Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ništa ja nisam ispljuvao, samo mi je presmešna i detinjasta tvoja konstantna potreba da nas porediš sa nečime. Niti je u Francuskoj, niti u Srbiji, niti u Uzbekistanu zlatna KM i dijamantska šina. Bitno je da mi imamo razvijene železnice, po potrebi putnika, zabole me kakve su šine i KM i u Uzbekistanu i u Francuskoj. A čak se i na BG-NS primećuju problemi, kao što su neodgovarajući kapaciteti određenih polazaka u odnosu na potrebe putnika kao i jako loše održavanje železničkih stanica, a u nekim slučajevima i loše urađene stanice kao što su Novi Beograd i Prokop.

Ne znam sta je tebi detinjasto u mojoj izjavi.
Kad marokanci koje pominjes grade brzu prugu oni zapravo kupuju TGV tehnologiju i dobijaju sistem ključ u ruke tako da njihova brza pruga je potpuno ista kao i neka francuska brza pruga sa euroduplex alstom vozovima

Isto tako važi i za Srbiju, naša brza pruga je preslikana kineska brza pruga sa fuxing vozovima prilagodjeni evropskim standardima i gabaritima.

Ako naša pruga zadovoljava evropske standarde i koristi ETCS2 evropski sistem onda je na istim standardima kao brze pruge u nemackoj i francuskoj.

I to važi za svaku evropsku zemlju koja će ubuduće graditi neku brzu prugu jednostavno se mora standardozivati sa ostalim evropskim zemljama radi interoperabilnosti.
 
Barac preko Lapova, neki haos na Barskoj pruzi.

Poplave između Kosjerića i Kalenića:

Izmena saobraćaјa međunarodnih vozova na delu barske pruge

19:38 „Srbiјavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da će dana 22.05.2024. godine zbog poplava koje su izazvale obilne padavine na delu barske pruge izmeću stanica Kosjerić i Kalenić, doći do izmene u saobraćaјu međunarodnih vozova.

Voz broj 433 sa polaskom iz stanice Zemun u 20.05 časova će saobraćati obilaznim prevoznim putem preko Lapova i Kraljeva.
Takođe, večernji voz koji iz Bara polazi u 19.35 časova će od stanice Požega saobraćati ka Zemunu obilaznim prevoznim putem preko Kraljeva i Lapova.
Ovakva organizacija saobraćaja će usloviti zakašnjenje navedenih vozova u krajnje stanice.
Napominjemo da zbog izmenjene trase saobraćaja vozova, putnici neće moći da realizuju putovanje međunarodnim vozovima 433 i 432 do, kao i od stanica Lazarevac, Lajkovac, Valjevo i Kosjerić.

Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Ne znam sta je tebi detinjasto u mojoj izjavi.
Kad marokanci koje pominjes grade brzu prugu oni zapravo kupuju TGV tehnologiju i dobijaju sistem ključ u ruke tako da njihova brza pruga je potpuno ista kao i neka francuska brza pruga sa euroduplex alstom vozovima

Isto tako važi i za Srbiju, naša brza pruga je preslikana kineska brza pruga sa fuxing vozovima prilagodjeni evropskim standardima i gabaritima.

Ako naša pruga zadovoljava evropske standarde i koristi ETCS2 evropski sistem onda je na istim standardima kao brze pruge u nemackoj i francuskoj.

