Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Вентилатор на инстаграму најавио градњу брзе пруге Београд-Ниш до краја 2023. године. Трајање путовања, каже, сат и 20 минута...
 
Ako idu na 200km/h da li to znaci potpuno druga trasa od sadašnje? Ako je tako onda verovatno se neće prekidati saobraćaj tokom gradnje.
 
Нове трасе су, према досадашњим плановима Ресник-Клење-Мали Пожаревац-Мала Крсна, као и Сталаћ-Ђунис. "Остатак" пруге се унапређује.
 
мислим да би најлакше било да унапреде прво Велика Плана - Сталаћ, с обзиром да већ постоји траса и све, па онда нека граде нове
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760555#p760555:11mp1ony je napisao(la):
Пантограф » Mon Jul 27, 2020 2:53 pm[/url]":11mp1ony]као и Сталаћ-Ђунис.
Ćićevac-Đunis. Stalać ostaje samo na Kraljevskoj pruzi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760555#p760555:11mp1ony je napisao(la):
Пантограф » Mon Jul 27, 2020 2:53 pm[/url]":11mp1ony]"Остатак" пруге се унапређује.
Ako "unaprede" kao ove novounapređene deonice ili još gore, kao potpuno novoizgrađena Gilje-Paraćin...
:rant:
(ako neko ne zna edit:) Pruga Gilje-Paraćin je izgrađena kao potpuno nova deonica, od eksproprijacije do kraja. Prethodna vlast je započela, a ovi sada je završili. Umesto plaćenih 160km/h vozi se 120km/h uz DVE LAGANE VOŽNJE NA NOVOJ (ključ u ruke) DEONICI BRZE PRUGE???

Ali biser da će se stizati za sat i 20 minuta
:bash:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760579#p760579:11mp1ony je napisao(la):
JohnnyLee » Mon Jul 27, 2020 3:36 pm[/url]":11mp1ony]мислим да би најлакше било да унапреде прво Велика Плана - Сталаћ, с обзиром да већ постоји траса и све,
VP-Jagodina je ima puno krivina, od kojih mnoge mogu da se preglaju za 160lm/h. Za 200km/h mora cela trasa nova skroz. Tako da ništa od toga. Bacili nam kosku da glođemo.
 
Jašta. Po baš starim planovima, ka Malom Požarevcu je bio i tunel od mislim 4 km (pomalo pišem napamet), a ako će dole pred Đunisom da prave za 200...

U poslednje vreme, sve je to planirano za max 160, ali ako je reko Respirator... onda ima g... sa 200 na sat da uđe u ventilator.
 
Trebaće da projektuju prvo prugu što će dosta da traje. Ova trasa ima da bude enormno skupa i nerentabilna zbog tunela, vijadukta itd. Sad se postavlja pitanje da li vredi? Ja mislim da ne, barem narednih 50 godina. Bolje da naprave do Niša 160km/h i 140km/h da imamo valjan koridor, elektrifikuju pruge po Srbiji(BG-Vršac, Ruma-Loznica, BG-Kikinda, Kragujevac itd), nabave dosta novih garnitura i grade nove pruge kako bi se dobila gustina mreže i povezali neki gradovi koji do sad nisu bili povezani
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760620#p760620:3gmdniko je napisao(la):
Boki123 » Mon Jul 27, 2020 6:16 pm[/url]":3gmdniko]Ova trasa ima da bude enormno skupa i nerentabilna zbog tunela, vijadukta itd.
Deonica, čim izađe iz šireg područija grada Beograda ide kroz ravnicu, osim pored Stalaća. Tako da koliko god mostova i tunela naprave biče manje nego na Barskoj pruzi.

Ovde je glavni problem što je pruga trasirana još u IXX veku kada je geografija Srbije bila skroz drugačija. Francuzi su trasirali prugu van plavnih područija, po obodu brda, što je dalo mnogo krivina. Tokom godina Morava je regulisana i više nema močvara kao pre 140 godina.

Generalno, pruga je u tako lošem stanju da ionako mora da se sve radi od nule. Podloga je propala, šine su uglavnom mnogo stare, signalizacija je stara 50 godina, kao i elektrifikacija. A skretnice, mostovi i PP :violina:
Pitanje je samo eksproprijacije. A kada se radi novo još u ravnici, glupo je da pruga bude građevinski za manje od 200km/h.
Pisali samo već za prugu ka Budimpešti da trenutno nema opravdanja da se i izvede za više od 160km/h
 
Чак и у Холандији, која се за време Корона кризе није понашала самоубилачки попут целе Јужне Европе, незапосленост је скочила са 3% на 7%. Доста запослених који имају почетне уговоре без гарантованог броја радних сати добијају мање радних сати недељно него раније, а са тиме и мања примања. У Србији је за трећину опала потрошња нафте, а само по тој ставци је буџет осакаћен за скоро 10%. Само луд делегат неког инвестиционог фонда би узимао у разматрање веће инвестиције (Београдски метро, брза пруга). Поготову што Корона психоза утиче на целокупно досадашње поимање јавног превоза и у Србији и у свету.

Рецимо, сама Влада Холандије тренутно саветује "ако идете негде на одмор, идите пешке, бициклом или колима, а јавним превозом се користите само ако морате", а и остале земље су пуне таквих препорука.

Једина позитивна ствар је банкрот неодрживе напредне економије, и могућност да дође до промена када народ крене на улицу гладним трбусима.

Тада би се могло доћи до некакве памети у планирању, а она би поставила за циљни стандард техничке брзине 80-140км/с на главним пругама, а 60-100 на осталим пругама, и то по основу програма развоја за целу деценију.
 
Заправо, кад падне потрошња и економија у целости најбољи начин да држава реагује јесу управо велики јавни инфраструктурни пројекти.

