Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Evo još mala teoretisanja oko hronologije pada,
Dakle u trenutku kada je prva žica pukla ostale žice biće opterećene većom silom. Do će dovesti do njihovog istezanja što će prouzrokovati pucanje betona u samoj zatezi i nastanka mesta gde će atmosferski uslovi moći da prodru do žica i dodatno ubrzaju njihovo raspadanje. To se i desilo u delu sastava zatega sa krovnom gredom.
Kada je prva žica pukla proces je ubrzano počeo da se odvija i doveo do pada. Da ne pominjem da se neko setio da nabaci još bednih 25 T na već verovatno oštećenu konstrukciju.
 
Evo još mala teoretisanja oko hronologije pada,
Dakle u trenutku kada je prva žica pukla ostale žice biće opterećene većom silom. Do će dovesti do njihovog istezanja što će prouzrokovati pucanje betona u samoj zatezi i nastanka mesta gde će atmosferski uslovi moći da prodru do žica i dodatno ubrzaju njihovo raspadanje. To se i desilo u delu sastava zatega sa krovnom gredom.
Kada je prva žica pukla proces je ubrzano počeo da se odvija i doveo do pada. Da ne pominjem da se neko setio da nabaci još bednih 25 T na već verovatno oštećenu konstrukciju.

Da, tačno je to što pišeš i moguće je da je u tom trenutku došlo do ubrzanog propadanja, ali ne treba mešati uzrok i posledicu.
Uzrok pucanja žice za prednaprezanje je korozija, što znači da je voda prodirala mnogo pre nego što je došlo do prvog pucanja žice i vecih prslina u betonu, i to ne samo na jednom mestu, već praktično kod svih kotvi.

Jedan od nedostaka nalaza vestaka je sto nije tacno utvrdjeno kako je doslo do tolike korozije, na nekom mestu koje bi po svemu sudeci trebalo da bude suvo (sleme krova)?
 
Претпостављам да су један од разлога управо они носачи реклама који су направили чеп на ком су се формирали наноси прљавштине а због чега вода није могла да отиче куда и како је и замишљено.

По мени, примарни узрок пада надстрешнице јесте непроверавање стања објекта пре извођења радова а за то су два или три разлога:

- Корупција врха власти која је успоставила овај непрофесионални начин рада чији примарни циљеви јесу стицање личне финансијске и политичке добити а због чега изостаје квалитет пројекта и извођења. На њихова плећа иде и незаконито пуштање објекта у рад.
- Затим пропуст и немар струке која није нашла за сходно да провери стање објекта пре израде пројекта и дефинисања обима радова и пре било каквих радова. (ово је заиста несхватљиво)
- И на крају, корупција, немар и нестручност извођача који је имао две године да уочи критично стање конструкције.

Овако бих негде и одредио висине затворских казни и број ухапшених из редова ове три групе одговорних. Што виша позиција у друштву и формална а поготово и неформална, незаконита надлежност над пројектом то веће казне.
 
Jedan od nedostaka nalaza vestaka je sto nije tacno utvrdjeno kako je doslo do tolike korozije, na nekom mestu koje bi po svemu sudeci trebalo da bude suvo (sleme krova)?
Utvrđeno je. Inače bilo je poznato da je ovaj tip zatega problematičan i osetljiv na koroziju samo nikog nije bilo briga
Претпостављам да су један од разлога управо они носачи реклама који су направили чеп на ком су се формирали наноси прљавштине а због чега вода није могла да отиче куда и како је и замишљено.
Nisu kocke i eventualno skupljanje vode na krovu imale uticaja. Da jesu najviše bi korozijom bilo pogođene kotve u krovu, a vidimo sa slika da su one manje više zdrave.
Voda je prodirala sa donje strane na sastavu zatega i krova. Verovatno kondenzacija pošto teško da je kiša mogla da prodre.

11.png
 
Šta mislite, koliko dnevno para se gubi što se ne koristi brza pruga do Subotice? Da li neko može da pretpostavi?
 
