Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Formirana je komisija od strane inžinjerske komore koja se stavlja na raspolaganje ministarstvu i ostalim državnim organima.
Misliš da će oni tu pomoć nezavisnih stručnjaka primiti? Aj da vidimo.
 
Jedna iz 1987-e.

1025.jpg


Full Size

izvor
 
Poslednja izmena:
Hoće li posle ove katastrofe biti otvaranja brze pruge do Subotice 25. novembra, kako je najavljeno? I kada će novosadska stanica moći da se vrati redovnom saobraćaju?
Нешто нисам убеђен. Центар Телекоманде за нову пругу Нови Сад - Суботица се налази у станици Нови Сад, тик до вестибила. Како је сада станица затворена за саобраћај из предострожности не верујем ни да ће пруга бити отворена док се не утврди стање конструкције саме станице и да је иста безбедна за особље и путнике.

Što se tiče tog mosta, na desnom koloseku, pravac NBG - Prokop, vozovi već više meseci sporo idu, oko 50km/h, dok po drugo idu normalno 100km/h. Zna li neko razlog?
У питању је проблем са шинским дилатацијама на мосту. Очекује се њихова замена.
 
Нешто нисам убеђен. Центар Телекоманде за нову пругу Нови Сад - Суботица се налази у станици Нови Сад, тик до вестибила. Како је сада станица затворена за саобраћај из предострожности не верујем ни да ће пруга бити отворена док се не утврди стање конструкције саме станице и да је иста безбедна за особље и путнике.


У питању је проблем са шинским дилатацијама на мосту. Очекује се њихова замена.
U redu, hvala ti na odgovoru. Zar je i A blok, gde je telekomanda, zatvoren?
 
Evo i Politika prenosi delove njegovog gostovanja u Utisku nedelje, pa bih rekao da će neko iz Utibera (ko je potpisao) snositi svu krivicu.

Зоран Ђајић, инжењер геологије који је до марта 2023. године радио на реконструкцији зграде Железничке станице у Новом Саду, био је гост “Утиска недеље“, где је потврдио речи Александра Вучића да највероватније струка из надзора сноси одговорност за пад надстрешнице.

- Извођачи су очигледно скинули бетонске коцке које су држале затеге које су држале надстрешницу, а скинули су их јер им је било лакше како би поставили изолацију. Фирма која је била извођач радова је фирма "Стартинг" а надзор је вршила фирма "Утибер" и њихови људи који врше надзор статике очигледно нису исконтролисали! Увек је последња реч - реч надзора! "Утибер" јесте мађарска фирма али у њој раде све наши инжењери, именом и презименом, нико ван Србије! Надзор није радио свој посао онако како треба, надзор је имао могућност да одстрани извођача радова ако не ради посао како треба, рекао је Ђајић.
 
Ovo je paralelni univerzum a ne drzava. Covek ide i prica po televizijama da su skinuli kocke, ovde na forumu odbacena ta ideja iz xy razloga pocev od toga da se ose zatega i kocki ne poklapaju, ali ovi idu redom i vrte tu pricu bez da neko pozove gradjevinca nekog i pita jel ovo ima smisla ili ne ?
 
Ovo je paralelni univerzum a ne drzava. Covek ide i prica po televizijama da su skinuli kocke, ovde na forumu odbacena ta ideja iz xy razloga pocev od toga da se ose zatega i kocki ne poklapaju, ali ovi idu redom i vrte tu pricu bez da neko pozove gradjevinca nekog i pita jel ovo ima smisla ili ne ?
Imaju jednostavno rešenje i čoveka koji je voljan da ga javno iskaže. Imaš previše poverenja u govnjinare. I ta je institucija odavno propala.
 
Ovo je paralelni univerzum a ne drzava. Covek ide i prica po televizijama da su skinuli kocke, ovde na forumu odbacena ta ideja iz xy razloga pocev od toga da se ose zatega i kocki ne poklapaju, ali ovi idu redom i vrte tu pricu bez da neko pozove gradjevinca nekog i pita jel ovo ima smisla ili ne ?
Narod na zalost veruje Vucicevim lazima i kada ih laze u oci.
Odnosno zeli da veruje i onda veruje.
Tako da ce njegova istina biti ona konacna istina.
 
