Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Za međugradski autobuski saobraćaj je neophodno štampati, ne znam jel to ostalo i dalje.. bilo je tako pre 2 godine, što je nebulozno i obesmišljava postojanje elektronskih karata.
 
Не исплати јој се, не путује сваки дан већ два-три пута недељно или месечно. У реду, купиће СРБ плус, али како јој то помаже да не плати додатак од 500 динара ако нема картицу.


СПТ 05 Путничка тарифа, део III Превознине, додаци и накнаде, Б. Накнаде за споредне услуге и додаци, 4. Додатак за куповину карте у возу (страна 33)
Flexipass
 
Je l imao neko priliku da koristi nove automate? Je l primaju gotovinu? Sta je uopste drugacije u odnosu na one stare?
 
Nemoj da dodaješ, nego nađi relevantan član.

Svi znamo da je mera naziva ~ doplatna karta za putnika koji se našao u vozilu bez odgovarajuće karte/putne isprave postojala, a ne novouvedena.

Pitanje je kako ona tačno glasi. I ako želiš da budeš od pomoći navedi član.

- Gde da je kupim ako ne radi šalter?

- Na automatu.

- Nemam karticu.

I sledeći korak ili odgovor NIJE REGULISAN.

JER JE GOTOVINA SREDSTVO PLAĆANJA BEZ OGRANIČENJA I NE KAO KAZNA.

Ukoliko ne regulišemo drugačije, podrobno i razumljivo, imati samo gotovinu ne može da dođe kao kazna.

Zato mi nađi član i ja ću ok jeste regulisano, jasno je... Za sada mi nije jasno.

Jesam li ja Srbija Voz ili advokat pa da ti odgovaram na sva ta pitanja? Uostalom nisam se tebi ni obratio.

Svaki prodavac ima prava da prihvata ili ne prihvata legalne načine plaćanja.

- Konobar: Račun je 502 dinara.
- Ja: Platiću karticom.
- Konobar: Primamo samo keš.
- Ja: Nemam keš.

Pa BAS do skoro je primao samo keš i Dinu. Lično često ne nosim fizički novčanik već plaćam digitalnim novčanikom vezanim za MasterCard. Moja prava su na BAS-u bila podjednako ugrožena kao i prava babi sa cegerom izvan radnog vremena blagajne na stanici koja ima i blagajnu i automat (koliko je uopšte ovakvih stanica?).

Setih se i primera sa Glavnog kolodvora u Zagrebu, gde je voz za Beograd polazio malo pre ponoći, međunarodna blagajna radila do 22h, a kondukter ne može da izda međunarodnu kartu, već samo do Tovarnika. Uostalom i u Srbiji je bilo stanica gde staje međunarodni voz, a u tom trenutku ne radi blagajna ili uopšte nemaju međunarodnu blagajnu (samo za unutrašnji saobraćaj), pa si morao do poslednje stanice u zemlji kupovati kartu, a onda kad uđe sa druge strane granice kondukter plaćati kartu sa doplatom za kupovinu u vozu, a pritom možda nemaš ni njihovu valutu, pa te onda kondukter zvekne sa nekim kursom evra neviđenim. Naročito su se na strancima iživljavali kondukteri, uzimali evre dosta iznad cene karte, a karte često nisu ni pisali.
 
Poslednja izmena:
Je l imao neko priliku da koristi nove automate? Je l primaju gotovinu? Sta je uopste drugacije u odnosu na one stare?

Drugačije je to što apdejtom na Windows može da se igra:
1x1-en.jpeg
 
Dajte ljudi, neko ko nema karticu sigurno zna nekoga ko ima ko će mu uzeti kartu i odštampati ili proslediti na mejl. Pa i većina starijih osoba koristi email da se čuje sa svojima. Uostalom, uvek postoji opcija pretplatne karte ili fleksipass karte. Prelazno rešenje može biti da za osobe sa penzionerskom karticom se onoguću kupovina u vozu (bez popusta). Kupovina karata u vozu mora da se iskoreni, ne postoji skoro pa nigde u razvijenim železnicama.
 
Jesam li ja Srbija Voz ili advokat pa da ti odgovaram na sva ta pitanja? Uostalom nisam se tebi ni obratio.

Srbijavoz 🙂 Opšte je poznata činjenica da je i ranije postojala doplatna karta... Ništa novo nisi rekao, a vidim da znaš puno, pa da ne tražim član pravilnika ili kako se već zove taj pravni akt, pitao sam te, ali uskočio je Nikola... piše "ili kartomatu" ali ja mislim da to nije dovoljno, da samo dodaju i ne znam koliko je usaglašeno sa svim mogućim višim aktima i žao mi je zbog toga...

Da li javna delatnost od prvorazrednog značaja može biti uslovljena sa usluga ne može biti ostvarena gotovinom. Tj. može ali samo kao kazna.

Ali mimo usaglašenosti sa višim aktima ovo ne verujem da će zaživeti u praksi. Jer Srbijavoz nije bilo koji prodavac, a ponajmanje privatnik da može da doda "ili kartomatu" i resio je svoj problem.

"Ili zaposli ljude na sve blagajne koje fizički postoje a zatvorene su." Kažem ja njima.

Moja prava su na BAS-u bila podjednako ugrožena

Pa nisu jer je BAS primao keš i dinu...

i u Srbiji je bilo stanica gde staje međunarodni voz, a u tom trenutku ne radi blagajna ili uopšte nemaju međunarodnu blagajnu (samo za unutrašnji saobraćaj), pa si morao do poslednje stanice u zemlji kupovati kartu, a onda kad uđe sa druge strane granice kondukter plaćati kartu sa doplatom za kupovinu u vozu, a pritom možda nemaš ni njihovu valutu, pa te onda kondukter zvekne sa nekim kursom evra neviđenim. Naročito su se na strancima iživljavali kondukteri, uzimali evre dosta iznad cene karte, a karte često nisu ni pisali.

