Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

@Austin Milbarge
А ја бих теби увео резервацију за вожњу градским превозом у Београду. Пошто путовање траје отприлике колико и возом за Нови Сад. А може и дневна, која је, наравно, скупља.

Али да ти олакшам муке, повратну никад не купујем јер користим повластицу К-13, а попусти се не сабирају.
 
Повратна нуди бенефит од 20% попуста ако знаш тачно којим поласком ћеш се вратити. Ако не знаш, купујеш две обичне карте и немаш тих 20% попуста односно платио си скупље. Ето, већ имамо флексибилну скупљу и нефлексибилну јефтинију карту у систему, само је питање како се представи.

Или пак будеш паметан, купујеш увек са Срб+ картицом и увек имаш 30% попуста, те заборавиш потпуно на концепт повратне.
 
Ne radi se o tome šta bih ja tebi, a šta bi ti meni, već je to praksa u mnogim sistemima van ovog divljeg provizorijuma, praktično svuda postoje dnevne/višednevne karte za železnicu, a za putnike koji baš nemaju potrebu da kupuju mesečne ili godišnje karte.
 
@Austin Milbarge
А ја бих теби увео резервацију за вожњу градским превозом у Београду. Пошто путовање траје отприлике колико и возом за Нови Сад. А може и дневна, која је, наравно, скупља.

Али да ти олакшам муке, повратну никад не купујем јер користим повластицу К-13, а попусти се не сабирају.
Nek lepo on rezervise prevoz s gsp-om ili jgsp-om novosadskim.Bar ce imati sediste rezervisano posto mi obicni smrtnici to inace nemamo u gspu,a takodje za voz,pa sto bi iso vozom onda,sat ce se voziti celom trasom 53 (bg) isto mu dodje al obavezna rezervacija!!!
 
Navedi mi jednu ozbiljnu železnicu gde se 50% karata kupuje u vozu na nekoj frekventoj relaciji? Sa razlogom to ne postoji. Jeste to lepo kad imaš 20 putnika u vozu pa se to i nekako izdrži, došla su nova vremena. Vozovi su sve duži, putnika je mnogo više na pojedinim polascima. Ako ti znaš unapres koliko putnika će biti, onda ćeš i alocirati dovoljan kapacitet pa će i korisnicima biti bolje. Ne razumem zašto većina posmatra meru kao da je protiv njih, kad zapravo ovde ima niz benefita koji će sami putnici osetiti na svojoj koži.
Kad se ovo uvede, lako će se možda i uvesti prikaz popunjenosti za putnike, i možda nećeš morati da se kockaš kad sa sobom nosiš svoj bajs da li ćeš ući ili ne jer ćeš na aplikaciji ili na internetu odmah videti da li i koji polazak će prihvatiti biciklove.

Nije održivo da imamo 10 konduktera u vozu (a dolazimo lako i do ove brojke ako ide sinhron sa dve ili čak tri garniture) jer treba sve te silne konduktere plaćati.

Ovime se menja sam sistem i osigurava naplata na održiv način, a korisnicima nudi bolja usluga (što kroz više mesta, što kroz obaveštavanja kroz notifikacije i slično).

Nema potrebe za skupim, neefikasnim i ponekad korumpiranim osobljem (osoblja kojeg je sve manje) treba ovo prihvatiti kao dobru stvar i davati konstruktivne predloge kako bi se putnici što lakše i bezbolnije prebacili na novi sistem, a sam sistem unapređivao i nadograđivao kako bi bio sutra bolji.
Nismo više u 19. veku.

Što se tiče barijera, to pitaj grad Beograd, ja smatram da su barijere potrebne kako bi se osigurala naplata prvenstveno za BGvoz, nažalost sistem još nije spreman za to.
Sve se slažem, ali mora keš.

До јуче су издавали карте ручно и на комодору 64, а данас хоће да дигитализују и геријатрију. Нека мало смање доживљај.
E to.

Takođe, kako to da u Lasti nema švercovanja, a nemaju ni kartomate ni naknadu za kupovinu u autobusu? Zašto mislite da ova naknada rešava šverc?

