Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Oko 11:30 kroz stanicu Rakovica je prošla čudna kompozija od nekoliko putničkih vagona i dosta teretnih. Da li je to nege od onih fensi vozova gde su karte preko 10k evra?
 
Nisu to ti vozovi na koje sam ja mislio. Ovo je primer :
Cena od 17.500$
Početkom septembra stiže u BG Venecija - Istanbul
 
A sad sve Jovo nanovo. Nadam se da je Bulajic izgradio neki sistem koji će štititi da se Srbijavoz ponovo ne vrati na:
IMG_2411.png
 
Taj stari logo je povučen pre Bulajića, malo sada preterujete, neće se Srbijavoz raspasti posle Bulajića, problema je bilo i biće ko god da je tamo.

A i ne znam zašto se ubacuje ta priča kako je on povučen odatle zbog politike, čovek je držao u kancelariji Vučićevu sliku, neretko ga je pominjao gde je mogao na sastancima, jeste malo umerenija SNS struja, ali sada nije ni važno.
Ima još ljudi u Nemanjinoj koji žele sve dobro Srbijavozu i verujem da će nastaviti svoj rad ko god bio VD.
 
Ima još ljudi u Nemanjinoj koji žele sve dobro Srbijavozu i verujem da će nastaviti svoj rad ko god bio VD.
Problem je što, za razliku od Bulajića kome se kvalifikacije ne mogu osporiti ni u kom slučaju, novi direktor nema apsolutno nikakvo radno iskustvo i najobičniji je partijski nameštenik. Sa nekadašnjeg izvršnog direktora Societe Generale banke u Srbiji si spao na 34-godišnjeg studenta Union fakulteta, mašala.

Takvi ljudi poput Ljubiše svakoga ko je iole sposobniji od njih (a takvih je mnogo, čak i u Nemanjinoj) gledaju kao pretnju, kao neželjeni faktor. Modus operandi vlasti je da funkcioneri na sebi podređene pozicije postavljaju po pravilu nesposobnije i manje ambiciozne ljude od sebe kako bi svoju sliku popravili - sve dok ne dođemo do trenutne "kakistokratije".

U tom smislu očekujem da će novi direktor biti mnogo manje spreman na neke inovacije ili na velike projekte u okviru Srbijavoza.
 
Šta nam je sa ''kinezima''?
Nigde nema nikakve info. Smena direktora im preoteo šuo :D
 
Možeš misliti, nešto što je postojalo u Evropi maltene ceo 20. vek (i dan dan postoji u Rusiji, Ukrajini, Belorusiji, Kazahstanu, Uzbekistanu...) i tad je zaista bilo jeftinije od aviona. Danas je vožnja u privatnim kupeu u EU zaista luksuz (i u Rusiji je), tako da jeste propaganda, sve dok RyanAirom letiš za cenu doner kebaba po celoj EU.
Теби је важније да возиш као султан? Важно је да воз уопште иде и то за новац коју имамо.
Mislim da se nismo razumeli. Više sam konstatovao to da se u EU predstavljaju noćni vozovi kao nešto novo, revolucionarno i vau. A to je nešto što je postojalo pre 20 ili 50 godina, bilo jeftino, odnosno koliko platiš toliko muzike. Dok sam bio u ranim dvadesetim često sam išao za 26 evra iz Beograda povratno do Budimpešte sporim vozom ili do istočnog kraja Turske za 50 evra povratno Balkan Fleksipasom isto sporim vozom. Uživancija bila. Mogao si jeftino bilo gde stići i širiti se po polupraznim kupeima.
Vrlo važni faktori kako u bivšem SSSR održavaju popularne i jeftine dugolinijske vozove, jeste politika punog vagonskog voza, ali igraju tu i manja gustina naseljenosti i veća rastojanja. Makar u domaćem transportu, tarifa se usklađuje sa državnom politikom fitički dostupnog i jeftinog prevoza. Čak, što je vrlo neobično, vrlo malo ima i mala je potržanja u tim vozovima za vagone sa sedištima. Najpopularnija usluga je "plackarta", a to su vagoni sa ležajima bez kupea. Jako je popularna čak i za dnevne vozove. Dešava se da i pored toga što imaš u ponudi dnevni voz koji putuje 3-4 sata, da imaš jedno 10% putnika koji će na toj relaciji radije uzeti noćni voz sa namerno razvučenim redom vožnje (ili koji ide nekim indirektnim pravcem, pokrivajući malo zabačenije opštine).