Zanimljivo je da su građevinci prilično suzdržani kada je u pitanju iznošenje mišljenja i zaključaka, tj. ne pojavljuju se uopšte, jedino profesor Folić i Ignjatović su nešto rekli, ali ni to nije ništa konkretno. Glavnu riječ u javnosti vode arhitekti, koji su mnogo toga rekli, ali realno bolje da nisu ništa, jer samo dodatno zbunjuju javnost i nisu nikako kompetentni da se bave ovom temom.
 
Nije baš da 'nisu nikako kompetentni', i oni su inženjeri. Nekad je sve to radio arhitekta, pa eno ih mostovi, kupole... stoje vekovima.

Kompetentniji su građevinski inženjeri, to je jasno, ali zanimljivo da se u vezi sa staničnom zgradom u javnosti pominje isključivo arhitekta (ne mož' da nađemo gde piše ovo drugo ime?).
 
Poslednja izmena:
Nije baš da 'nisu nikako kompetentni', i oni su inženjeri. Nekad je sve to radio arhitekta, pa eno ih mostovi, kupole... stoje vekovima.

Kompetentniji su građevinski inženjeri, to je jasno, ali zanimljivo da se u vezi sa staničnom zgradom u javnosti pominje isključivo arhitekta (ne mož' da nađemo gde piše ovo drugo ime?).
Nema nikakve sumnje da su kroz istoriju arhitekti bili jedini i glavni u svim fazama projektovanja i izvođenja objekata, ali bar u zadnjih 100 godina znaju se valjda neke granice između arhitekte i građ. inženjera. Degutantno mi je to što su u prvo planu arhitekti i onaj geolog, a problematika je baš čisto konstrukterska.
 
Poslednja izmena:

Ignorišite neke stvari u članku, ali zanimljivo mi je ovo za reklame i o tome da se tada vodilo računa o objektu.
 
"Утибер" јесте мађарска фирма али у њој раде све наши инжењери, именом и презименом, нико ван Србије! Надзор није радио свој посао онако како треба, надзор је имао могућност да одстрани извођача радова ако не ради посао како треба, рекао је Ђајић.


Broj slučajeva u kojima je nadzor uklonio nekog esenesdžijskog mafijaško navijačkog izvođača radova u poslednjih 12 godina: 0
 
Zanimljivo je da su građevinci prilično suzdržani kada je u pitanju iznošenje mišljenja i zaključaka, tj. ne pojavljuju se uopšte, jedino profesor Folić i Ignjatović su nešto rekli, ali ni to nije ništa konkretno. Glavnu riječ u javnosti vode arhitekti, koji su mnogo toga rekli, ali realno bolje da nisu ništa, jer samo dodatno zbunjuju javnost i nisu nikako kompetentni da se bave ovom temom.
Da sam iz struke i ja bih verovatno ćutao. Radi se potencijalno vrlo ozbiljnom krivičnom delu (odnosno delima) i bez veštačenja je nemoguće utvrditi istinu.

Komentarisanje na osnovu fotografija je po meni neozbiljno, nešto poput procenjivanja uračunljivosti masovnog ubice na osnovu novinskih članaka.
 
Arhitekte, građevinski, kao i svi ostali inženjeri uključeni u gradnju, rekao bih tako, su u dosta komplikovanoj vezi sa mafijaškim investitorima (naravno oni koji biraju da budu u takvim vezama). Treba objasniti ubici/kriminalcu/SNS mafijašu da je nešto recimo tehnički nemoguće bez obzira što je njegov mozak to tako zamislio, ili da nešto košta skuplje, ali se mora tako uraditi da bi ispunjavalo osnovne bezbednosne parametre.

Dodajmo i da ministar koji bi morao biti u pritvoru, zbog uticaja na svedoke, moguće manipulacije dokazima itd, i dalje sedi u ministarstvu, a tužilac koji je prvog dana morao zapleniti svu tehničku i pravnu dokumentaciju, građ. dnevnike, naloge, elaborate i sve ostalo u vezi sa ubistvom, tek u razgovoru sa nekim licima saznaje imena firmi koje su radile na železničkoj stanici.
 
