Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ko je privatni vlasnik Drvengrada i pola Mokre Gore? Nemoj se praviti blesav.
O5 te pitam o čemu ti to?
Odakle ti ideja da je on vlasnik "pola Mokre Gore"? Sve zajedno sa Mećavnikom, ski stazom Iver i delom vlasništva nad farmom krava ima tačno 0,05 % Mokre Gore. Što si tako zlonameran i maliciozan? Da nisi slučajno rodom iz Kremana pa gajiš takav animozitet prema daleko uspešnijem komšijskom selu?
I na kraju krajeva...
Kakve veze Kusturica ima sa železničkim muzejom,Šarganskom Osmicom i železničkom infrastukturom uopšte?
 
Ako na stanici ima automat koji prima samo kartice, blagajna nepostoji, a putnik nema karticu već plaća gotovinom, da li će i u tom slučaju naplatiti 500 dinara?
 
Mislim da je to za nemanje kartice sada već ekstremni izuzetak, naročito otkako je Dina postala obavezna uz svaki tip računa. U tom smislu, mislim da nisu pokriveni samo penzioneri koji primaju na adresu penzije (za koje sumnjam da koriste voz) i ljudi koji primaju pare na ruke, koji opet mogu da otvore račun.
Dakle, to je baš mala šansa da će se zalomiti.

Inače, i ček je legalno sredstvo plaćanja, pa nešto ne vidim da je neko predložio plaćanje čekovima na automatima.
Ili da ja prijavim mog frizera inspekciji što prima samo keš, ne i kartice.
 
Šta ako putnik kaže da nema karticu? Zar nije obaveza javnog žel. prevoznika da omogući korišćenje usluga svim građanima?
 
Odgovoriću kontrapitanjem: Šta ako te zaustavi policajac na ulici, a nemaš ličnu kartu?
Obaveza železničkog prevoznika je da pruži uslugu, a rečeno je unapred kako se može karta kupiti i pod kojim uslovima.
 
Jedino što trgovac ili pružalac usluge mora je da jasno istakne koje sredstvo (od zakonitih sredstava plaćanja) prihvata. Uopšte nisu u obavezi da prihvataju sva sredstva plaćanja, već sami o tome odlučuju.

Plaćanja samo karticom je jednako zakonito kao i plaćanje samo gotovinom. Takođe je sasvim zakonito da trgovac ograniči plaćanje karticom do nekog minimalnog iznosa ili da potpuno odbije plaćanje čekom...

Sad, da li je moralno u zemlji gde šuška još uvek igra veliku ulogu je druga priča... Isplata radnicima plate "na ruke" je takođe sasvim legalna (ako su plaćeni porezi i doprinosi)...
 
Odgovoriću kontrapitanjem: Šta ako te zaustavi policajac na ulici, a nemaš ličnu kartu?
Obaveza železničkog prevoznika je da pruži uslugu, a rečeno je unapred kako se može karta kupiti i pod kojim uslovima.
Lična karta i bankovna kartica... jedna je deo sistema plaćanja a druga je deo sistema bezbednosti.

Misliš da je kazna od 500 din. za neposedovanje kartice opravdana?
 
Међу нама - јесте; ко заостане у развоју увек то мора да плати. Али ипак треба омогућити куповину карте готовином, на аутомату у возу.
 
Prvo, nije kazna, već dodatni trošak za kupovinu u vozu.
Ok, saglasan sa Pantom, treba da može da se prima keš, ali mislim da je to poslednji problem, jer "kači" prilično mali deo stanovništva. Velika većina ima kartice, a treba ljude upoznavati i sa aplikacijom.
Generalno, mislim da je ovo poslednji problem od svih koje ima železnica.
 
Poslednja izmena:
Železnica prihvata oba sredstva plaćanja kako karticom tako i u gotovini, a na putniku je izbor kako će da plati kartu.

Ako blagajna ne radi, a putnik ima samo gotovinu kod sebe, platiće u vozu redovnu cenu karte.
 
Nek uvedu automat sa mogućnošću naplate u gotovini nemam ništa protiv. Ali pošto to neće uvesti kad ne radi blagajna kondukteri će naplaćivati redovnu cenu karte za one koji nisu mogli da je kupe jer su imali samo gotovinu kod sebe.
 
Имаш апликациjу која ти даје 10% попуста на карту и даље је не користиш...Не знам зашто су људи мазохисти.

Елем, авионске карте се данас купују картцом онлајн готово искључиво. Ако хоћеш у кешу мораш на шалтер и обично да платиш много више. Па не видим да се неко жали на то.
 
Ипак, од хипотетичке ситуације да имаш у џепу 500 кинти а да ти је текући рачун испражњен, на железници реално може да ти зависи путовање, а у авијацији не.

Железницу користе и бабе са цегером, не можемо да терамо џентрификацију до апсурда, још у Србији.
 
Vrh