Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Bulajić se u negativnoj konotaciji našao samo zato što je postavljen od strane SNS-a na tu funkciju i ni zbog čega drugog.
Moram mu skinuti kapu za uvođenje obaveznog nošenja uniforme i istrajavanju u tome.
Za sada se pokazao da ima pre svega inicijativu i da prihvata primedbe na pravi način.

Inače dolazi iz bankarskog sektora gde se solidno pokazao i kažu da je bio ok kolega. Ako ne grešim sa suprugom ima privatan biznis pa mu plata direktora nije jedini prihod.
 
, kao sto sam i rekao, verujem da samo sklapaju satove od kineskih delova - elektronike.
Za atomski casovnik verujem da i dalje postoji i oglasava tacno vreme radio signalom za sinhronizaciju. No, ovo nije vezano za temu.
Aman, vreme na železnicima je vrlo složen problem. Sve ide kablovima.
Hajde da pričamo o standardima.
 
Za sada se pokazao da ima pre svega inicijativu i da prihvata primedbe na pravi način.

Inače dolazi iz bankarskog sektora gde se solidno pokazao i kažu da je bio ok kolega. Ako ne grešim sa suprugom ima privatan biznis pa mu plata direktora nije jedini prihod.
Za vreme njega ukinuto gomila lokalnih vozova, među njima polasci koji su nekom železničkom pravcu davali minimum smisla (uglavnom jutarnji, radničko-đački). Međunarodni saobraćaj je ostao na jednom vozu za Bar, jedino je na 2% mreže diznilend. Revizije voznih se produžavaju do ubrzanog i potpunog raubovanja. Odsistvo generalne strategije, šta podržati zbog indirektne opravdanosti ne postoji. Dozvoljava se da čak i nakon ogromnih ulaganja u infrastrukturu vozovi promašuju naselja, a staju u njivama. Polasci BG:VOZ se stalno otkazuju.

Ali, pokazao se kao elokventan, što je velika stvar. Savršena stvar, postaviti bankara da upravlja transportnim sistemom je posao veka! Uzgred, imali smo dobro iskustvo sa predsednikom bankarom u ne tako davnoj prošlosti.
 
Molim te suzdrzi se od nekih komentara
Autorska prava postoaje sat švajcarski železnica izgled dizajn je zaštićen mislim da Apple kopirao dizajn dobili su tužbu ekspres i morali da meniju.
Fontovi su isto zaštićeni potrebna je saglasnost za javnu upotrebu
Fabrika Insa ad zemun postoji rade javne časovnika zidne vodomere itd
Atomski časovnik za skinhronizaciju je bio valjda u zgradi u nemanjinoj
Inace pokojna firma JZ je imala knjigu standarda za sve natpisi na zgradama na voznim sredstvima
Danas to nisu uradili nove knjige standarda za ni jedno od preduzeća nastalih na mjestu JZ
Eee kad se setim kad smo to predlagali, po fajlu vidim da je iz 2011. Niko nikada nije hteo da se pozabavi tim pitanjem.
1715866022758.png
 
Može li neko opšte objašnjenje kako rade ti satovi :)
Vrlo prosto. U Nemanjinoj 6 nalazi se satna centrala i generiše po jedan impuls svakoga minuta. To je muzejski eksponat ali i dalje radi. Taj impuls se šalje putem STKA ili STA kabla duž svih pruga. U stanicama se prima taj impuls, šalje se na stanične satove, pojačava se i distribuira dalje ka kraju pruge. Tako se dobija identično vreme.
Kod novih pruga, kao što je BG-Pančevo i BG-NS, pa i NS-SU uskoro, satovi su direktno nakačeni na rač. mrežu UTP kablom i preko NTP protokola dobijaju informaciju o tačnom vremenu. Znači isto pokazuje sat na peronu i recimo MMI kod o. vozova.
Raritet je sat na kuli u Nemanjinoj 6 gde je neke 2010. ugrađen novi satni mehanizam sinhronizovan sa GPS-om i može se smatrati najtačnijim javnim časovnikom u gradu.
 
zahvaljujem, nikad mi nije palo na pamet da je to zapravo centralizovan sistem. Pogotovu što ti satovi 90ih godina često nisu ni radili u mnogim stanicama.
Vrlo prosto. U Nemanjinoj 6 nalazi se satna centrala i generiše po jedan impuls svakoga minuta. To je muzejski eksponat ali i dalje radi. Taj impuls se šalje putem STKA ili STA kabla duž svih pruga. U stanicama se prima taj impuls, šalje se na stanične satove, pojačava se i distribuira dalje ka kraju pruge. Tako se dobija identično vreme.
Kod novih pruga, kao što je BG-Pančevo i BG-NS, pa i NS-SU uskoro, satovi su direktno nakačeni na rač. mrežu UTP kablom i preko NTP protokola dobijaju informaciju o tačnom vremenu. Znači isto pokazuje sat na peronu i recimo MMI kod o. vozova.
Raritet je sat na kuli u Nemanjinoj 6 gde je neke 2010. ugrađen novi satni mehanizam sinhronizovan sa GPS-om i može se smatrati najtačnijim javnim časovnikom u gradu.
 
Гледај какви су прагови, прастари, суви као дрен. Сигуран сам да "раде" има много виде на ту тему. Тако је и искочио
 
Bio sam i ja ubeđen da je iskliznica, ali ona je mnogo ranije u Glavnoj, deluje kao da je skretnica podbacila?

Inače, u Glavnoj je kolosek dobar, 40 km/h u pravac i skretanje, što je za Srpski standard odlično.
 
Hajde onda da ispravimo grešku.
Ovo je iskliznica.

FB_IMG_1715900321732.jpg



"Iskliznice su elementi gornjeg stroja železničke pruge koji se postavljaju na istovarnim i industrijskim kolosecima, kolosecima koji vode ka depoima vozila kao i na svim kolosecima gde se može očekivati iznenadno pokretanje železničkih vozila, što može izazvati ugrožavanje puteva vožnje vozova. Iskliznica ima ulogu da spreči nepredviđena pokretanja vozila i opasne vožnje tako što bi pri naletu vozila na zatvorenu iskliznicu došlo do zaustavljanja, a u velikom broju slučajeva pri nešto većim brzinama pokretanja i do izbacivanja vozila sa šina i to uvek sa spoljašnje strane koloseka. Iskliznicom se može rukovati manuelno ili daljinski, preko postavne sprave - identično kao sa skretnicama. Uz Iskliznicu se ugrađuje i specijalni signalni znak koji kazuje da li je Iskliznica spuštena ili podignuta ( romb sa smenjivanjem boja ka unutrašnjost, respektivno bela, svetloplava, tamnoplava)"

Tekst je preuzet od Žarkovića, da se ne mučim. 🙂
 
Putnički voz naleteo na teretni u tunelu Vračar.



Prošlo je 4 godine od kako smo pisali o opasnostima teretnog saobraćaja ispod centra Beograda. A situacija je i dalje ista. Ovo je bilo samo pitanje vremena. Pri čemu smo opet imali puno sreće. Brzina je očigledno bila mala, a teretni voz u tunelu verovatno nije prevozio opasne materije (iako je ovo poslednje za sada samo pogađanje).

 
Vrh