To sve ne zvuči mnogo u redu i normalno... ponajmanje pravično ako je neko u nemogućnosti da kupi željenu kartu a ti ga zvekneš... Ako se objasni da nisi bio u mogućnosti, treba izaći u susret...
 
Отишли сте скроз ван суштине. Први, последњи и једини разлог зашто је ово уведено је да се спречи куповина карата у возу јер то отвара простор за шверц. Шверц који је обухватао по проценама Србијавоза између 30 и 50% путника на релацији БГ-НС. Што је превише, превише је. А најбоља услуга у земљи.

Исто би било и са аутоматом у возу. Могао бих нпр. да уђем у воз у Новом Саду, а да купим карту након Инђије кад ми се приближи кондуктер.

Е сад оно где су погрешили је што на картоматима не може да се плати кешом. Прошао тендер, ови су већ наручени и готово. Да може да се плати кешом на картомату, мера би била савршена.

Картомати без кеша су и рационални у неком смислу јер не морају да се допуњују и празне паре, не морају да се обезбеђују толико добро, итд.

Оно што могу спровести је омогућити да посредници продају карте уз малу накнаду. Довољно је да радник у оближњој трафици има андроид телефон и микро штампач. Изда ти карту, наплати накнаду од типа 50рсд за услугу и сви срећни.

Ништа их не спречава да ово ураде. Ја сам пријатељима овако накуповао ко зна колико карата. Ја искликћем у апликацији, они мени кеш у руке, ја њима пдф на воцап. Направити исто то, само са трафиком. Проблем решен за већину станица.
 
Ништа их не спречава да ово ураде. Ја сам пријатељима овако накуповао ко зна колико карата. Ја искликћем у апликацији, они мени кеш у руке, ја њима пдф на воцап. Направити исто то, само са трафиком. Проблем решен за већину станица.
У већини европских градова се карте за аутобус плаћају на трафици. Јако добра идеја.
 
Može da se uradi opcija u aplikaciji "kupovina karte za drugu osobu". Prilikom te opcije ukuca se broj lične karte / pasoša i navedeni dokument se pokaže kondukteru koji proveri ima li karte u sistemu vezane za taj broj dokumenta.
 
Može da se uradi opcija u aplikaciji "kupovina karte za drugu osobu". Prilikom te opcije ukuca se broj lične karte / pasoša i navedeni dokument se pokaže kondukteru koji proveri ima li karte u sistemu vezane za taj broj dokumenta.

Tako funkcioniše u Rusiji. Pokazuješ lični dokument, a ne kartu.
 
tako da im iznajmljeni Taurusi više ne trebaju.
Tako je, više im ne trebaju. U Mađarskoj mogu da voze V43 stare 60 godina, a Gigant V63 će dodatno da pomoći. Da li zaista znaš kakva je stvarna situacija u MAV-u? Ne znaš. Toliko dobra da traže polovne vozove po Evropi, ali ih na kraju kupuju Rumuni i Poljaki, ali KISS vozovi se im raspadaju.

Što se tiče brzih prug, očigledno ne znaš šta su Mađari sanjali. Budimpešta - Gior 300 - 350 km/h, Gior - Hegieshalom 200 km/h. Ipak, dalje od studije, koju je trebalo da završe 2021. godine, nisu stigli.
 
Sad skoro na Tošinom Bunaru izbio požar u tunelu,pitam li se kako se to desilo...
(nema baš video s požarom,ima kao samo vest na mojbeograd (instagram))
 
Tako je, više im ne trebaju. U Mađarskoj mogu da voze V43 stare 60 godina, a Gigant V63 će dodatno da pomoći. Da li zaista znaš kakva je stvarna situacija u MAV-u? Ne znaš. Toliko dobra da traže polovne vozove po Evropi, ali ih na kraju kupuju Rumuni i Poljaki, ali KISS vozovi se im raspadaju.

Što se tiče brzih prug, očigledno ne znaš šta su Mađari sanjali. Budimpešta - Gior 300 - 350 km/h, Gior - Hegieshalom 200 km/h. Ipak, dalje od studije, koju je trebalo da završe 2021. godine, nisu stigli.

Istina madjari samo mogu da sanjaju brze pruge jer je prošao voz za tako nešto kod njih i nisu iskoristili priliku tako da su ostali u prošlom veku.
I tačno, jeste neverovatno da te praistorijske V43 i dalje čine većinu vučnog parka MAVa.
 
Istina madjari samo mogu da sanjaju brze pruge jer je prošao voz za tako nešto kod njih i nisu iskoristili priliku tako da su ostali u prošlom veku.
I tačno, jeste neverovatno da te praistorijske V43 i dalje čine većinu vučnog parka MAVa.

Pozdrav,

Prastare ili ne ali - i V43 i V63 su ozbiljno dobre i izdržljive mašine...

Petar
 
Pa dobro sto jes jes, to je nesporno, ne bi vozile 60 godina da nije tako, kao i one bugarske slovačke i češke Škode, prematore su ali voze i dalje.
 
Stari kartomati nisu izbačeni iz upotrebe već premešteni po okolnim stanicama, konkretno na Pančevačkom videh jedan.
Tako da sada imamo 2 različite vrste kartonata na mreži haha.
 
Stari kartomati nisu izbačeni iz upotrebe već premešteni po okolnim stanicama, konkretno na Pančevačkom videh jedan.
Tako da sada imamo 2 različite vrste kartonata na mreži haha.
Pa šta, što bi bacali skoro pa nove kartomate zato što ne izgledaju isto kao ovi pre. Vrše svoju funkciju i ne treba ih dirati
 
Vrh