Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne verujem da ce uopste raspisati tender, jer su se vec slikali sa maketama kineskih vozova i zato sto veci deo pruge rade Kinezi. Smatram da je velika greska uzeti kineske vozove.
 
Ja ne smatram da je greška uzeti vozove od proizvođača koji napravi svaki treći voz na svetu... ali smatram da sve ovo jeste jedna velika greška.
 
Skoro sve što rade našoj železnici u poslednjih 30 godina je velika greška. A niko nije i neće da odgovara.

Ajde nije bilo para za velike investicije, ali mnogo toga je moglo da se uradi i bez velikih ulaganja. Ove lagane vožnje npr. Drugo, problem putnih prelaza. Da su građena po tri nadvožnjaka godišnje za ovih 30 godina bi rešili skoro sve problematične PP na glavnim prugama.

Ipak, najveći kriminal su ove rekonstrukcije poslednjih godina. Plaćene su i preplaćena a isfušarene do koske.
 
Погледајте шта су урадили са Швеђанкама :o
 

Prilozi

  • received_353485942287694.jpeg
    received_353485942287694.jpeg
    116,4 KB · Pregleda: 2.102
Шта ради швеђанка СрбијаВоза у Хрватској?

Што се тиче Кинеских возова, ја не мислим да је то априори лош посао или лош производ. То да ми можемо да се не договоримо, и да пропустимо много и да не исконтролишемо да, али то је наш проблем не кинески.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756631#p756631:1ug787el je napisao(la):
Igor » 13 Jul 2020 10:51 pm[/url]":1ug787el]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756628#p756628:1ug787el je napisao(la):
WLABmz » Pon Jul 13, 2020 10:44 pm[/url]":1ug787el]Po svemu sudeći, nabavljaće se voz bez ETCS-a za maksimalnu brzinu od 160 km/h zbog cene (ETCS poskupljuje cenu za pola miliona evra po komadu).
Brine me ovo boldovano, po čijem sudu tvom ili neki interni info?

Bilo kako bilo nadam se da nisu poludeli pa da planiraju nabavku vozova bez ETSC-a u momentu kada isti ugrađujemo na deonici ka Budimpešti.

Извињавам се што сам не обавештен али шта је ЕТСЦ?
 
ETCS ti je specijalni signalni sistem koji se primenjuje na brzinama preko 160km/h. Pri tim brzinama je vrlo teško uočiti i blagovremeno odreagovati na klasicne signale pa se koriati ova modernija verzija gde ograničenje brzine i signal piše na samom displeju kod vozača.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756717#p756717:ulnsg1g6 je napisao(la):
Пантограф » 14 Jul 2020 08:43 am[/url]":ulnsg1g6]Ja ne smatram da je greška uzeti vozove od proizvođača koji napravi svaki treći voz na svetu... ali smatram da sve ovo jeste jedna velika greška.

Nije greska uzeti kineske vozove za Kinu, ali jeste za Evropu. Jednostavno nije bitna samo cena pri nabavci voza, bitno je i da li ta firma ima kapacitete za odrzavanje, rezervne delove itd. i kinezi nisu u stanju da naprave nesto sami, nego samo kopiraju sve sto naprave druge firme, tj. otkupljuju tehnologiju.
 
Па, као што рекох, ЦРРЦ произведе сваки трећи воз на свету. То значи да ће за њихове производе најдуже бити резервних делова. А и да ће одржавање бити јефтино, и доступно.

Глобализација и економија обима су некако сродни појмови.

Потенцијално, проблема би могло да буде ако би се ти возови користили у иностранству, па ако тамо нешто "цркне" (мада, верујем да ускоро следе бројне кинеске куповине по Европи). Али ја најрадије не бих ни користио ЕМВ у иностранству, него композиције са вагонима.
 
Проблем је што Србија воз сулудо има у плану да у потпуности пређе на гарнитуре, композиције да остави само за ауто воз отприлике.
 
Па, можда конструишу специјално за њих и неке ауто-воз гарнитуре (АВГ), полако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756759#p756759:15bmedp0 je napisao(la):
Дошљак » Уто Јул 14, 2020 1:27 pm[/url]":15bmedp0]Мислим да је тамо ремонтована.

