Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Зворничком отказао мотор... Јутрос оставили људе у Руми да се сналазе.

Odlične vesti, na relaciji gde su iovako imali veliku sumnju potencijalnih putnika, samo je potrvđuju svakodnevno.
Da počnemo od krađe kablova na NBGD, preko spuštanja brzina zbog vrućina, pa onog famoznog prevrtanja cisterni i uklanjanja pa do sada i pokvarenih garnitura.

Stariji kolega sa fakulteta je napustio taj način putovanja iz razloga što mu se voz nije pojavio na Prokopu, a nije prvi put, pre toga je bio zadovoljan, ko zna koliko je takvih.
Ja da sam direktor eksploatacije bilo bi me sramota da mi nepismeni Bane Banbus uzima putnike do Zvornika i Loznice..
 
Предлог реда вожње за 2024./2025. годину. Извод реда вожње за релацију Београд - Нови Сад - Суботица и обратно.
Извод реда вожње_БГ - СУ.jpg
Извод реда вожње_СУ-БГ.jpg
 
Iso sam i ja tom prugom vise puta ove godine,samo izeljkujem rekonstrukciju... i 2 koloseka da ne staje svakih 20 minuta da propusti neki voz... I da ne ide od Rakovice do Resnika 5km/h pa jos od Rakovice do Prokopa 10km/h plus da oni mostovi tipa Supacki i slicno,ne skripe kao da ce voz da propadne kroz ono svo rastinje. A da ne spominjem sto kasni svaki put preko 40 minuta u oba smera,bar kad ja idem.
 
Dakle sada kada imamo prolazni čvor i dalje svi vozovi počinju i završavaju u Beogradu. Čak i 1130/1131 ne dobija neki 700 ili 800 broj redovnog voza. Ne trebaju studenti od kojih mnogi iz Zapadne Srbije biraju Novi Sad, a ne Beograd, ne treba ništa do drugog sajamskog grada, ne treba malinim naseljima Valjevo, Užice, Rakovica nikakva veza sa Novim Sadom.
 
Dakle sada kada imamo prolazni čvor i dalje svi vozovi počinju i završavaju u Beogradu. Čak i 1130/1131 ne dobija neki 700 ili 800 broj redovnog voza. Ne trebaju studenti od kojih mnogi iz Zapadne Srbije biraju Novi Sad, a ne Beograd, ne treba ništa do drugog sajamskog grada, ne treba malinim naseljima Valjevo, Užice, Rakovica nikakva veza sa Novim Sadom.
Takva veza je trenutno neizvodljiva. Evo taj voz 1130/1131 koji ima 30 minuta buffer na prokopu redovno se dešava da kasni i po 40 minuta na novosadsku prugu. Onda se dešava da korisnici koji su navikli na visoku pouzdanost posmatraju taj voz kao svaki drugi voz na BG-NS, a on to nije. Onda kad voz kasni putnici se zbune i imaku negativno iskustvo.
Da, naravno da postoji potreba za minimum 2 polaska u oba smera (jutarnji i večernji) kako bi se pokrili izletnici, studenti i ostala ne-komjut putovanja, ali sva ta tražnja može da se opsluži sa presedanjem u Beograd Centru, što i mnogi trenutno rade. Bg-NS će imati celodnevni takt od 30 min, tako da se neće mnogo čekati ni u jednom smeru na presedanje, a na raspolaganju je mnogo više polazaka na barskoj.

Smatram da 1130/1131 treba posmatrati kao test kako bi se statistički utvrdila raspodela kašnjenja vozova koji dolaze sa pruge ka NS (kao i gde se ta kašnjenja dešavaju), kako bi se u budućnosti mogli uvoditi dodatni polasci.
 
Одвикли су се већ путници помало од те "новосадске поузданости"; касне возови редовно већ данима и недељама. Не би ништа сметало да понеки воз са југа ту "редовно касни" - осталих возова је довољно.
 
Opet BG-NS ima i imaće jako dobru pouzdanost. Ovih dana je problem sa signalizacijom pa zato, ali čim se to popravi biće redovno stanje.
Ako bi se upuštalo u eksperiment sa prolaznim vozovima, potrebno je korisnicima na BG-NS naglasiti da ovi polasci imaju mogućnošt kašnjenja kad se kupuje karta, pa će izabrati onaj 20 min kasnije npr.
 
Nazalost cini mi se da je ovo sad redovno stanje, a pouzdanost koju smo imali do sada je bila izuzetak
Bice sve ispravno kada prvi polasci za Budimpestu budu dostupni, ali i to ce verovatno trajati kratko
 
Evo danas se vozio REx-om iz Novog Sada za Beograd u 7.19. Ukinuli Kiss-a i od sada će ići novi Flirt 3/4. Prvi Kiss iz Novog Sada na IC-u u 9h. Mogli bi da stave sinhron u tim vrsnim satima jer je voz do 9h uvek prepun.
 
