Šta je novo?

Železnice - svaštara

DB je izvor sprdnje u Nemačkoj već godinama. Po mom iskustvu regionalci su pouzdaniji od ICE vozova ali verujem da se razlikuje od prevoznika i dela zemlje.
 
Nije baš ni toliko strašno, ali daleko je i od sjajnog.
Svakako, oseti se prelazak sa SBB na DB, mada filozofija Nemačkih železnica je čudna u svakom pogledu.

Eto, Konstanz su Švajcarci bolje povezali sa sobom nego Nemci, možete na svakih sat IR & RE do St. Gallena, Romarshrona. Herisaua, Luzerna, Ciriha, Ciriškog Aerodroma.
Ako se prošetate do Kreuzlingena ( Švajcarsko mesto spojeno sa Konstanzom) izbor postaje višestruko veći.
Nemci za to vreme imaju samo jednosatnu uslugu RE do Karlsruhe i nekoliko puta dnevno do Singena. Mini S-Bahn "Seehas" praktično većinski rukovode Švajcarci.

Ima tu još nekih sitnica koje se možda ne primete na prvu loptu, imam krajnje loše iskustvo sa njihovim pothodnicima, svi su užasno uski iako su skoro sređivani, kao da uopšte nisu vodili računa o većem broju putnika, toga u CH/NL/AT nema sve je široko i tačno predodređeno broju ljudi.
Takođe, ispred svih stanica imaju neverovatan nivo klošarstva, to je u AT CH & NL svedeno na razuman minimum.

Mada dobro, nije ni Nemcima lako da imaju reprezentativnu železnicu s obzirom da su ogromna zemlja, preopterećen železnicki sistem & sedište nekolilo Auto Giganta.
A još kada imaš ovakve komšije koje verovatno zajedno čine najbolji železnički sistem sveta i ulažu neverovatane cifre u železnički prevoz izgledaćeš zasigurno pomalo zaostao.
FB_IMG_1721999403498.jpg
 
Eto, Konstanz su Švajcarci bolje povezali sa sobom nego Nemci
Problem je geografske prirode. Ako pogledaš mapu Konstanc je sa tri strane okružen jezerom i praktično na poluostrvu. Veći nemački gradovi su poprilično daleko dok sa švajcarske strane imaš nekoliko centara u radiusu od 100 km. Plus se grad većinski orjetiše na štoping turizam jel dosta švajcaraca dolazi samo radi kupovine.

Takođe, ispred svih stanica imaju neverovatan nivo klošarstva
Opet problem tako reći geografske prirode. Granični grad gde se stacionira dosta migranata koji pokušavaju da pređu u Švajcarsku. Policija i granične službe ih konstantno prebacuju nazad. Slična je situacija i na ostalim pograničnim stanicama sa švajcarkom gde još uvek postoje meke granice i granične kontrole.
 
Za klošarenje i pothodnike sam mislio uopšteno, Frankfurt je tek haos, Konstanz čak i nema toliko toga.

Bio nekad šoping turizam u Konstanzu i uopšteno u Nemačkoj, sada su cene kao u Švajcarskoj skoro, ne isplati se. Jedino ako poseduješ GA pa praviš izlet ovako bezveze ili ideš namenski da kupiš neki proizvod (npr. Pivo Budweisser koga nema u CH 🙂)
Ni Holanđani ne idu više toliko, pojela je inflacija D.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Za klošarenje i pothodnike sam mislio uopšteno, Frankfurt je tek haos, Konstanz čak i nema toliko toga.

Apsolutno si u pravu, “Bahnhof” je uglavnom najgori deo svakog grada što se tiče beskućnika i migranata, mada i DB ima svoju službu obezbedjenja, a skoro uvek i policija dežura na stanicama. Okuplja se svakakav svet ali ipak ne prave haos, ne pljačkaju, ne šaraju grafite itd. Doduše možda je u Frankfurtu ipak malo ekstremnija situacije.

Mene “DB Sicherheit” ponekad podseća na parapolicijsku organizaciju, imaju uniforme i lisice, verovatno i suzavce i ostale rekvizite. Baš me zanima kako je to zakonski regulisano, ako neko zna neka napiše. Ne mogu da zamislim da me u Srbiji uhapsi neki radnik Infre 😂

IMG_2583.jpeg
IMG_2582.jpeg
 
Па то је ваљда исти тип завођења реда?
 
