Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ništa nije problem da se popravi kada se ima volje, a i znanja.
 
Ово је честа ствар у свим апликацијама које користе интернет (two generals problem) и временом се увек разреши. У принципу треба да се пошаље порука и да се прими потврда да је порука послата, а то некада не успе због неких проблема у мрежи па се поновним слањима и то разреши.
Ткд то, за разлику од тога што нису могли да ставе оба писма у употребу, можда и није до њих.
Slanje mejlova ne ide baš tako, pročitaj SMTP.
Ali nije bitno, softver je loš jer uopšte dozvoljava takav slučaj.
A to što ima dosta takvih slučajeva po svetu apsolutno nikog ne opravdava.

Jednostavno, moraju da isprave grešku.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Au korupcije li u Srb vozu

- Do Beograda.

- Da ti pišem? - tihim tonom...

Otkad nisam čuo "da ti pišem" (kartu) Pre flirtova... Minimum 7 godina...
 
Pa nije baš standardna. Ako se neko vozi svakih 5 dana na toj relaciji to sam ja i upravo sam napisao koliko me sećanje daleko seže, kad me je posl. put neko pitao... 🙂

@DzonTravolta Pa ne bih ako će kondukter imati posledice. Mimo toga što sam svestan da društvo gubi takvim njegovim ponašanjem... Jače je od mene.

Sledeći put ću mu reći da štampa kartu...
 
Pa nije baš standardna. Ako se neko vozi svakih 5 dana na toj relaciji to sam ja i upravo sam napisao koliko me sećanje daleko seže, kad me je posl. put neko pitao...

A ti si kulturan i čekaš pitanje, moji prijatelji južnjaci mu odmah daju bez pitanja.😃

(nije baš pohvalno, znam)
 
Pa bila je skoro bruslica. Neko je postavio sliku nje kada je bila u Karlovcima.
Ovo je normalna procedura da. Potrebno je i regulisati. Mehanička regulacija koloseka. Sve bi moglo da pokaže vagon za merenje. Pruga može biti zakrivljena za +-mm. Ako se i dalje trese nakon brušenja, onda je problem pruge veći.
 
Трешњава не мора бити због пруге, може бити и због огибљења гарнитуре/локомотиве/вагона, као нпр. овде:

 
Ne pričam o ukidanju STANICE Čortanovci već o predizbornoj gluposti kakvu su izmislili a zove se stajalište Čortanovci.
Ne da je glupost ,nego glupost na treći!!!
Kada se prave stajališta na prugama preko 160km/h, pravi se ograda i kapije koje se otvaraju i zatvaraju sa vratima voza. Prave se u odnosu na određeni tip voza. U društvima koja za razliku od Srbije imaju minimum ekonomske pameti na pozicijama odlučivanja, to je pitanje ekonomske isplativosti.

A sama brzina preko 160km/h je ovde bila čist populizam koji nema veze sa ekonomskom logikom. Po ekonomskoj logici bi bila i dodatna stajališta (makar i za po 6-7 vozova dnevno), i jedtiniji vozni park, i jeftinije održavanje pruge sa mnogo teretnih vozova, i veća propusna moć... Ekonomska logika je i opstanal Železničke stanice na Savskom trgu u nekoj formi. Ekonomska logika je i da prekidi saobraćaja ne budu predugi, i da se Beograd - Novi Sad radila pod saobraćajem uz vikend potpune prekide....
 

105852_img-20240213-wa0001_f.webp
 
Трешњава не мора бити због пруге, може бити и због огибљења гарнитуре/локомотиве/вагона, као нпр. овде:
Onda je Soko istrošio točkove. Zna se šta onda treba da se uradi. Na strug. Da li SV uopšte "okreće" Sokote?
 
Na stanici u Subotici tolika gužva da ne stižu da izdaju karte za polazak u 7.37 za Segedin, trenutno odlučuju da li će kondukteri da izdaju do Horgoša pa od Röszke. Ima nekih 40 putnika u redu još a voz bi trebao da krene.

Izmena:
Pustili ih u voz pa kondukteri izdaju karte od/do granica.
 