To da se lokomotiva troši na 2-3 vagona, a da ni to nije popunjeno (osim u nekim slučajevima) svakako nije bilo dugoročno održivo. Istina je da je sada gore sa ovim naprednim mržiteljima železnice, ali evo, recimo ta pomenuta Turska je na pravcima gde je uvela vozove velikih brzina poukidala te dugolinijske linije, ili ih skraćivala. U tim zabačenim delovima Turske je tako narod ostao sa nekom železničkom uslugom, dok je usled Naprednog Armagedona većina naroda ostala bez ičega.

Vezano za Evropsku uniju, noćni vozovi su izguibili bitku sa avionom i autobusom ne zbog toga što je "ili užas ili luksuz provesti preko 4 sata putujući vozom", već zbog slobodnog tržišta za avione i autobuse po sistemu jedna firma-jedan prevoz. Umesto toga, imaš po celoj Evropi zadrte monopoliste sa poslovnom politikom "nit pas kosku glođe nit je drugom daje", pa ti pokušaj da odgajiš međunarodno dugolinijsko dete sa dve maćehe. Preovlađuju male države, gde retko u kojoj i retko gde su rastojanja stvarno takva da noćni voz postaje interesantan u unutrašnjem prevozu. Podmetačine su išle na nivo basne "Lisica i roda", kada Francuz dozvoli ICE pravljen za vožnju 250km/h po betonskom zastoru da ide na francuzku prugu sa kamenjem koje pri toj brzini poleti. Još su na početku XX veka napravili 4 sistema napajanja, i niko ničeg neće da se odrekne radi ujednačavanja standarda. Tu zemlje bivšeg SSSR mogu da im drži lekcije o međunarodnoj saradnji vezano za međunarodni prevoz železnicom i putnika i robe (sem Estonije, Letonije, Litvanije, Moldavije i sada Ukrajine).

Tamo gde je privatna inicijativa uspela da stavi vruć krompir državi i monopolistima, kao Radim Jančura, preduzetnik i osnivač privatnog prevoznika RegioJet, biznis sam pravi noćne vozove. Tako iz Praga za Krakov (Poljska) i Košice (Slovačka) ima isključivo noćni voz. Imao je i za Hrvatsku preko Mađarske sezonski, ali znajući (u poslovno-saradničkom smislu) situaciju sa Hrvatskom od njihovih naprednjačkih reformi od 2012, nije čudno da je odustao. Evo da se sutra otvori Novi Beograd - Budimpešta, pa da preda dokumente u Sektu (pošto tehnokratiju Srbija nema od 2012. makar i krdžavu). Pa kada im Radim Jančura napiše "Tražim trasu za 160km/h sa lokomotivom i vagonima za 160km/h", zato što je to racionalno, a iz sekte ga oteraju i kažu: "Marš klošaru koji nemaš za 200km/h".
Можда су стварно разлог вагони. Превише рационалан, према јавној имовини и средствима одговоран и логичан потез да би се допустио у овом орвелијанском друштву
Bulajić jeste za naše uslove izuzetno dobar menadžer u smislu PiAr i težnje održavanja bar neke politike kvaliteta, ali ne i predstavnik poslovno racionalnog menadžmenta. Najbolji dokaz su nabavke mikroserija voznih sredstava, i u principu više nego dvostruko manji broj putnika nego pre Naprednog Armagedona nad železnicom.

