Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

I samo da nadovezem. Postoji ta famozna slovenacka EU studija gdje se provjerava rentabilnost brzih pruga na nasem podrucju. I oni takodjer polaze sa pogresne tacke da ce uvijek biti ovako mal broj putnika a ne shvacaju da je sam broj putnika rezultat nepostojece brze veze/pruge.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753380#p753380:3nxsss3u je napisao(la):
ValterUdarnik » Thu Jul 02, 2020 12:17 pm[/url]":3nxsss3u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753169#p753169:3nxsss3u je napisao(la):
WLABmz » Sre Jul 01, 2020 5:33 pm[/url]":3nxsss3u]Drugari, vozovi Beograd - Budimpešta su do ukidanja bili subvencionisani od strane Mađarske i Srbije, a siguran sam da će tek posle remonta biti subvencionisani, jer sa ekonomskom cenom će im vozovi biti prazni. Sadašnja cena karte između stanica ŽS i MAV/GYSEV ima popust od 30% u jednom smeru i 60% za povratne u odnosu na punu međunarodnu tarifu, a tu su i Specijal ponude do Budimpešte koje su još povoljnije i koje su u rangu otprilike 60% popusta u jednom smeru i 70% popusta za povratne karte u odnosu na punu međunarodnu tarifu. Taj bilateralni dogovor još uvek važi i videćemo da li će ga menjati. Svakako vozovi između Beograda i Budimpešte nisu, niti će biti profitabilni.
Mislim da grijesis u vise navrata:

Srbija i Madjarska su do sada morale subvencionirati putovanje. Zbog cega? Zato sto ima malo putnika i nije isplativo voziti malo putnika.
A zasto ima malo putnika? Da nije mozda sto vrijeme putovanja iznosi 9 sati, ponavljam, 9 sati za 380km? Prosjecna brzina izmedju Novog Sada i Subotice je 50 km/h. Znaci samo ovdje za tih pisljivih 100km treba 2 sata!

Kada se izgradi ova pruga vrijeme putovanja ce iznosti 2 sata i 45 min. Putovanje Flixbusom traje 6 sati a cijena pocinje od 20€ pa sve do 45€ ako je popunjeno. Mnogi ce biti spremni dati ca. 50€ da stignu za pola vremena i pri vecim komfortom nego da se mrcvare austobusom.
A ja mislim da ce cijena biti cak i niza, nekih 40€ s obzirom da su plate kod nas manje nego u Austriji i Madjarskoj i da imamo jeftiniju struju.

Ono sto mnogi zaborave je da zastarjela pruga ne samo da sprjecava vise brzine nego je jos i skupa za odrzavanje zbog nenormalno cestih malih popravki a treba uracunati i troskove iskakanja vozova i zaustavljanja zbog jednosmerjnosti. Zbog toga troskovi odrzavanja u odnosnu na danas nece toliko skociti koliko se cini ako se uracunaju i ovi faktori.

Da li može neki stručni izvor (a ne politički) da se dobije za to da će se između Beograda i Budimpešte putovati 2 sata i 45 min? Kao neko ko je vrlo dobro upoznat sa projektom bio od početka, od koncepta, planiranja, pa kroz javni uvid, a sada i na terenu, ne vidim da je to vreme realno. To je prosečna brzina od 138 km/h ako uzmemo da je razdaljina 380km. Uzimajući u obzir sve stanice kod nas, zadržavanje na granici, i režim saobraćanja kroz Mađarsku, to uopšte ne deluje realistično.
 
Ја претпостављам да би се брзи воз за Будимпешту морао зауставити бар у Београду и Суботици. Код Мађара, два Киско* града и Будмпешта + задржавање на граници. То је неки минимум. И колико је реално? 3_5-4ч?
 
Licitiranje koliko će karta koštati i u kojim će stanicama voz stajati za voz koji će krenuti da saobraća u najboljem slučaju za 5 godina (zavšetak pruge u Mađarskoj se predviđa za 2025.) je obično nesvrsishodno nagađanje, a takođe i tačno vreme putovanja. Jedino što je predvidivo je da vreme putovanja Beograd - Budimpešta ne može biti ispod 3 i po sata.
 
Tako je. Sada se gradi infrastruktura i može se pričati o nekim teorijskim maksimalnim brzinama i vremenima na toj infrastrukturi, ali to je samo teorija. U stvarnosti će vreme putovanja i broj stanica zavisiti od toga što će se operatori putničkog saobraćaja u Srbiji i Mađarskoj dogovoriti. A na to će prvenstveno uticati kalkulacije o dobiti i broju putnika, redovi vožnje, dostupna vozna sredstva, politička atmosfera, itd.