Ta situacija nije samo u Frankfurtu,
Apsolutno si u pravu, “Bahnhof” je uglavnom najgori deo svakog grada što se tiče beskućnika i migranata, mada i DB ima svoju službu obezbedjenja, a skoro uvek i policija dežura na stanicama. Okuplja se svakakav svet ali ipak ne prave haos, ne pljačkaju, ne šaraju grafite itd. Doduše možda je u Frankfurtu ipak malo ekstremnija situacije.

Mene “DB Sicherheit” ponekad podseća na parapolicijsku organizaciju, imaju uniforme i lisice, verovatno i suzavce i ostale rekvizite. Baš me zanima kako je to zakonski regulisano, ako neko zna neka napiše. Ne mogu da zamislim da me u Srbiji uhapsi neki radnik Infre 😂

Pogledajte prilog 206360Pogledajte prilog 206361
Ta situacija nije samo u Frankfurtu nego vec na svakoj vecoj zel. stanici u Nemackoj.
Bande migranata idu da kradu, svuda klosari i beskucnici. Miris na urin je svakodnevan i svuda ga ima.
Prodaje se droga, guzve su strasne....
 
Italijanska firma Acme je nakon nekoliko godina uradila proširenu
reediciju Avale s početka 90ih u HO skali. Izbacila je 2 seta sa 4 i 3 vagona.
Set od 3 vagona sadrži i restoran.
11.jpg


ACME-EC-Avala-1991-800x572.png


Set od 4 vagona sam kupio zbog ovog beogradskog Z2 u originalnim i meni najljepšim bojama ikad.
Inače ovo bojanje su imali svi Gošini vagoni u CG tamo do prije 15ak godina.
112.jpg
 
Evo malo utiska sa prošle ture po Nemačkoj, bio poslom za vikend u Berlinu:

Železnička stanica Berlin Südkreuz (glavna stanica za jug grada)
1722491126404.jpeg


Utisak sa železničke stanica Berlin Zoologischer Garten, nekadašnja glavna stanica za zapadni deo grada, kada je završen Berlin HbF ona je degradirana na regionalnu stanicu:
1722491215722.jpeg


Pogled sa jednog od gornjeg međusprata na perone u podzemlju Berlin Hbf:
1722491264275.jpeg


Momenat sa stanice Lajpcig Hbf
1722491316098.jpeg
 
Јеси обишао лајпцишку, та је ваљда највећа? Делује момунентално на сликама.
 
Sve neko sivilo... Sem poslednje fotke koja odiše tim old times vibe-om, donekle i druga fotka... a Prokop blješti od beline...
 
Ovo na slici nije nova Transmontana. Rumunska vlada ima dovoljno lošeg CFR-a i kroz mehanizam PNRR će u potpunosti modernizirati 38 EA lokomotiva, koje su iste kao i 461 u Srbiji. Ova na slici je prva koju je Softronic "restaurirao". Od starog EA broja 229 ostala je samo šasija. Sve ostalo je potpuno novo. Takođe ima ugrađen ETCS, pa će životni vek biti produžen za još 30 godina. Dakle, ukupno bi šasija mogla da dostigne 70-80 godina rada. Softronic će modernizovati još 18 lokomotiva, a ostalih 19 će renovirati Reloc. One lokomotive dobijaju samo novu kabinu i novi pogon.


1000000935.jpg
 
Ovo na slici nije nova Transmontana. Rumunska vlada ima dovoljno lošeg CFR-a i kroz mehanizam PNRR će u potpunosti modernizirati 38 EA lokomotiva, koje su iste kao i 461 u Srbiji. Ova na slici je prva koju je Softronic "restaurirao". Od starog EA broja 229 ostala je samo šasija. Sve ostalo je potpuno novo. Takođe ima ugrađen ETCS, pa će životni vek biti produžen za još 30 godina. Dakle, ukupno bi šasija mogla da dostigne 70-80 godina rada. Softronic će modernizovati još 18 lokomotiva, a ostalih 19 će renovirati Reloc. One lokomotive dobijaju samo novu kabinu i novi pogon.


Pogledajte prilog 206845
Softronic radi odličan posao.
 
Vrh