Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne mora da se menja lokomotiva ni smer ako voz prolazi Budimpestu preko Kelenfolda umesto Keleti-a.
 
Ne mora da se menja lokomotiva ni smer ako voz prolazi Budimpestu preko Kelenfolda umesto Keleti-a.

Погледај карту железничког чвора Будимпеште, па поново напиши. Воз свакако прелази преко Келенфелда и свакако мора да мења смер ишао или не ишао до Келетија. Свакако ће ићи до Келетија, јер је то главна станица у Будимпешти за међународне поласке ка Аустрији и Србији.
 
Mapa nije najnovija ali se moze videti problematika. Sistemi signalizacije,napajanja,sirina koloseka,slobodni profil....
 
Spat je imao u vidu onaj relativno skorašnji voz Avala, koji je stajao na Ferencvarošu i na Kelenfeldu.

Све Авале кроз историју су увек стајале на Келенфелду, а кроз Ференцварош су једно време пролазили, а онда су почели и да стају.

Ако је мислио на ону Авалу што је ишла околном пругом 2015. преко Кишкунфелеђхазе, та није мењала смер, али у том случају воз мора да скрене са нове брзе пруге пре Кишкунхалаша, те се губи поента и најмање сат времена. Тада је било брже туда, јер је директна пруга у доста лошијем стању била него заобилазна.
 
Ноћни Ниш-Беч збучи примамљиво чак и од 2025.
Само да реконструкција нишке пруге не буде под потпуним затвором, што заправо због недостатка алтернатива не би ни смело.
 
само нек се ради колосек по колосек. Претпостављам да хоће па зато сад прво нападају једноколосечну деоницу код Ђуниса. После би требало да следи трасирање Ресник-Плана која је такође један колосек а терет би могао и преко Крсне и Јајинаца. После тога као што рекох колосек по колосек уз лагане вожње у зони радова.
 
Ноћни Ниш-Беч збучи примамљиво чак и од 2025.
Само да реконструкција нишке пруге не буде под потпуним затвором, што заправо због недостатка алтернатива не би ни смело.

Јесте, 6 сати Беч - Београд, а онда још 6 сати Београд - Ниш :ROFLMAO:

Нема ништа од тога док се не уради Нишка пруга, барем не критична места. А онда би могло бити Софија - Беч, пошто би Ниш - Цариброд требало бити готово такође 2025, ако све буде ишло по плану.
 
Од Софије и Стамбола би могло кад се заврши све кроз нашу земљу.
Što me nasmeja. Baš sam se slatko nasmejao.
Kamo sreće, ali realno je vrlo mala šansa da se to ostvari.
Ja, inače imam baš lepe uspomene na Istanbul express.
 
Što me nasmeja. Baš sam se slatko nasmejao.
Kamo sreće, ali realno je vrlo mala šansa da se to ostvari.
Ja, inače imam baš lepe uspomene na Istanbul express.

Зашто не? И сад са овим распадом од пруга кроз Србију постоји Оптима експрес. Мислим да Турци имају велику жељу да се железницом повежу са Балканом. Воз Истанбул - Софија иде са финим бројем путника, а ту је и вагон Истанбул - Букурешт. Био би и за Београд да има воза од Софије до Београда.

Турци граде тренутно граде пругу од Истанбула до бугарске границе за 200 км/ч, а од турске границе до Софије је 2/3 пруге већ за 160 км/ч. У Бугарској се сада ради најтежа деоница од Септември до Софије, која укључује најдужи железнички тунел на Балкану.

Куцајте Sofya Ekspresi на youtube. Гомила репортажа Турака са тог воза. Обично туристички иду ноћним возом у Софију. Да се рецимо за 12 сати стигне из Истанбула за Београд ноћним возом, што ће бити могуће ако се заврше све модернизације пруга на овом правцу, било би за тај воз вероватно интересовања код Турака и више него за Софију. А било би и код наших за Истанбул.
 
Poslednja izmena od urednika:
Turcima treba viza sa Bugarsku, zato će u Srbiju nastaviti da putuju avionom. U suprotnom bi već dolazili i kolima, masovno.

Lično, mislim da će jednom u budućnosti između Beograda i Stambola biti sagrađena jedina prava železnica velike brzine kod nas, za 350 km/h. To kad Turaka bude 100 mil+, a njihova zemlja jedina regionalna i vodeća evropska sila. I stambolski aerodrom tako će se snabdevati putnicima.
 
Evo sad, kod Novske železnička nesreća, sudar putničkog i teretnog voza, ima i mrtvih. A pominjasmo tu prugu kroz Hrvatsku. Jesmo baksuzi...:(
 
Turcima treba viza sa Bugarsku, zato će u Srbiju nastaviti da putuju avionom. U suprotnom bi već dolazili i kolima, masovno.

Lično, mislim da će jednom u budućnosti između Beograda i Stambola biti sagrađena jedina prava železnica velike brzine kod nas, za 350 km/h. To kad Turaka bude 100 mil+, a njihova zemlja jedina regionalna i vodeća evropska sila. I stambolski aerodrom tako će se snabdevati putnicima.

То за визе сам превидео. Међутим, ето, видиш, иду у Бугарску. Интересантно је да у време кад су нама требале визе за скоро све суседне државе, имали смо највише међународних путничких возова од распада СФРЈ.

Биће, за неких 100-200 година можда. Но, питање шта ће до тада бити са Европом и светом...
 
novska.png


...ima autostop
 
Nisu pazarili Kineze. Na tenderu su izabrali Stadler Kiss (15 komada za 300 miliona evra) iako su Kinezi bili povoljniji. Posle tendera su im Kinezi ponudili 4 komada na lizing da dokažu kvalitet, pa ako budu dobri naručiće i od njih
 
Vrh