Nećemo da licitiramo, ali možemo reći neke stvari:
- vreme putovanja 3 i po sata ili više. Sve što je oko 4 sata bi bilo fantastično i potuklo bi drumski prevoz.
- vozovi će najverovatnije stajati na istim stanicama kao i prošli međunarodni vozovi. To znači kod nas Prokop, Novi Beograd, (možda dodaju Zemun), Stara Pazova, Inđija, Novi Sad, Vrbas, Bačka Topola i Subotica. U Mađarskoj će možda prorediti MAV stanice jer je u prošlim godinama voz saobraćao skoro kao putnički. Osim toga ne bi trebalo biti većih promena. Ovo nalaže železnička logika, jedini ko može narediti da se ovo izmeni tj. voz ubrza preskakanjem stanica je politika.

Sve ostalo ne znamo.
 
Možda bi bilo pametno razmišljati da ovaj voz ne staje nigde do Novog Sada (neukljucujuci Novi Beograd i Zemun), tako bi se dobio ekspres voz Beograd-Novi Sad. Za mesta izmedju ova dva grada treba obezbediti učestale RE vozove (broj povećavati vremenom kako se povećava tražnja) i naravno da se ide ka tome da se osnuje kičma od SU do NI i ka Užicu sa IC vozovima. Naravno to treba da se izračuna, koliko ima putnika i koliko su voljni da plate kartu, a ne da uvedemo sve odjednom. Kako traznja raste tako povecavati broj polazaka
 
Novi Sad je toliko blizu da je najbitnije koliko često idu vozovi.
 
Pre remonta bilo je oko 20 pari vozova do NS. Sad to treba dići na 40-50 od kojih bi neki bili ekspres, da li point to point lokalni ili međunarodni bez međustanica, nije bino, al neka bude 25 lokalnih i 20 ekspres recimo
 
Da li ima potrebe za toliko ekspresnih? Većina putovanja će biti od i do manjih naselja između Beograda i Novog Sada. Moramo da uzmemo i u obzir da će cena Re biti jeftinija pa će sa time biti provlačnija putnicima. Ali naravno ako bude tražnje što da se ne uvedu dosta ekspresnih.
 
Десет експреса који ће покривати време одласка на и повратка са посла као уз један вечерњи за изласке би били сасвим довољни.
 
Ja i dalje mislim da je to previše, sasvim dovoljno (za početak) bi bila 2 polaska ujutro za posao i 2 polaska uveče sa posla i plus jedan ili eventualno dva večernja za izlaske. Ovo ostalo da budu regionalni, svakako verujem da će velika većina naroda ići regionalnim zbog cene (posebno đaci, studenti, penzioneri,...)
 
U nemackoj ICE je 230 +, EC 230, IC 200, IR/RB 160, S-Bahn 120 km. Ono sto mi zovemo Putnicki ili Brzi ne postoji u drugim zemljama ne postoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754280#p754280:1wzg7g69 je napisao(la):
orjen » 06 Jul 2020, 10:57[/url]":1wzg7g69]U nemackoj ICE je 230 +, EC 230, IC 200, IR/RB 160, S-Bahn 120 km. Ono sto mi zovemo Putnicki ili Brzi ne postoji u drugim zemljama ne postoji.

Još samo da dopunim, kategorizacija u De je prilično laka za razumevanje i optički:
- Svi beli vozovi sa crvenom štraftom su ICE / EC / IC i staju samo na bitnim stanicama ili čvorištima. Npr neka sela imaju svoju ICE stanicu pošto služi kao feeder za ceo region pošto nema gradova u blizini.
- Svi crveni vozovi sa belom štraftom su uglavnom S-Bahn, RE ili RB. RE staje na većim stanicama, RB staje na svim stajalištima.

Svaka kategorija nudi različite nivoe udobnosti od ICE kao najkomfornijim do S-Bahna koji je "malo veći bus". Uglavnom simplifikovana kolor šema i jasni nazivi pomažu dosta u snalaženju u okviru De mreže :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754306#p754306:135kvdcq je napisao(la):
Steva » 06 Jul 2020 11:38 am[/url]":135kvdcq]Npr neka sela imaju svoju ICE stanicu pošto služi kao feeder za ceo region pošto nema gradova u blizini.

