Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Pa mora nekako da se proveri statika. A prilikom procesa provere statike se to mora učiniti na bezbedan način. Meni deluje da u tom grmu leži zec zašto ceo posao kasni. Kako osigurati bezbednost radnicima na proveri statike. Neko upućeniji će bolje znati.
 
И овако је тешко некога позвати на догворост, а кад су странци, наш поданички менталитет одмах говори: "немојте да се брукамо".
 
A ti bi ih pustio da potencijalno izginu?
Prvo, ja ne kažem da treba pustiti zgradu bez provere, naprotiv, problem je što veštačenje statike nije ni počelo a trebalo je biti gotovo do sad, i da se znaju rezultati.

Drugo, koliko znam postoje stepenice van zgrade, na onoj strani ka šalter sali MAS-a, pa se tu mogu posaditi neki montažni kiosci za karte i to je to. Može se ići i kroz onaj prolaz za vozila sa suprotne strane, napram parkinga, ali kako je to opet sastavni deo zgrade neophodna je provera koja kao što rekoh nije ni počela.

Što se stranaca tiče, mislim da nisu potrebni, ono FTN-ovo prvo veštačenje (o uzroku samog pada) je bilo sasvim korektno i dovoljno je objasnilo celu pozadinu priče. Njima je dodeljeno i ovo veštačenje ali ga ljudi nisu ni počeli i to koči celu stvar.

Ali eto, nekome je valjda draže da i dalje gura onu abominaciju zvanu "preusmeravamo sve putnike na Petrovaradin i guramo ih u raspalu Ikaču do centra" nego da ispita statiku stanične zgrade u drugom najvećem gradu tužne nam državice.
 
Mislio sam da je do sada vec svima jasno da je stanicna zgrada neupotrebljiva. U kojoj meri, da li trajno ili privremeno do zavrsetka sanacije, to nije poznato, ali vlastima ne odgovara nijedna od te dve opcije, zato je neko i resetovao politicke teletabise koji su mislili da je potrebno merenje statike i nije dozvolio uvodjenje u posao. Politicki marketing diktira da ne sme cigla da se skine sa te zgrade dok se ne proceni da skidanje te cigle nece odneti vise od 0.001% glasova. Srecom, Petrovaradin je tu, jeste malo "Ubistvo u Orijent Ekspresu" fazon kad padne kisa pa blato i voda dok se dodje od zeleznicke do autobuske stanice. Olaksavna okolnost je i sto su stanicu otvarali Novosadjani, tako da, kako ste birali, tako vam je, ne mozete da kukate kao neki tamo u provinciji.
 
Razlog zašto još uvek nije počela provera statike železničke stanice u Novom Sadu leži u pravnim procedurama. Optužnica je vraćena na doradu tako da se u međuvremenu na objektu na kojem se dogodila nesreća ne smeju vrišiti nikakvi radovi.
Drugo je pitanje da li je stanica upotrebljiva ili ne. Svaki stručnjak bi posumljao u kvalitet SVIH izvedenih radova posle evidentnog javašluka koji je nažalost odneo 16 nedužnih života.
Ono što bi bilo jedino ispravno prilikom naredne rekonstrukcije je da se sve obloge, instalacije i oprema uklone do betona i da se svi zanatski radovi iznova urade. Ovako, skrivenih nedostataka i potencijalne opasnosti sigurno da ima još.
Nije rešenje rušiti celu zgradu samo zato što laicima deluje nebezbedno.
 
Негде на другој теми се повела прича око потреби да се набави много једноделних гарнитура за локални саобраћај, и да исте иду сваких 30-60 минута. Али једноделне гарнитуре у суштини представљају супротност идеје железнице као концепције, и логично би било да то буде изузетак, а не правило. Такође и трпање прегустог реда вожње тамо где то није оправдано критички великом потражњом.

Воз без обзира да ли има 1, 2 или 10 вагона заузима потпуно исте следеће ресурсе:
- Траса/заузеће пруге
- Машиновођа
- Отправник возова и остало саобраћајно особље.

