Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne znam da li je neko objavljivao.
Mozda sam dementan, al zar nisu govorili kako se vec radi Stalac-Djunis?
 
Pritom svaka ta nova stanica sa liftom peronima podhodnicima i nadstrešnicama i rekonstruisanom staničnom zgradom košta par miliona evra i pomnožis to sa brojem stanica i stajalista na trasi koji apsolutno nije mali.

Pomnožio. Između 30 i 45 miliona evra po stanici/stajalištu. Pritom je oko 35-40% službenih mesta stajalište (jedan kolosek, jedan peron). Daj, prestani da troluješ. Ne mogu stanice i stajališta ovoliko koštati i biti uzrok ovakvog "poskupljenja". Lepo sam te pitao, da li si imao uvid u projekat i razliku u projektu zbog kojeg je cena poskupela 6 do 8 puta ili pričaš napamet?
 
Pomnožio. Između 30 i 45 miliona evra po stanici/stajalištu. Pritom je oko 35-40% službenih mesta stajalište (jedan kolosek, jedan peron). Daj, prestani da troluješ. Ne mogu stanice i stajališta ovoliko koštati i biti uzrok ovakvog "poskupljenja". Lepo sam te pitao, da li si imao uvid u projekat i razliku u projektu zbog kojeg je cena poskupela 6 do 8 puta ili pričaš napamet?

Ti mešaš babe i žabe, apsolutno nije isti posao menjati donji gornji stroj i projektovati i izgraditi potpuno nove stanice sa novim kolosečnim rasporedom i novim infrastrukturnim objektima.
Velika velika razlika i u projektovanju i u izvodjenju.

Gde si ti video da može da se potpuno rekonstruiše brdska pruga za 250 miliona evra u 2024oj godini? To je smešna suma a i prošlo je 10 godina.
I mleko je koštalo nekada 40 dinara sada košta preko 150 nisi čuo za inflaciju?
 
Gornja slika 17.07.
------------------------------
Donja slika 05.09.
IMG20240905181424.jpg
 
Sada se vozim regiom NS-BG sto krece u 16:30, fascinantno mi je sto ceo voz od pocetka do kraja smrdi na urin. Svuda. Nisam imao ovakvog iskustva pre na ovoj trasi. Cak voz od BG-NIS pre par meseci dok sam isao,celom trasom nije smrdeo,samo jedan manji deo jer neko nije bio u stanju da zatvori wc. Ovde nije takav slucaj...
Ako si zapisao koji je voz, možeš da pošaljem mejl Srbijavozu da očiste.
 
To deluje smešno i kao normalna stvar sad kad smo izgradili na desetine stanica sa širokim peronima i podhodnicima u poslednjih par godina ali u staroj Jugoslaviji ih je bilo jako malo i bio je to veliki lusuz imati tako nešto u to vreme jer da je bilo jeftino SFRJ bi izgradila mnogo više takvih stanica.
Kad smo izgradili?!
U čitavoj Srbiji ima manje od 25 stanica koje imaju lepe i široke perone (šire od 2,5m) od čega samo nekoliko imaju to na više od 3 koloseka.
 
Pa u Beogradskom železničkom čvoru ih ima dosta.
Onda imamo sve stanice na BG-NS i sada na NS-SU.
Zatim imamo i 2 stanice na deonici Niš Brestovac.
Čini mi se da je sve to skupa više od 25? Možda grešim.
 
Озбиљна брзина преко Саве би могла да се постигне само градњом новог моста, што је сулуда инвестиција јер би био дугачак 700м. 120 би могло скроз до Ковиљаче, даље тешко. И тренутно стање пруге је солидно, кад би имао само озбиљнији ред вожње и стајање у мањим местима убио би локалне превознике.
 
Озбиљна брзина преко Саве би могла да се постигне само градњом новог моста, што је сулуда инвестиција јер би био дугачак 700м.

