Šta je novo?

Železnice - svaštara

Steva

Advanced
Učlanjen(a)
08.12.2006.
Poruke
4.285
Pohvaljen
7.109
Na ovoj temi skupljamo zanimljivosti iz sveta železnica u Srbiji, stare fotografije, nikada neispunjene planove, zanimljiva vozna sredstva itd. :vops:
 
Eto i to je moguće u ,,zemlji neograničenih mogućnosti''..

sudar voza i broda.jpg


U Srbiji vozovi se ne sudaraju sa brodovima nego sa tramvajima. I to je moguće.

Subota 12.12.1942. Zemun sudar tramvaja i cisterne.jpg
 
IMG_0015.JPG





IMG_0019.JPG


Лето 2010.

Воз који више не постоји: Еуросити Авала Београд - Праг (прва два вагона за Москву и Кијев)
Пруге које више не постоје: Београд главна - Нови Београд и стара пруга преко Фрушке горе
И наравно, парњача која више не вози.

Како се тад путовало возом на све 4 стране света из Србије. А сад...једна велика нула.
 
 
Sram ih bilo vozile se glavonje vozom sirom sfrj
 
Možda nekom pomogne, inače plaćaju Vam kurs Nemačkog koji je obavezan.
Od više ljudi sam čuo da su zadovoljni, o uslovima da ne pričamo.


Možda ćeš znati ti ili neko drugi. Koliko se diplome ovakvih škola/kurseva vrednuju na kraju? Piše da je sam profil akreditovan... Ali kako je to u praksi?

Mislim ako već fale strojovođe, onda ne bi trebalo da je srednja skola i mlade godine od 14-18 jedini put da se do strojovođe i dođe... Nego slično kao i za vozača autobusa da se ohrabri, podstakne i adekvatno prizna naknadno stečeno stručno obrazovanje.

Na stranu sad sa nameštim konkursima za prijem novih kadrova i kakva nam je država al barem formalno pravno da li je i ova diploma jednaka završenoj školi za tehničara vuče?

 
Jednako je sve, imaš te škole u Plani, Novom Sadu i ko zna gde, ali priznaju se diplome.
Samo što ovi iz ŽTŠ-a imaju prednost s obzirom da su praksu pohađali u Vozu i Kargu, ali nije nemoguće zaposliti se sa školom koju si okačio ovde.

U principu kada staviš sve na papir, najvažnije je znati pravilnike, ovo ostalo se i uči na poslu. Za lokomotive/garniture moraš da daješ ispite posebno odnosno da ih polažeš nevezano da li si završio državno/privatno tako da isto ti se hvata.

Za železnicu je potreban entuzijazam, ako imaš interesovanja načićeš svoj put, znam ja ljudi iz milion firmi koje imaju veze sa železnico, a da nemaju železničku, a pritom rade posao odlično.
Uostalom i ja sam krenuo tim putem iako studiram "jak faks".
 
Smederevski Želvoz pobedio na tenderu za srednju opravku EMV 412/416 (412/416-045/046) Željezničkog prevoza Crne Gore.
Na tender se prijavio i Šinvoz u zajedničkoj ponudi sa Drvotex d.o.o. iz Užica, ali im tenderska dokumentacija nije bila ispravna.
Vrednost posla je 569.000€ bez PDV-a, a rok za završetak radova je 105 dana od dana prijema garniture na opravku.
 
Samo da se ispravim. Reč je o garnituri 412/416-041/042, a ne o garnituri 045/046.
 
Imam pitanje koliko se kreću karte za voz(povratne) od Segedina do Beča i da li ima nekih povlastica?
 
Imam pitanje koliko se kreću karte za voz(povratne) od Segedina do Beča i da li ima nekih povlastica?

Mislim da je najjeftinija varijanta da kupiš kartu Segedin - Hegyeshalom (poslednja stanica u Mađarskoj), 16 evra i Hegyeshalom - Beč 12 evra. Isto i u povratku. Možeš preko sajta https://jegy.mav.hu ili na stanici u Segedinu. U Hegyeshalomu ne izlaziš iz voza. Tamo ulaze austrijski kondukteri, njima pokažeš kartu Hegyeshalom - Beč. Jedino u Budimpešti ti voz iz Segedina ide na Nyugati stanicu, a voz za Beč ide sa Keleti stanice, ne staju na istoj stanici. Imaš par varijanti u Budimpešti za transfer između stanica. Mislim da je najbolje da se izađe na pretposlednjoj stanici (Zuglo) i onda odatle ima 1,8 km do stanice Keleti. Možeš peške, a ima i par bus linija koje idu od Zuglo do Keleti.
 
