Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757583#p757583:2963a4cb je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Jul 17, 2020 11:37 am[/url]":2963a4cb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757541#p757541:2963a4cb je napisao(la):
dex87 » 17 Јул 2020, 06:35[/url]":2963a4cb]pa 711 je isto šinobus , modernija verzija naravno haha.

711 није шинобус. 711 је дводелни ДМВ. шинобуси су само једноделни ДМВ (710 и 812)

Nije ni 710 šinobus. Samo je 812 šinobus.
 
711 Руси у својој документацији зову рельсоый автобус для Сербии. (шински аутобус, тј шинобус).
Међутим, тај тип превозног средства увршавају у категорију Дизель-поезд (у суштини ДМВ) не везано за количину вагона.

711 има дизел мотор, аутоматски мењач, они Гошини су имале ручни ако се не варам. У чему еј разлика осим у покољењу и комфору...

Тако да је све једно како га зовемо.
 
Мислим да је само немачки шинобус имао званично тако име.
 
Šinobus je železničko vozilo koje ima malu težinu i dve osovine, odnosno četiri točka na fiksiranoj bazi umesto na postolju. Kod nas samo 812 pripada kategoriji šinobusa i ništa drugo. I moja baba je zvala EMV 412 šinobus zbog sedišta kao u autobusu, pa to ne znači da je to šinobus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757568#p757568:1dlksql2 je napisao(la):
WLABmz » Pet Jul 17, 2020 9:46 am[/url]":1dlksql2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757560#p757560:1dlksql2 je napisao(la):
drumstep » Pet Jul 17, 2020 10:17 am[/url]":1dlksql2]
Nije tacno.

Ajde sad konkretno šta nije tačno?


sve sem da je tender pauziran zbog korone.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757799#p757799:65llulig je napisao(la):
drumstep » Sub Jul 18, 2020 10:30 am[/url]":65llulig]
sve sem da je tender pauziran zbog korone.

Onda neki iz Srbija Voza izmišljaju?
 
Ovo je već prevršilo svaku meru!

Deo pruge na Koridoru X (Jajinci - Mala Krsna) je zatvoren već godinu i po dana zbog remonta, a u Umčarima, gde su radovi otvoreni pre godinu i po dana, praktično nisu još ni počeli. Materijal zarastao u korov. Godinu i po dana drže zatvorenu prugu i jedva nešto rade. Potpuni fijasko! Trebalo bi dodati smajli i za železnice fijasko posle LRT i Metro...

https://www.facebook.com/groups/vozoljubitelji/permalink/3202152396545741
 
Sinvoz ce raditi remont garnitura 412 / 416 (089-090,073-074,105-106). Plisana sedista u garnituri 105-106 ce biti zamenjana sa plasticnim tapaciranim sedistima .
SV je raspisao tender za remont jos dve garniture ( 061-085, I 067-068). Predvidjeno je da ove dve garniture dobiju info displeje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758895#p758895:2r9ia1p6 je napisao(la):
rvr412 » Uto Jul 21, 2020 7:35 pm[/url]":2r9ia1p6]Sinvoz ce raditi remont garnitura 412 / 416 (089-090,073-074,105-106). Plisana sedista u garnituri 105-106 ce biti zamenjana sa plasticnim tapaciranim sedistima .
SV je raspisao tender za remont jos dve garniture ( 061-085, I 067-068). Predvidjeno je da ove dve garniture dobiju info displeje.

Info displeji su stvarno potrebni unutar vozila, onaj ko ne zna stanice ne znam kako se snalazi. Jedino ostaje da gledaš kroz prozor i brojiš stanice, ali i to je težko kad su garniture ižvrljane.
 
Ima li ikakve nade da ćemo dobiti uskoro i razglas unutar vozova? Zaista je prešlo sve granice razuma, da u 21. veku nemamo najavu stanica u vozilima?
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yz8CHEOXh0Q[/youtube]
Do sada izgrađeno 33 000 kvadratnih metara novog kontejnerskog terminala u Makišu
Jul 13, 2020
Infrastruktura železnice Srbije
 
Имају ли у плану да оспособе портални кран? И даље сматрам да је глупост што су ЖИТ и теретни терминали под ИЖС уместо да су део Србија Карга.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759033#p759033:ne5z0iwz je napisao(la):
gishko » Сре Јул 22, 2020 11:50 am[/url]":ne5z0iwz]Ima li ikakve nade da ćemo dobiti uskoro i razglas unutar vozova? Zaista je prešlo sve granice razuma, da u 21. veku nemamo najavu stanica u vozilima?

Најчудније је што је у време беовоза разглас постојао и радио је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759236#p759236:fvz3fh2c je napisao(la):
Прле » 22 Jul 2020, 20:06[/url]":fvz3fh2c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759033#p759033:fvz3fh2c je napisao(la):
gishko » Сре Јул 22, 2020 11:50 am[/url]":fvz3fh2c]Ima li ikakve nade da ćemo dobiti uskoro i razglas unutar vozova? Zaista je prešlo sve granice razuma, da u 21. veku nemamo najavu stanica u vozilima?