Mislis na gradjane, kojima bi to bio jeftini prevoz, ili na drzavu. Ako su cene ispod ekonomskih, onda se stedi dok ne radi.
Sto se tice teretnog prevoza, ne znam koliko ga trenutno ima.
 
Mislis na gradjane, kojima bi to bio jeftini prevoz, ili na drzavu. Ako su cene ispod ekonomskih, onda se stedi dok ne radi.
Sto se tice teretnog prevoza, ne znam koliko ga trenutno ima.
Generalno mislim na teretni saobracaj prema Madjarskoj koji ide okolo (produzeno vreme voznje, dodatni troskovi osoblja, energenata i sl.). Za putnicki je nemoguce pretpostaviti jer trenutni pravac od NS do SU preko Sombora sigurno niko ne koristi za putovanje.
 
Putnički saobraćaj je profitabilan na NS - BG, ako idemo istom logikom nešto slično bi bilo i na NS - SU.
Još ako uzmemo logiku koliko ima samo parkiranih automobila na stanicama koji bi pravili gužvu (a gužva nije ništa više nego gubitak po državu) svakako da smo na nekom gubitku.

Teretni saobraćaj, naravno, najviše trpi ovim kruženjem.
 
Pozdrav,

Lagana vožnja 50km/h N.bgd - Prokop????? zašto????

pozdrav,

Petar
 
Dilatacija koja mora da se zameni. I tako već nekoliko meseci.

Dakle, obistinile su se crne slutnje da će se i prema tzv. brzoj pruzi ophoditi kao prema svim ostalima. Ovakvih slučajeva je sve više, a pruga i pružni objekti zarastaju u korov. Niko travu da poseče. Ide proleće, rastinje džiglja. Svaki dinar bačen u ovu železnicu je uzaludan, ako ne postoji adekvatno održavanje, svaki!
 
Наша жалезница није ту да заради, и уопште се не труди да буде, како се то модерно каже, самоодржива. Њима ник не поставља услове, само се сипа. Па какав однос да буде?
Све се држи на ентузијазму појединца као и много других ствари у Србији. Прото је железница велика па се зато и "примети".
 
Generalno mislim na teretni saobracaj prema Madjarskoj koji ide okolo (produzeno vreme voznje, dodatni troskovi osoblja, energenata i sl.). Za putnicki je nemoguce pretpostaviti jer trenutni pravac od NS do SU preko Sombora sigurno niko ne koristi za putovanje.
Teretni saobraćaj će verovatno i nakon otvaranja pruge uglavnom ići obilazno, pogotovo privatnici, jer tako i sada ide za Novi Sad.

Dakle, obistinile su se crne slutnje da će se i prema tzv. brzoj pruzi ophoditi kao prema svim ostalima. Ovakvih slučajeva je sve više, a pruga i pružni objekti zarastaju u korov. Niko travu da poseče. Ide proleće, rastinje džiglja. Svaki dinar bačen u ovu železnicu je uzaludan, ako ne postoji adekvatno održavanje, svaki!
Nije baš tako kao što pišeš. Glavno pitanje je zbog čega je ta dilatacija problematična ako je prethodna bila tu 30 godina bez problema, ako se ne varam.
 
Nije baš tako kao što pišeš. Glavno pitanje je zbog čega je ta dilatacija problematična ako je prethodna bila tu 30 godina bez problema, ako se ne varam.

Није то проблем на који указујем. Проблем је што се не решава месецима. Такве ствари треба да се решавају у року од пар дана, нарочито на прузи такве важности.


Teretni saobraćaj će verovatno i nakon otvaranja pruge uglavnom ići obilazno, pogotovo privatnici, jer tako i sada ide za Novi Sad.

Неће. Нема разлога.
 
Mislis samo na vozove BG-NS ili na one koji idu prema Budimpesti?
Samo na one koji prema Mađarskoj idu preko NS-a. Pošto je pruga od Pančeva preko Titela ka NS-u u prekidu od Rimskih Šančeva zbog izgradnje mosta preko kanala DTD.
Jedan deo vozova od Pančeva ide preko Zrenjanina i Sente ka Subotici.
 
Vrh