Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sjajan prof. Ivanišević o nadstrešnici, možda najbolji intervju koji na ovu temu koji je ikada urađen.
 
Nadvožnnjak kod stadiona
IMG_20250606_071334.jpg
IMG_20250606_071255.jpg
IMG_20250606_071219.jpg
 
Sjajan prof. Ivanišević o nadstrešnici, možda najbolji intervju koji na ovu temu koji je ikada urađen.
sjajno je zaboravio da prica o staklenoj nadstresnici kao i o 3-4 rekonstrukcije betonske i 2 otvaranja stanice (u poslednjih par godina)... mogao je lepo da kaze "sns nije kriv, djilas terorista je srusio" i da se zavrsi sve za 5 min.. a veoma je interesantno i to kako ga nije pitala da li je bio teroristicki napad kao sto je to rekao onaj deda na sns skupu...
 
Нема ни потребе, то је закључак који ће захвални гледаоци сами извући, што се види и у коментарима.
 
sjajno je zaboravio da prica o staklenoj nadstresnici kao i o 3-4 rekonstrukcije betonske i 2 otvaranja stanice (u poslednjih par godina)... mogao je lepo da kaze "sns nije kriv, djilas terorista je srusio" i da se zavrsi sve za 5 min.. a veoma je interesantno i to kako ga nije pitala da li je bio teroristicki napad kao sto je to rekao onaj deda na sns skupu...
Pričao je samo nisi pažljivo slušao, rekao je da sve to unelo dodatno opterećenje od 1%. Morate u glavi odvojiti pokušaj novinarke da revitalizuje i banalizuje ceo slučaj od onoga što je profesor pričao.
 
Pričao je samo nisi pažljivo slušao, rekao je da sve to unelo dodatno opterećenje od 1%. Morate u glavi odvojiti pokušaj novinarke da revitalizuje i banalizuje ceo slučaj od onoga što je profesor pričao.
Jesam slusao ali to je sve sto je rekao. Odmah je presudio da to nije uzrok pada a nista o tome da li je i kako bila pricvrscena za betonsku (sa slika i snimaka pada deluje da je pricvrscena jer su prozori zavrsili na drugoj strani). A novinarka svakodnevno revitalizuje SNS to nam je jasno :D
1749388391807.png
 
Ovo su teške gluposti u koje ne verujem niti mislim da treba da se dese. Šta će nama 200km/h do Šida? Tu ljudi nema toliko da to bude opravdano. A ako neko misli da će u Hrvatskoj biti 200hm/h tek je taj u zabludi. 160km/h i bog da nas vidi.
Bolje je uložiti u barsku i onaj železnički moravski koridor kako li ga već zovu. I tu dići na do160km/h gde je moguće. Kakva šidska na 200 pobogu.
 
Realno opštinsko središte od 12 000 hiljada ljudi će dobije 200 na sat. Impresivno.

Prioriteti u razvijanju železnice u Srbiji su i dalje tupavi da tupaviji ne mogu biti. A tempo njihove realizacije takav da je potpuno besmislen. Dokle se došlo sa prugom Beograd - Niš? Osim onog jednog tunela koji kopaju nigde ništa još nije započeto, a posao je neuporedivo veći od pruge Beograd - Subotica.
 
CIP ili Saobraćajni fakultet, nije mi jasno ko je projektant!?
CIP. Saobraćajni fakultet nema kapaciteta za projektovanje, ali ima za konsultovanje i oni su na taj način ukljuĉeni u ovu priču.

Prioriteti u razvijanju železnice u Srbiji su i dalje tupavi da tupaviji ne mogu biti. A tempo njihove realizacije takav da je potpuno besmislen. Dokle se došlo sa prugom Beograd - Niš? Osim onog jednog tunela koji kopaju nigde ništa još nije započeto, a posao je neuporedivo veći od pruge Beograd - Subotica.
U toku je izrada projektne dokumentacije kako bi mogli da otpočnu radovi.
Realno opštinsko središte od 12 000 hiljada ljudi će dobije 200 na sat. Impresivno.
Totalno distopijski, a mislim da bi 80% istog efekta dobili samom ugradnjom dodatnih SS uređaja kako bi omogućili obostrani saobraćaj. Ta investicija bi bila tipa 1% pruge, a vozovi bi išli 100 km/h u oba smera. Ako to postane malo u smislu kapaciteta (a neće još dugo), e onda možemo da razmišljamo o nekoj modernizaciji ali nikako preko 160 jer to jednostavno nema nikakvog smisla
 
