Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ne vidim potrebe da se pravi ikakva brza pruga Beograd-Zagreb-Ljubljana. Niti postoji prevelika zainteresovanost putnika na toj relaciji, niti obim teretnog saobraćaja opravdava toliko ulaganje.
Ja sam siguran da postoji zainteresovanost za relacije Istanbul - Minhen, ili Atina - Bec, na primer.
To sto mi medjusobno ne znamo da vidimo dalje od BG - ZG - LJ, to je druga prica.

A do Sarajeva i Banjaluke moze i lokalni do 80 km/h.
 
Imaju vezu sa Austrijom, Češkom, Mađarskom, Slovačkom, to ih zanima, Srbija apsolutno ne.
Ni to ih više ne zanima. Zagreb – Beč 158/159 ide samo do Graca. Sve do Dobove ide zajedno sa Lisinskim. 314/315, koji je nekada vozio do Beograda, više nema. Ovo je sad SŽ Flirt, ali noćni vozovi Cirih i Minhen voze zajedno. HŽ vagoni so problem jer ÖBB zbog njih ne može na glavno stanico Minchen. SŽ ima sad 4 para vozova za Grac i Filach u saradnji sa ÖBB. Do Splita će po novom redu vožnje biti pola sata duže. Kupuju samo Končar vozove. Električni, dizel, baterije.

Da, nedavno im izjavi ministar prometa da je 'željeznica sad došla na red'.

Najgori su u EU.
Došla na red? Biće autoput do Dubrovnika. Sve ostalo biće nešto EU evrića za nižinsku prugu Zagreb - Rijeka.


Да ли су гори од Румуна и Бугара? Не бих био 100% сигуран.

Rumuni kupili 16 Traxx lokomotiv za 200 km/h, 39 Rumunk ide na potpuni remont, biće asinhroni pogon, moći će ponovo da voze do Budimpešte, kupili su Coradia Stream i Pesa vozove, sve će imati ETCS. Šta je sa HŽ-om? Samo novi Končari i ništa više. Končar ne zna ili neće da ugradi asinhrone motore u HŽ 1141, opet tiristorske ispravljače. Rumuni su gazili na gas, ali HŽ imat će samo tramvaj na šinama. Bugari su sada kupili Škoda Panter, ostalo tuga.
 
Sinoć je noćni voz Beograd - Bar krenuo tek u 2 noću. Bio je spreman na vreme u stanici Beograd Centar, ali zbog nekih problema na pruzi nije pošao na vreme. Šta je bio razlog?
 
Ja sam siguran da postoji zainteresovanost za relacije Istanbul - Minhen, ili Atina - Bec, na primer.

Ne postoji. Ko ima para putuje avionom i svojim vozilom, ko nema putuje gologuzijski jeftinijim autobusom, voz tu ne bi bio konkurentan nikako, pogotovo danas kada košta nekoliko puta više od low cost avio linije.
 
Poslednja izmena:
Ni to ih više ne zanima. Zagreb – Beč 158/159 ide samo do Graca. Sve do Dobove ide zajedno sa Lisinskim. 314/315, koji je nekada vozio do Beograda, više nema. Ovo je sad SŽ Flirt, ali noćni vozovi Cirih i Minhen voze zajedno. HŽ vagoni so problem jer ÖBB zbog njih ne može na glavno stanico Minchen. SŽ ima sad 4 para vozova za Grac i Filach u saradnji sa ÖBB. Do Splita će po novom redu vožnje biti pola sata duže. Kupuju samo Končar vozove. Električni, dizel, baterije.

Mislim pretežno na sezonske letnje vozove, koji dovoze turiste na more iz CZ, SK i H. Hrvatska nema nikakav interes da ima železnički saobraćaj sa Srbijom, koji bi koristilo njihovih 10 građana, isto važi otprilike i u suprotnom pravcu.
 
Pa i nije često da se kradu kablovi, u poslednje 2 i po godina se to desilo 2 puta ako se ne varam, oba ove godine.
Вараш се, било је више случајева крађа од отварања пруге у марту 2022. Ово сам изгуглао за 3-4 минута, можда је био и још који.

– октобар 2022. (https://www.dnevnik.rs/drustvo/zbog...00-usporen-na-30-kilometara-na-sat-11-10-2022)
– јануар 2023. (https://www.rts.rs/vesti/drustvo/5085657/brzi-voz-soko-beograd-novi-sad-.html)
– фебруар 2023. (https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...ri-Nova-kradja-na-pruzi-Novi-Sad-Beograd.html)
– јун 2024. (https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...sne-vozovi-izmedju-Novog-Sada-i-Beograda.html)
– август 2024.