Ako je politički vrh protiv bilo kog racionalnog rezona insistirao na sredstvima za 200km/h, onda daješ sve od sebe da za tu brzinu imamo unificirani vozni park. Takođe i za vozove za manje brzine, da ako pravimo prvi tender sa kojim utimamo 18 stedlera, da se formira sa mogućnošću proširenja bez promene proizvođača, i da od istog naručiš onih 9 za ekspo. Da, tada će ti za ekspo biti niskopodni, ali makar možeš da napraviš nešto tipa Resnik - Prokop - Novi Beograd - Zemun - Aerodrom Ekspo, a da ostalim RVR koje bi malo picnuo isforsiraš kroz Vračarski tunel linije, dok ne izbuksuješ uređenje stanica u istom. Ovako imamo 4 serije novih voznih sredstava, a da smo bili racionalni imali bismo samo različite modifikacije FLIRT-a.
 
@Karlo del Ponte

Samo bih dodao. Dok su u Ukrajini, Belorusiji, Kazahstanu, Uzbekistanu sve kategorije smeštaja u noćnim vozovima subvencionisane, u Rusiji već godinama to nije slučaj. Samo je plackart (3. klasa) subvencionisan. Kupe (2. klasa) i SV (1. klasa) već godinama funkcinišu na potpuno tržišnim uslovima po uzoru na avionski saobraćaj, gde cena karte nije regulisana i menja se na osnovu ponude i potražnje.
 
Vrlo važni faktori kako u bivšem SSSR održavaju popularne i jeftine dugolinijske vozove, jeste politika punog vagonskog voza, ali igraju tu i manja gustina naseljenosti i veća rastojanja. Makar u domaćem transportu, tarifa se usklađuje sa državnom politikom fitički dostupnog i jeftinog prevoza. Čak, što je vrlo neobično, vrlo malo ima i mala je potržanja u tim vozovima za vagone sa sedištima. Najpopularnija usluga je "plackarta", a to su vagoni sa ležajima bez kupea. Jako je popularna čak i za dnevne vozove. Dešava se da i pored toga što imaš u ponudi dnevni voz koji putuje 3-4 sata, da imaš jedno 10% putnika koji će na toj relaciji radije uzeti noćni voz sa namerno razvučenim redom vožnje (ili koji ide nekim indirektnim pravcem, pokrivajući malo zabačenije opštine).

To da se lokomotiva troši na 2-3 vagona, a da ni to nije popunjeno (osim u nekim slučajevima) svakako nije bilo dugoročno održivo. Istina je da je sada gore sa ovim naprednim mržiteljima železnice, ali evo, recimo ta pomenuta Turska je na pravcima gde je uvela vozove velikih brzina poukidala te dugolinijske linije, ili ih skraćivala. U tim zabačenim delovima Turske je tako narod ostao sa nekom železničkom uslugom, dok je usled Naprednog Armagedona većina naroda ostala bez ičega.

Vezano za Evropsku uniju, noćni vozovi su izguibili bitku sa avionom i autobusom ne zbog toga što je "ili užas ili luksuz provesti preko 4 sata putujući vozom", već zbog slobodnog tržišta za avione i autobuse po sistemu jedna firma-jedan prevoz. Umesto toga, imaš po celoj Evropi zadrte monopoliste sa poslovnom politikom "nit pas kosku glođe nit je drugom daje", pa ti pokušaj da odgajiš međunarodno dugolinijsko dete sa dve maćehe. Preovlađuju male države, gde retko u kojoj i retko gde su rastojanja stvarno takva da noćni voz postaje interesantan u unutrašnjem prevozu. Podmetačine su išle na nivo basne "Lisica i roda", kada Francuz dozvoli ICE pravljen za vožnju 250km/h po betonskom zastoru da ide na francuzku prugu sa kamenjem koje pri toj brzini poleti. Još su na početku XX veka napravili 4 sistema napajanja, i niko ničeg neće da se odrekne radi ujednačavanja standarda. Tu zemlje bivšeg SSSR mogu da im drži lekcije o međunarodnoj saradnji vezano za međunarodni prevoz železnicom i putnika i robe (sem Estonije, Letonije, Litvanije, Moldavije i sada Ukrajine).