biće povezani sa Zagrebom i Ljubljanom, brzom prugom, kojom bi se vozovi kretali 200 kilometara na sat već krajem 2029. godine, posle čega bismo u istom danu mogli da skoknemo do Slovenije na čuvene bledske krempite i vratimo se kući u Srbiju.

Сви воле пругу од 200 па тако и ја...

Овааквим темпом поправљања пруга биће ређих којима се иде200 на сат и већинских где се иде као у таљигама
 
Nije sve u brzini. 200 znači veća bezbednost jer je brza pruga samim tim skroz denivelisana.
Realno 90km brze pruge za 400 miliona evra nije mnogo para tako da je ovo dobar potez.

Pozdrav,

Potpuno, ali potpuno beskorisno i neopravdano a evo i zašto:
- Cro je izboxovala da lička pruga uđe u TEN-T mrežu koridora /= do 2040 mora biti elektrifikovana, osposobljena za brzine do 160 za putnički i 100km/h za teretni saobraćaj = ozbiljna investicija = minimum 10god posla na tome/,
- Cro boxuje pare iz Eu za nizijsku prugu Oštarije - Rijeka, sa jednim baznim tunelom + još par tunela od par km /= ko zna koliko mlrd eur u narednih 15-30god/, pošto je Plenki dobar sa trenutnom Eu garniturom /Ursula & Co/ - izboxovaće makar 50% sredstava za tu akciju,
- luke Rijeka i Ploče su isto na proširenoj TEN-T listi strateških luka = infra se razvija ka jugu, ne ka istoku,
- Cro od EU para radi Dugo Selo - Novska, projekat se na tenderima obara već 3ći put, ovim tempom će drugi kolosek i remont do Novske biti gotov 2034te = presporo,
- Cro još nije završila Dugo selo - Botovo /izgradnja drugog koloseka, sve za 160kmh/, Turci grade, trebalo je biti gotovo još 2022ge, u naj, naj, najboljem slučaju biće početkom 2027me,
- Cro još nije počela izgradnju drugog koloseka/remonta za 160km/h Zg-Karlovac, tek se krči teren i rade nadvožnjaci, nijedan prag još nije zaboden =neće ni to biti gotovo pre 2030te,
- Cro boxuje pare za elektrifikaciju Os-Strizivojna/Vrpolje i remont Szrizivojna/Vrpolje - Šamac /veza ka koridoru Vc i lucu Ploče/, = posao do 2030-2033če,
- Cro se pegla sa Slo oko zagorske magistrale i njene elektrifikacije, ni to neće ore 2030te minimum,
- Cro remontuje par sporednih pruga u Podravini, sporo ide,
- Cro hoće da elektrifuje i remontuje podravslu magistralu /= neće pre 2040te/...

Ovo sve navedeno su PRIORITETI HŽV-a, u njima nema ni slova na temu remonta ka istoku /= ka nama/, bukvalno ih zabole...

E, sada,
- na pravcu Novska - Tovarnik postoje samo dve rekonstruisane deonice: Novska - Okučani /20ak km, 160kmh/ i Vinkovci - Tovarnik /20ak km, 140kmh, iako je pre 10ak god ta deonica rekonstruisana iz Ipa fondova - eno je vegetacija lagano preuzima, održava se nikako/,
- Okučani - S.Brod brzine su 60-70-80km/h, iako je trasa ravnija i nezahtevnija nego u Sremu,
- Sl S.Brod - Vinkovci - max 100kmh, osim malo ispref Vinkovaca gde se vozi 140kmh,
- osim na dve prve dve deonice ovog pravca koje sam pomenuo, nigde nema mogućnosti dvosmernog saobračaja, APB više ne radi nego pto radi = raspad sličan našem...