Тј ми нисмо у стању да отрементујемо? Нанотехнологије сунце ти пољубим... Заостајемо
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756799#p756799:2qtu44qv je napisao(la):
Дошљак » 14 Јул 2020, 14:12[/url]":2qtu44qv]Проблем је што Србија воз сулудо има у плану да у потпуности пређе на гарнитуре, композиције да остави само за ауто воз отприлике.

за цео унутрашњи саобраћај су МВ довољни. само је битно да наруче две групе, тј. МВ за саобраћај до два-три сата (као што су садашњи Флиртови) и МВ за саобраћај дужи од два-три сата (дакле, удобнија седишта)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756813#p756813:2tqqp80u je napisao(la):
Прле » Уто Јул 14, 2020 1:58 pm[/url]":2tqqp80u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756759#p756759:2tqqp80u je napisao(la):
Дошљак » Уто Јул 14, 2020 1:27 pm[/url]":2tqqp80u]Мислим да је тамо ремонтована.

Тј ми нисмо у стању да отрементујемо? Нанотехнологије сунце ти пољубим... Заостајемо
Ко зна какве су мућке по среди. И модернизацију 441 су скоро радили у Словачкој.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756797#p756797:24qmbeqy je napisao(la):
Пантограф » 14 Jul 2020 12:05 pm[/url]":24qmbeqy]Па, као што рекох, ЦРРЦ произведе сваки трећи воз на свету. То значи да ће за њихове производе најдуже бити резервних делова. А и да ће одржавање бити јефтино, и доступно.

Глобализација и економија обима су некако сродни појмови.

Потенцијално, проблема би могло да буде ако би се ти возови користили у иностранству, па ако тамо нешто "цркне" (мада, верујем да ускоро следе бројне кинеске куповине по Европи). Али ја најрадије не бих ни користио ЕМВ у иностранству, него композиције са вагонима.

U teoriji to jeste tako, u praksi nije. Kineska firma, pa ni CRRC iako kupis od nje lokomotivu, nece ti garantovati dostupnost ni delove ni ljudstva a ugovori o odrzavanju su cesto i veci i skuplji nego sami vozovi i to sa dobrim razlogom.

Sto dalje od njihovih vozova i garnitura, to bolje. Ali mi svejedno u ovoj prici necemo raspisati tender, inace bi to uradili jos odavno jer ce pruga za 1,5 godina biti gotova a necemo imati vozove, sem ako nije vec sve dogovoreno sa Kinezima.
 
Još jedna "divna" vest.

Cosco je odlučio da prebaci svoje vozove umesto Pireja na Rijeku. Razlog - na Rijeku je jeftinije i organizacija je mnogo bolja. Preko Srbije ostaje svega 10% od prethodnih vozova, pitanje je i do kad će i to ostati.

Postavlja se pitanje kome uopšte onda grade prugu kroz Srbiju?
 
Postoji li neka objava o tome?

A tek što se kargo ponovio sa Vectronima.
 
Informacija je od Grka.

BTW, ima na facebook grupi ULJŽ reportaža Dulevoza na gradilištu pruge od Novog Sada do Beograda od 11. jula. Radnika je bilo samo oko vijadukta i tunela Čortanovci na celoj deonici od Novog Sada do Beograda. Šta je sa Kinezima?
 
Ispravka - Cosco vozovi za Beograd više neće ići za Beograd već za Rijeku. Vozovi za Pirej ostaju.
 
???

Ne bi bilo loše da postavljas linkove do izvora ;)
 
Pirej je važna luka za pretovar brodova zbog svog geografskog položaja, ali je previše južno za kopneni transport. Npr Solun je skoro 500 km bliži, a i on je relativno daleko.
Centralnoj Evropi su najbliži Trst, Koper i Rijeka, u njima je OBB verovatno zastupljeniji i od njihovih domaćih železnica.
 
Rijeka je odavno velika luka, a pruga Zagreb-Rijeka je najprometnija na ex-yu prodručiju. Prošle godine su se hvalili da su prevukli preko 30 teretnih vozova da dan (ne mogu da nađem taj tekst)



China bought most of Greece’s main port and now it wants to make it the biggest in Europe
https://www.cnbc.com/2019/11/15/china-w ... ggest.html
 
Vrh