Mislim da je najjeftinija varijanta da kupiš kartu Segedin - Hegyeshalom (poslednja stanica u Mađarskoj), 16 evra i Hegyeshalom - Beč 12 evra. Isto i u povratku. Možeš preko sajta https://jegy.mav.hu ili na stanici u Segedinu. U Hegyeshalomu ne izlaziš iz voza. Tamo ulaze austrijski kondukteri, njima pokažeš kartu Hegyeshalom - Beč. Jedino u Budimpešti ti voz iz Segedina ide na Nyugati stanicu, a voz za Beč ide sa Keleti stanice, ne staju na istoj stanici. Imaš par varijanti u Budimpešti za transfer između stanica. Mislim da je najbolje da se izađe na pretposlednjoj stanici (Zuglo) i onda odatle ima 1,8 km do stanice Keleti. Možeš peške, a ima i par bus linija koje idu od Zuglo do Keleti.
Daju li popuste za studente i da li je jeftinija ako se uzme ranije? Prtljag plaćam kada uđem u voz ili kako već ide?
 
Daju li popuste za studente i da li je jeftinija ako se uzme ranije? Prtljag plaćam kada uđem u voz ili kako već ide?

Za popuste ne znam. Dao sam ti link pa istraži po datumima i da li ima neka opcija za studente. Standardan prtljag se u vozu ne plaća niti se ikada plaćao.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Za popuste ne znam. Dao sam ti link pa istraži po datumima i da li ima neka opcija za studente. Standardan prtljag se u vozu ne plaća niti se ikada plaćao.
Hvala za informacije. Prvi put mi je da idem van zemlje sa vozom pa za svaki slučaj da pitam i za prtljag.
 
Daju li popuste za studente i da li je jeftinija ako se uzme ranije? Prtljag plaćam kada uđem u voz ili kako već ide?
Mađarska daje popuste za mlađe od 26 godina nevezano da li si student ali samo od petka 00.00 do nedelje 23.59.

Generalno Segedin - Budimpešta pa Budimpešta - Beč direktna isto mogu da se kupe za 8+13 evra ako se ranije kupuje karta. Takođe vredi pogledati karte i na MÁV i na ÖBB sajtu ali na MÁV nekad znaju isti polasci da budu jeftiniji.

Ako slučajno iz Subotice krećeš ni slučajno kartu od Subotice dalje od Segedina, može da se kupi ali mnogo skuplje.
 
Mađarska daje popuste za mlađe od 26 godina nevezano da li si student ali samo od petka 00.00 do nedelje 23.59.

Generalno Segedin - Budimpešta pa Budimpešta - Beč direktna isto mogu da se kupe za 8+13 evra ako se ranije kupuje karta. Takođe vredi pogledati karte i na MÁV i na ÖBB sajtu ali na MÁV nekad znaju isti polasci da budu jeftiniji.

Ako slučajno iz Subotice krećeš ni slučajno kartu od Subotice dalje od Segedina, može da se kupi ali mnogo skuplje.
Hvala i tebi na savetu. Da planirao sam iz Subotice da idem vozom, išao bih i iz Novog Sada, ali to je baš hardcore... 4 sata i nešto minuta do Subotice...
 
FB_IMG_1706735337162.jpg

Red vožnje barska pruga 76/77, izvor sa FB grupe udruženje ljubitelja železnice
Nekoliko stvari mi je privuklo pažnju:
1) Kako je moguće da je vreme vožnje između Beograda i Užica isto kao i danas, iako je lošija infrastruktura (okej, dns nema Glavne, ali opet?)
2) Kako je moguće da ima ovoliko malo polazaka s obzirom da se u to vreme skoro sve i svi prevozili železnicom
3) Ako pažljivo pogledate, videćete da su polasci identički kao danas (ok neki su pomereni za max 30 min). Ali npr. ovi putnički u 7, 15 i 19 postoje i danas, ovaj u 9:40 il kolko već je dnevni barac postoji i danas, ovaj u 16 i nešto za Užice je danas 711 isto za Užice samo u 17h. Noćni barac tu. Zanimljivo mi kako se red vožnje 40 godina nije menjao.
 
@Boki123

Овај пост као да је Весић писао. Упореди са осамдесетим, деведесетим, и почетком двехиљадитих. Не могу са сигурношћу да ти кажем зашто је први ред вожње био такав (то би могао само неки железничар из тог доба), али колико се сећам, пруга је електрифицирана пар година након отварања, тако да могуће да је то разлог. Слабија вуча дизел локомотива, недовољан број за већи број полазака. Такође могуће и да нису рецимо били заварени спојеви или пруга није у потпуности грађевински завршена па се ишло смањеном брзином. Свакако, 80-их се Београд - Бар путовало 7 сати, а 90-их и 2000-их је било и по 7 полазака на дан из Србије за Бар.
 
Vrh