Pre: gužva, kondukter ne može da se probije, putnik laže da je ušao na kasnijoj stanici, plati jeftiniju kartu.
Sad: gužva, kondukter ne može da se probije, putnik na aplikaciji kupi kartu sa kasnije stanice, plati jeftiniju kartu.

Samo osoba koja pošteno plaća kešom je kažnjena jer se neko drugi švercuje.
 
Ne radi se o tome šta bih ja tebi, a šta bi ti meni, već je to praksa u mnogim sistemima van ovog divljeg provizorijuma, praktično svuda postoje dnevne/višednevne karte za železnicu, a za putnike koji baš nemaju potrebu da kupuju mesečne ili godišnje karte.
Van "divljeg provizorijuma" se cene formiraju na osnovu tržišnih uslova i značajno varijaju od slučaja do slučaja. Ali je globalno pravilo da su dosta skuplje nego u Srbiji.
Ko ne želi mesečnu ili godišnju, ima 15-dnevnu i sedmičnu kartu (kako u oba tako u jednom smeru).
Takođe postoji i Flexipass koji košta 3500 din i koji ti omogućava neograničena putovanja u 8 proizvoljnih dana u okvirnu jednog meseca
U Srbiji bi dnevna karta bila faktički beskorisna, jer jako mali broj korisnika se vozi na 3 relacije u jednom danu (npr. Bg-NS-VA-BG) za razliku od zemalja gde je dnevna karta korisna (CH). Takođe, koštala bi okvirno koliko i Flexipass sada pa stoga dodatno nema smisla.
 
Pre: gužva, kondukter ne može da se probije, putnik laže da je ušao na kasnijoj stanici, plati jeftiniju kartu.
Sad: gužva, kondukter ne može da se probije, putnik na aplikaciji kupi kartu sa kasnije stanice, plati jeftiniju kartu.

Meni je sad bilo pre 😄

Screenshot_20240915-055216_Srbijavoz.jpg


Bolje da ne rade bilo kakvu analizu o broju putnika na osnovu dobijenih podataka sa aplikacije.

Recimo ovo zadnje Petrovaradin - NS je kad jedan kondukter pregleda ceo voz pa tek pred kraj putovanja stigne na suprotni kraj voza.

I molim vas bez osude ja sam barem iskren za razliku od lažnih moralista. ✋ gledajmo da izvučemo neku korisnu indukciju odavde za ceo sistem naplate i kontrole.

Znam da nije pohvalno. Tad sam radio kao dostavljač, a dostavljači su jako slabo plaćeni...

Sad recimo imam više novca jer radim unosnije poslove i u poslednje vreme kupovine izgledaju ovako.

Screenshot_20240915-055247_Srbijavoz.jpg


Naravoučenije, nije namera da se železnici napakosti i obest nego realne mogućnosti. I ne ohrabrujem da to rade drugi.

I sad bi neko rekao ako nemaš novca za kartu sedi kući. Al morao sam da radim u NS tako je ispalo... a od bilo kakve mesečne karte, švercovanje putem aplikacije je ispala najjeftinija opcija.
 
Повратна нуди бенефит од 20% попуста ако знаш тачно којим поласком ћеш се вратити. Ако не знаш, купујеш две обичне карте и немаш тих 20% попуста односно платио си скупље. Ето, већ имамо флексибилну скупљу и нефлексибилну јефтинију карту у систему, само је питање како се представи.

Интересантно, из тарифника ПТ Спт 08:

Уколико се путник са повратном возном картом затекне у возу
који је различит од воза назначеног на возној карти, наплаћује
се додатак у складу са одредбама ПТ Спт 05.

Међутим у одредбама ПТ Спт 05 не пише ништа о додатку у овом случају. Постоји само табела додатака у случају путовања у вишем рангу воза. Тако да по одредбама тарифе, у случају да се путник на повратном путовању враћа возом који је различити од воза назначеног на возној карти, али је истог ранга, путник има свако право да користи тај воз без доплате у року важења возне карте. Уколико је у возу вишег ранга, плаћа се додатак по табели доплате за виши ранг.
 
