Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ove godine je u Svajcarskoj pocelo busenje tunela, kako je javljeno, krticama. Tunel ce biti dug oko 17km (druga cev Gotthard tunela za AP).



A evo i u Kini, ispod vode.

 
Ispred stanice Vrbas Nova je izgrađeno natkriveno autobusko stajalište sa klupom i malom okretnicom, samo reda vožnje i gradskog autobusa nema nigde i do naseljenog mesta se može jedino taksijem ili pešice prometnim putem bez trotoara. Šteta što se nisam setio da i to fotografišem.
Kad sam bio nedavno kod rodbine u VS(a cesto sam tamo), iskoristio sam priliku i da se provozam Sokolom do SU i nazad.
U gradu se prica o ideji da se uvede kruzna autobuska linija koja bi povezala Kulu, Vrbas i Srbobran sa stanicom Vrbas Nova. Hoce li biti sto od toga ne znam, nesto ne vjerujem.
 
Brestovac - Preševo (376 mil EUR)
Tokom ovih radova, najverovatnije će ponovo rekonstruisati i tri južne deonice na kojima je odrađen samo gornji stroj pre 8 godina.. Jedan od razloga je i ugradnja UIC 60 i ETCS. Nadam se da će pragove i šine sa nedavno rekonstruisanih deonica prebaciti na deo od Doljevca do Kuršumlije.
 
Trenutno se izvodi projekat hitinih održavanja deonica na mreži IŽS.
Zbog neredovnog održavanja elemenata gornjeg stroja i nedostatka materijalnih sredstava sklopljen je kreditni aranžman sa EBRD kako bi se to konačno sprovelo.
Ovaj projekat se razlikuje od ostalih, jer ne uključuje uvođenje novih projektovanih rešenja, već samo redovno održavanje elemenata gornjeg stroja.

1000066918.jpg


Ovo su lotovi koji predstavljaju obim radova na datim deonicama koji
1000066922.jpg

1000066924.jpg

1000066920.jpg


Trenutni stepen realizacije u Istočnoj Srbiji je usporen, zbog obezbeđivanja dodatnih sredstava radi opravke celog gornjeg stroja, ali zadoboljavajuć, kompletno je završena deonica Sokolovica - Minićevo, već pre toga Niš - Knjaževac, sada su radovi između Minićeva i Knježevca, planirani rok za završetak je početak Februara ako se nastavi sa trenutnom dinamikom.
Nakon toga prećiće se između Sokolovice i Negotina.
Radi se sa što je manje mogućim ometanjem saobraćaja.
 
Šta znači crvena, a šta zelena pruga na mapi? Takođe, šta predviđa "redovno održavanje" deonice koja se decenijama nije redovno održavala i zrela je za kapitalni remont? I zašto je neko odgrizao deo države na mapi?

Razlika u boji predstavlja klasifikaciju pruge, Crvena - Magsitralna, Zelena - Regionalna.

A što se tiče teme održavanja, ovo je većinom krpljenje rupa, IŽS pored ovoga koristi još sredstava kako bi uradila što je više moguće.
Kapitalni remont sa svim elementima i postrojenjima je daleka stvar za mnoge pruge, za sada.

Ovo za AP, pa to je "spoljnopolitička realnost" koja nas sa srpskim pasošem i pod srpskim ustavom pogađa iz više razloga, odnosno u sukobu smo sa njom konstitucionalno, zar ne? 🙃🤔
 
Trenutno se izvodi projekat hitinih održavanja deonica na mreži IŽS.
Zbog neredovnog održavanja elemenata gornjeg stroja i nedostatka materijalnih sredstava sklopljen je kreditni aranžman sa EBRD kako bi se to konačno sprovelo.
Ovaj projekat se razlikuje od ostalih, jer ne uključuje uvođenje novih projektovanih rešenja, već samo redovno održavanje elemenata gornjeg stroja.