Imajući sve to u vidu,može se zaključiti sledeće:
- S.Pazova - Šid treba da se remontuje za max 140, EVENTUALNO 160 kmh, sa dvosmernim saobraćajem, uz denivelaciju, uz ETSC-1,
- to se lagano može uraditi za 3god, bez totalnog zatvora saobraćaja, bez stresa,
- brzina od 200kmh su nepotrebne na ovoj deonici za narednih bar 50gid jer Cro pravac ka istoku NIJE PRIORITET.
- cela akcija remonta S.Pazova- Šid realno ne bi smela preći 150-180mil eur MAX,

pozdrav,

Petar
 
Не само да их заболе, већ је врло јасан разлог због чега то не желе да раде.
Стратешки: Њима, тај потез не доноси ништа значајно, јер сав европски товар скрећу у своје луке. Ако би направили крак ка нама, то би значило да се товари могу слати и у друге луке, пре свега Пиреј у Атини и лука у Солуну. И једна и друга су у рукама Кинеза.
Дакле, ЕУ и њиховом слепом цреву које се данас зове Крватска (сасвим случано К, али ми се свидело па не бришем) никако није у интересу повезивање са, у суштини Кинеским коридором.
Економски: Та иста ЕУ будући да има громадно искуство са улагањем новца никад неће сулудо трошити новац ради политичких поена - ипак је то савршено друга лига, тако да је ово разметање са наше стране прати сва циља: јефтине политчке поене и наравно, шансу да се добрано захвати.
 
Не само да их заболе, већ је врло јасан разлог због чега то не желе да раде.
Стратешки: Њима, тај потез не доноси ништа значајно, јер сав европски товар скрећу у своје луке. Ако би направили крак ка нама, то би значило да се товари могу слати и у друге луке, пре свега Пиреј у Атини и лука у Солуну. И једна и друга су у рукама Кинеза.
Дакле, ЕУ и њиховом слепом цреву које се данас зове Крватска (сасвим случано К, али ми се свидело па не бришем) никако није у интересу повезивање са, у суштини Кинеским коридором.
Економски: Та иста ЕУ будући да има громадно искуство са улагањем новца никад неће сулудо трошити новац ради политичких поена - ипак је то савршено друга лига, тако да је ово разметање са наше стране прати сва циља: јефтине политчке поене и наравно, шансу да се добрано захвати.
Pozdrav,

Upravo tako, ima tu još nešto što ljudi zaboravljaju/ne vide - revitalizacija Bg - Zg automatski poteže potencijalnu revitalizaciju Unske pruge koju je HŽ službeno 'zatvorio' još 2011te na svom delu. a Unska pruga je geografski najpovoljniji koridorski pravac kroz Dinarske planine - najviši prevoj je na nepunih 650mnv /riječka je na 800, lička na 830, Sa-Mostar je na isto 800, barska na 1080/, kompletno je bila remomtovana i elektrifikovana 1986-88me /devastirana i opljačkana 1995te posle rata, eno je u travi i makiji, osim dela Novi Grad - Bihać koja je pod strujom/, za revitalizaciju cele trasw nw treba više od 120mil eur na 130km...aliiii - Cro se vadi na Šengen i 'neozbiljnost BiH železničkih uprava' i 'zašto putovati kroz 3 države do Splita /kraće i brže/ kad može kroz jednu /duže i sporije/...

pozdrav,

Petar
 
Камере на прелазима и казне од 200к* и одузимање дозвола.
Ако неће воз да их удари, нек их удари држава по џепу.

Казне уств треба да буду бар 20% просечне цене поправке воза после судара, или 200к, шта год је веће.
 
