Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Odleti dron do mesta krađe u roku od par minuta, vidi nekoliko figura u mraku maskiranih u crnom i oni se razdvoje i odu u nekoliko pravaca kroz kukuruze. I šta onda? Svakim pravcem pošalješ po jedan dron i pratiš ih do kuće? Ili pratiš samo vozilo kojim transportuju ukradeni objekat? A vozilo već verovatno ko zna gde.

Pa, imamo i sada kamere po železničkim stanicama sa svetlima, i dođe lik ceo u crnom sa kapuljačom, odradi šta mu treba i nikad ga ne nađu. Zamisli sad istu tu stvar u sred njive negde u mraku. Deluje dosta neobećavajuće.
Kablovi se skoro nikada ne kradu u ž.st nego na otvorenoj pruzi. Za krađu kablova potrebno ti je vozilo jer neki kablovi budu teški i par kg/m. Dovoljno je da dron slika tablice i rešio si problem, policija ga hapsi za par sati, taj se više ne vraća na prugu a takva priča se brzo pročuje. Ako lopovi čuju/vide dron iznad sebe odmah kreće bežanija...
 
Ma super, hajde na namestimo još jedan posao nekome i to sve u cilju ubacivanja tehnike i smanjivanje ljudstva.

Policija da hoće bi rešila svaku krađu bilo gde u Srbiji, pa makar i u sred njive (ničega).
Ljudstvo je u ovakvim slučajevima nemoćno bez tehnike, osim ako nemaš na raspolaganju brigadu da čuva brzu prugu. Policija čak i da rešava krađe ona niti može, niti je dužna da ih sprečava.
 
Ne mislm na ljudstvo u železnici.
Policija ne može da spreči kaznu direktno, već može da nadje lopove i tako jasno stavi do znanja da se ne isplati krasti.
 
Ma super, hajde na namestimo još jedan posao nekome i to sve u cilju ubacivanja tehnike i smanjivanje ljudstva.

Policija da hoće bi rešila svaku krađu bilo gde u Srbiji, pa makar i u sred njive (ničega).

U čemu je problem u smanjivanju ljudstva tehnikom? Zar nije bolje da ti ljudi rade nešto korisnije i produktivnije negde drugde ako već može tehnika da ih zameni?
 
U čemu je problem u smanjivanju ljudstva tehnikom? Zar nije bolje da ti ljudi rade nešto korisnije i produktivnije negde drugde ako već može tehnika da ih zameni?
Slažem se da je to način da raspodelimo ljudstvo, ali mi već sada imamo dosta nekvalifikovanih ljudi koji se na papiru kvalifikuju za nešto i zato imamo manjak radne snage.

Po meni je to jedan mnogo širi problem jer teramo ljude da se prekvalifikuju jer tehnika (mašine, automatske kase) smanjuje broj zaposlenih (nisko kvalifikovanih radnika), a ne daje im se prilika za neki drugi, normalan posao.
 
Slažem se da je to način da raspodelimo ljudstvo, ali mi već sada imamo dosta nekvalifikovanih ljudi koji se na papiru kvalifikuju za nešto i zato imamo manjak radne snage.

Po meni je to jedan mnogo širi problem jer teramo ljude da se prekvalifikuju jer tehnika (mašine, automatske kase) smanjuje broj zaposlenih (nisko kvalifikovanih radnika), a ne daje im se prilika za neki drugi, normalan posao.
To je drugi i kompleksniji problem koji uključuje školstvo i dugoročno planiranje. Međutim, mislim da rešenje nikada neće biti kočiti tehnički napredak zarad održavanja zastarelog sistema gde ljudi nisu potrebni.

To je kao kad bismo sad umesto traktora i kombajna i dalje koristili motike jer time zapošljavamo više ljudi.

Ove promene su se već dešavale u istoriji nekoliko puta i uvek su se nekako ljudi navikli i preusmerili na druge stvari gde su i dalje potrebni. Na kraju krajeva, za uslužne delatnosti nam uvek treba radne snage a ne zahteva neke prekvalifikacije.
 
Да би се дронови успешто користили за обезбеђење, потребно је мало другачије размишљати. траса мора да буде подељена на секторе, а дрон у ваздуху на довољној висини скенира сектор. Постоје камере које могу да виде ноћу са раздаљине 500м.
За хапшење преступника потребно је променити, закон који би направио могућност специјалне бригаде железничке полиције или већи број чувара пруге који морају да буду наоружани и да имају могућност отварања ватре.
Други део је "мирнодопски": све откупне станице сировина лицензирати, и пресовати са инспекцијама сваки пут кад добију сировину, морају да докажу порекло. Секиндарци, опет морају да буду пописани и да пријављују сировине пре него ли их дају. За све који су ван система - казне.