Колико је воз за Ваљево непоуздан у реду вожње? Зар нема могућности да нпр. воз из Ваљева кад стигне у БГ сачека први следећи Соко за НС и крене занњим 5 минута?
 
Dok Naprednjaci nisu primenili otvoreni antisrpski nacionalizam prema Srbima iz Hrvatske i Bosne ukidanjem vozova preko Šida i Vinkovaca, bilo je 4-5 pari vozova za Slavoniju i Zagreb dnevno, Od njih samo je Solun - Ljubljana stalno kasnio, i to samo u smeru Ljubljane. I opet su ti vozovi imali stabilnu bazu korisnika, što za putovanja po Sremu, što za međunarodna putovanja.

Ako se i desi da imaju dva para vozova što kasne, završiće se eventualno tako što oni budu manje popularni od preostalih 40 polazaka, i to samo iz smera Beograda, a Rakovica, Valjevo i Užice će dobiti direktne vozove, kao i Novi Sad sa ovim mestima. Vezano za propusnu moć, i tako skupo plaćena supermoderna pruga koristi tek 30% kapaciteta, a posle Batajnice i manje. Idealno bi bilo 710/711 da se produži do Novog Sada, kao drugi par za 430/431 umesto 1130/1131. Ili da po trasi 1130/1131 van letnje sezone bude samo do/od Užica.
 
Dok Naprednjaci nisu primenili otvoreni antisrpski nacionalizam prema Srbima iz Hrvatske i Bosne ukidanjem vozova preko Šida i Vinkovaca, bilo je 4-5 pari vozova za Slavoniju i Zagreb dnevno, Od njih samo je Solun - Ljubljana stalno kasnio, i to samo u smeru Ljubljane. I opet su ti vozovi imali stabilnu bazu korisnika, što za putovanja po Sremu, što za međunarodna putovanja.

Ako se i desi da imaju dva para vozova što kasne, završiće se eventualno tako što oni budu manje popularni od preostalih 40 polazaka, i to samo iz smera Beograda, a Rakovica, Valjevo i Užice će dobiti direktne vozove, kao i Novi Sad sa ovim mestima. Vezano za propusnu moć, i tako skupo plaćena supermoderna pruga koristi tek 30% kapaciteta, a posle Batajnice i manje. Idealno bi bilo 710/711 da se produži do Novog Sada, kao drugi par za 430/431 umesto 1130/1131. Ili da po trasi 1130/1131 van letnje sezone bude samo do/od Užica.
Slažem se, samo treba iskomunicirati sa putnicima. Iako mislim da trenutno stanje sa presedanjem nije loše, 2 polaska po smeru po danu se mogu organizovati (Užice-Subotica-Užice) kao IR voz. Za više od toga mislim da ne bi imalo smisla i da se trebaju usklađivati presedanja u Prokopu maksimalno koliko je to moguće.
 
Dok Naprednjaci nisu primenili otvoreni antisrpski nacionalizam prema Srbima iz Hrvatske i Bosne ukidanjem vozova preko Šida i Vinkovaca, bilo je 4-5 pari vozova za Slavoniju i Zagreb dnevno

Meni je to neshvatljivo. Ja sam dobar deo mladosti proveo da idem u Zagreb kad mi dune. Samo pogledam za koliko sati ide sledeći voz... A nekad sam kupovao i onu akcijsku kartu za 19 eura u jednom smeru kad planiram unapred...

Čak mi dugo vreme putovanja nije smetalo. Samo da stignem u Zagreb kad poželim.

Neverovatno je koliko smo nazadovali sa ovom vlašću. To su sve neki kompleksi iz 90tih. Tako oni donose odluke. Jer da ima volje, rešilo bi se. Dogovorilo bi se sa Hrvatskom makar mi popustili. Pa izađi u javnost, objasni koja strana je popustila i oko čega ali uradi dobru stvar za građane.

Sad bi se putovalo za nijansu brže. Plus da dogovore preglede pasoša dok voz ide između Šida i Vinkovaca a da ne staje u Tovarniku. To bi tek bila dobra saradnja na obostranu korist. Deonica Prokop do S. Pazove koja je rekonstruisana i bez čekanja na granici smanjilo bi barem 1 sat u oba smera. To je onda oko 6.30 do 7h do ZG i sat vremena manje u povratku.
 
@Noki samo da vas ispravim, stanje pruge u Hrvatskoj se jako pogoršalo. Putovanje bi trajalo 8 sati zbog toga, ali i pored toga, moglo bi imati popularne vozove jedan ujutru, jedan posle podne i jedan noćni. Za uklapanje sa Zagreb-Vinkovci to je 8:00, 14:30 i 22:00 iz Beograda i 6:30, 15:30 i 21:30 iz Zagreba, koji bi bili jako korisni i Šidu, Rumi i Sremskoj Mitrovici.

