Šta je novo?

Železnice - infrastruktura


Stigli su do jedinog novog prelaza na pruzi Niš-Dimitrovgrad, nadam se da neće nešto uništiti 🤣
Inače slike ja od pre par godina.
1000011063.jpg

Uskoro prolazi Golden Danube Express
 


“Zvanični rok završetka je kraj 2028. godine, ali zbog složenosti i mogućih proceduralnih zastoja, završetak bi mogao biti pomeren na 2029.”
Spoiler alert: Neće biti ni tad
 
Tek kad dođe idejni projekat odobren od strane republičke revizione komisije, onda se može koliko-toliko procenjivati vrednost infrastrukturnog projekta. Pre toga je sve gatanje i gledanje u pasulj.
 
Како сам чуо, предат је елаборат о испитивању станичне зграде Нови Сад. Надам се да ће наредних дана бити више информација о стању станичне зграде тј. крила А, Ц и Д која су испитивана.
 
Ako kažemo da je u redu to što se radi kao obična, a ne brza pruga s obzirom na veličinu gradova duž pruge, kod ove pruge Niš - Brestovac ostaje veliki problem što je tokom dugog perioda bio obustavljen kompletan putnički saobraćaj, a urađena je samo ta kratka deonica koja je bukvalno kap u moru u poređenju sa celom deonicom Niš - Preševo (granica). Bukvalno se nije stiglo ni do prvog većeg mesta - Leskovca. Sada nas čeka opet sve isto i to pod uslovom da se ostatak pruge radi odjednom.

U suštini, sve više imam utisak da je naša mreža pruga toliko skromnih dimenzija da ju je moguće top osposobiti u jednom do dva investiciona ciklusa kad bi se ulagao novac kao u auto-puteve. Podizanje brzine je potrebno samo na Subotica - Niš, a tu smo pola već završili, na ostalim magistralama vraćanje na projektovano stanje i bočne pruge redovno zatezanje da omogući 80 km/h.
 
Ako kažemo da je u redu to što se radi kao obična, a ne brza pruga s obzirom na veličinu gradova duž pruge, kod ove pruge Niš - Brestovac ostaje veliki problem što je tokom dugog perioda bio obustavljen kompletan putnički saobraćaj, a urađena je samo ta kratka deonica koja je bukvalno kap u moru u poređenju sa celom deonicom Niš - Preševo (granica). Bukvalno se nije stiglo ni do prvog većeg mesta - Leskovca. Sada nas čeka opet sve isto i to pod uslovom da se ostatak pruge radi odjednom.

U suštini, sve više imam utisak da je naša mreža pruga toliko skromnih dimenzija da ju je moguće top osposobiti u jednom do dva investiciona ciklusa kad bi se ulagao novac kao u auto-puteve. Podizanje brzine je potrebno samo na Subotica - Niš, a tu smo pola već završili, na ostalim magistralama vraćanje na projektovano stanje i bočne pruge redovno zatezanje da omogući 80 km/h.
Ja moram da postavim jedno možda naivno pitanje. Da li je bilo moguće da se izgradi novi kolosek, a potom na njega prebaci saobraćaj dok je u toku rekonstrukcija starog. Na taj način ne bismo imali prekid saobraćaja, a na kraju bismo završili i sa dvokolosečnom prugom što je svakako plus.
 
Ja moram da postavim jedno možda naivno pitanje. Da li je bilo moguće da se izgradi novi kolosek, a potom na njega prebaci saobraćaj dok je u toku rekonstrukcija starog. Na taj način ne bismo imali prekid saobraćaja, a na kraju bismo završili i sa dvokolosečnom prugom što je svakako plus.
Tehnički je izvodljivo ali značajno povećava troškove i vreme.
 
Manje od pola. Pored toga što je Beograd - Niš nešto duže od Beograd - Subotica, zadatak je neuporedivo zahtevniji zbog mnogo zahtevnijeg terena, većeg procenta trase koji mora ići novom deonicom, kao i većom površinom potrebne eksproprijacije.
Na deonicama Velika Plana-Gilje i Paraćin-Stalać su minimalne eksproprijacije, a dole ka Nišu gotovo i da ih nema. Jedino je malo veći obim oko Jagodine. (Gilje-Paračin je kao završeno)
Glavni problem niške pruge je deonica od Resnika do Velike Plane. Rešavanje tog problema je ključno, dalje i onako bilo uglavnom 120km/h.
 
Ja moram da postavim jedno možda naivno pitanje. Da li je bilo moguće da se izgradi novi kolosek, a potom na njega prebaci saobraćaj dok je u toku rekonstrukcija starog. Na taj način ne bismo imali prekid saobraćaja, a na kraju bismo završili i sa dvokolosečnom prugom što je svakako plus.

Da, ali radi se jednokolosečna pruga. Ovo što si napisao jedino izvodljivo kada se radi dvokolosečna pruga.
 
Na deonicama Velika Plana-Gilje i Paraćin-Stalać su minimalne eksproprijacije, a dole ka Nišu gotovo i da ih nema. Jedino je malo veći obim oko Jagodine. (Gilje-Paračin je kao završeno)
Glavni problem niške pruge je deonica od Resnika do Velike Plane. Rešavanje tog problema je ključno, dalje i onako bilo uglavnom 120km/h.

Ima dosta posla i kroz Bagrdansku klisuru od Lapova do Jagodine, a takođe si zaboravio potpuno novu trasu Stalać - Đunis sa dosta objekata na trasi.

Takođe i na mnogim deonicama kroz "ravno" ima ispravljanja trase, jer dosadašnja trasa je građena sa radijusima krivina za 120 km/h, a nama treba za 160/200 (šta su već odlučili na kraju). Toga je bilo neuporedivo manje na subotičkoj pruzi.
 
a urađena je samo ta kratka deonica koja je bukvalno kap u moru u poređenju sa celom deonicom Niš - Preševo (granica). Bukvalno se nije stiglo ni do prvog većeg mesta - Leskovca.
Nije se stiglo ni do deonice koja je rekonstruisana 2017. godine, Vinarci-Đorđevo. Voz između Vinarca i Brestovca vući će se 20/30 na sat. Zatim će opet zatvoriti prugu, pošto se prvobitno dobar deo putnika bude okrenuo ka železničkom saobraćaju. Zanimljivo mi je da su rekonstruisali tačno do granice nišavskog i jablaničkog okruga. Jel to neki konflikt između dva gradonačelnika? 🤣
 
Vrh