica. Primetno je da putnička kompozicija na ovoj slici iz 1987. godine, ima isti ili veći broj ispravnih vagona nego danas cela Srbija.
 
I tada je bio sistem "sve moj do mojega", ministar iz Bosne traži da se u njegovom kraju uvedu motornjaci dok su na nekim bitnijim prugama još dugo radile parnjače.
Meho je bio jak lik i tokom njegovog ministrovanja su železnice bile najbolje ikada, do današnjih dana. U njegovo vreme je izgrađena i "Gumenjara" u Nemanjinoj.

Tih 1930-tih na glavnim prugama se uveliko vozilo 100km/h, a neke deonice su dobile i drugi kolosek.
Parna vuča je bila potpuno optimalna za to vreme i za taj obim saobraćaja. Elektrovuča je bila u širenju Evropom, ali Jugoslavija nije imala elektromrežu pre WW II
Dizel je bio uglavnom samo za motorne vozove. Dizel lokomotive su bile retke, jer tadašnja tehnologija nije imala efikasno rešenje za prenos snage sa motora na točkove.

Sarajevo je bilo prilično saobraćajno izolovano, osim pruge uskog koloseka, ali ona ima ograničenje na nekih 45km/h, tako da je uvođenje ovih brzih dizelmotornih vozova bilo vrlo logično rešenje. Oni su išli do 75km/h, ali zbog radijusa krivina vožnja je delovala mnogo brže, pa su ga prozvali Ludi Sarajlija.
 
Ove severine su išle u Krajovu na prepravke /farbanje i ostalo/ pa privatnim prevoznicima...sada krstare ex-Yu prugama pod drugim firmama...

Pogledajte prilog 224556

Pozdrav,

Petar
Ove severine su otišle u Rumuniju na remont i vraćene u Srbiju svom vlasniku Srbija kargu.
Ni jedna lokomotiva serije 444 nije prodata nekom privatnom operateru.
 
Pozdrav,

Depo /čuj, 'depo'.../ Vršac, 2016ta godina...

Pogledajte prilog 224551

Pogledajte prilog 224552

Pogledajte prilog 224553

Pogledajte prilog 224554

Pogledajte prilog 224555

Ove severine su išle u Krajovu na prepravke /farbanje i ostalo/ pa privatnim prevoznicima...sada krstare ex-Yu prugama pod drugim firmama...

Pogledajte prilog 224556

Pozdrav,

Petar
444 ремонтоване и модернизоване 2005. а продате 2016?
Браво Зоко!
 
Podserije 600 i 700 su za 140 km/h. Nisam siguran ima li jedna 600 da je vozabilna @mvbg1 ? Ove sa novom semom bojenja su remontovane u Slovackoj.
Voze 601 i 602. Obe su bile u Slovačkoj na remontu i u novom bojanu su.
603 je još onomad imala udes i nije ni vraćana u saobraćaj. A 604 je istrčala i čeka nekog kupca ili brener.
 
Vrh