Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nepismenost treba da se naplaćuje. Svako ko 2024. godine ne ume da koristi aplikaciju i osnovne internet servise neka plati taksu na svoj IQ. Uostalom manipulacija gotovinom, pratnja novca, obrada dnevnih pazara i sl koštaju značajnoo.
1. Manipulacija gotovinom konduktera ili šalteruše ne košta ništa, tu su pa su tu, i za to primaju platu sa ili bez manipulacije.
2. Pratnja novca isto tako dolazi do svake stanice, blagajne šta god, plaćala samo jedna osoba ili njih 1000 na tom mestu, dakle opet priča o "značajno koštaju" ne prolazi.
3. I na posletku, obradu dnevnih pazara može da odradi svako ko je završio osnovnu školu, ili možda na kasama supemarketa gde je promet dnevno sigurno 5x veći nego u nekoj XY železničkoj stanici taj posao obavljaju neki "naučnici" sa Jejla i Harvarda? Ne obavljaju, dakle i ovde šuplja priča o "značajnom trošku".

Ja sam napisao da se izbor kupovine karata kešom u vozu opravdano dodatno naplaćuje, pa ko ne zna ili ne želi drugačije, platiće drastično skuplje. Većina stanovnika Srbije je tehnološki i digitalno nepismena, ili živi u crnim i sivim zonama, operisani od modernih tehničkih i digitalnih platnih i ostalih servisa, i to je takođe činjenica, kao što je činjenica da skoro nigde na svetu više nemate priliku da karte kupujete u vozovima, autobusima, metroima itd, osim u zaostalim društvima.

Zamisli u maju 2024. godine ja lično gledao u Amtraku na relaciji Wašington-Njujork kako kondukter prodaje kartu u vozu, zamisli kakav jeres, idi da im objasniš kako su zaostalo društvo, država trećeg sveta i ekonomija Ruande.
 
Ja sam napisao da se izbor kupovine karata kešom u vozu opravdano dodatno naplaćuje, pa ko ne zna ili ne želi drugačije, platiće drastično skuplje. Većina stanovnika Srbije je tehnološki i digitalno nepismena, ili živi u crnim i sivim zonama, operisani od modernih tehničkih i digitalnih platnih i ostalih servisa, i to je takođe činjenica, kao što je činjenica da skoro nigde na svetu više nemate priliku da karte kupujete u vozovima, autobusima, metroima itd, osim u zaostalim društvima.
Tvoje baratanje činjenicama je smešno, kolega. Automat i kelnskom tramvaju i autobusu. Veoma zaostalo društvo!

Bild_6_neuer_mobiler_Automat.jpg
 
@Duleja
Овде се говори о куповини карте у возу код кодуктера, а не на аутомату.
Проблем је што има много путника без карте у возу и онда кондуктер троши много времена на продају карта па не стигне да прегледа цео воз. Мени се дешавало да му треба преко пола сата од поласка воза да стигне до мене. Много људи се провуче без карте од Београда/Новог Сада до Инђије.

@Jelancha
Продају ли се у Холандији карте у возу? Колико тамо људи плаћа готовином на благајни, а колико на аутоматима и онлајн? Зашто тамо кондуктери не продају карте?
 
Mnogo starijih ljudi koriste vozove, ne vladaju svi modernim tehnologijama i dalje. U stanici Džurovo ne staje SOKO da pokupo programere koji idu u Airport Siti nego babe unose kante sira da ga prodaju na pijaci u Prijepolju. Od infrastrukture ima onaj znak S i komad perona. Do skoro nije bilo in poštenog signala za mobilni.

E tu dođite da naplatite kaznu za informatički nepismene.

Tek kad svako stajalište i svaki voz bude dostojno čoveka u 21.veku onda možete da se ložite na android prodaju karata i kazne.
 
Kupio sam soko kartu i pošto ne možemo da biramo sedišta nego šta zapadne prvi put mi je zapao vagon 2 u kome je i kafe dole.. i tada je druga klasa gore... tako da mi je u ovoj situaciji baš nejasna razlika između 1. i 2. razreda 🙂
 
U stanici Džurovo ne staje SOKO da pokupo programere koji idu u Airport Siti nego babe unose kante sira da ga prodaju na pijaci u Prijepolju.