Ни у тој Чешкој, коју (са разлогом) хвалите за локални саобраћај те једноделне возове има само на бочним локалним пругама и обично само за везу са чворном станицом главне пруге где иде много дугачких попуњених возова. И њихова концепција јао густе мреже са густим редом вожње је непримењива у Србији са српским проблемима, бар наредних неколико деценија. А питање и тада, зато што политика регионалног развоја макар и са слабијим стандардима реда вожње него у Чешкој није постојала ни као целовита ни у континуитету.

У некој озбиљној државотворној и писменој стратегији неке евентуалне будућности тешко да ћемо на оним правцима који не прате мрежу аутопутева/мотопутева (смисао, правци са великом потражњом за кретањима) имати оправданост и за масовним повећањем места за укрштање, АПБ и телекомандом. Боље је вероватан сценарио у којем би такве пруге имале 4-10 пари путничких возова, и исто толико пари теретних возова укључујући и приватничке. Линија за Вршац је доказ да се иако поласци нису на сат времена, већина станица на периферији насеља, брзина није већа од аутобуса, приватна кола бржа од воза, не само да може да се попуни два вагона, него у неким ситуацијама/поласцима може да се попуни дуплирана гарнитура (4 вагона). Односно, масовнија набавка управо дводелних возова је била добра ствар, уз напомену да се од Метровагонмаша могло тражити да направи типа 7-8 једноделних и 7-8 троделних на истој модуларној бази. Таквој стратегији би одговарало да се, рецимо, извршио макар средњи ремонт целом дужином Лапово-Крагујевац-Краљево, и направио смислени ред вожње за Крагујевац. Већ пар деценијама нема ни један једини воз који би одговарао сменама бар једног средњошколца или радника у Крагујевцу. А слична је ситуација на многим другим правцима, потпуно одсуство концепције, макар и полуконцепције коју имамо на правцу ка Вршцу. Много возова иду како би ишли, па се чудите зашто се та два јадна вагона не могу попунити чак и тамо где је насељеност правца пруге умерено висока.
 
Razlog zašto još uvek nije počela provera statike železničke stanice u Novom Sadu leži u pravnim procedurama. Optužnica je vraćena na doradu tako da se u međuvremenu na objektu na kojem se dogodila nesreća ne smeju vrišiti nikakvi radovi.
Drugo je pitanje da li je stanica upotrebljiva ili ne. Svaki stručnjak bi posumljao u kvalitet SVIH izvedenih radova posle evidentnog javašluka koji je nažalost odneo 16 nedužnih života.
Ono što bi bilo jedino ispravno prilikom naredne rekonstrukcije je da se sve obloge, instalacije i oprema uklone do betona i da se svi zanatski radovi iznova urade. Ovako, skrivenih nedostataka i potencijalne opasnosti sigurno da ima još.
Nije rešenje rušiti celu zgradu samo zato što laicima deluje nebezbedno.
Svaki strucnjak bi posumnjao u kvalitet SVIH izvedenih radova, a na kraju samo laicima deluje nebezbedno? I koga interesuju laici, taj skup ne zanima normalno trzisno orijentisano preduzece za prevoz putnika? Ako putnicima deluje nebezbedno, ta zgrada je neupotrebljiva za njih. Kraj price. Naravno, gde zivimo, iznenadio bih se ako bi menadzment Srbijavoza, kada sve ovo dobije pravni i inzenjerski epilog, doneo jedinu ispravnu odluku i postavio Petrovaradin kao stanicu za Soko i medjunarodne vozove i kada bude vracen Novi Sad. Ovo sve u "sta bi bilo kad bi bilo", jer nema sanse da sadasnja zgrada bude vracena u upotrebu u ovom stanju. Mozda, ali posle godinu ili dve godine radova.
 
Od 01.06. poljski Stadleri će saobraćati na vozovima 2100 / 2101, očekuje se da budu pušteni na još RE linija u bliskoj budućnosti.
Polako, ali sigurno idemo stopama starih Stadlera koji su prvo radili ICS linije da bi posle bili povučeni za svoju pravu namenu.