Лапово, Сталаћ, Мала Крсна, Вражогрнац...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754176#p754176:gpbk2pu8 je napisao(la):
tragac » Sun Jul 05, 2020 5:07 pm[/url]":gpbk2pu8]Pre remonta bilo je oko 20 pari vozova do NS. Sad to treba dići na 40-50 od kojih bi neki bili ekspres, da li point to point lokalni ili međunarodni bez međustanica, nije bino, al neka bude 25 lokalnih i 20 ekspres recimo
Bilo bi najbolje da RE vozovi idu sa taktom od pola sata tokom dana uz još po neki noću, to je oko 32-35 parova dnevno sa samo 6 garnitura koje trče.
To je ono što se traži.

Ekspresi, IC, poslovni i kakvi još, treba da voze duže trase (Niš-Subotica i Bg-Budimpešta, npr.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754318#p754318:3ng9c45w je napisao(la):
Пантограф » Mon Jul 06, 2020 12:24 pm[/url]":3ng9c45w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754306#p754306:3ng9c45w je napisao(la):
Steva » 06 Jul 2020 11:38 am[/url]":3ng9c45w]Npr neka sela imaju svoju ICE stanicu pošto služi kao feeder za ceo region pošto nema gradova u blizini.

Лапово, Сталаћ, Мала Крсна, Вражогрнац...

A što je teško pustiti struju do Kruševca i Kragujevca? Do Kruševca treba samo pustiti žice, a mislim da bi u Kragujevcu morala ona elektro stanica.

Autobus vozi KG-BG manje od dva sata. Ne treba očekivati da će neko da preseda u Lapovu.
 
Па, наравно да није тешко, али то су појмови "Србија" и "железнице". У основи, то је земља у којој је електрификација уназадила путнички саобраћај, смањењем броја директних вожњи. Откад немамо воз Београд-Апатин...
 
Богме, памтим ја и кад је тај возио 7 сати... тих година.
 
orjen":3czet0f2 je napisao(la):
U nemackoj ICE je 230 +, EC 230, IC 200, IR/RB 160, S-Bahn 120 km. Ono sto mi zovemo Putnicki ili Brzi ne postoji u drugim zemljama ne postoji.
S Bahn u Minhenu do aerodroma ide 140km/posle Ismaninga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754320#p754320:1abkylbn je napisao(la):
Pendolino » Pon Jul 06, 2020 1:25 pm[/url]":1abkylbn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754176#p754176:1abkylbn je napisao(la):
tragac » Sun Jul 05, 2020 5:07 pm[/url]":1abkylbn]Pre remonta bilo je oko 20 pari vozova do NS. Sad to treba dići na 40-50 od kojih bi neki bili ekspres, da li point to point lokalni ili međunarodni bez međustanica, nije bino, al neka bude 25 lokalnih i 20 ekspres recimo
Bilo bi najbolje da RE vozovi idu sa taktom od pola sata tokom dana uz još po neki noću, to je oko 32-35 parova dnevno sa samo 6 garnitura koje trče.
To je ono što se traži.

Ekspresi, IC, poslovni i kakvi još, treba da voze duže trase (Niš-Subotica i Bg-Budimpešta, npr.)

Potpuno se slažem. Samo me zanima kolika je zapravo tražnja između Begorada i Novog Sada, da li se isplati slati voz na 30min van vršnih časova? Da li je bolje da recimo idu na 30min tokom vršnog časa i na sat vremena van bar dok se ne izgradi pruga do Subotice. Kad se otvori cela pruga do Budimpešte da imamo BG-NS na 30min RE i od toga svaki drugi REx (ubrzani) do Subotice. Ali mi možemo do sutra da pišemo ovakve preloge, ono što mora da se uradi jeste da se nabave nove garniture, a vreme im ističe. Najbolji model po meni bi bili KISS 160 ili KISS 200 za regionalne i FLIRT 200 za brze do Budimpešte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=754406#p754406:1q6xi06y je napisao(la):
tragac » Pon Jul 06, 2020 6:36 pm[/url]":1q6xi06y]Nebitno šta će da vozi, bitno je da budu u najgorem slučaju frekventi kao autobusi.

To svakako, frenkvencija je jedna od osnovnih stvari, ali kako ćeš imati dobru frekvenciju ako nemaš garniture, sa sadašnjim voznim parkom mislim da nema neke priče o taktovima od pola sata. Ispravite me slobodno ako grešim.
 
Pa, podrazumeva se da moraju da kupe vozna sredstva.

Inače, zaboravite tolike ekspresne/brze/poslovne/IC vozove. Po meni je nerealno i na jedan sat. Ubrzani/interregio i slični vozovi su majka za ovu relaciju.
 
Vrh