Ako kažemo da je u redu to što se radi kao obična, a ne brza pruga s obzirom na veličinu gradova duž pruge, kod ove pruge Niš - Brestovac ostaje veliki problem što je tokom dugog perioda bio obustavljen kompletan putnički saobraćaj, a urađena je samo ta kratka deonica koja je bukvalno kap u moru u poređenju sa celom deonicom Niš - Preševo (granica). Bukvalno se nije stiglo ni do prvog većeg mesta - Leskovca. Sada nas čeka opet sve isto i to pod uslovom da se ostatak pruge radi odjednom.
U suštini, sve više imam utisak da je naša mreža pruga toliko skromnih dimenzija da ju je moguće top osposobiti u jednom do dva investiciona ciklusa kad bi se ulagao novac kao u auto-puteve. Podizanje brzine je potrebno samo na Subotica - Niš, a tu smo pola već završili, na ostalim magistralama vraćanje na projektovano stanje i bočne pruge redovno zatezanje da omogući 80 km/h.