Poslednja izmena:
Smatram da je ovo vredjanje projektanata i svih ucesnika u projektovanju i izvodjenju objekata i konstrukcija neprihvatljivo. A i ceo post je kompletno obojen mrznjom, sa gomilom pametovanja, pretpostavki i nagadjanja. BTW isto vece je objavljeno da je tuzilac dao nalog za izuzimanje kompletne dokumentacije.
 
Ja ne kažem da ljudi svojom voljom prave propuste, već su često prisiljeni, ucenjeni itd, onda kada odluče da rade za kriminalce, neki ne mogu ni da odluče već prosto moraju iz prethodno navedenih razloga. Uostalom imam puno pravo da vređam sve saradnike kriminalaca na internet forumu, ako prihvatiš da radiš znajući da radiš za dokazanog mafijaša, onda si njegov saradnik, i to je tako. Država je ozbiljan mafijaško kriminalni kolonizovani provizorijum, pa su i svi segmenti privrede i društva u skladu sa tim.

"Samo su radili svoj posao" opravdanja STOP.
 
Poslednja izmena:
Smatram da je ovo vredjanje projektanata i svih ucesnika u projektovanju i izvodjenju objekata i konstrukcija neprihvatljivo. A i ceo post je kompletno obojen mrznjom, sa gomilom pametovanja, pretpostavki i nagadjanja. BTW isto vece je objavljeno da je tuzilac dao nalog za izuzimanje kompletne dokumentacije.
Palo samo nije, neko je nesto zeznuo i to debelo, neko je prihvatio da radi stvari koje nisu po pravilima struke i koje su imale tragican ishod. Niko ovde nije rekao da su svi losi i svi problem i svi krivi, ali:

Neko nije bar zadnjih 30 godina uzeo i proverio stanje objekta i njegovih konstrukcionih elemenata iako je po zakonu bio duzan.
Neko je prihvatio da radi renoviranje objekta starog 60 godina koji se zna da nije dobro odrzavan bez detaljne provere stanje.
Neko je prihvatio da bez racunanja statike i opterecenja doda stakla i metalnu konstrukciju na nadstresnicu koja je pala.
Neko je prihvatio da ubusi i ankerise unutrasnju galeriju u stubove i gredu koji drze ceo krov i nadstresnicu.
Neko je prihvatio da se aktivno koristi i pusti u rad objekat bez dozvole i tehnickog prijema.
Neko je iako je ovaj Dzajic trazio i slao dopise da ploce moraju da se skinu i proveri podloga i zice koje ih drze ipak odlucio da to ne radi.
Neko je naredio da se to sve tako radi.
Neko je video da se to tako radi, znao da je to opasno i nije po propisima struke i cutao.
Neko je bio debelo placen da bude nadzor i kontrolise radove i nije to uradio kako treba.
Neko je od tih 60miliona pokrao 55 posto mu nije bilo dosta 50, pa da za bar 10 uradi posao ko svet koliko i kosta vrv, a ostalo ukrade, nego se cena naduva 5 puta, pa i preko toga jos ukrade ko i na svemu sto se radi.
Neko se ovako ophodio i ponasao u vezi objekta koji je u drzavnom vlasnistvu , koji je od javne namene, koji je zeleznicka stanica drugog najveceg grada u drzavi i kroz koju svaki dan prolazi vise hiljada ljudi.
Neko je dopustio da se sve to tako radi i moze da se radi i prodje.
Neko je dopustio da se svi dokazi sklone odma, a 10 dana cuti i niko ne privede i skloni kako nalaze pravna struka.
Neko je kriv za 17 zivota.

A posto niko ne radi svoj posao u tuzilastvu i vlasti kako treba, onda nam ostaje samo da teoretisemo i nagadjamo i sta se desilo i ko je kriv i nadamo da ce ovaj forum ostati kao podsetnik jednog dana da su postojali ljudi koji su imali bar malo strucnosti i logike i znanja da dodju do nekog zakljucka sta se desilo na osnovu prica, print screenova videa i fotki koje nadju gde stignu, posto zvanicno nema nista.

Tako da je jedino neprihvatljivo cutati na ovo i braniti krivce i sve koji su u tom lancu.
Bilo bi neprihvatljivo i da je pala nadstresnica usred noci i da nikog nije ni ogrebala zato sto se tako ne ophodi prema gradjevini ovakve istorijske i kulturne vrednosti, a ovih 17 zivota nemaju cenu.
Neko je znao da se moze desiti, neko je rekao ma nece valjda, neko jeste kriv. I to ne neko, nego mnogo njih u celom lancu.
 
