Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

dsc07658.jpg

koliko je samo bilo vagona na jednom vozu
 
Znaci mlad si :)

Ja eto nesto stariji pamtim bg-ploce voz bese jedna lokomotiva napred a jedna pozadi koliko je dugacak bio i po koliko zahtenoj pruzi je isao. Od za mene novijih bg-bar
 
ја се сећам Бар-Београд са две локомотиве, 10-12 путничких и 3-5 ауто вагона
 
Ja sam putovao Simplon Express-om, direktna linija Pariz-Beograd 88,89,90te godine tada je voz imao i do 13 vagona.
 
Proslo leto BG-Bar 15ak vagona sigurno, a mozda vise.
 
Dioklecijan ekspres 15 vagona i 2 za kola ako se nevaram prosao sam zadnjim pred rat , a od novijih bg bar 8 plus 2 za kola
 
Pancevacka manevarka iskoriscena da skokne do Bgd spoljne.
 
Somi303":11e1tid8 je napisao(la):
Ја у животу нисам видео домаћи воз са више од 3 вагона :cry:
И дан данас имамо возове са преко 3 вагона. То су:

1)Авала, Београд-Праг, ујутру из Београда око 7, увече из Будимпеште пристиже око 21. Обично 8 вагона.
2)Дневни воз Београд-Бар са 4-5 вагона. Ујутру из Београда око 9, увече из Бара стиже око 20.
3)Београд-Скопље/Софија из Београда иду по три вагона за Софију и Скопље око 21:50.
4)Ноћни Београд-Будимпешта у 22 из Београда, и долази око 6 ујутру у Београд, уобичајено 4 вагона.
5)Ноћни воз за Бар са директним колима из Суботице, из Београда полази око 20 и ретко када има мање од 10 вагона, али све је то јадно.
6)Моторни возови, четвороделни, који повремено долазе врло пуни.

Наравно, све је то јадно. Београд би требао да буде чвориште најмање 6 брзих међуградских линија, на којима возови иду сваких 120 минута или чешће са по 6 и више вагона. Оних 21 Стедлеров воз је капацитет 63 вагона, што је ништа. Србија би за неки полуозбиљни железнички саобраћај требала послати на велики оправак са модернизацијом једно 50-60 вагона са једно 10-так локомотива намењених за те возове, наравно, део у део тих вагона уградити управљачнице, за "пуш-пул".
 
četvrtak 24.04.2014. | 13:45
Bicikl brži od pruge BG-Budimpešta
Izvor: Beta
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=840202

Novi Sad -- Pruga Budimpešta-Beograd značajna je i za putnički i teretni saobraćaj, ali sada po brzini može da se takmiči samo sa biciklistima. :bash:

To je izjavio državni sekretar za spoljne poslove Mađarske Peter Sijarto.

Sijarto je rekao da postojeća pruga duga 374 kilometara trenutno ne omogućava moderan saobraćaj izmedju dve prestonice i potrebno je više od sedam sati za taj put, što se u 21. veku može uporediti samo sa putovanjem biciklima, preneo je danas portal Vojvodina danas (Vajdasag Ma).

Kako je naglasio, Mađarska planira investicije u tu prugu, za koju je rekao da će prema planovima pratiti sadašnji pravac, ali da se razmišlja i o tome da se u prugu uključi i Segedin.

Dodao je da će se tokom realizacije te investicije ipak voditi računa da bude izabran najkraći put, jer je pruga značajna kao tranzitni pravac za robu iz istočne Kine, koja iz grčkih luka treba da bude prevezena u Zapadnu Evropu.

Generalni direktori Mađarske državne železnice (MAV) i Železnica Srbije potpisali su u maju prošle godine izjavu o namerama da će između dve prestonice izgraditi elektrifikovanu prugu sa dva koloseka za maksimalne brzine od 160 kilometara na sat.

Time će vreme putovanja između Beograda i Budimpešte biti skraćeno na tri sata.

O saradnji u cilju rekonstrukcije ove pruge sporazum su postigli i visoki predstavnici Kine, Mađarske i Srbije tokom razgovora na samitu zemalja Srednje-istočne Evrope i Kine.
 
Једна занимљива вест и чланак у Новостима.

Вечерас је у Србију ушла прилично дугачка композиција са контејнерима ткз. "контејнерски воз". То је композиција која иде из Грчке за Чешку, а пролази кроз Македонију, Србију, Мађарску, Словачку. Има и видео снимак (11 минута) те композиције кад је кренула из Грчке (из Пиреја) и има, није ме мрзело да бројим, 40 вагона, од тога су 38 са контејнерима, два су празна, а композицију вуку две дизелке. Значи ако је један вагон дужине 7-8 метара, онда је укупна дужина композиције +/- 320 метара. Иначе ови контејнери се превозе за кинеску компанију Коско.

Једно питање за Карла дел Понтеа: по твом мишљењу, куда би ова композиција требало да прође кроз Београд ? Да ли рецимо онај део трасе пруге који "прати" добар део путне обилазнице ?