Slažem se, samo treba iskomunicirati sa putnicima. Iako mislim da trenutno stanje sa presedanjem nije loše, 2 polaska po smeru po danu se mogu organizovati (Užice-Subotica-Užice) kao IR voz. Za više od toga mislim da ne bi imalo smisla i da se trebaju usklađivati presedanja u Prokopu maksimalno koliko je to moguće.
А како тачно искомуницирати са путницима? Возови за Нови Сад касне већ скоро месец дана. Нигде информације о томе. Нигде никакве процене кашњења. Разумем да први дан не знају колико ће каснити, али сваки следећи знају врло добро, само неко то треба да напише.
Ја сам те прве недеље каснио регио експрес возом у Нови Сад 15-16 минута и умало нисам изгубио везу на приградски аутобус који је имао следећи полазак за сат времена. Јуче ујутру сам морао да кренем једним возом раније (пола сата раније) јер нисам хтео да ризикујем да закасним на посао. Дакле, воз три-четири недеље није поуздан, а већ смо имали сличан случај у јуну. То је можда и месец непоузданости свих возова на прузи Београд - Нови Сад ове године.
 
Poslednja izmena:
Вараш се, било је више случајева крађа од отварања пруге у марту 2022. Ово сам изгуглао за 3-4 минута, можда је био и још који.

– октобар 2022. (https://www.dnevnik.rs/drustvo/zbog...00-usporen-na-30-kilometara-na-sat-11-10-2022)
– јануар 2023. (https://www.rts.rs/vesti/drustvo/5085657/brzi-voz-soko-beograd-novi-sad-.html)
– фебруар 2023. (https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...ri-Nova-kradja-na-pruzi-Novi-Sad-Beograd.html)
– јун 2024. (https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...sne-vozovi-izmedju-Novog-Sada-i-Beograda.html)
– август 2024.


А како тачно искомуницирати са путницима? Возови за Нови Сад касне већ скоро месец дана. Нигде информације о томе. Нигде никакве процене кашњења. Разумем да први дан не знају колико ће каснити, али сваки следећи знају врло добро, само неко то треба да напише.
Ја сам те прве недеље каснио регио експрес возом у Нови Сад 15-16 минута и умало нисам изгубио везу на приградски аутобус који је имао следећи полазак за сат времена. Јуче ујутру сам морао да кренем једним возом раније (пола сата раније) јер нисам хтео да ризикујем да закасним на посао. Дакле, воз три-четири недеље није поуздан, а већ смо имали сличан случај у јуну. То је можда и месец непоузданости свих возова на прузи Београд - Нови Сад ове године.
Ovde je samo 1 slučaj krađa kablova. Ostalo je vezano za kontaktnu mrežu.

Ok, i sutra se ispravi i svi zaborave da se ovo ikad desilo, kao što smo zaboravili na Tomine dronove koji bi pratili vozove. Rešiće se ovo svakako
 
I ovo sad je krađa kablova, samo svi ćute, pretpostavljam po naredbi jer ovo postaje patetično. A to da li je ukraden kabl ili je ukraden deo kontaktne mreže je potpuno nebitno, isto krađa, isto "nepoznati počinioci", isto saniranje koje se rasteže (u poslednjem slučaju će uskoro biti mesecima) i iste posledice u vidu kašnjenja.
 
Mislim pretežno na sezonske letnje vozove, koji dovoze turiste na more iz CZ, SK i H

Samo Bratislava, što je u dogovoru sa OBB-om i Budimpešta. RegioJet je rekao da u Hrvatsku šalju samo autobuse jer je infrastruktura u HR toliko dobra da su redovno kasnili. Budimpešta – Rijeka/Kopar, preko Ljubljane ove godine je bila katastrofa, nikad točan voz, MAV se ovde raspao, vagoni su katastrofa, nemaju lokomotive, ali sanjaju brzu prugu. Kuku lele.
 
Ako se 2 vagona do Graca i 2 voza do Filaha
daju nazvati dobrom vezom i onaj
voz za Budimpešti koji se kroz HR kreće kao
putnički s dva mađarska vagona za lokalni
saobraćaja i 2 Bee od HŽa.
Током летње сезоне када иде Далмација Осијек- Сплит,на возу за Будимпешту од Загреба до Копривнице иде Кончар гарнитура ( тачније две, једна за воз до Осијека а друга за воз за Будимпешту), затим се преседа на композицију са вагонима у Копривници.
 
