Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mogli bi da naprave neku kvalitetnu natkrivenu pasarelu od starog terminala do stanice...sa liftovima...ali naravno da ce se sve svesti na guranje u autobusu koji opslužuje i parkinge... I naravno da ce dugo godina voz ici samo do prokopa posto nisu sposobni da spuste perone na ostala tri gradska stajalista...i kada konacno spuste perone morace onda da ukopaju stanicu na aerodromu usled sirenja aerodromske infrastrukture.

Taxisti mogu da budu mirni...jedini korisni deo projekta expa ih nece ugroziti narednih 10ak godina sigurno.
 
20250411_150144.jpg

Infra patent
 
Veštaci bi trebalo da odgovore da li bi skidanjem tog starog sloja, kako je bilo predviđeno projektom rekonstrukcije, bilo smanjeno opterećenje.
U ovoj rečenici se ogleda efikasnost našeg sudstva. Sudije nisu u stanju sami ništa da zaključe. Za sve im treba veštak pa i za ovakvu banalnost.
 
Tekst vrlo jasno nagoveštava da nisu svi potencijalno odgovorni za pad nadstrešnice u Novom Sadu obuhvaćeni postojećom optužnicom.

Među potencijalno odgovornima nalaze se zaposleni u Ministarstvu građevinarstva, pre svega ministarka Aleksandra Sofronijević i nadležni za inspekcijski nadzor Ivan Divac. Njihova uloga se dovodi u pitanje u kontekstu sprovođenja zakonom propisanih kontrola na terenu, izdavanja upotrebne dozvole u skladu sa propisima, kao i mogućeg propusta u vezi sa prijavom radova za konkretni deo objekta. Takođe, članovi komisije za tehnički pregled, među kojima je Milutin Savović (već optužen u drugom postupku), mogli bi dodatno odgovarati za način na koji je izvršen tehnički pregled, sadržaj internih komunikacija (posebno sa Anitom Dimoski), kao i za eventualno navođenje netačnih informacija u zvaničnim izveštajima. U firmi „Starting“, inženjeri i zaposleni koji su bili uključeni u izvođenje radova na spojevima zatega i krova – konkretno Predrag Lukić, Katarina Čarapić i Zoran Petrović – mogli bi se suočiti sa odgovornošću u slučaju da se dokaže tehnička ili izvođačka greška koja je doprinela urušavanju konstrukcije. Dalje, veštaci i članovi revizione komisije, kao što su Branko Milosavljević i Zdenka Popović, mogli bi snositi posledice za prikrivanje tehničkih propusta, selektivno izveštavanje ili nesavesno veštačenje, naročito ako se utvrdi da sadržaj projektne dokumentacije nije u skladu sa njihovim nalazima. Pored već optuženih, pažnja je usmerena i na šefa stanice Željka Kneževića, koji bi mogao biti ispitan o tome kada su postavljene klupe ispod nadstrešnice, da li je prostor bio otvoren za prolaz građana pre završetka radova i ko je naložio uklanjanje zaštitne ograde.
 
U ovoj rečenici se ogleda efikasnost našeg sudstva. Sudije nisu u stanju sami ništa da zaključe. Za sve im treba veštak pa i za ovakvu banalnost.
Ne znamo da li je to interpretacija novinara ili citat sudskog dokumenta. Činjenica je da su ovaj deo veštaci nesrećno napisali, a može da se timači ovako: Nije skinut sloj nerarmiranog betona ugrađen 1964. koji je uneo dodatno optrećenje od 65 km/m2, čime je nadstrešnica dodatno opterećena sa 20 km/m2 🫣

1744883618426.png
 
ZOP-ova drezina u Zaječaru je u kvaru, isto i u susednom Nišu.
Ovo teoretski znači da u slučaju nekog VD-a na nepristupačnom delu Timočke pruge osoblje ZOP-a ne bi moglo uopšte da priđe tom delu i izvrši otklanjanje smetnje ili da čeka dislokaciju neke druge drezine iz Srbije što bi debelo opstruisalo saobraćaj.
Sreća u nesreći što za sada nema nikakvih dešavanja, ali jedan sistem da zavisi od sreće, malo nadrealno zvuči.

Koliko je cela ta služba spuštena na bedan nivo, a esencijalna je za funkcionalnost železnice, prosto žalosno!
 
 

Iako informacije o koruptivnim radnjama neću dovoditi u pitanje jer sigurno postoje, naročito čim se pomene lazarevački Bauwesen, postoji dosta netačnih tehničkih informacija u ovom tekstu, uključujući i sam naslov. Rekonstrukcija pruge Rasputnica G - Resnik jeste urađena (u tekstu se kaže da nije), sa određenim nedostacima koji nikad nisu otklonjeni. Infra ŽS je čak i tužila izvođače zbog toga, ali mi sudski epilog nije poznat. Pisano je o tome dosta ranije. Što se tiče toga da vozovi od Gilja do Paraćina idu 50 do 70 km/h umesto 120 km/h, ni to nije tačno. Koliko znam, tu deonicu je radio italijanski konzorcijum. Brza google pretraga osim ovog teksta ne daje ni jednu informaciju da je lazarevački Bauwesen bio uključen u ove radove.
 
Je l' zna neko šta su radili sa prugom od uspona na nadvožnjak pred čortanovački tunel do Inđije? Sada voz izuzetno bruji i vibrira kao da je glava šine hrapava. Naravno, pored toga i dalje se na nekim mestima ljulja i poskakuje kao i pre.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Какво је стање на прузи Јајинци - Мала Крсна да ли је пуштен саобраћај ?
 
Vrh