баш због таквих забачених стајалишта мора да постоји аутомат у возу. и кондуктер који лепо објасни и помогне људима да купе карте
 
Kupio sam soko kartu i pošto ne možemo da biramo sedišta nego šta zapadne prvi put mi je zapao vagon 2 u kome je i kafe dole.. i tada je druga klasa gore... tako da mi je u ovoj situaciji baš nejasna razlika između 1. i 2. razreda 🙂

Ne razumem šta si hteo da kažeš. Druga klasa ima 4 sedišta u redu, a prva 3. Druga klasa ima uža sedišta, a prva šira. Druga klasa ima manje prostora za noga, a prva više.
 
Mnogo starijih ljudi koriste vozove, ne vladaju svi modernim tehnologijama i dalje. U stanici Džurovo ne staje SOKO da pokupo programere koji idu u Airport Siti nego babe unose kante sira da ga prodaju na pijaci u Prijepolju. Od infrastrukture ima onaj znak S i komad perona. Do skoro nije bilo in poštenog signala za mobilni.

E tu dođite da naplatite kaznu za informatički nepismene.

Tek kad svako stajalište i svaki voz bude dostojno čoveka u 21.veku onda možete da se ložite na android prodaju karata i kazne.
А ко ће овде уопште да казни бабу из Џурова? Оних 500 дин. се односи на путовање из станице у којој ради благајна.
Нико не каже да плаћање готовином треба да се укине, али треба да се смањи где је могуће. Баба из Џурова нека плаћа кондуктеру готовином, али не видим зашто особа од 30 година не би на станици у Новом Саду или Београду купила карту на картомату или апликацији, па на крају и на благајни, већ улази у воз без карте и додатно оптерећује кондуктера.
 
Ne razumem šta si hteo da kažeš. Druga klasa ima 4 sedišta u redu, a prva 3. Druga klasa ima uža sedišta, a prva šira. Druga klasa ima manje prostora za noga, a prva više.

Hteo sam da kažem to što sam rekao.. 🙂 a činjenica je sada, da sve to o čemu pišeš nisam primetio... Meni sedišta delovala ista, dovoljno prostora za noge šta će ti više, a i niko nije sedeo pored mene 😋

U svakom slučaju sad razumem te tanane razlike, mislio sam da je glavna razlika sprat... Gore je prva klasa, a u prizemlju druga...

Sve u svemu dobro je ispalo za cenu druge jer najviše mrzim da se gledam sa nekim i lepše je kad nisam u prizemnom delu..
 
@Jelancha
Продају ли се у Холандији карте у возу? Колико тамо људи плаћа готовином на благајни, а колико на аутоматима и онлајн? Зашто тамо кондуктери не продају карте?

Holandija je doslovno svuda izbacila cash i to sam osetio na sopstvenoj koži gde sam imao 200€ u cash-u, a nisam imao gde da ih potrošim.
Apsurdna situacija i razlog zašto sam protiv izbacivanja skroz keša.

Skoro nigde u Evropi kondukter ne naplaćuje karte, ali da se razumemo svaka stanica ima kartomat, pa i one najzabačenije.
U Srbiji to nije slučaj.

Razumem da postoje itekako prednosti sa beskontaktnim plaćanjem koje neretko i koristim.
Ali nije primenljivo u Srbiji, zemlji gde polovina radnika od svojih poslodavaca dobija platu na ruke.
A i gledam iz praktičnog ugla, odeš da pokosiš travu nekome, on će ti uvek platiti u kešu, neće karticom i onda ispada da ja taj novac ne mogu da iskoristim za kartu.
Jedno su Beograd i Novi Sad, pa i Niš, a drugo su ostali delovi Srbije.
 
Skoro nigde u Evropi kondukter ne naplaćuje karte, ali da se razumemo svaka stanica ima kartomat, pa i one najzabačenije.
U Srbiji to nije slučaj.
А и не би знао наш народ то да користи, морао би да постоји неко у Доњој Борини да покаже сељаку како да купи карту.
 
Danas sam ušao u pekaru u centru grada i namerno ostavio otvorena vrata po vrućini.

Gledam na snimcima u nekoj Koreji (južnoj 😄 ne želimo valjda da se ugledamo na severnu) na nekoj lokalnoj pijaci prislanjaju telefone, niko ne spominje keš... zaboravili keš... kupuješ pečene skakavce na ražnjiću na trotoaru prislanjaš telefon sa nekom keš aplikacijom... gotovo u deliću sekunde... i najveći pijačar i urbani digitalni nomad... svi rade istu proceduru...

U centru Beograda imaš pekaru

- primate kartice
- ne, dalje..

