Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nisu u Cro budale, jednostavno im pravac ka nama nije prioritet i to je to - na istoku ka nama imaju 300+km do granice /šengenske, sa svim svojim 'vrletima'/, pruga do te granice je upitnog stanja /pisao sam o tome pre par strana ovde, pogledaj/ i trenutno nije ni u futuru drugom /a neće ni biti/. Cro gleda da otme deo kolača luci Kopar preko Rijeke /teško, neće se desiti/ i da dugoročno uradi dijagonalu od Rjeke ka mađarskoj kao nizijsku prugu. Deonicu ka nama radiće kada im krupni EU+CHN kapital zavali šamarčinu da to 'mora da se radi', pre toga neće...što, opet, ne opravdava nas da se určimozakunje prugom za 200km/h kroz Srem...

па будале су јер коче повезивање суседних држава које су исказале вољу и спремност за тим повезивањем
 
Hrvatska je gotova priča sa zatvaranjem "sporog" koloseka od Sremske Mitrovice do Šida, pošto ovaj drugi nema obostranu signalizaciju organizacija saobraćaja je otežana + što putnički vozovi od Sremske Mitrovice do Šida i dalje idu elementima kao po starom (doduše vidim u nacrtu da će im u narednom RV-u ubaciti kraće vozno vreme), te ta pruga gotovo nema nikakvu propusnu moć.
To najviše utiče na teretni saobraćaj, jer da bi Šid u snopu izbacio ka Hrvatskoj vozove i Tovarnik ka Srbiji, moraju vozovi biti spremni i na vreme pregledani od carine.
Optima se jedva provlači i to nakupi uvek debelo kašnjenje na tom delu trase.

(E sada što bi potez godine bio da Optima ponudi vezu Ljubljana - Beograd, druga je stvar).
Smatram da bi prupusna moć jednokolosečne deonice Ruma-Šid sa posednutim svim stanicama između (ili sa telekomandom) i ugrađenom obostranom signalizacijom (dakle neke minimalne investicije) bila dovoljna za trenutne potrebe i za potrebe u narednim godinama, i to bez primene otpravljanja vozova u snopovima što bi dodatno povećalo propusnu moć i osiguralno da takva pruga na nekom srednjem roku bude dovoljna.

Kada pričamo o razvoju međunarodnog putničkog saobraćaja, nažalost ta priča je jako komplikovana ukoliko se politike obe države ne usklade i fokusiraju na uspostavljanju železničkom saobraćaja. Voziti prazne vozove košta i niko ne želi da preuzme taj teret na sebe. Realno je očekivati da saobraćaju 2 para voza, polupuna polupuna ali da idu i da gubitak pokriju države. Stvarno mislim da van letnjeg perioda ne bi bilo mnogo putnika zbog jako dugog vremena vožnje. Današnji korisnici su postali dosta osetljivi na vreme putovanja (sem za noćne vozove), a cena karte više nije toliko bitan faktor kod dosta ljudi.

Za neku dugoročnu priču, ovaj koridor ima potencijala ali pre svega za teretni saobraćaj, za putnički i ne toliko zbog velikih rastojanja između populacionih centara. Maksimalno 4-5 pari vozova je dugoročno moguće uz dobro vreme putovanje, više od toga, jako teško.
Što se tiče same pruge, 200 je apsolutno nepotrebno, bukvalni overkill jer neće biti voza koji će tu moći 200 da vozi ili ćemo biti prisiljeni na neko politički određeno vozilo, a ne zdravorazumsko inženjerski. Što se mene tiče, 120 km/h je dovoljno zbog tereta, a za neki ozbiljniji putnički saobraćaj 160 km/h
 
Mislio sam da ne reagujem, ali nekako ne mogu da odcutim kad krenemo da gledamo kao da se sve vrti oko Srbije i Hrvatske. :)

Hrvatska je usla u EU i, prakticno, zakasnila da "aplicira" za "vise kilometara" za pare kod EU CEF u periodu 2014-2020. Za period 2021-2027. su aplicirali i sada grade. Njima pruga ka Srbiji i istoku Hrvatske treba kao malo koja infrastrukturna stvar, samo nisu imali pare a znali su gde ima za dz.

Pogledajmo i uporedimo samo ova dva projekta. EU CEF bespovratno daje 290M za Dugo Selo - Novska, Hrvatska se zaduzuje kod EBRD i World Bank za 330M. Za 83km pruge, to mu dodje 4M kredita po kilometru. EU bespovratno daje 600M za Beograd - Nis, Srbija se zaduzuje kod EIB i EU i komercijalnih banaka 2.1B. Za 230km pruge, to mu dodje oko 9.5M kredita po kilometru. Deonica od Okucana do Vinkovaca jeste duza, 131km, ali je izuzetno laksa i cena cele deonice je procenjena na 520M. I tu ce dobiti 40% iz CEF i onda ih tu kilometar kosta 2.5M.

