Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Napravio sam malu rekapitualciju osnovu vestacenja Fakulteta tehničkih nauka, departmana za građevinarstvo i geodeziju:


1735293120358.png
 
@Jelancha Hvala na linkovima.

Šta tačno podrazumeva termin "modernizacija"? Razumem da će biti elektrifikacija (vozovi na struju), rekonstrukcija stanica, koloseka, podizanje brzine na 120 km/h, itd.

Da li će se raditi na samom trupu pruge?
 
Radiće se kompletan donji i gornji stroj, nove šine E60, pored elektrifikacije, ugrađuje se APB sistem bezbednosti koji omogućava dosta bolju protočnost pruge, novi signalni sigurnosni uređaji i još dosta stvari koje si i sam napisao. Stanice ne samo da će biti rekonstruisane nego će i njihova funkcionalnost biti podignuta na veći nivo, izgled perona će biti po istom tipu ka nao već modernizovanim prugama Beograd - Novi Sad - (Subotica), Subotica - Segedin, Niš - Brestovac...
Takođe, planirano je uređenje staničnih prostora, parking mesta itd...


Vizuelno obim radova će biti kao onaj između Dimitrovgrada i Niša:

U principu, skoro pa kao da se gradi nova pruga, jedna obimna modernizacija.
 
Zbog čega je odlučeno da se radi Stalać - Kraljevo pre Lapovo - Kraljevo? U svim ranijim planovima je Lapovo - Kraljevo imalo veći prioritet. Povezivanje Kraljeva i Raške sa Beogradom preko Kruševca i Stalaća je dosta kilometarski duže nego preko Kragujevca i Lapova.

P.S. treba prebaciti ovu temu u ispravan podforum.
 
Tema je na pravom mestu i bitna je za Regionalni razvoj zato što povezuje Makedoniju, tkzv Kosovo i Srbiju. Naš deo je tek jedna celina celog projekta Koridora koji se trenutno radi kod MŽ & tkzv. Trainkos.

Ova pruga je dobila prioritet zbog veze sa tkzv Kosovom, odnosno naručenom studijom je odlučeno da se modernizuje preko Kruševca.
Zašto nije preko KG, možemo nagađati, ja bih rekao zbog troškova, između Kraljeva i Kragujevca je teren kroz koju pruga prolazi dosta težak i zahtevalo bi više novca za modernizaciju, a posebno "peglanje" trase. Od Kruševca do Kraljeva je teren ravničarski, tek ispred Stalaća brdski, ali to je tek manji deo trase.
 
Radiće se kompletan donji i gornji stroj, nove šine E60, pored elektrifikacije, ugrađuje se APB sistem bezbednosti koji omogućava dosta bolju protočnost pruge, novi signalni sigurnosni uređaji i još dosta stvari koje si i sam napisao. Stanice ne samo da će biti rekonstruisane nego će i njihova funkcionalnost biti podignuta na veći nivo, izgled perona će biti po istom tipu ka nao već modernizovanim prugama Beograd - Novi Sad - (Subotica), Subotica - Segedin, Niš - Brestovac...
Takođe, planirano je uređenje staničnih prostora, parking mesta itd...


Vizuelno obim radova će biti kao onaj između Dimitrovgrada i Niša:

U principu, skoro pa kao da se gradi nova pruga, jedna obimna modernizacija.
Nadam se da će srediti perone u stanici Kraljevo, da konačno budu ispred stanične zgrade a ne pomereni 30m niže. Čista glupost koje je napravljena prilikom elektrifikacije pruge Kraljevo - Čačak, navodno je moralo tako a pre bih rekao da se neko debelo zeznuo kad je projektovao.
KV stanica.png
 
Mislim da je problem u skretnici koja seče taj slobodni prostor, realno je mogla da se pomeri jedno 50tak metara naniže i da se oslobodi prostor za perone bliže staničnoj zgradi.
Ovaj plan je još na uvidu, možda promene nešto kasnije.
 
Zbog čega je odlučeno da se radi Stalać - Kraljevo pre Lapovo - Kraljevo? U svim ranijim planovima je Lapovo - Kraljevo imalo veći prioritet. Povezivanje Kraljeva i Raške sa Beogradom preko Kruševca i Stalaća je dosta kilometarski duže nego preko Kragujevca i Lapova.

P.S. treba prebaciti ovu temu u ispravan podforum.
Verovatno se računa na to da će Beograd - Niš već biti napravljen za 200 km/h, čime ovo postaje brža trasa i mora manje kilometara da se modernizuje, plus je skoro sve kroz dolinu reke. Em veće iskorišćenje koridora 10 do Stalaća, em se stvara bitna lokalna veza koja je do ranije bila potpuno zanemarena. Kad bude ovo gotovo, dnevna putovanja na relaciji Čačak - Kraljevo - Kruševac - Jagodina će doživeti preporod. Ujedno i Kraljevo - Niš će biti izvodivo bez problema. Vezuje se ceo kraj, plus se jača veza Niš - Bar i Niš - Požega kao alternativa za K10. Verujem da su to neki od razloga, nije gledano samo puko povezivanje BGa i Kraljeva što kraće, već šira slika. To ne znači da ne treba raditi i prugu preko Kragujevca, samo da je verovatno ovo bio veći prioritet.
 
Tema je na pravom mestu i bitna je za Regionalni razvoj zato što povezuje Makedoniju, tkzv Kosovo i Srbiju. Naš deo je tek jedna celina celog projekta Koridora koji se trenutno radi kod MŽ & tkzv. Trainkos.

Koliko vidim sve teme vezano za železnicu su u podforumu Putevi, pruge, rečni i vazdušni saobraćaj. A železnički tranzit iz Srbije za Makedoniju preko Kosova će se desiti meseca limburga verovatno.

Generalno, malo mi je forum "zbrda-zdola" što bi rekli. Teme o autoputevima, motoputevime i ostalim putevima su u podforumu Regionalni razvoj, umesto u podforumu Putevi, pruge, rečni i vazdušni saobraćaj. To mi baš nije jasno. Da li se pod "regionalni" misli na regione u okviru Srbije ili na region oko Srbije uopšte? Tako da imamo situaciju da su teme bliske tematike u različitim podforumima nekako nasumice.
 
Podforum Putevi, pruge, rečni i vazdušni saobraćaj je bio namenjen za te stvari u okviru Beograda i okoline, a ne generalno za celu zemlju. A onda smo krenuli sa mega temama o železnici, APS, autobuske po Srbiji, itd. i nastade haos kroz godine. Ako ćemo striktno po podeli na osnovu onoga što piše u opisu podforuma, sve u vezi sa železnicom osim BG:voza bi trebalo da bude u regionalnom razvoju. A to opet onda stvara haos tamo. Potrebno je malo to sve regulisati.
 
Treba napraviti specijalne podforume zasebno za puteve, železnicu i vazdušni saobraćaj i u okviru njih štancovati teme.
Mada kontam da bi bilo cimanje Igoru.
 
Vrh