Poslednja izmena:
Na tenderu za opravku EMV 413/417-033/034 pobedila je ILV PU d.o.o. Beograd-Vračar, u zajedničkoj ponudi sa Stadler Magyaroszag Vasuti Karbantarto Kft iz Mađarske. Dakle, ova garnitura će takođe ići u Mađrasku na opravku.
 
Na tenderu za opravku EMV 413/417-033/034 pobedila je ILV PU d.o.o. Beograd-Vračar, u zajedničkoj ponudi sa Stadler Magyaroszag Vasuti Karbantarto Kft iz Mađarske. Dakle, ova garnitura će takođe ići u Mađrasku na opravku.
Zašto je 413/417? Je li to ona što je dugo stajala slupana u TPS Zemun?
 
Oznaku 413 nose motorna kola (kola koja imaju pogonske osovine), a oznaku 417 nose prikolice (nemaju pogonske osovine).
Kod motornih kola, prvi broj, u ovom slučaju 4, označava da se radi o električnom motornom vozu koji radi na monofaznoj struji od 25kV, 50 Hz. Druga cifra 1, označava broj pogonskih osovina (jedna motorna kola na FLIRT-u imaju 1 pogonsku osovinu). Treća cifra 3 odnosi se na konstrukcioni tip lokomotive.
Kod prikolice broj 4 označava vrstu pogona (isto kao i kod motornih kola). Druga cifra je uvek 1 kod prikolica, a treća cifra 7 označava vrstu prikolice.
Evo i vizuelnog prikaza. Uokvirene su pogonske osovine.
oznake.png

A što se tiče garniture 033/034, tako je, ona je dugo stajala u TPS-u. U Avgustu 2018. godine imala je nalet na lokomotivu kod Ralje i od tada nije u saobraćaju.
 
Druga cifra 1, označava broj pogonskih osovina (jedna motorna kola na FLIRT-u imaju 1 pogonsku osovinu).

Oво је нетачно. Ти си означио цело постоље које има 2 осовине. Дакле има 2 погонске осовине. 410 и 412 имају на моторним колима два постоља, односно 4 осовине, па је опет друга цифра 1. Друга цифра 1 означава да је у питању ЕМВ, док од цифре од 2 навише означавају локомотиве и број погонских осовина. Тако 441 има 4 погонске осовине, а 461 6 погонских осовина. Код ЕМВ та цифра не означава број погонских осовина, јер код свих ЕМВ је друга цифра 1, без обзира на број погонских осовина.
 
Tako je, u pravu ste, načisto sam zabrjao. Jedno obrtno postolje dve osovine, a ne jedna kako sam napisao. Očigledno da sam pogrešno protumačio tu drugu cifru kod motornih kola. Za prikolice sam znao da je uvek 1, za motorna kola iskreno nisam, mada se nikada u to nisam dublje zalazio. Izvinjavam se.
 
91 72 1 413-001 ili 91 72 1 417-001
Код моторних возила и приколица, седма и осма цифра имају следеће значење:

1) седма цифра је 1;

2) осма цифра, ако је 0, 1, 2 или 3 означава разне врсте моторних возила, а ако је 4, 5, 6, 7, 8 или 9 означава разне врсте приколица.

Конструктивне разлике означавају се редним бројем у серији.

При означавању, разликују се приколице:

1) у саставу моторних возова, кад су им чеоне стране посебно прилагођене за сталну везу у моторном возу;

2) уз моторна кола, кад на чеоним странама имају уређаје за нормално увршћивање у моторне возове;

3) са управљачницом, кад су опремљене уређајем помоћу којег се могу послуживати моторна кола на даљину и помоћу којег се на даљину може управљати моторним возом.
 
Meni je očigledno ostao u sećanju deo pravilnika o lokomotivama, pa sam bez preteranog razmišljanja mislio da se to primenjuje i za EMV. Hvala puno, naučio sam nešto novo.
 
осма цифра, ако је 0, 1, 2 или 3 означава разне врсте моторних возила

Da li to znači da bi naredni EMV koji bismo kupili imao oznaku 411 i šta se dešava ako imamo više od 4 vrste?


Kod motornih kola, prvi broj, u ovom slučaju 4, označava da se radi o električnom motornom vozu koji radi na monofaznoj struji od 25kV, 50 Hz.

Da li su vozila za 3kV sistem u Sloveniji imala neku drugu cifru?
 
Vrh