Pogledajte prilog 258297

Ovo su lotovi koji predstavljaju obim radova na datim deonicama koji
Pogledajte prilog 258298
Pogledajte prilog 258299
Pogledajte prilog 258300

Trenutni stepen realizacije u Istočnoj Srbiji je usporen, zbog obezbeđivanja dodatnih sredstava radi opravke celog gornjeg stroja, ali zadoboljavajuć, kompletno je završena deonica Sokolovica - Minićevo, već pre toga Niš - Knjaževac, sada su radovi između Minićeva i Knježevca, planirani rok za završetak je početak Februara ako se nastavi sa trenutnom dinamikom.
Nakon toga prećiće se između Sokolovice i Negotina.
Radi se sa što je manje mogućim ometanjem saobraćaja.
Bitno je naglasiti da Lot 6, iako ima nesrećno ime "ostali materijali", podrazumeva ozbiljne radove na revitalizaciji elektrotehničke infrastrukture. Uključena je obnova postrojenja SS i električne vuče kao i proširenje optičke mreže.
 
Moj prvi susret sa Beogradom se bas desio na tim istim peronima 2 godine ranije.

Inace secam se tih radova "Brzih Pruga Srbije" tu negde 1991-92 na deonici Batajnica- Stara Pazova, tada su formirali trup cetvorokolosecne pruge, na obodu su postavili 2 koloseka sa drvenim pragovima za 120 km/h a u sredini je ostavljen prazan prostor za buducu brzu prugu koja je u to vreme bila zamisljena za 250 km/h i taj prazan prostor je tako ostao 30 godina, delovalo je prilicno cudno da 2 paralelna koloseka budu odvojena tolikim prostorom. Za vreme radova su vozovi tu isli sporo i bilo je dosta mehanizacije, ja sam to gledao kao dete sa spustenog prozora spavacih kola T3 tamno plavih Gosa vagona koji su imali belu liniju celom duzinom i onaj stari JZ logotip i zamisljao sam neki TGV za koju godinu koji bi prolazio tuda.

Neverovatna mi je cinjenica da nije bilo ratova i da se drzava nije raspala mi bi smo danas imali mrezu brzih pruga u Top 5 u evropi, mozda bi cak i postajao neki Jugoslovenski brzi voz koji bi se proizvodio u Koncaru upravo zahvaljujuci iskustvu inzenjera koji su razvijali lokomotivu Brenu osamdesetih.
 
Poslednja izmena:
Moj prvi susret sa Beogradom se bas desio na tim istim peronima 2 godine ranije.

Inace secam se tih radova "Brzih Pruga Srbije" tu negde 1991-92 na deonici Batajnica- Stara Pazova, tada su formirali trup cetvorokolosecne pruge, na obodu su postavili 2 koloseka sa drvenim pragovima za 120 km/h a u sredini je ostavljen prazan prostor za buducu brzu prugu koja je u to vreme bila zamisljena za 250 km/h i taj prazan prostor je tako ostao 30 godina, delovalo je prilicno cudno da 2 paralelna koloseka budu odvojena tolikim prostorom. Za vreme radova su vozovi tu isli sporo i bilo je dosta mehanizacije, ja sam to gledao kao dete sa spustenog prozora spavacih kola T3 tamno plavih Gosa vagona koji su imali belu liniju celom duzinom te radove i zamisljao neki TGV za koju godinu.

Neverovatna mi je cinjenica da nije bilo ratova i da se drzava nije raspala mi bi smo danas imali mrezu brzih pruga u Top 5 u evropi, mozda bi cak i postajao neki Jugoslovenski brzi voz koji bi se proizvodio u Koncaru upravo zahvaljujuci iskustvu inzenjera koji su razvijali lokomotivu Brenu osamdesetih.
Za to odeš u recimo Hrvatsku ili Sloveniju, kod nas mora uvoz..
 
Ma kako to preko Rume. Nek izgrade prvo novu prugu Beograd Sabac a ne da se kruzi onoliko i menja smer 1 ako se ide do Sabca a 2 puta ako se ide do Loznice, a ako zele do Tuzle to im je u nastavku...
 
Vrh