Bilo 6 sati Beograd-Zagreb sa 4 dnevna i jednim noćnim. Da imamo 6 sati sa po nekoliko vozova Beograd - Banja Luka, Beograd - Podgorica, Beograd - Budimpešta, Beograd - Sofija, Beograd - Skoplje, sa povratnom kartom 40 evra za jednog, 60 za dva putnika, 80 za tri putnika, autobusu doviđenja, a i od kola i aviona bi mnogi odustali na tim relacijama. Za to su dovoljno obični kapitalni remonti bez sega-mega 200km/h.
 
Čuo sam da je u susjeda jako opao
broj putničkih vagona pa su sad jedva
sastavili dva sezonca za Split.
 
Zašto ne razumete da Hrvatsku uopšte ne zanima železnički saobraćaj sa Srbijom? Ne zanima ih da odvajaju bilo kakve resurse i sredstva za takve linije, zato su i par puta kada im je nuđena reaktivacija saobraćaja, ponudili neke nerealne i basnoslovne troškove koje bi Srbija morala da im plaća. Imaju vezu sa Austrijom, Češkom, Mađarskom, Slovačkom, to ih zanima, Srbija apsolutno ne.
 
Не ради се ту само о томе шта Хрватска као неки јединствен ентитет жели већ колико су бандити из њихове инфре способни и вољни. А они су само мало бољи од бандита из наше инфре, само што точак не покваре.

Железница тамо пада и распада се скоро свугде осим на одређеним коридорима, нема то везе са Србијом. Погледати само колико је опао квалитет везе за Осијек, Винковце, Сплит. Одржава се неколико кзабраних релација исто као и код нас, а остало пустило низ воду до будућих реконструкција. То што имају добру везу ка Аустрији и Мађарској је само срећа што им је Загреб близу границе, па колико год да је лоше, то ће опстати.

Рећи да хрватска не жели саобраћај са нама би било као да кажемо да ми не желимо саобраћај са Бугарском или Македонијом. Није да нећемо, него смо уништили све, па све и да хоћемо више то није тако једноставно.

Вратиће се све то у нормалу кад се реализују све модернизације, само што ће проћи много времена до тад.
 
Ne vidim potrebe da se pravi ikakva brza pruga Beograd-Zagreb-Ljubljana. Niti postoji prevelika zainteresovanost putnika na toj relaciji, niti obim teretnog saobraćaja opravdava toliko ulaganje. Nek oba koloseka Beograd-Šid budu za 120-160 km/h, i puna kapa. Svako bi tada pre birao voz do Rume, Sremske Mitrovice i pogotovo Šida koji ni sada autobusku vezu sa BG gotovo da i nema.
Ako oni hoće da modernizuju prugu zapadno od granice, ok. Nama bi prioritet trebao biti da se cela barska pruga vrati na projektovane brzine koliko je to moguće, da ceo Koridor 10 do makedonske i bugarske granice bude dvokolosečan i sa brzinama većim od 100 km/h, i naravno da se omogući železnička veza sa Železnicama Republike Srpske preko Loznice i Zvornika. Pruga postoji, ali potrebni su joj generalni remont i elektrifikacija na deonici Zvornik Novi-Doboj.
 
Ne vidim potrebe da se pravi ikakva brza pruga Beograd-Zagreb-Ljubljana. Niti postoji prevelika zainteresovanost putnika na toj relaciji, niti obim teretnog saobraćaja opravdava toliko ulaganje. Nek oba koloseka Beograd-Šid budu za 120-160 km/h, i puna kapa. Svako bi tada pre birao voz do Rume, Sremske Mitrovice i pogotovo Šida koji ni sada autobusku vezu sa BG gotovo da i nema.
Ako oni hoće da modernizuju prugu zapadno od granice, ok. Nama bi prioritet trebao biti da se cela barska pruga vrati na projektovane brzine koliko je to moguće, da ceo Koridor 10 do makedonske i bugarske granice bude dvokolosečan i sa brzinama većim od 100 km/h, i naravno da se omogući železnička veza sa Železnicama Republike Srpske preko Loznice i Zvornika. Pruga postoji, ali potrebni su joj generalni remont i elektrifikacija na deonici Zvornik Novi-Doboj.
Pruga se renovira, to je vec gotova stvar, imas vise o projektu na sajtu Infre. Rokovi su malo optimisticni, HR 2026., SRB 2027. i SLO stanica Ljubljana 2026. i pruga 2028. Mi pare iz fonda za Z. Balkan EU, ostali iz fonda EU vrednog 26 mild. eura.
 
То што имају добру везу ка Аустрији и Мађарској је само срећа што им је Загреб близу границе, па колико год да је лоше, то ће опстати.

Ako se 2 vagona do Graca i 2 voza do Filaha
daju nazvati dobrom vezom i onaj
voz za Budimpešti koji se kroz HR kreće kao
putnički s dva mađarska vagona za lokalni
saobraćaja i 2 Bee od HŽa.
 
Vrh