Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj


Sad vec izgleda izvesno da vreme kad ce krenuti putnicki vozovi odredjuje samo ova komponenta.
 
Dobro je da se uopšte pojavio s obzirom na tekuću situaciju, morali su neku da vrate za Lapovo.

Odrađena je defektaža na 004, srećom ništa ozbiljno nije utvrđeno, majstori su se lavovski juče na +40 bacili da je dignu i jutros je bila spremna, istovremeno iz Lapova je došla 073 / 074 i sutra bi trebalo da se vrati jutarnji Za - Niš / Niš - Za, ako bi nam vratili i 071 / 072 koja je na obradi možda bi moglo sve da se vrati u normalu donekle.

Baš sam besan što se ovoliko čekalo sa 073 / 074, doslovno se do juče nije znalo da li će doći. :mad:

Recite mi molim vas kakva je sad situacija, u subotu bih opet da putujem vozom Niš-Knjazevac. Vidim na sajtu neke izmene oko vozova Zaječar-Prahovo, a u redu vožnje Niš-Zaječar opet uredno stoje oba polaska. Da li su ih vratili ili da računam samo na jutarnji, ako i na njega?
 
 
Recite mi molim vas kakva je sad situacija, u subotu bih opet da putujem vozom Niš-Knjazevac. Vidim na sajtu neke izmene oko vozova Zaječar-Prahovo, a u redu vožnje Niš-Zaječar opet uredno stoje oba polaska. Da li su ih vratili ili da računam samo na jutarnji, ako i na njega?

Doneta je odluka da jutarnji iz Niša ima prioritet u saobraćanju, tako da on saobraća sada 100%, iz Lapova je došla još jedna 711, od tada saobraća i drugi par, ako te ne mrzi idi ujutru, jer on je siguran, popodnevni se može desiti otkazanim, ali to se ne zna 2 - 3h pre polaska zbog turnusa garnitura. Za sada ovih dana je bilo sve OK.


Ovo je sada veliki problem u okolini Brusnika, pola seoski njiva izgleda kao neko veliko zgarište, jer je ovo barem 10. požar u okolini ove godine. Svašta se nešto priča u selu oko ovih požara, ali time bi trebalo da se pozabavi država (ako je uopšte više imamo).
 
До даљњег. Кад затреба, опет ће дојављивати.

Интересантно, хоће ли икад не наког накачити ове лажне дојаве или ће све да остане да витла у ваздуху?
 
31.8 bio rok za obustavu putničkog voza do Vojlovica /Pančevo i dalje voz ne ide...
Sprdnja lvl MAX.

Dolazi autobus tu da vozi dve stanice dalje i to prazan skoro.
 
Danas bogami baš gužve na Subotica - Segedin, polazak u 16:37 saobraća sa 40ak minuta kašnjenja jer je bila prevelika gužva u vozilu za granicu, malo bolja bila situacija u 13:37. Ali u oba polaska se i stajalo.

Takođe novost koju primetih je najava sledeće stanice i na mađarskom u srpskim vozovima kad se pređe granica.
 
Poslednja izmena:
1000009217.jpg
 

ЈБТ они 3 сата не могу у главном граду државе да нађу маневарку да одвуче воз до станице да би путници изашли. Дакле не у неким вуко***инама барске или тимочке пруге, него у центру главног града. О чему ми причамо? Ово је поражавајуће.
 
А и овај народ напоран у пм! Шта који клинац траже у возу па још у тунелу док ми лепо крадемо, отимамо, бијемо, убијамо, распродајемо и задужујемо?!
 
Pa to lepo izgleda sve na papiru, ali u realnosti me i ne iznenađuje što je potrajalo 3h.
Dole dok se mv snašao da obavesti dispečere, dok je info stigla do vuče koja treba da organizuje u dogovoru sa IŽS izvlačenje prođe dosta, no tu je problematika što su 2 "Trafike" istrčale i prebačene su u Zaječar da ne smetaju, Maršalke su isto dole, onda ostaju 2 novije Čehinje, popodne druga verovatno nije posednuta ili je defekt, pregled, a ova prva verovatno manevriše sa sastavom za 433 i DDam kolima za utovar ili pak nekom EMG, onda mora da se odluči kako šta, pa dok se probije do Vuka kroz popodnevnu gužvu i eto.. Nema ljudstva, nema ni dovoljno sredstava, ta priča, nije ni njima lako.
Neprijatno jeste skroz za putnike, ali Zato je tu i vozopratno osoblje, da brine o putnicima tokom VD, pruži pomoć itd..

Više me brine infrastrukturno stanje čvora, sve se raspada, država ne ulaže dovoljno u IŽS održavanje, sredstva su minimalna, u odnosu za sektor za puteve, vojsku, policiju, smešan novac ide za železnicu i onda se sve drži na selotejpu, mreža pada itd.. Na kraju krajeva 5 mučenika iz ETP-a koji će se večeras spustiti da popravi mrežu primiće duplo manje dnevnicu od policijskog službenika IJP-a u Novom Sadu koji samo mlatara pendrekom... Tema za razmišljanje..
 
Можда је проблем и око телекомуникација у тунелима. Железница би требало да има специјалну мобилну мрежу (GSM-R) али не знам је ли ради. Мени се чини да они корисге обичне мобилне телефоне, нека неко исправи.

Пре пар година сам се возио барском пругом када је воз на изласку из Стапара према Ужицу покидао контактну мрежу. Како је воз допола ушао у тунел особље је отишло на онај крај воза који је остао напољу да би мобилним телефоном звали помоћ из Крчагова. Нама су отворили десна врата према провалији и тако смо изашли из воза, свакако није било пријатно. Шта би радили на деоници пруге где нема сигнала - не знам. Можда је сличан проблем био и овде.
 
Ako ne radi radio veza, ode do T sandučeta ili ako i ono ne radi, do Vuka. Ali mislim da je ovde informacija otišla na vreme, nego je onda nastupilo ono "kako ćemo, šta ćemo" itd
 
Joj, ja sam to mislio čisto metaforički, jer generalno kada se desi VD sa putničkim, jako je stresno za mv, naravno, na železnici je sve uvek utvrđeno, nije sporno.

Što se tiče komunikacije, Soko pruga je sa GSMR i to je najmoderniji sistem za komunikaciju u SRB.
1000063267.jpg


Ostale magistralne su sa RDV koji čas radi čas ne, često ni telefoni na signalima nisu u funkciji pa se ide na mobilne, a regionalne su uvek sa mobilnim telefonima. U stanicama je dozvoljena komunikacaja i voki tokijima, kada se radi manevra npr.
To sa mobilnim telefonima je siva zona po meni, ja se sećam pre par godina sa pokojnim mv, (meni dragim prijateljem) ulaz na Zaječar zovemo stanicu da nam spusti branike, spusti automatizovane, ali zaboravi da obavesti nadzornog skretničara da nam spusti ručni, dolazimo pred prelaz kada šok, srećom Vmax 30 km/h, a ja poznajem prugu video sam izdaleka da kola prolaze i na vreme stadosmo, zovemo je opet, ne javlja nam se i tako.... Fino smo je psovali...
 
Vrh