Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Screenshot_20250405-235141_Gallery.jpg

09.04.22
 
Ja se pitam da li ce uopste da rekonstruisu tu nadstresnicu posto je ona zbog tragedije poprimila potpuno negativnu konotaciju.
Sa druge strane stanicni objekat bez te iste nadstresnice i sajlama izgleda bez veze jer je ta lebdeca nadstresnica bila glavno obelezje cele te stanice.
Kad bi Imre Farkas znao sta se njegovom autorskom delu desilo pri rekonstrukciji mislim da bi poludeo.
 
Мислим да би у будућности била прихватљива само нека конструкција од лакших материјала и са стубовима на које се ослања. Никако бетонска плоча.
 
Зар није речено да је та надстрешница служила као контра тег? Морала би опет да буде нека тежа надстрежница.
 
Pa postoji teorija da je nadstresnica zapravo kontrateg krovu, ako je tako onda je i krov trebao da se sruši. Sva sreća pa nije.
Ne znam koliko je sad tačna ta informacija za kontrateg.
 
Meni slike stanice, sad i pre, već bude jako negativna osećanja, tako da sam mišljenja da bi trebalo srušiti stanicu i izgraditi novu, a u nekom obliku postaviti nekakav spomenik ili nešto slično čime će se odati pošta žrtvama. Meni je ovo već stanica korupcije i kriminala, bezobzirnosti i zločina.
 
Meni slike stanice, sad i pre, već bude jako negativna osećanja, tako da sam mišljenja da bi trebalo srušiti stanicu i izgraditi novu, a u nekom obliku postaviti nekakav spomenik ili nešto slično čime će se odati pošta žrtvama. Meni je ovo već stanica korupcije i kriminala, bezobzirnosti i zločina.
Направити зграду у стилу типичне војвођанске железничке станице. Лепше би било.
 
To bi bila četvrta stanica u Novom Sadu.

Ako ipak treba da se sruši zgrada mislim da delo Imre Farkaša zaslužuje da se izgradi ponovo i to zbog 3 razloga.
- prvo ona je jedinstvena arhitektonska celina sa prepoznatljivim testerastim stilom krova koji podseća na tipične krovove vojvodjanskih kuća.
- neko je bio inteligentan (gle čuda) i projektovao je nadstresnice perona u istom tom testerastom stilu kao krov stanične zgrade te bi bilo upitno kako bi se uklopila neka nova potpuno drugačija stanična zgrada sa tim peronskim nadstrešnicama.
- Velika je verovatnoća da ta neka nova stanična zgrada koja bi bila projektovana ispadne ružnije od ove koju je Imre Farkaš projektovao.
 
Уколико је зграда у стању да стоји сама апсолутно је треба вратити у изворни облик, али са лаганом надстрешницом са вешањем које се даје лако конотролисати и по потреби мењати.

Потребно је поставити пригодну меморијалну плочу а у згради одвојити просторију за капелицу за вечни помен.
 
Najbolje bi bilo vratiti zgradu u prethodno stanje, ali vizuelno, dok bi kao što kažeš nadstrešnica bila od lakših materijala i vešanjem kojem se lakše pristupa. Ako je ona zaista bila kontrateg, onda bi trebalo zameniti ceo krov sa konstrukcijom koja će se uklapati sa novom nadstrešnicom. Čak je moguće uraditi novu konstrukciju prednjih stubova, krova i nadstrešnice, tako da se nadstrešnica oslanja na stubove, a onda dodatno i na zatege, čime bi se pružila sigurnost ljudima koji prolaze ispod.

Ideja o rušenju zgrade je suluda, zgrada je spomenik kulture, ali i stradanja, brisanje toga bi bila velika sramota.

Što se samog spomenika tiče, trebalo bi da se prikladno izvede, ne u firmi ploče jer se one lako zaborave, ali ni u formi kapele jer je to nekareakteristično i preterano, a i postoji rizik da bi kroz koju godinu bila zatvorena i zaboravljena. Zato bi bilo najbolje kvalitetan spomenik na odgovarajućoj poziciji ispred zgrade.
 
Stvarno neverovatno. Ako je nešto negativno, to se apriori uzima kao tačno, tako da čak i ljudi na ovom forumu (koji bi u principu trebalo da vole železnicu i malo se dublje zanimaju za ju) nasedaju na to.
Ne znam u koji te živac ubolo, ali svakako je normalno poverovati u vest koja se savršeno uklapa u kontekst trenutka. Volim železnicu i sve najbolje joj želim, ali malo više volim svoju glavu na ramenima.
 
Posle nadstrešnice niko neće da muti, čak ni Elektrodistribucija. što je dobro.
Samo se postavljaju pitanja:
1. ako infra nije pribavila sva dokumenta do sada, to znači da u slučaju da je bila puštena pruga isto do sada ne bi pribavili a onda bi ili bili isključeni ili bi bili na privremenom priključku i kršili zakon
2. piše i žel ztanica Novi sad da je isključena. Da li to znači da je i pruga za ranžirnu blokirana
3. da li je ižel stanica Subotica isključna koja je deo ove brze pruge a onda šta je sa vozom za Segedin
...
 
Posle nadstrešnice niko neće da muti, čak ni Elektrodistribucija. što je dobro.
Samo se postavljaju pitanja:
1. ako infra nije pribavila sva dokumenta do sada, to znači da u slučaju da je bila puštena pruga isto do sada ne bi pribavili a onda bi ili bili isključeni ili bi bili na privremenom priključku i kršili zakon
2. piše i žel ztanica Novi sad da je isključena. Da li to znači da je i pruga za ranžirnu blokirana
3. da li je ižel stanica Subotica isključna koja je deo ove brze pruge a onda šta je sa vozom za Segedin
...
2. Neko je pominjao da se sve iseljava iz stanice i da je skretnica zaključana
 
Vrh