Znam da nije vezano za železnicu al je vezano ga priču o karticama... jako frustrira
 
Hteo sam da kažem to što sam rekao.. 🙂 a činjenica je sada, da sve to o čemu pišeš nisam primetio... Meni sedišta delovala ista, dovoljno prostora za noge šta će ti više, a i niko nije sedeo pored mene 😋

U svakom slučaju sad razumem te tanane razlike, mislio sam da je glavna razlika sprat... Gore je prva klasa, a u prizemlju druga...

Sve u svemu dobro je ispalo za cenu druge jer najviše mrzim da se gledam sa nekim i lepše je kad nisam u prizemnom delu..

Kakve veze spratnost ima sa tim da li ćeš da se gledaš sa nekim, opet ne razumem? Takođe ne razumem ni kakva veze ima spratnost sa razredom?

Naš KISS 200 ima 8 ili 9 puta više sedišta u 2. nego u 1. razredu tako da je fizički nemoguće da 2. razred bude samo dole, a 1. samo gore.
 
Danas sam ušao u pekaru u centru grada i namerno ostavio otvorena vrata po vrućini.

Gledam na snimcima u nekoj Koreji (južnoj 😄 ne želimo valjda da se ugledamo na severnu) na nekoj lokalnoj pijaci prislanjaju telefone, niko ne spominje keš... zaboravili keš... kupuješ pečene skakavce na ražnjiću na trotoaru prislanjaš telefon sa nekom keš aplikacijom... gotovo u deliću sekunde... i najveći pijačar i urbani digitalni nomad... svi rade istu proceduru...

U centru Beograda imaš pekaru

- primate kartice
- ne, dalje..

Znam da nije vezano za železnicu al je vezano ga priču o karticama... jako frustrira

Pa šta je tu problem? Drugačija kultura, drugačija zemlja, drugačija navika potrošača, drugačiji mentalitet naroda, na kraju krajeva i drugačiji stepen kontrole i treniranja stanovništva od strane vlasti.
Zaista ne kapiram pomamu za "U XY gradu je sve na karticu a kod nas ne". Iz ugla nekog skandinavca/koreanca (koga god) njemu je ovo treš jer ne može sve da plaća sa mlataranjem telefona, iz mog ugla meni je smećarski da mi neko određuje kako ću da potrošim svoje pare i da mi brani da plaćam kešom. I on iz svog ugla i ja iz svog ugla sam u pravu.
Ne vidim potrebu za tolikim isčuđavanjem.

U centru Budimpešte sam dobio popust od 10% na plaćanje kešom u restoranu, a rekao bih da je Budimpešta daleko modernija od Beograda po svakom pitanju, i da su ciljna grupa i posetioci Budimpešte mnogo više zapadnjaci i ovi distopisti iz Koreje i Kine, naviknuti na plaćanje namigom nego što li su "srpske zatucane seljačine koje ne znaju šta je plaćanje prevlačenjem telefona", kako neki ovde očigledno žele da predstave svoj narod.
 
Pa šta je tu problem? Drugačija kultura, drugačija zemlja, drugačija navika potrošača, drugačiji mentalitet naroda, na kraju krajeva i drugačiji stepen kontrole i treniranja stanovništva od strane vlasti.
Zaista ne kapiram pomamu za "U XY gradu je sve na karticu a kod nas ne". Iz ugla nekog skandinavca/koreanca (koga god) njemu je ovo treš jer ne može sve da plaća sa mlataranjem telefona, iz mog ugla meni je smećarski da mi neko određuje kako ću da potrošim svoje pare i da mi brani da plaćam kešom. I on iz svog ugla i ja iz svog ugla sam u pravu.
Ne vidim potrebu za tolikim isčuđavanjem.

U centru Budimpešte sam dobio popust od 10% na plaćanje kešom u restoranu, a rekao bih da je Budimpešta daleko modernija od Beograda po svakom pitanju, i da su ciljna grupa i posetioci Budimpešte mnogo više zapadnjaci i ovi distopisti iz Koreje i Kine, naviknuti na plaćanje namigom nego što li su "srpske zatucane seljačine koje ne znaju šta je plaćanje prevlačenjem telefona", kako neki ovde očigledno žele da predstave svoj narod.
Nije bas isto. To sto neko zeli da plati kartu u vozu zahteva prisustvo konduktera. A kondukter nece da radi ako nije placen za to. Dakle, dodatni trosak. Dobar primer moze da bude i to zasto low cost prevoznici fakticki teraju putnike da rade on-line registraciju. Da bi smanjili svoje troskove. Ko ne zeli moze i na salteru da se registruje, naravno uz doplatu.
 
