ValterUdarnik » Thu Jul 02, 2020 12:17 pm[/url]":3nxsss3u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=753169#p753169:3nxsss3u je napisao(la):
WLABmz » Sre Jul 01, 2020 5:33 pm[/url]":3nxsss3u]Drugari, vozovi Beograd - Budimpešta su do ukidanja bili subvencionisani od strane Mađarske i Srbije, a siguran sam da će tek posle remonta biti subvencionisani, jer sa ekonomskom cenom će im vozovi biti prazni. Sadašnja cena karte između stanica ŽS i MAV/GYSEV ima popust od 30% u jednom smeru i 60% za povratne u odnosu na punu međunarodnu tarifu, a tu su i Specijal ponude do Budimpešte koje su još povoljnije i koje su u rangu otprilike 60% popusta u jednom smeru i 70% popusta za povratne karte u odnosu na punu međunarodnu tarifu. Taj bilateralni dogovor još uvek važi i videćemo da li će ga menjati. Svakako vozovi između Beograda i Budimpešte nisu, niti će biti profitabilni.
Mislim da grijesis u vise navrata:
Srbija i Madjarska su do sada morale subvencionirati putovanje. Zbog cega? Zato sto ima malo putnika i nije isplativo voziti malo putnika.
A zasto ima malo putnika? Da nije mozda sto vrijeme putovanja iznosi
9 sati, ponavljam,
9 sati za 380km? Prosjecna brzina izmedju Novog Sada i Subotice je 50 km/h. Znaci samo ovdje za tih pisljivih 100km treba 2 sata!
Kada se izgradi ova pruga vrijeme putovanja ce iznosti 2 sata i 45 min. Putovanje Flixbusom traje 6 sati a cijena pocinje od 20€ pa sve do 45€ ako je popunjeno. Mnogi ce biti spremni dati ca. 50€ da stignu za pola vremena i pri vecim komfortom nego da se mrcvare austobusom.
A ja mislim da ce cijena biti cak i niza, nekih 40€ s obzirom da su plate kod nas manje nego u Austriji i Madjarskoj i da imamo jeftiniju struju.
Ono sto mnogi zaborave je da zastarjela pruga ne samo da sprjecava vise brzine nego je jos i skupa za odrzavanje zbog nenormalno cestih malih popravki a treba uracunati i troskove iskakanja vozova i zaustavljanja zbog jednosmerjnosti. Zbog toga troskovi odrzavanja u odnosnu na danas nece toliko skociti koliko se cini ako se uracunaju i ovi faktori.