Navedi mi jednu ozbiljnu železnicu gde se 50% karata kupuje u vozu na nekoj frekventoj relaciji? Sa razlogom to ne postoji. Jeste to lepo kad imaš 20 putnika u vozu pa se to i nekako izdrži, došla su nova vremena. Vozovi su sve duži, putnika je mnogo više na pojedinim polascima. Ako ti znaš unapres koliko putnika će biti, onda ćeš i alocirati dovoljan kapacitet pa će i korisnicima biti bolje. Ne razumem zašto većina posmatra meru kao da je protiv njih, kad zapravo ovde ima niz benefita koji će sami putnici osetiti na svojoj koži.
Kad se ovo uvede, lako će se možda i uvesti prikaz popunjenosti za putnike, i možda nećeš morati da se kockaš kad sa sobom nosiš svoj bajs da li ćeš ući ili ne jer ćeš na aplikaciji ili na internetu odmah videti da li i koji polazak će prihvatiti biciklove.
Nije održivo da imamo 10 konduktera u vozu (a dolazimo lako i do ove brojke ako ide sinhron sa dve ili čak tri garniture) jer treba sve te silne konduktere plaćati.
Ovime se menja sam sistem i osigurava naplata na održiv način, a korisnicima nudi bolja usluga (što kroz više mesta, što kroz obaveštavanja kroz notifikacije i slično).
Nema potrebe za skupim, neefikasnim i ponekad korumpiranim osobljem (osoblja kojeg je sve manje) treba ovo prihvatiti kao dobru stvar i davati konstruktivne predloge kako bi se putnici što lakše i bezbolnije prebacili na novi sistem, a sam sistem unapređivao i nadograđivao kako bi bio sutra bolji.
Nismo više u 19. veku.
Što se tiče barijera, to pitaj grad Beograd, ja smatram da su barijere potrebne kako bi se osigurala naplata prvenstveno za BGvoz, nažalost sistem još nije spreman za to.