Ова композиција ће бити интересантна и за сликање и снимање !

Вечерас у Србију стиже први контејнерски воз из Пиреја
Танјуг | 27. април 2014. 17:41 | Коментара: 0

Први контејнерски воз који је кренуо из грчке луке Пиреј, и саобраћа до Чешке, стићи ће вечерас између 18 и 19 сати у Србију, у железничку станицу Прешево, саопштиле су данас Железнице Србије

Теретна железничка композиција синоћ је кренула из Пиреја и преко Македоније, Србије, Мађарске и Словачке, саобраћа за Чешку.



Реч је о пробном теретном возу између Пиреја и Чешке, у чијој организацији саобраћаја учествују и Железнице Србије, а контејнерска композиција превози робу за потребе кинеске компаније КОСКО (Кинеска океанска транспортна компанија), која је у грчку луку уложила око 750 милиона долара, како би она постала главна лука јужне Европе.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%98%D0%B0
 
Nisu vagoni dugi 7-8 metara. Teretni vagoni su najmanje dugi 12 metara, a u proseku nekih 15 metara, tako da je dužina kompozicije znatno veća.
 
Контејнерски воз протутњао кроз Србију


Kontejnerski voz kroz Srbiju za rekordnih 14,5 sati

Tanjug | 28. 04. 2014. - 21:16h | Foto: Profimedia.rs | Komentara: 8

"Železnice Srbije" saopštile su da su danas prevezle prvi kontejnerski voz, koji je saobraćao iz grčke luke Pirej za Češku, kroz našu zemlju u rekordnom roku, za svega 14,5 sati, što je 5,5 sati manje nego što je to bilo predviđeno redom vožnje.

Na taj način srpske železnice skratile su i prosečno vreme putovanja između Preševa i Subotice za čitavih osam sati u odnosu na prosečno putovanje teretnih vozova na ovoj relaciji.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/461414 ... h-145-sati
 
meni sad ovde nesto nije jasno, pa bih voleo da neko ko je upuceniji da pojasnjenje.
Naime, saopsteno je da je voz prosao za 14,5 sati sto je skracenje putovanja za citavih 8 sati u odnosu na prosecno putovanje teretnih vozova kroz nasu zemlju.
Dal to znaci da je sve ostalo na toj relaciji `stalo` da bi ovaj voz postigao ovakav rezultat, ili su zeleznice na neki nacin unapredile upravljanje pa je to uzrok ovog rezultata ?
 
сигурно су зауставили неке возове да би он прошао, јер не верујем да има места где би он могао да чека друге возове. ипак је дугачак преко 500 м
 
Upravo to Jonny. Sklanjali su sve ispred njega samo da ne bi negde slucajno stao. On jeste prosao za 14. sati ali na ustrb 'ubijanja' svih ostalih vozova. :kafa:
 
Toga sam se i bojao. Onda to njegovo 'postavljanje rekorda' i nije nikakav plus, vec naprotiv minus za ceo sistem koji je trpeo zbog 1 jedinog voza...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Simens i američka kompanija GE nastoje da preuzmu francuski Alstom.

0,,17601947_303,00.jpg


Šef kompanije Alstom, Patrik Kron i šef američkog Dženeral elektrika (GE), Džefri Imelt već su skoro bili postigli dogovor: GE jedna od vodećih svetskih kompanija u sferi tehnologije, trebalo je da preuzme francusku kompaniju za skoro deset milijardi evra. Međutim, kompanije su račun napravile bez političara.

„Odbijamo da se taj nacionalni simbol proda iza leđa akcionara, zaposlenih i francuske vlade. Privredni i industrijski interesi Francuske će se braniti“, saopštio je francuski ministar privrede Arno Monteburg na Tviteru.

Opsirnije:
http://www.dw.de/alstom-simbol-francuskih-problema/a-17602145
 
Malo su promašili sa ovom slikom vozova na DW. GE i Simens žele da kupe Alstom Energie, deo firme koji proizvodi za energetska postrojenja, a ne Alstom Transport, koji se bavi proizvodnjom vozova. BBC:

Alstom, whose power business generated $15bn in sales last year, said it would use the proceeds of a GE deal to concentrate on the other side of its business, which makes TGV high-speed trains.

http://www.bbc.com/news/business-27217339
 
mvbg1":2ovdb9u7 je napisao(la):
Upravo to Jonny. Sklanjali su sve ispred njega samo da ne bi negde slucajno stao. On jeste prosao za 14. sati ali na ustrb 'ubijanja' svih ostalih vozova. :kafa:

A ček ček, zar je zaista toliki napredak da voz nekih 580 km putuje 14,5 sati? To je u proseku jedva 35,5 km/h, i to za voz koji se nigde ne zaustavlja. Zar to nije, pa ono, sporo? Vrlo sporo? Kapiram da teretni vozovi svugde idu dosta sporije od putničkih, ali ipak...
 
Vrh