Tamo gde je privatna inicijativa uspela da stavi vruć krompir državi i monopolistima, kao Radim Jančura, preduzetnik i osnivač privatnog prevoznika RegioJet, biznis sam pravi noćne vozove. Tako iz Praga za Krakov (Poljska) i Košice (Slovačka) ima isključivo noćni voz. Imao je i za Hrvatsku preko Mađarske sezonski, ali znajući (u poslovno-saradničkom smislu) situaciju sa Hrvatskom od njihovih naprednjačkih reformi od 2012, nije čudno da je odustao. Evo da se sutra otvori Novi Beograd - Budimpešta, pa da preda dokumente u Sektu (pošto tehnokratiju Srbija nema od 2012. makar i krdžavu). Pa kada im Radim Jančura napiše "Tražim trasu za 160km/h sa lokomotivom i vagonima za 160km/h", zato što je to racionalno, a iz sekte ga oteraju i kažu: "Marš klošaru koji nemaš za 200km/h".

Bulajić jeste za naše uslove izuzetno dobar menadžer u smislu PiAr i težnje održavanja bar neke politike kvaliteta, ali ne i predstavnik poslovno racionalnog menadžmenta. Najbolji dokaz su nabavke mikroserija voznih sredstava, i u principu više nego dvostruko manji broj putnika nego pre Naprednog Armagedona nad železnicom.

Ako je politički vrh protiv bilo kog racionalnog rezona insistirao na sredstvima za 200km/h, onda daješ sve od sebe da za tu brzinu imamo unificirani vozni park. Takođe i za vozove za manje brzine, da ako pravimo prvi tender sa kojim utimamo 18 stedlera, da se formira sa mogućnošću proširenja bez promene proizvođača, i da od istog naručiš onih 9 za ekspo. Da, tada će ti za ekspo biti niskopodni, ali makar možeš da napraviš nešto tipa Resnik - Prokop - Novi Beograd - Zemun - Aerodrom Ekspo, a da ostalim RVR koje bi malo picnuo isforsiraš kroz Vračarski tunel linije, dok ne izbuksuješ uređenje stanica u istom. Ovako imamo 4 serije novih voznih sredstava, a da smo bili racionalni imali bismo samo različite modifikacije FLIRT-a.
Samo da kažem da Srbijavoz i Bulajić nemaju ama baš nikakve veze sa nabavkom garnitura već to sve radi Ministarstvo na osnovu dogovorčića. Mogu oni da kujaju koliko žele, ali ovi gore donose poslednju odluku.
 
Плашим се да сад добијамо још једног у низу директора климоглавића за код ће СрбијаВоз бити само једно од бројних комуналних предузећа, док је Булајић разумео да макар у наступу Србијавоз мора да тежи Ер Србији.
 
"Razumeo da mora teži Er Srbiji".

Brate, nisam imao voza za selo popodne 3 meseca, jer nema ispravnih garnitura, kakva crna težnja kao Air Serbia. 😂

je*******o vas Bulajić više, idite na njegov IG nalog pa mu pišite žalopojke.
 
Па у питању маркетинга, схватао је да не управља зеленилом или топланом, како ће фирму доживљавати нови директор.
Да је могао више, могао је. Да није имао одрешене руке, верујем да и није. Услуга је и даље далеко од минимума.
 
Dve priče o smeni
- odbio da ponovo traži bombe koje će biti podmetnute 27. i 28.
- sam osmislio ovo oko vagona (navodno je mnogo 1 milion po kolima)
 
Dve priče o smeni
- odbio da ponovo traži bombe koje će biti podmetnute 27. i 28.
- sam osmislio ovo oko vagona (navodno je mnogo 1 milion po kolima)
MIslim da već nedeljama kruži priča oko smene na železnici, ja sam prvi put čuo tračeve par nedelja pre objave studentata. Tako da mislim da nije to. A ovo drugo, na kakve gluposti se daju novci danas, da bi smenili čoveka zbog nekoliko hiljada evra po kolima u projektu koji se već zna 2 godine da će se raditi je ja mislim budalaština. Ja mislim da je ovde slučaj nov premijer - nova ekipa tj on uvodi neke svoje ljude sa kojima sarađuje. Svakako ne verujem da će se situacija nešto mnogo promeniti, samo će Srbijavoz biti zatvorenije za konstruktivne predloge civilnog sektora i zatvoren za informacije dok ne dođe do medija.
 
Vrh