Интересантно, из тарифника ПТ Спт 08:



Међутим у одредбама ПТ Спт 05 не пише ништа о додатку у овом случају. Постоји само табела додатака у случају путовања у вишем рангу воза. Тако да по одредбама тарифе, у случају да се путник на повратном путовању враћа возом који је различити од воза назначеног на возној карти, али је истог ранга, путник има свако право да користи тај воз без доплате у року важења возне карте. Уколико је у возу вишег ранга, плаћа се додатак по табели доплате за виши ранг.
Na 33. strani piše:
"Путник који поседује возну карту за повратно путовање уз примену комерцијалне повластице од 20% са назначеним бројем воза у одласку и повратку а користи неки други воз, плаћа додатак у износу од 500,00 динара."
 
Na 33. strani piše:
"Путник који поседује возну карту за повратно путовање уз примену комерцијалне повластице од 20% са назначеним бројем воза у одласку и повратку а користи неки други воз, плаћа додатак у износу од 500,00 динара."

Аха, сад видим, пропустио сам.
 
Super, svuda gde sam bio povratna je važila za sve vozove, samo u mrtvoj Srbiji me neko primorava da se vratim vozom kojim sam odabrao, ovo će sigurno popularizovati železnicu.

Evo vam moroni iz SV-a gledajte kako se to radi:

Valid on the selected route
Day Return is valid only in the class, on the route and with the carriers listed on the e-ticket.
Valid on the stated date
Day Return is valid on the stated date, until 04.00 AM the next day. Rush hour is included. You may interrupt your journey and get off along the way, as long as you do not deviate from the planned route.

P.S. Platio sam praking u Pionirskom parku papirnatim novcem, pozzz Gumenoj Zgradi, Parking Servis ne uslovljava mušterije.
 
Poslednja izmena:
Мислим да су све овде изнешене критике основане, све док не узмемо у обзир колико су код нас ниске цене карата. Ево, нпр. можеш доћи од Тоше до НС за 282 динара (цена карте у апликацији са Срб+) или за 400 рсд регуларно. Какве повратне и какви бакрачи. Поред свих осталих трошкова, ово је џабе. А недељне и месечне још јефтиније од појединачних кад се прорачуна. Дневна карта код нас апсолутно нема смисла, јер немаш где да је ценовно уклопиш.
 
Neka se onda ne obračunava popust za povratnu i neka bude 400 + 400 čisto.

Ali da me niko ne primorava koji ću voz koristiti u okviru 24h, to je glupost.
 
Neka se onda ne obračunava popust za povratnu i neka bude 400 + 400 čisto.

Ali da me niko ne primorava koji ću voz koristiti u okviru 24h, to je glupost.
Pa zar nije tako? Samo kupiš 2 karte u jednom smeru. Doduše, tu bi trebalo ponuditi opciju prilikom kupovine povratne karte da doplatiš da ostaneš fleksibilan (tj da se anulira popust za povratnu)
 
Evo vam moroni iz SV-a gledajte kako se to radi:

Valid on the selected route
Day Return is valid only in the class, on the route and with the carriers listed on the e-ticket.
Valid on the stated date
Day Return is valid on the stated date, until 04.00 AM the next day. Rush hour is included. You may interrupt your journey and get off along the way, as long as you do not deviate from the planned route.
Ispravi me ako grešim, NS ne daje nikakav popust za povratnu kartu.
 
Tačno, ali moja pretpostavka se odnosila na kartu i njeno važenje za ceo dan i za bilo koji voz i da nisi vezan za vreme.
Čak je dozvoljeno da siđeš stanicu ranije i kasnije se opet ukrcaš do željene destinacije.
Npr imaš povratnu Amsterdam - Nijmengen, ali siđeš u Utrechtu, prošetaš se, pa uhvatiš sledeći za Nijmengen.

Ja ako zakasnim u Srbiji na povratno putovanje odmah doplata 500 dinara, valjda povratna treba da važi ceo dan, i nemam ništa protiv da se popust za povratnu ukine, ali nemoj me ograničavati.
Šta ako se zadržim kod lekara ili tako nešto, a ovaj odmah da mi lupi penal, jer sam uhvatio kasniji voz pa šta sam ja tu mogao, ko je tu kriv?

Jednostavno, upališ kola i ideš kada želiš, a ne da te neko ograničava i da trčiš na voz ko dileja i retard.
 