I to važi za svaku evropsku zemlju koja će ubuduće graditi neku brzu prugu jednostavno se mora standardozivati sa ostalim evropskim zemljama radi interoperabilnosti.
Spatio, ode ti u botovanje, pretpostavljam nehotice. Ne govori čovek o pruzi kao šine i kontaktna mreža, nego stanice, održavanje i opsluživanje istih. Pa pogledaj na šta liči stanica NBG sa tim vodopadima, kao da je neka nauka to srediti. A znali smo još tokom radova da će biti problema. Pogledaj i tu štroku koja nije čišćena od kako su napravili, gore na peronu stoji polomljeno staklo nepočišćeno već nekoliko meseci. Da ne pominjem greške u izvedenim radovima, je l' ovo kvalitet:
20240414_123020_copy_2312x1302.jpg
20240414_123005_copy_2312x1302.jpg
20220626_191604_copy_768x1364.jpg
20220626_191654_copy_1364x768.jpg
20220626_191651_copy_1364x768.jpg
20240123_180005_copy_1302x2312.jpg

Pola šrafova na nadstrešnici koja je zarđala fali. Pri tom čovek ni ne poredi sa drugima, to da li valja ili ne nema veze sa tim. Ovo gore očigledno ne valja i nemaju nameru da bilo šta urade povodom toga.

Inače, pošto si toliko navalio kako su kod nas uradili sjajan posao sa samom prugom, vozovi su u čortanovačkim tunelima truckali par meseci, dok nisu (pretpostavljam) izbrusili šine, naletali na dilataciju pri usponu na vijadukt dok nisu lepo podbili, a i sad malo-malo pa zatvore neki kolosek između tunela i Inđije gde su se vozovi osetno njihali. Da te podsetim i da su se dva voza zamalo sudarila u Zemunu, tako da je i bezbednost celog sistema upitna.
 
Recept za sve stanice na ovoj pruzi je da izdaju lokale po uzoru na prokop, ali naravno sa duzim radnim vremenom. U Nemackoj i najmanje stanice imaju novinarnicu, brzu hranu, pekaru itd. I najcesce su u tim malim mestima to jedine prodavnice koje rade nedeljom ili kasno nocu. Time moze da se finansira odrzavanje stanice, a kada nesto radi nocu do kasno onda bude manje vandalizma, grafita itd.

Inace je ovaj snimak od 55 minuta nesto najbolje sto sam video do sad… Pruga je prelepa i nepotrebno ste zatrpali diskusiju prepirkom da li je takva u Nemackoj ili Maroku. Iskreno - lepsa je nego u Nemackoj zato sto je “glanc” nova, vijadukti i podvoznjaci su posebno lepi, kao i galerije. Celicni kutijasti mostovi mi nisu po ukusu. Daj boze da takva ostane sto duze!!!
 
Тако нешто има смила када су дуга чекања, чеса преседања и огроман проток путника. Код нас је све још увек проформе. "Да имамо као сав нормалан свет". При чему, нама је визуална перцепција важнија од суштине. Ми морамо да престанемо а се поредимо са другима, и да се удубимо у то шта нама треба.
 
Nije mi jasno što su dole kod šaltera stavila dva ekrana i kako misle da vide na onim gore ekranima kada su tako mala...? Takođe sviđa mi se što je na jednom šalteru postavljen pult niže jer će biti lakše ljudima sa specijalnim potrebama.
20240523_160828.jpg
 
Problem kod njih je taj što oni nemaju dovoljno radnika.
Ne mali broj primera po gradu je da im trafike rade samo u jednoj smeni i to na udarnim lokacijama.
Све те киоске треба аутоматизовати са 3-4 апарата, један за пића, један за новине, један за слаткише и грицкалице и један за дуван.
 
Kao da i sad maloletnici ne kupuju duvan.
Kako su to rešili u EU? Npr. Italiji?

To što određeni prodavci krše zakon ne znači da je zakonski moguće postaviti automate koji prodaju duvan i alkohol bez mogućnosti provere identiteta. Na samouslužnim kasama u prodavnicama se uvek traži odobrenje kasira kada se očita alkoholno piće ili duvanski proizvod. Ne znam kako je rešeno u EU. Iskreno, ne vidim razlog zašto bi uopšte postojali automati za prodaju duvanskih proizvoda.

zakonski ne može lako, praktično može ako se plaćanje vrši karticom.

Ne može ni to, sada imaš i platne kartice za decu.
 
Vrh