Најчудније је што је у време беовоза разглас постојао и радио је.
Stvarno? Ja se ne sećam. Osim ukoliko mašinovođa nije čitao najave, to sam možda prenebregao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759236#p759236:pwecy5od je napisao(la):
Прле » Wed Jul 22, 2020 7:06 pm[/url]":pwecy5od]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759033#p759033:pwecy5od je napisao(la):
gishko » Сре Јул 22, 2020 11:50 am[/url]":pwecy5od]Ima li ikakve nade da ćemo dobiti uskoro i razglas unutar vozova? Zaista je prešlo sve granice razuma, da u 21. veku nemamo najavu stanica u vozilima?

Најчудније је што је у време беовоза разглас постојао и радио је.

Postojao i funkcionisao, ali nikada nije korišćen osim kada su jednom objavili da voz ne ide dalje od Rakovice zbog nekog kvara.

Do dolaska ovih novih motornih vozova, retko u kom vozu je postojalo emitovanje bilo kojih poruka. Nekada davno je u Sava ekspresu i Matošu svirao radio Zagreb (uz dosta krčanja jer je bio sa srednjih talasa) i to si mogao da smanjiš u nekoliko koraka. Preklopnik je bio iznad vrata. Objava koju čita spikerka je uvek išla 100% Najave su čitane u vagon restoranu.
U brzom za Niš su povremeno čitali stanice kondukteri početkom devedesetih.

Inače, većina vagona ima razveden razglas sa tri dolazne žice (program + obaveštenja + 0)
 
Od 2012-te se nisam vozio vozom, ako izuzmem voznju Subotica - Zednik stadlerom. 2008. godine je u vozu kojim sam putovao svaki vikend postojao razglas mislim da se voz zvao avala isao je iz Subotice u 6:30 i stizao bi u NS za nekih 1:40. Kondukterka bi najavljivala stanice putem razglasa. Razglas je bio lociran u prostoru kod toaleta neka vratanca gde je valjda imala pristup mikrofonu. Svi stadleri i ruskinje imaju sistem poput onoga u busplus-u da sistem sam najvljuje stanice. Poslednjih dana studija tom istom vozu je bez ikakvih kasnjenja i zastoja na pruzi, oko 2:15 min jer su uvedene spore voznje na izlasku iz SU itd. O putnickim vozovima ne vredi trositi reci jednom sam zaglavio 7 sati od NS do SU. Tad sam se odvikao od voza. A posto se iz voza nije moglo izaci na platformu kao sada, slomio sam jedno 3 laptopa (sarke) za to vreme jer se iz voza bukvalno iskakalo :D
 
To u ormanu za elektriku vagona je samo pojačivač u koji može direktno da su priključi mikrofon za kanal "obaveštenja".

Postoje međunarodni standardi za razglas u putničkim vagonima. Goša je standardno ugrađivala opremu, ja mislim negde od početka osamdesetih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759240#p759240:2beyi1ls je napisao(la):
DzonTravolta » Сре Јул 22, 2020 9:19 pm[/url]":2beyi1ls]
Stvarno? Ja se ne sećam. Osim ukoliko mašinovođa nije čitao najave, to sam možda prenebregao.

Да, машиновођа. Не могу тачно да се сетим периода, није одмах после стартовања програма већ касније. И није сваки пут тј у сваком возу. Могуће да је било неко тестирање или ко хоће да најављује.

И још ћу да приметим, ја сам БеоВоз користио у периоду од 1996 до 2000.

Најтачнији је је био после бомбардовања у току неких 6 месеци. Могао си сат да навијаш по њему.
У периоду кад су пустили "разглас" тј када су била најављиване станице/стајалишта, то је било на потезу од Вуковог споменика до Панчева Војловице. Не знам да ли је на другим линијама то функционисало, нисам путовао.
У том истом периоду имао сам утисак да је одозго дувао охлађени ваздух. Јавно је било побољшање микроклиме у вагонима, јер, до тада, никад ништа није дувало, и при пуним вагонима сви прозори нису помагали. А после тог момента било је могуће дисати.

Велики панчевачки Бувљак се налази 100нак метара од главне станице (Аеродром) и тамо је толико света путовало још са огромним торбама, да у вагони није имала игла где да падне.
 
до 2004. је Беовоз функционисао као сат. онда је Богдановић рекао да Беовоз не треба граду, и после тога је све отишло у к**ац
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759188#p759188:2cq0qiri je napisao(la):
Дошљак » Sre Jul 22, 2020 5:11 pm[/url]":2cq0qiri]И даље сматрам да је глупост што су ЖИТ и теретни терминали под ИЖС уместо да су део Србија Карга.

Naravno da treba da budu deo IŽS, te ga mogu koristiti i SKG i privatnici.
 
већа је глупост што су станични објекти под ИЖС, уместо да буду по СВ. мада, какав је СВ, боље и не
 
Foto: FB Urduženje ljubitelja železnice

Lepo su je sredili.
110273521-3648436311851595-8795982327106203653-n.jpg

110562111-3648436058518287-1705164582456261277-n.jpg

111454666-3648436175184942-2530664624978859863-n.jpg
 
Vrh