И да, саглсаан сам да би полиција могла да нађе преступнике чак и сада без силне техничке помоћи, али са методама које данас нису популарне. Потребно је што пре укинути НВО,
 
Nabijem ih na

Tek ćeš da čekaš, ne brigaj, nisu naša ministarstva kadra za velike projekte sa EU.
Posle će opet kriviti Trejsi, a javno mnenje će to prihvatiti za dobar dan...
 
Tek ćeš da čekaš, ne brigaj, nisu naša ministarstva kadra za velike projekte sa EU.
Posle će opet kriviti Trejsi, a javno mnenje će to prihvatiti za dobar dan...
Znas sta meni najteze pada? Meni ni ne trebaju neke gaćespuštajuće brzine, kad bi samo vec sad sredili neke teze deonice da ne mili 30km/h nego 80km/h, ja bih bio srecan
Ovako ja necu ni da koristim tu prugu, dok je oni zavrse ja cu pobegnem odavde
 
Према најавама радови на првој деоцини кроз Сталаћку клисуру требали су да почну још прошле године.
Пројекат за ту деоницу је био спреман.
Био сам превелики оптимистан када сам се надао да све може да буде завршено до 2030.
 
Kinezi kao nosioci radova na Lotu 1 koji finansira država Srbija (tunel 4) su zatražili izmenu projekta, ona je uvažena i pristupilo se preradi. Kada se završila prerada, ove godine, pristupilo se dobijanju građevinske dozvole i pripremnim radovima i plan je da se krene 2025.
Za Lot 2 (svi ostali tuneli) je bio tender, to ide preko Evropske Investicione Banke sa grantom bespovratnih sredstava.
Ekspropiacija još nije gotova za sve objekte, ali privodi se kraju za oba Lota.

Za projekte koji se finansiraju sa Evropskim partnerima potrebno je da ministarstvo građevinarstva bude uključeno frekventno u projekte, regulative su jako rigorozne i tu mi kiksamo, ne samo mi već i mnoge države u regionu. Zato nam se dešavaju Niš-Brstovci i ostala sranja. Džaba uspešan rad ministarstva spoljnih poslova i finansija u vidu obezbeđivanju sredstva i grantova kada MGSI ne može to da iskoordiniše kada padne sva teža na njih.

Realno, ne očekujem pre 2035 celu liniju Trupale - Resnik. Još pesimističnije 2040, ali nadam se da baš nećemo dotle uglaviti...
 
Neverovatno, ponavlja se situacija kao sa Brestovac - Niš.


Nabijem ih na
Apsolutno. Dok oni krenu pa stanu kao NIS-DM pa dok krenu opet pa propuste 3 dana 6 vozova pa ovo ono,i ja i drugari iz Niša, ćemo pobeći odavde. A sve sto želim jeste da dočekam jeste da se provozam manje od 6 i po sati vozom do Niša,bez 3km/h kroz Resnik i šiblje ono,da bi došao u jedan od mojih omiljenih gradova i ne bi plaćao povratnu 5000 iz Novog Sada do Niša svaki put. Čak i kombinovanje karte autobuske od Beograda mi je skupo. Žao mi je svih ljudi sa juga (prvenstveno dalje familije što mi živi tamo ceo svoj život) što ih oduvek zaje*******avaju i obećavaju sve živo a nikad ništa da dočekaju... Pogotovo me nervira ovo s Niš-DM i Niš-Brestovac odugovlačenjem i prekidanjem radova..
 
Neverovatno, ponavlja se situacija kao sa Brestovac - Niš.

Ja željno iščekujem da su ispred Dimitrovgrada, kad ono... 🤦🏻‍♂️
 

Sijarto: Radovi na mađarskoj deonici brze pruge mogli bi da budu završeni do kraja 2025. godine​

Završetkom postavljanja poslednje šine, radovi na izgradnji pruge izvan glavnog grada su okončani, a takođe je najavljeno da bi radovi u Mađarskoj mogli biti završeni do kraja sledeće godine - izjavio je Peter Sijarto u Kiškerešu.

Mađarski ministar spoljne trgovine i spoljnih poslova dodao je da su na nekim stanicama još uvek u toku radovi, kao i da se priprema instalacija signalizacije.

 
Screenshot_20241011_161741_LinkedIn.jpg

Screenshot_20241011_161755_LinkedIn.jpg

Screenshot_20241011_161804_LinkedIn.jpg
 
Vrh