Шта фали садашњем мосту? Пруга Живинице - Зворник је грађена од 1986. до 1992. године (пуштена у рад 18.01.1992). Уосталом, битна је просечна брзина, ако је брзина мало смањена на мосту неће утицати више од минут на укупно возно време. Већи је ту проблем тунел Крижевићи у БиХ дужине 4500м. Пруга је требала бити отворена 29.11.1988. али због проблема са експлозивним метаном, урушавањем окна тунела током изградње, слегањем терена у тунелу пруга је отворена тек у јануару 1992. Саобраћај на прузи је после рата пуштен тек 1999, а проблеми са тунелом су се само наставили...
 
Па и није баш за прелазак пешке и ако га многи користе :D Воз пређе ок, али није ни неопходно да се туда пројури, километар успорено није страшно.
 
Koliko ukupno brzih pruga Srbija treba da ima? Sta je najavljeno kao sigurno? Za 200kmh i 160kmh pitam. Pored Subotica-Nis i granice,i obilaznica oko Nisa,Nis-Dim i ona druga iz Nis pruga. Koje ostale treba da budu izgradjenje?
 
Па и није баш за прелазак пешке и ако га многи користе :D Воз пређе ок, али није ни неопходно да се туда пројури, километар успорено није страшно.

To je sve marketinški trik, sve pruge koje su u planu kreću se DO 120 km/h.
Znači dosta će zavisi od terena kako će i šta će biti.

Ruma - Most skoro zasigurno 120 km/h, most je ujednom i ulazak u Šavac, tako da i nije potrebno 120 km/h, verovatno samo 80 km/h, posla ka Mačvi biće mešana salata, neće moći svuda 120, pogotovo pred Brasinu.
Mnogo je bitnije da se sagradi rasputnica u Rumi, elektrifikacija pruge. Što se mene tiče neka stanica u Šapcu ostane, i da s uputstva promene da je za promenu smera dovoljno zakonski 5 minuta, a ne 15 kao sada, uostalom to je praksa na svim železnicama u Evropi. To je sveukupno ušteda od 25 minuta na jednu odredbu i rasputnicu, dosta..
 
Koliko ukupno brzih pruga Srbija treba da ima? Sta je najavljeno kao sigurno? Za 200kmh i 160kmh pitam. Pored Subotica-Nis i granice,i obilaznica oko Nisa,Nis-Dim i ona druga iz Nis pruga. Koje ostale treba da budu izgradjenje?
Nis - Dimitrovgrad nece biti brza pruga, brzina je do 120
Bice Subotica - Nis sigurno, a izgleda da ce biti i Beograd - Šid za 200km/h
Od Nisa do Makedonije mislim isto da ce da bude do 120km/h, mada za to nisam siguran
 
Od Nisa do Makedonije mislim isto da ce da bude do 120km/h, mada za to nisam siguran

Po sadašnjem projektu dosta će šarenolike brzine. Po aktuelnoj verziji projekta trasa kroz Sićevačku klisuru do Suve Morave ostaje ista, dok se od Suve Morave ka jugu koriguje trasa da bi se mestimično postigla brzina i 160 km/h. Tako da biće od 80 do 160 km/h u zavisnosti od deonice. Mnogo veće pitanje je koje decenije će to biti...
 
@mvbg1 Sad gledam,ima taj zarasli kolosek do baze 'Sremputa' pa da mota levo na postojecu prugu,ali onda stanicna zgrada dodje sa druge strane. Sve nesto naopako,ne verujem ni da je za vreme es ef er jota imalo nekog smisla.
 
Ja sam ipak za neku ovakvu soluciju.
A koja bi omogućila vožnju od Beograda ka Šapcu i dalje ka Zvorniku bez promene smera.
Pogledajte prilog 211016
Ovo rešenje bi zahtevalo ponovno zoniranje cele zone levo od stanice.
Smatram da je ovaj problem čisto tehnološke prirode, tj. u RV je za promenu smera odvojeno 15min, a sam proces bi mogao da traje 5 min (primer IR35 u Zürich HB koji ceo voz okrene za 5 minuta, a to su poprilično dugi vozovi kakvi neće skoro voziti za Mačvu).
Možda bi rešenje bila trijangla ispred stanice za teret, a putnički bi imali tehnološki smanjeno potrebno vreme za okretanje. Smatram da je to jeftino i efikasno rešenje
 
Vrh