Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Neću da opravdavam, ali ovako su ljudi u Istočnoj Srbiji išli skoro svaki dan, jer voza nije bilo od Marta do pre mesec dana redovno. Danas je crko 710 u Zagrđu usred ničega, OJ Zaječar je već prošao cifru od 400 otkazanih parova, dok je Zrenjanin na oko 10 gore dole, što u skladu sa stanjem na terenu ne može biti loše.
Komunikacija između različitih sekcija je 0, i umesto da se rezerve šetaju po Srbiji tamo gde je kritično svako vodi svoju politiku, al time neko treba da se bavi. U Lapovu pre neki dan 3 rezervne garniture, drže za sebe.

I Ruma krvari sada, Beograd - Zvornik ne može da veže 2 dana saobraćanja, a Zrenjaninci su dobili od novog RV-a ta 2 para do Beograda i na to im je otišla garnitura i rade često bez rezerve, ništa to nije drugačije ni u nekim drugim vučama, nažalost.
 
Da li je ikome poznato zbog čega se više ne prikazuju kašnjenja vozova na https://w3.srbvoz.rs/redvoznje Teško mi je povjerovati da niti jedan voz nema kašnjenje...
Prikazuje se kašnjenje. Evo upravo gledam za 2101
1000004120.jpg
 
Сада пише само када отвориш појединачни воз, док је приказ на страници самог реда вожње покварен већ неко време.
Screenshot_20250725_142222_Chrome.png
 
Поприлично сам сигуран да они све то уносе ручно са 0 аутоматизације.
Покушао сам давно да направим апликацију за праћење возова, без неког дизајна јер би била за мн и другаре око пруге. И нема неког централног места где се пише о кашњењима, а јако често се кашњења ни не јаве корисницима.
 
Вероватно је да раде све ручно, приказ кашњења на списку свих полазака не ради већ барем 10 година, мора да се уђе у конкретан полазак. Кашњења се слабо ажурирају, траже да их се зове телефоном ради информације. Технолошки веома заостало.
 
Док сам био тамо је развијена апликација која између осталог преко ГПС прати тачну локацију воза и пореди са редом вожње, на бази чега аутоматски израчунава кашњења. Чак смо и купили таблет уређаје за ту апликацију које су требали да задуже машиновође. Међутим не знам шта се десило са тим пројектом...
 
Какви идиоти јбт. То је толико једноставно да се одради да ја нмг да предочим, а значило би баш, баш, много. Од физичких справа требало би им само да имају нешто са ГПСом у сваком возу.
 
Поприлично сам сигуран да они све то уносе ручно са 0 аутоматизације.
Покушао сам давно да направим апликацију за праћење возова, без неког дизајна јер би била за мн и другаре око пруге. И нема неког централног места где се пише о кашњењима, а јако често се кашњења ни не јаве корисницима.
Da, uglavnom se tako radi pri svim željezničkim upravama - uzima se podatak o kašnjenju iz sistema za nadzor saobraćaja (ŽIIS, IST, ISSŽP, ...) budući da je to najmjerodavnije. I to je sasvim ok, ali koliko se sjećam od predhodne diskusije, IŽS ukida osoblje na stanicama, tako da nema niko da ukucava te podatke.

Koliko mi je poznato, Stadleri imaju GPS, tako da bi se za njih moglo vršiti predviđanje kašnjenja (sa korelacijom podataka iz ŽIIP-a).

Razlog što pitam za kašnjenja je to što pripremam nadogradnju Mappera, koja bi trebala otkloniti većinu nedostataka trenutnog, pa nisam mogao skontati što niti jedan voz nema upisano kašnjenje. Sad mi je jasnije odakle moram crpiti taj podatak 😁
 
Анонимни интернет чудови направе нешто боље од државног органа (јер, да се не лажемо, железница и јесте) - уместо да одмах добију сталан посао са платом од 10 хиљада евра и 20 хектара са добрим погледом у околини престонице, не буде ништа. Е зато ће савремени свет изумрети.
 
Nakom dosta nabeđivanja sa moje strane da požuri, Dule je konačno izbacio Niš - Zaječar.
Biće uskoro i do Prahova, samo šteta što kada je snimano vozovi su se otkazivali svaki dan, jedva je uspeo da snimi!

Uživajte u najlepšoj lokalnoj pruzi na Balkanu!

 
Da, zato što Infra nije želela da ugradi novog "Engleza" na oba bloka stanice, iako je šef ZOP-a tražio da bi se brzina kroz stanicu vratila na projektovan nivo, rekli su da nemaju sredstva!
 
Gledao sam malo snimak na preskoke, zanimljiva trasa, jedinstvena sa ovim neošalovanim tunelima. Stanica Zaječar malo izgleda ko iz nekog postapokaliptičnog filma...