Tačno, ali moja pretpostavka se odnosila na kartu i njeno važenje za ceo dan i za bilo koji voz i da nisi vezan za vreme.
Čak je dozvoljeno da siđeš stanicu ranije i kasnije se opet ukrcaš do željene destinacije.
Npr imaš povratnu Amsterdam - Nijmengen, ali siđeš u Utrechtu, prošetaš se, pa uhvatiš sledeći za Nijmengen.

Ja ako zakasnim u Srbiji na povratno putovanje odmah doplata 500 dinara, valjda povratna treba da važi ceo dan, i nemam ništa protiv da se popust za povratnu ukine, ali nemoj me ograničavati.
Šta ako se zadržim kod lekara ili tako nešto, a ovaj odmah da mi lupi penal, jer sam uhvatio kasniji voz pa šta sam ja tu mogao, ko je tu kriv?

Jednostavno, upališ kola i ideš kada želiš, a ne da te neko ograničava i da trčiš na voz ko dileja i retard.
Apsolutno,dok me ne ogranicavaju s povratkom,ne zanima ne popust za povratnu koji mi je beskoristan svakako ako cu propustiti voz i jos doplatiti sledeci zato sto je aplikacija tako napravljena. Slazem se s tobom,i dobra ideja.
 
Pa dobro u tom slučaju se mogu kupiti odvojene karte za svaki pravac?
 
Tačno, ali moja pretpostavka se odnosila na kartu i njeno važenje za ceo dan i za bilo koji voz i da nisi vezan za vreme.
Čak je dozvoljeno da siđeš stanicu ranije i kasnije se opet ukrcaš do željene destinacije.
Npr imaš povratnu Amsterdam - Nijmengen, ali siđeš u Utrechtu, prošetaš se, pa uhvatiš sledeći za Nijmengen.

Ja ako zakasnim u Srbiji na povratno putovanje odmah doplata 500 dinara, valjda povratna treba da važi ceo dan, i nemam ništa protiv da se popust za povratnu ukine, ali nemoj me ograničavati.
Šta ako se zadržim kod lekara ili tako nešto, a ovaj odmah da mi lupi penal, jer sam uhvatio kasniji voz pa šta sam ja tu mogao, ko je tu kriv?

Jednostavno, upališ kola i ideš kada želiš, a ne da te neko ograničava i da trčiš na voz ko dileja i retard.
Opet kažem, kupiš jednu kartu kad ideš ka tamo (ispred voza bukv možeš), kupiš jednu kartu u povratku kad si siguran da stižeš. Niko te ne ograničava, niko ti ništa ne naplaćuje. Većina ljudi to radi, uključuju i mene.
 
Zašto je teško napraviti takvu opciju za povratnu, da ne mora 2 puta da se kupuje karta?
 
Danas išao Subotica - Segedin, stigli u Röszke na bus što dalje ide umesto voza zbog radova na pruzi, kad ono na stanici u Röszke stoji turistički bus od 55 mesta, a u vozu oko 100 putnika. Nagurali se u bus ko je stao ko nije ostao napolju, kad ono bus nije mogao da upali, te ostali na stanici čekati drugi zamenski bus, dobar deo nas je otišao na jedno 400m dalje je stajao neki lokalni autobus, a vozio direktno u centar.

U povratku opšti haos pošto bus za presedanje za Suboticu kreće u isto vreme kao i busevi za presedanje za Budimpeštu, 1. stane taj za Suboticu a onda narednih 5-6 komada za Budimpeštanski voz. Naravno da putnici samo ne gledaju i ulaze svi u svaki... Tako smo imali par putnika za Peštu u busu za Suboticu. Biće zabavno ovo do 28. Septembra ovako.

Sa druge strane s obzirom da je i danas po najvećoj kiši bilo 100 putnika, jako se nadam da planiraju jutarnju prazninu da popune pa da bude takt od 3h.
 