Hrvatska je u EU, nema ovo veze sa nama, samo su morali da pokazu da je pruga go ku.... da bi dobili pare. Zato i kazem da ce pruga da proradi cim Dugo Selo - Novska bude gotova, i odmah ce jedan kolosek da bude sasvim leeeeeep, sasvim fiiiin za medjunarodni putnicki saobracaj i dok traju radovi od Okucana do Vinkovaca. Mozda ce tada da bude 5 vozova dnevno, ali kad sve bude gotovo, birajte, ili vozom na svaka dva sata ili, kako idu predlozi, avionom ili brodom ;)
 
HR je već više od 10 godina članica a na
prugama iz zajedničkog budžeta EU
skoro da ništa nije urađeno.
Samo nabrajaju projekte.
I po tome je skoro najgora u EU.
Uradjena je pruga od Zagreba do madjarske granice, a regionalni vozovi su im odlicni.
 
Videcemo u narednih 5 godina, ako uspeju da zavrse ka Srbiji, glavni pravac ka Madjarskoj je prakticno gotov, ostaje im njihova Ahilova peta u domacem saobracaju ka moru i lukama, ali stvari izgledaju dosta bolje za njih nego pre, recimo, tri godine,
 
Od decembra, vozom iz Zagreba u Budimpestu za nepuna 4 sata. Sad, kad ce moci iz Burgasa i Beograda do Novog Sada, mislim da je to pitanje malo bitnije. Nemoj da smo zavidni, svi zaboravljaju da su radovi na pruzi Beograd - Budimpesta zvanicno otvoreni 2015. godine. Pruga ka Nisu je 2021. godine planirana za 2026. godinu, asov jedan nije zaboden do sada. Hrvatska je sirotinja kao i Srbija, ali ja ne zivim u Hrvatskoj, sta me briga ako imaju japanski voz do Tovarnika ako od S. Mitrovice do Sida sada voz ide 20kmh.
 
Hrvatska je sirotinja kao i Srbija, ali ja ne zivim u Hrvatskoj, sta me briga ako imaju japanski voz do Tovarnika ako od S. Mitrovice do Sida sada voz ide 20kmh.
Ali sada ne ide 20km/h već 100km/h pošto se koristi levi "nepravilni".
Čak će i pre novog reda vožnje u decembru stići ispravke važećeg kako bi se uskladila vozna vremena sa novonastalom situacijom.
Sada vozovi za prevoz putnika nepotrebno čekaju vreme polaska u Martincima i Kukujevcima,pošto je važeći RV pravljen po brzinama koje su bile važeće za desni "pravilni" kolosek.
 
Odckad su to promenili? Nisam ispratio. Konačno, fala bogu. Koliko smo izgubili samo na produženim voznim vremenima prethodnih decenija...
Ја сам ишао половином децембра прошле године и већ тада је коришћен леви ,,неправилни" колосек. Мислим да сам чак и писао о томе овде на теми.
 
Ali sada ne ide 20km/h već 100km/h pošto se koristi levi "nepravilni".
Čak će i pre novog reda vožnje u decembru stići ispravke važećeg kako bi se uskladila vozna vremena sa novonastalom situacijom.
Sada vozovi za prevoz putnika nepotrebno čekaju vreme polaska u Martincima i Kukujevcima,pošto je važeći RV pravljen po brzinama koje su bile važeće za desni "pravilni" kolosek.

Kasne 30 godina. To je trebalo uraditi još 1995, s obzirom da je od raspada SFRJ jedan kolosek od Rume do Šida bio sasvim dovoljan. Usput su mogli signalizaciju za smer ka Zagrebu sa desnog koloseka da prebace na levi i "miran Srem".
 
Nemaju sredstava i resursa da samostalno menjaju skretnice, mrežu od 500 metara popravljaju 7 dana, mogu misliti kako bi išlo to sa uvođenjem obostrane signalizacije. Čekaće se neki kreditni aranžman i modernizovaće dvokolosečnu od Golubinaca do Šida neke pitaj boga koje godine i tjt.

Do tada, na onom mučenom koloseku bez obostrane signalizacije IŽS neće davati nove trase SV-u sem ovih postojećih i oni su svoj problem rešili, već viđena priča 100 puta.
 
Da li se u dnevnom barcu može voziti bez rezervacije, tj. stajati negde kod vrata?
 
Kako (da li) se uopšte vrši rezervacija? :) Kako ti dodele uopšte sedište? Crnogorski CAF-ovi su znatno manji od naših Flirtova...
 
Vrh