ПС: Колико год снс мафија катастрофално водила ову државу и колико год крали економија Србије дана је у значајно бољем стању него 2009е. Мада, то по мени нема никакве везе са влашћу већ више са сменом генерација у Србији и ипак колико-толико већим отклоном од заоставштине комунизма.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760644#p760644:36vp7unz je napisao(la):
Delija » 27 Jul 2020, 20:33[/url]":36vp7unz]Заправо, кад падне потрошња и економија у целости најбољи начин да држава реагује јесу управо велики јавни инфраструктурни пројекти.
Ovo je apsolutno tacno, to je najbolji nacin. Samo, kad vec uzimamo kredite, bilo bi dobro da nase firme budu glavni izvodjaci, a ne kineske, ili makar da budu podizvodjaci od min 80%.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760644#p760644:36vp7unz je napisao(la):
Delija » 27 Jul 2020, 20:33[/url]":36vp7unz]
ПС: Колико год снс мафија катастрофално водила ову државу и колико год крали економија Србије дана је у значајно бољем стању него 2009е. Мада, то по мени нема никакве везе са влашћу већ више са сменом генерација у Србији и ипак колико-толико већим отклоном од заоставштине комунизма.
Tacno je da je i u boljoj situaciji nego 2009e, ali mislim da je to zbog svetske ekonomske krize koja je pogodila citav svet neuporedivo gore nego sada.
 
Па сад, све бројке које су 2008е покренуле кризу су ништа наспрам садашњих. Права криза нам тек следи.

Слажем се за извођаче али - колонија.
 
Jedan od najvećih železničkih paradoksa na svetu je činjenica da Uzbekistan, za koga smo po svim ekonomskim merilima ono što je Slovenija za nas, ima preko 600 km brzih pruga za 250 km/h. Za razliku od susednog Kazahstana koji ima brzu prugu ali koji izvozi naftu. Uzbekistan nema bukvalno ništa što ih izdvaja po ekonomskoj snazi. Izvoz im je duplo manji od našeg iako su 4x brojniji a ukupan BDP isti.

Ako mogu oni, možemo i mi da imamo 200 km/h od SU do NI, a potom i nagibne brze na BB pruzi...
 
То "ако могу они, можемо и ми" овде јесте веома лош приступ, јер меша бабе и жабе. Колико су велики градови у којој земљи? Колико су удаљени? Француски возови са парним локомотивама су имали већу средњу брзину између Париза и Марсеља педесетих година, него што имају Аустријанци данас са рејлџетом за Минхен - Француска је велика земља, има три милионска града на по 500 км растојања, Аустрија је потпуно другачија.

Оно што треба Узбекистану и Казахстану, може да не треба Србији. Да су Ташкент и Самарканд далеко као Београд и Нови Сад, и воз би им ишао спорије. Такође, Узбекистан је наследио преозбиљне железнице од СССР-а, за разлику од нас, који смо од Тите наследили... плави воз.

Треба улагати у пругу заНиш - то је можда и најважнији пројекат у Србији - али треба паметно.
 
Узбекистан има оно што ми никад нећемо имати. 34 милиона становника.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760625#p760625:25lxdjsg je napisao(la):
Pendolino » Pon Jul 27, 2020 7:40 pm[/url]":25lxdjsg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760620#p760620:25lxdjsg je napisao(la):
Boki123 » Mon Jul 27, 2020 6:16 pm[/url]":25lxdjsg]Ova trasa ima da bude enormno skupa i nerentabilna zbog tunela, vijadukta itd.
Deonica, čim izađe iz šireg područija grada Beograda ide kroz ravnicu, osim pored Stalaća. Tako da koliko god mostova i tunela naprave biče manje nego na Barskoj pruzi.
...

Možda je tako u stvarnosti, ali u imaginarijumu će to da bude najteža deonica u Evropi :)


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760758#p760758:25lxdjsg je napisao(la):
Прле » Uto Jul 28, 2020 10:28 am[/url]":25lxdjsg]Узбекистан има оно што ми никад нећемо имати. 34 милиона становника.

Radimo i na tome Prle :) Kažu, kada bi Srbija bila naseljena kao Holondaija, bilo bi nas nekoliko puta više. A postoji i plan i program:
https://www.youtube.com/watch?v=MeHUgXBF1g8
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760758#p760758:1fu2b3bo je napisao(la):
Прле » 28 Јул 2020, 10:28[/url]":1fu2b3bo]Узбекистан има оно што ми никад нећемо имати. 34 милиона становника.

34 милиона становника баш и нису похвални за толику територију, с обзиром да је Узбекистан по површини између Немачке и Француске
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760504#p760504:3gjlx48o je napisao(la):
abrines » Pon Jul 27, 2020 1:52 pm[/url]":3gjlx48o]Буквално ништа неће бити урађено од овог ни за 10 година. :lol:
Ja se kladim da hoce. Nebi inace ovako sluzbeno najavio
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760810#p760810:3r8nwohq je napisao(la):
JohnnyLee » Уто Јул 28, 2020 2:35 pm[/url]":3r8nwohq]
34 милиона становника баш и нису похвални за толику територију, с обзиром да је Узбекистан по површини између Немачке и Француске

Не могу тачно да оценим, али око 2/3 те територије је пустиња или полупустиња. Остатак земље је +- две површине данашње Србије (са КиМ наравно)

Тако да је број становника, по мени, итекако вредан поштовања. Са друге стране, велика територија и оправдава изградњу брзих пруга.

Поента моје поруке је била да су људи највеће богатство једног народа. Ми се трудимо да тај смањимо, мрењем капа које нам не личе.
 
Nego ljudi jedno konkretno pitanje-

Da li rade klime u vozovima ovih dana na 30+ ?
 
Vrh