Kako se upravlja signalima i skretnicama na ovoj deonici, ima neka centrala ili je sve manuelno? Duž neelektrifikovanih pruga postoje mali stubići preko kojih ide žica, šta se prenosi tim vodom?
 
Sve ide manualno.

Žice povezuju uređaj kojim se rukuje i signal / ručnu rampu. Podigneš ručku i preko žice "otvoriš signal".
Konkretno sem Minićeva i PP Grljan više nijedna nije u funkciji zato što su ih iskidali radnici ZGOP-a buldužerom prilikom remonta
 
Gledao sam malo snimak na preskoke, zanimljiva trasa, jedinstvena sa ovim neošalovanim tunelima. Stanica Zaječar malo izgleda ko iz nekog postapokaliptičnog filma...

Kako se upravlja signalima i skretnicama na ovoj deonici, ima neka centrala ili je sve manuelno? Duž neelektrifikovanih pruga postoje mali stubići preko kojih ide žica, šta se prenosi tim vodom?
Fizički se preko sajle pomeraju signali iz upravljačke stanice
 
Sve ide manualno.

Žice povezuju uređaj kojim se rukuje i signal / ručnu rampu. Podigneš ručku i preko žice "otvoriš signal".
Konkretno sem Minićeva i PP Grljan više nijedna nije u funkciji zato što su ih iskidali radnici ZGOP-a buldužerom prilikom remonta
Koji id*** a da im se ta steta naplati stoke
 
Nakom dosta nabeđivanja sa moje strane da požuri, Dule je konačno izbacio Niš - Zaječar.
Biće uskoro i do Prahova, samo šteta što kada je snimano vozovi su se otkazivali svaki dan, jedva je uspeo da snimi!

Uživajte u najlepšoj lokalnoj pruzi na Balkanu!

Hvala za link, ali ovo je poražavajuće - od Niša do Zaječara tri i po sata! I to na kao renoviranoj pruzi. Gledam ...
 
Koji id*** a da im se ta steta naplati stoke

Ima još gori deo, u Knjaževcu SS uređaji su bili modernizovani, skretnice automatske..
Sve su to počupali i oštetili prilikom remonta, skretnicama se sada rukuje ručno, a svetlosni signali više ne rade. Ni stanica više nije posednuta.

Hvala za link, ali ovo je poražavajuće - od Niša do Zaječara tri i po sata! I to na kao renoviranoj pruzi. Gledam ...

Uistinu po RV-u traje 3h 15 minuta, ovde su nakupili 20 minuta kašnjenja penjajući se između Matejevca i Jasenovika, jer je 711 prekuvao, vidi se i na klipu kako idu "na ler" uzbrdo. Posle su držali oko 50 km/h, nije moglo više da ne ostanu defekt.
Garnitura je u stvari u Minićevu trebala nazad za Niš, no zbog obaveznog pregleda, išli su reži za Zaječar, što je bila srećna okolnost za Duleta, jer je mogao da snimi do kraja, ali ne i za putnike, jer nije bilo garniture nazad za Niš.
 
Sve ide manualno.

Žice povezuju uređaj kojim se rukuje i signal / ručnu rampu. Podigneš ručku i preko žice "otvoriš signal".
Konkretno sem Minićeva i PP Grljan više nijedna nije u funkciji zato što su ih iskidali radnici ZGOP-a buldužerom prilikom remonta
Žica je fizička veza, nije neko kablo kojim ide signal?
 
Možda bolje da postavim fotografije..

Ovo je uređaj sa kojima se rukuje u Istočnoj Srbiji.
20211204132352_IMG_5395.jpg


Kada okreneš ručku sa dole na gore, tako pokrećeš žicovod koji menja oznaku na signalu.

Kao što smo već utvrdili, ovo levo je žicovod koji vodi do signala.
20211106144250_IMG_4754.jpg


I malo fotki detalja signala i žicovoda, odnosno njihova povezanost.
20211106144131_IMG_4751.jpg

20211106144144_IMG_4753.jpg

20211106144137_IMG_4752.jpg


Ovako izgleda kada se rukuje sa njim, odnosno kada pokazuje "slobodno".
710-006 (165).JPG


I dalje predsignal, sa kojima se u Istočnoj Srbiji ne rukuje te oni uvek pokazuju "oprezno, očekuj stoj", što je posebno glupo, ali dobro.
20211106143211_IMG_4740.jpg


Ovo ne samo da je stari način upravljanja signalizacije, već i prilično jednostavan u odnosu na neke druge mehaničke, jer ne uključuje izlazne stanične signale, odnosno oni ne postoje u stanicama sa ovim tipom, kao ovde u Brusniku.
20211106144656_IMG_4762.jpg
 
Pozdrav,

Signali u Knjaževcu poharani su mnogo pre remonta. Nisam gledao projekat remonta pa me zanima - kakva će signalizacija/sistem biti ugrađen nakon remonta?

pozdrav,

Petar
 
Vrh