Pozdrav,

Potpuno, ali potpuno beskorisno i neopravdano a evo i zašto:
- Cro je izboxovala da lička pruga uđe u TEN-T mrežu koridora /= do 2040 mora biti elektrifikovana, osposobljena za brzine do 160 za putnički i 100km/h za teretni saobraćaj = ozbiljna investicija = minimum 10god posla na tome/,
- Cro boxuje pare iz Eu za nizijsku prugu Oštarije - Rijeka, sa jednim baznim tunelom + još par tunela od par km /= ko zna koliko mlrd eur u narednih 15-30god/, pošto je Plenki dobar sa trenutnom Eu garniturom /Ursula & Co/ - izboxovaće makar 50% sredstava za tu akciju,
- luke Rijeka i Ploče su isto na proširenoj TEN-T listi strateških luka = infra se razvija ka jugu, ne ka istoku,
- Cro od EU para radi Dugo Selo - Novska, projekat se na tenderima obara već 3ći put, ovim tempom će drugi kolosek i remont do Novske biti gotov 2034te = presporo,
- Cro još nije završila Dugo selo - Botovo /izgradnja drugog koloseka, sve za 160kmh/, Turci grade, trebalo je biti gotovo još 2022ge, u naj, naj, najboljem slučaju biće početkom 2027me,
- Cro još nije počela izgradnju drugog koloseka/remonta za 160km/h Zg-Karlovac, tek se krči teren i rade nadvožnjaci, nijedan prag još nije zaboden =neće ni to biti gotovo pre 2030te,
- Cro boxuje pare za elektrifikaciju Os-Strizivojna/Vrpolje i remont Szrizivojna/Vrpolje - Šamac /veza ka koridoru Vc i lucu Ploče/, = posao do 2030-2033če,
- Cro se pegla sa Slo oko zagorske magistrale i njene elektrifikacije, ni to neće ore 2030te minimum,
- Cro remontuje par sporednih pruga u Podravini, sporo ide,
- Cro hoće da elektrifuje i remontuje podravslu magistralu /= neće pre 2040te/...

Ovo sve navedeno su PRIORITETI HŽV-a, u njima nema ni slova na temu remonta ka istoku /= ka nama/, bukvalno ih zabole...

E, sada,
- na pravcu Novska - Tovarnik postoje samo dve rekonstruisane deonice: Novska - Okučani /20ak km, 160kmh/ i Vinkovci - Tovarnik /20ak km, 140kmh, iako je pre 10ak god ta deonica rekonstruisana iz Ipa fondova - eno je vegetacija lagano preuzima, održava se nikako/,
- Okučani - S.Brod brzine su 60-70-80km/h, iako je trasa ravnija i nezahtevnija nego u Sremu,
- Sl S.Brod - Vinkovci - max 100kmh, osim malo ispref Vinkovaca gde se vozi 140kmh,
- osim na dve prve dve deonice ovog pravca koje sam pomenuo, nigde nema mogućnosti dvosmernog saobračaja, APB više ne radi nego pto radi = raspad sličan našem...

Imajući sve to u vidu,može se zaključiti sledeće:
- S.Pazova - Šid treba da se remontuje za max 140, EVENTUALNO 160 kmh, sa dvosmernim saobraćajem, uz denivelaciju, uz ETSC-1,
- to se lagano može uraditi za 3god, bez totalnog zatvora saobraćaja, bez stresa,
- brzina od 200kmh su nepotrebne na ovoj deonici za narednih bar 50gid jer Cro pravac ka istoku NIJE PRIORITET.
- cela akcija remonta S.Pazova- Šid realno ne bi smela preći 150-180mil eur MAX,

pozdrav,

Petar

Sve je to ok i super za njih ali…
Nas realno boli uvo šta radi CRO.

Jer jednog dana će se pojaviti jedan novi TEN-T 2050 gde će morati koridor X da bude uradjen za 250 ili 300km/h e onda će CRO da se hvata za glavu i morati sve da radi iz početka dok smo ni već na standardu HSR i apgrejdovaćemo se bez problema i za male pare na veće brzine od 200.

Pruge se grade za narednih 100 godina i ovaj put smo izabrali perspektivno i BEZBEDNOSNO rešenje za razliku od Kraljevine koja se opredelila za uski kolosek, male radijuse i male brzine pa su sve te pruge ukinute i moralo je sve od početka da se radi. Ćira je bio najveće železničko zlo 20og veka za Srbiju. Unazadio nas je skroz. E tako su pruge do 160 rešenja iz prošlog veka koje su skroz ograničavajuće i hvala Bogu ulazimo u 21vek sa rešenjem iz 21og veka a to je HSR standard na magistralnim pravcima.
 
Poslednja izmena:
Vrh