Inače, čitam na jednom Novosadskom portalu o uvođenju Tare, dosta običnih ljudi (znači ne ljubitelji železnice) se žali na komfor garnitura. S obzirom da sam putovao novim Stadlerom do Niša, a i bio tokom testova mogu da se složim da on nije za velike relacije, rukovodstvu je bolje da sredi vagone i lokomotive i vrati Taru u stari sastav.

Volim Flirtove, ali treba biti realan, postoji Flirt i za dugolinijski saobraćaj (Traverso) ako ih već žele pa nek pazare.
 
Таквој стратегији би одговарало да се, рецимо, извршио макар средњи ремонт целом дужином Лапово-Крагујевац-Краљево, и направио смислени ред вожње за Крагујевац. Већ пар деценијама нема ни један једини воз који би одговарао сменама бар једног средњошколца или радника у Крагујевцу.
Осврнућу се на овај моменат око мог родног града.
Један од мојих најбољих пријатеља живи и ради у Новом Саду.
Када би хтео да иде из Новог Сада возом до Крагујевца, требало би му око 5-6 сати вожње.
Колима је за око 2.30-2.45.

Једини разлог за поседовање аута му је управо одлазак код оца у Крагујевац.
И потпуно могу да га разумем и само да се питам, колико има таквих случајева...
 
To stajalište nema pristup iz Subotice jer ne postoji skretnička veza
То стајалиште има везу из Суботице преко станице Руменка и распутнице Сајлово. А и из Новог Сада али не преко главних пролазних колосека него преко првог, другог, петог и шестог.
 
Od 01.06. poljski Stadleri će saobraćati na vozovima 2100 / 2101, očekuje se da budu pušteni na još RE linija u bliskoj budućnosti.
Polako, ali sigurno idemo stopama starih Stadlera koji su prvo radili ICS linije da bi posle bili povučeni za svoju pravu namenu.


Inače, čitam na jednom Novosadskom portalu o uvođenju Tare, dosta običnih ljudi (znači ne ljubitelji železnice) se žali na komfor garnitura. S obzirom da sam putovao novim Stadlerom do Niša, a i bio tokom testova mogu da se složim da on nije za velike relacije, rukovodstvu je bolje da sredi vagone i lokomotive i vrati Taru u stari sastav.

Volim Flirtove, ali treba biti realan, postoji Flirt i za dugolinijski saobraćaj (Traverso) ako ih već žele pa nek pazare.
Значи и ти поласци ће почети да касне а с обзиром да стаје на свакој станици, има да скупи добрих 8-9 минута до Београда...Шта планирају да раде са првом подсеријом Штадлера?
 
Значи и ти поласци ће почети да касне а с обзиром да стаје на свакој станици, има да скупи добрих 8-9 минута до Београда...Шта планирају да раде са првом подсеријом Штадлера?
Ništa, voziće još dugo
Što se tiče podserije 100 na regio barskim polascima, razlika u vremenu se skoro pa neće osetiti s obzirom da je maksimalna brzina na pruzi mala, pa nema tolike razlike kao za NS kad mora do 160 da ubrza
 
Значи и ти поласци ће почети да касне а с обзиром да стаје на свакој станици, има да скупи добрих 8-9 минута до Београда...Шта планирају да раде са првом подсеријом Штадлера?

Već je upao Poljak na polasku za Prijepolje pre jedno 2 nedelje, nije bilo puno problema, pa im se verovatno dopala ideja da ga uvedu redovno.
Ako bude sve OK, ne gine da će ga i drugi par dobiti.

Sada, ne znam šta tačno petljaju, ali ako se stvarno u Julu otvara pruga za SU, verovatno će in trebati još jedan Flirt za RE polaske koga trenutno nema, jer je višak dat za PO - SD & KV - Požega.
A ako dodatno stavimo u perspektivi onaj Niški S - Bahn, tek će tu trebati stariji Flirtovi. Biće još tumbanja vrv.
 
Vrh