Nije bas isto. To sto neko zeli da plati kartu u vozu zahteva prisustvo konduktera. A kondukter nece da radi ako nije placen za to. Dakle, dodatni trosak. Dobar primer moze da bude i to zasto low cost prevoznici fakticki teraju putnike da rade on-line registraciju. Da bi smanjili svoje troskove. Ko ne zeli moze i na salteru da se registruje, naravno uz doplatu.
Gde sam pomenuo vozove u ovom postu? Nadovezao sam se na post koji je pričao o plaćanjima svega ostalog a ne vozovima. Između ostalog čovek je kraj posta zavrsio sa "Znam da nije vezano za železnicu al je vezano ga priču o karticama... jako frustrira".

Načelno se slažem sa svime što pričate za vozove i kupovinu karata, ali se nikako ne slažem sa tim da se ograničava način na koji će neko da troši svoje pare, što neki ovde propagiraju. Pritom, svakome ko se ne slaže sa njima lepe etiketu "neka plati svoj IQ", pošto je očigledno danas merilo IQ-a dal si moderan i plaćaš sve "svajpom ajfončićav i mobajl valeta", ako ne radiš to nisi moderan i ne zaslužuješ da se voziš vozom, građanin si drugog reda.

Ako neko oće da plaća kešom u vozu ili gde god, ostavite mu tu opciju, ako je skuplja i ne žali da plati skuplje ne znam što vas to sve žulja. Kondukter je svakako u tom vozu i prisutan je. Definicija konduktera je osoba koja vrši "nadzor i naplatu karata" u određenom prevoznom sredstvu.
 
Kakve veze spratnost ima sa tim da li ćeš da se gledaš sa nekim, opet ne razumem? Takođe ne razumem ni kakva veze ima spratnost sa razredom?

Naš KISS 200 ima 8 ili 9 puta više sedišta u 2. nego u 1. razredu tako da je fizički nemoguće da 2. razred bude samo dole, a 1. samo gore.

U redu wLAbmz-e.. ništa ti ne razumeš 😄

Svakako je ugodnije putovanje kad gledaš kroz prozor sa visine... a koliko sam primetio u prvoj klasi nema sedišta 2 naspram 2 sa stolom između, nego svi gledaju leđima jedan drugom... ali moguće da nisam najbolje primetio...
 
smećarski da mi neko određuje kako ću da potrošim svoje pare i da mi brani da plaćam kešom.

Potpuno je jedno da tebi neko brani kešom ili meni omogući i karticom. O čemu sam jedino i govorio...

Ostatak posta nije vredan osvrta. Uz dužno poštovanje. Jer se vrtiš oko toga kao kiša oko Kragujevca a krivo tumačiš moje reči 🙂

Keš mora da ostane iz 1001 razloga al kartica/telefon/elektronsko/digitalno mora da se uvede kao ravnopravna i opštevažeća alternativa.
 
Ova NS stanica je postala jako voajerska sa ovom galerijom gore i kako su postavljena pojedina sedišta...

Imaš pun pregled svakoga...

20240712_183949.jpg


Sad sam recimo video celu ekipu iz sokola je prošla ispred mene kao na dlanu...

Jedino wc nema, oba zaključana i kod restorana i gore levo... ima samo onaj što je pod zakupom privatnika koji naplaćuje uslugu...
 
U redu wLAbmz-e.. ništa ti ne razumeš 😄

?

Svakako je ugodnije putovanje kad gledaš kroz prozor sa visine... a koliko sam primetio u prvoj klasi nema sedišta 2 naspram 2 sa stolom između, nego svi gledaju leđima jedan drugom... ali moguće da nisam najbolje primetio...

Meni je lično lepše iz prizemlja. Opet mi nisi odgovorio na pitanje. I u prvom i u drugom razredu ima mesta jedna naspram drugog koja imaju sto između, pošto je uvek pola sedišta u jednom, a pola sedišta u drugom smeru. Takva je situacija u svim vozovima koji nemaju mehanizam za okretanje sedišta, a da se taj mehanizam koristi.
 
1000030797.jpg

РЕ 2420 малопре
Је л' стварно немамо још једну гарнитуру па да буде синхрон? Иначе је гужва у ово доба, а још је и Егзит, и ставиш само једну гарнитуру. Људи остају по станицама. Следећи воз 1130 - касни 49 минута, а интерсити у 8 не стаје успут.
 
Vrh