MAV se ovde raspao, vagoni su katastrofa, nemaju lokomotive, ali sanjaju brzu prugu. Kuku lele.

MAV Traxx lokomotive ponovo idu za Beč već par meseci (rešili su problem sa OBB), tako da im iznajmljeni Taurusi više ne trebaju.

Što se tiče brze pruge, oni je ni ne grade, tako da ne vidim smisao konstatacije da je "sanjaju". Već imaju decenijama prugu za 160 km/h ka Beču, a ka Beogradu grade za istu brzinu.
 
Danas je parna lokomotiva 83-052 sa Šarganske osmice krenula put Banovića na dugo očekivan remont.
Photo by Vasilije J.
FB_IMG_1726064610660.jpg
 
Било би лепо да се што више парњача узаног колосека из фундуса музеја у Пожеги ремонтује и оспособи за вожњу на Шарганској осмици.
 
Било би лепо да се што више парњача узаног колосека из фундуса музеја у Пожеги ремонтује и оспособи за вожњу на Шарганској осмици.

Мислим да нема потребе за тим, с обзиром да на Осмици редовно иде дизел локомотива, а парна иде само уз посебно заказивање.
 
Било би лепо да се што више парњача узаног колосека из фундуса музеја у Пожеги ремонтује и оспособи за вожњу на Шарганској осмици.
Po meni bi ceo muzej iz Požege trebao biti prebačen u Mokru Goru.
I pozicionirati ga tako da bude šinski povezan za Šarganskom osmicom. Tada bi imalo smisla remontovati sve te lokomotive i povremeno ih uključivati u saobraćaj ili organizovati parade tih rariteta s'vremena na vreme. Potencijal je ogroman i neuporediv sa ovim sadašnjim u Požegi.
 
Тако нешто сам и ја имао на уму. Пожега је била одлична иницијатива за чување возних средстава и инфраструктуре, али имам утисак да нема потенцијал за самоодрживост какав би музеј на Мокрој гори имао.
 
Тако нешто сам и ја имао на уму. Пожега је била одлична иницијатива за чување возних средстава и инфраструктуре, али имам утисак да нема потенцијал за самоодрживост какав би музеј на Мокрој гори имао.
Desetine hiljada turista koje trenutno godišnje posećuju Šargansku Osmicu u Mokroj Gori bi sigurno iskoristili priliku da vide i postavku železničkog muzeja kada bi se on prebacio tamo.
Više desetina hiljada posetilaca u Mokroj Gori vs 0 posetilaca u Požegi!!!
Ne treba previše objašnjavati šta je korisnije i bolje.
 
Какав је иначе статус музеја у Пожеги након деобе ЖС?
 
Po meni bi ceo muzej iz Požege trebao biti prebačen u Mokru Goru.
I pozicionirati ga tako da bude šinski povezan za Šarganskom osmicom. Tada bi imalo smisla remontovati sve te lokomotive i povremeno ih uključivati u saobraćaj ili organizovati parade tih rariteta s'vremena na vreme. Potencijal je ogroman i neuporediv sa ovim sadašnjim u Požegi.

Nema problema, neka vlasnik Drvengrada i Mokre Gore plati državi za prebacivanje i svo buduće održavanje muzejske postavke i sredstava, i naravno prihode od posetilaca, pa mogu da prebace sve tamo.
 
Ako ne grešim, prošle godine su najavili da su vladi podneli zahtev za poskupljenje karte, a da od juna, ako ne i ranije najavljuju da će od 1. septembra biti skuplja karta i da će se u vozu naplatiti naknada za izdavanje karte, ako putnik nema kartu, a ušao je u voz na stanici koja ima ima blagajnu i u to doba radi. Takođe je od avgusta, u Sokolu, preko razglasa i ekrana najavljeno putnicima, da ako nemaju kartu, biće naplaćeno dodatnih 500 RSD za izdavanje karte, a u drugim vozovima nalepljen plakat kod vrata. Te je stoga laž da nisu obavešteni. Bukvalno su sve novine i portali to objavljivali, kao i po društvenim mrežama. Jednostavno smo navikli da muljamo gde god stignemo, a i na kontrolore koje možemo podmiti, a sada kada to ne možemo na nekim linijama odmah ne valja... A što se tiče ovih navedenih članova zakona, neka neko stručniji kaže nešto o tome.
 
Vrh