U redu, hvala ti na odgovoru. Zar je i A blok, gde je telekomanda, zatvoren?
Комплетна станична зграда је затворена и колико ми је познато, унутра се налазе само строго неопходне службе тј. свега неколико људи.

Зашто и докле мисли да се дотични инжењер Џајић брука и металну конструкцију, која је служила као носач рекламе, назива конструкцијом која је обезбеђивала затеге!? И зашто се не оглашава ниједан стручнији инжењер да оповргне ову његову теорију?
 
Poslednja izmena:
Комплетна станична зграда је затворена и колико ми је познато, унутра се налазе само строго неопходне службе тј. свега неколико људи.

Зашто и докле мисли да се дотични инжењер Џајић брука и металну конструкцију, која је служила као носач рекламе, назива конструкцијом која је обезбеђивала затеге!? И зашто се не оглашава ниједан стручнији инжењер да оповргне ову његову теорију?
12967273.jpg
Izgleda da moramo ovu sliku da kacimo na svakoj strani.
 
Zanimljivo je da su građevinci prilično suzdržani kada je u pitanju iznošenje mišljenja i zaključaka, tj. ne pojavljuju se uopšte, jedino profesor Folić i Ignjatović su nešto rekli, ali ni to nije ništa konkretno. Glavnu riječ u javnosti vode arhitekti, koji su mnogo toga rekli, ali realno bolje da nisu ništa, jer samo dodatno zbunjuju javnost i nisu nikako kompetentni da se bave ovom temom.

Zašto se osobe koje veruju da su kompetentne najviše oglašavaju i trenutno drže glavnu reč? Dunning-Kruger efekat.

Čuli smo dosta gluposti poput "utega", "proste grede sa prepustom", "opozicionih kocki", "armature koja drži nadstrešnicu", "naguranih džakova", itd. Nesumnjivo je da ni jedan od ovih izraza nije nasao od strane nekog ko je projektovao ovakve objekte.

Međutim, ono što za sada možemo sa sigurnošću reći je:
  1. Na nadstrešnici su izvođeni radovi — neko opterećenje je uklonjeno, a novo opterećenje je dodato. Koliko i gde je tačno dodato, još uvek nije poznato. Za to snosi odgovornost ceo lanac, od projektanta do nadzora.
  2. Stanje postojeće konstrukcije niko nije proverio, što je još jedan propust za koji je odgovoran ceo lanac, od projektanta do nadzora.
  3. Konstrukcija je doživela progresivni kolaps, što je u savremenoj praksi (a i ranije) ozbiljan propust. Takvi incidenti se obično dešavaju samo usled velikih previda u originalnom projektu ILI značajnog povećanja opterećenja ILI što pretpostavljam da je ovde slučaj, kombinacije ova dva faktora: delimičnog, ali značajnog propusta u prvobitnom projektu uz novo dodatno opterećenje koje nije uzeto u obzir. Ovako ozbiljni incidenti retko su rezultat jednog faktora, već su najčešće posledica niza uzastopnih previda. Pretpostavljam da, ukoliko nije bilo greške u originalnom projektu, ova nadstrešnica bi verovatno izdržala dodatno opterećenje da ne dodje do progresivnog kolapsa; s druge strane, da nije bilo dodatnih radova, konstrukcija se ne bi urušila sama od sebe. Zašto to kažem? Zato što je navodno nadstrešnica prevashodno betonska i veoma teška, pa dodatna opterećenja od stakla i čelika ne bi procentualno trebalo da utiču toliko da izazovu progresivni kolaps, posebno jer se deo opterećenja prenosi i na zgradu (dakle, nije sav teret na zategama).
Ovo govorim kao neko ko je projektovao ovesene sisteme, ali i kao neko ko nema ama bas nikakve podatke o postojećim i novo dodatim opterećenjima, prečnicima sajli niti dimenzijama objekta. Kada bih imao te informacije, makar prečnike sajli i kvalitet čelika (idealno, nosivost sajli iz rezultata ispitivanja ostataka sajli), mogao bih mnogo sigurnije da procenim šta se zapravo dogodilo - sto sam siguran da ce uraditi kolege vrlo brzo.
 
Vrh