Ne radi se o tome šta bih ja tebi, a šta bi ti meni, već je to praksa u mnogim sistemima van ovog divljeg provizorijuma, praktično svuda postoje dnevne/višednevne karte za železnicu, a za putnike koji baš nemaju potrebu da kupuju mesečne ili godišnje karte.
Први се почео са таквим начином обраћања па сам само наставио. Јесте пракса у многим системима, али не у свим. И кад кажеш да је пракса, треба да наведеш на коју врсту возова се то углавном односи. Ретко где се односи на регионални воз већ углавном на више рангове возова. Мада ни то није увек случај. Ето примера Холандије, где је чак иста цена за шпринтер (нешто као наш регио) и интерсити, једино се разликује интерсити директ и међународни.
У провизоријуму, где су брзине километрима 30 или 50 километара/час, не можеш да опонашаш праксу уређених железница јер ћеш тако само растерати и то мало путника.

Znači minimum 4 konduktera na svakom vozu (8 za IC) i zadržavanje od po 4-5 minuta na svakoj međustanici.
Problem šverca je 1. septembra rešen, mnogo manji broj putnika kupuje kartu u vozu i svi su pregledani. Ostaje samo da vidimo način da karte budu dostupnije, da li kroz trafike, cash kartomate i poboljšanu aplikaciju
Наравно да број кондуктера треба да одговара броју путника. Не може на полупразном возу за Ниш и препуном возу за Нови Сад да буде исти број кондуктера. А да ли је проблем шверца решен, видећемо. Мени је пре неко јутро кондуктер карту прегледао тек на Новом Београду, непосредно пре изласка из воза.

Мислим да су све овде изнешене критике основане, све док не узмемо у обзир колико су код нас ниске цене карата. Ево, нпр. можеш доћи од Тоше до НС за 282 динара (цена карте у апликацији са Срб+) или за 400 рсд регуларно. Какве повратне и какви бакрачи. Поред свих осталих трошкова, ово је џабе. А недељне и месечне још јефтиније од појединачних кад се прорачуна. Дневна карта код нас апсолутно нема смисла, јер немаш где да је ценовно уклопиш.
А јеси ли узео у обзир колико су ниске плате?

Pa zar nije tako? Samo kupiš 2 karte u jednom smeru. Doduše, tu bi trebalo ponuditi opciju prilikom kupovine povratne karte da doplatiš da ostaneš fleksibilan (tj da se anulira popust za povratnu)
И онда долазиш до тога да возна карта није много јефтинија од аутобуске или Бла бла кара, а број полазака возова је знатно мањи од броја полазака аутобуса. Чему то? Овако осигураваш да ти се путник врати возом (или да му макар наплатиш ту повратну вожњу), а да не одлучи касније да се вратим неким другим превозом. Тако упорно браниш и оправдаваш неке нелогичне одлуке Србијавоза, као да си их ти смишљао.
 
Da li je popravljena deonica/trougao Inđija-Golubinci-Stara Pazova? Jesu li namestili sve kablove? Treba sutra za BG da idem.
 
Uvodi se prolazni ReX voz Užice-Beograd Centar-Novi Sad odmah nakon završetka sezone dnevnog voza Novi Sad-Bar, stajaće još i u Inđiji, Staroj i Novoj Pazovi, Zemunu, Novom Beogradu, Prokopu, Rakovici, Lazarevcu, Lajkovcu, Valjevu, Kosjeriću i Požezi . Za sada je jedan par vozova dnevno, moglo bi to i više kada se konačno bude sredila barska pruga :)

Završetak letnje sezone dnevnih barskih vozova na relaciji Novi Sad-Bar-Novi Sad

,,Srbijavoz”a.d. obaveštava korisnike usluga o završetku letnje sezone saobraćaja dnevnih barskih vozova na relaciji Novi Sad-Bijelo Polje-Bar i obratno.

Počev od 16.09.2024. godine umesto dnevnog barskog voza iz Novog Sada ka Baru, saobraća voz na relaciji Novi Sad-Užice sa istim vremenom polaska iz Novog Sada u 08:20 i dolaskom u stanicu Užice u 12:32 časa.
U suprotnom smeru, počev od 17.09.2024. godine, umesto dnevnog barskog voza iz Bara za Novi Sad, saobraća voz na relaciji Užice-Novi Sad sa istim vremenom polaska iz stanice Užice u 16:24 i dolaskom u stanicu Novi Sad u 20:28 časova.
 
Vrh