Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Što se unifikacije estetike tiče evo jednog dobrog primera koga zanima. Na stranici Švajcarske železnice postoji razrađen čitav sistem signalizacije i brendiranja za SBB. Definisano je sve do najsitnijih detalja, boje, logotip i njegova primena, signalizacija, mobilijar itd. Evo par primera vezano za obeležavanje stanica. Koga zanima ima još mnogo toga na ovoj adresi:



Bildschirmfoto 2024-05-15 um 10.36.21.png


Bildschirmfoto 2024-05-15 um 10.36.48.png


Bildschirmfoto 2024-05-15 um 10.37.25.png


Bildschirmfoto 2024-05-15 um 10.37.45.png
 
Prle, vec si uprskao.
Da li su Svajcarci stavili "svoje boje"? Nisu. Stavili su ono sto je prakticno, vidljivo, jasno, lako za orzavanje.
Kojei su to nasi satovi? Mislim da su i ovi u Svajcarskoj iz Kine, satovi sa raio sinhronizacijom sa centralnim atomskim casovnikom.
Kakav nas font? Miroslavljeno pismo, ili monah? Stavi se isti font, koji je citljiv svima.

Znaci, nista ne menjati, samo primeniti. Bilo koja izmena ce dovesti do loseg resenja.
 
Не можеш само да ставиш туђе, јер постоје и ауторска права. Уосталом боје су препознаје компанија. Није обавезно да буду боје заставе.
Наш фонт - неки који се добро чита. Није тај швајцарски једини.
Наш сат - Инса - такође постоје часовне станице са централним управљањем то је стара тахнологија.
 
Autorska prava na ovo ne postoje. Svi imaju table i nista specificno ne postoji na njima.
Font koji se koristi nije svajcarski, vec medjunarodni.
Insa - oni jos proiyvode satove? Ili mozda sklapaju / prepakuju Kineske? Ni svajcarci ne bolju da to bude njihovo - tender, pa ko ponudi bolje.
 
Наравно да постоје права. Пробај да копираш и да јавно искористиш па ћеш да видиш.
Није швајцарски фонт него као тај у швајцаркој што се користи.
 
Ljudi, koliko god nakaradno zvučalo ali infra je kuća bez domaćina. Ovo što se trenutno radi (BG-NS-SU) i održava,je posledica politike i straha u glavama rukovodećeg kadra,da im slučajno neko ne bi zamerio nešto i nedao Bog pa ih smenio.
Nema inicijative da se nešto pokrene, ono što je izgrađeno to se ne održava, nema sistema koji bi sve to pokrenuo i uspešno održavao. Ovde ne mislim na sam kolosek i sve druge propratne elemente, već na stanične zgrade, perone, mobilijar, gore spomenuto označavanje, prilaze samim stanicama i ostale sadržaje koje mora imati jedna savremena železnička infrastruktura.
Na rukovodećim mestima koja odlučuju o takvim stvarima su uglavnom VD persone koje nemaju neku preteranu želju da bilo šta promene i unaprede, već im je bitno "SAMO NEK JE REDOVNA" (plata) pa dok traje traje.
Država treba da dovede nekoga kao što je Jirži Marek u Air Srbiji i da mu daju odrešene ruke.
 
Ljudi, koliko god nakaradno zvučalo ali infra je kuća bez domaćina. Ovo što se trenutno radi (BG-NS-SU) i održava,je posledica politike i straha u glavama rukovodećeg kadra,da im slučajno neko ne bi zamerio nešto i nedao Bog pa ih smenio.
Nema inicijative da se nešto pokrene, ono što je izgrađeno to se ne održava, nema sistema koji bi sve to pokrenuo i uspešno održavao. Ovde ne mislim na sam kolosek i sve druge propratne elemente, već na stanične zgrade, perone, mobilijar, gore spomenuto označavanje, prilaze samim stanicama i ostale sadržaje koje mora imati jedna savremena železnička infrastruktura.
Na rukovodećim mestima koja odlučuju o takvim stvarima su uglavnom VD persone koje nemaju neku preteranu želju da bilo šta promene i unaprede, već im je bitno "SAMO NEK JE REDOVNA" (plata) pa dok traje traje.
Država treba da dovede nekoga kao što je Jirži Marek u Air Srbiji i da mu daju odrešene ruke.

Koliko ja ne voleo Bulajića i prozivao ga za razne stvari, mora se priznati da od sva 3 preduzeća on jedino i nešto pokušava da uradi.
 
...su i ovi u Svajcarskoj iz Kine, satovi sa raio sinhronizacijom sa centralnim atomskim casovnikom.
Za ostalo si u pravu, ali satovi na železnici su zapravo samo pokazivači vremena, bez satnog mehanizma.
Npr.

Kod nas je bio sistem Simens, a sada je nešto novo na novoj pruzi.
...mislim, još uvek na APB prugama
 
Koliko ja ne voleo Bulajića i prozivao ga za razne stvari, mora se priznati da od sva 3 preduzeća on jedino i nešto pokušava da uradi.
Bulajić se u negativnoj konotaciji našao samo zato što je postavljen od strane SNS-a na tu funkciju i ni zbog čega drugog.
Moram mu skinuti kapu za uvođenje obaveznog nošenja uniforme i istrajavanju u tome.
 
Da ali ne može da reši naizgled jednostavne stvari, tipa u jednom vozu im ne radi nijedan aparat za kafu, u jednom frižider (godinu dana već), u nekim vrata se sama otvaraju i zatvaraju i onda se isključe pa moraju da se ručno otvore, a u jednom ne rade displeji još od decembra... mislim nije tema za putničkih saobraćaj ovde, ali kada ste već pomenuli njega. Slati su e-mail-ovi Srbijavozu, od strane putnika čak, da se poprave aparati da mogu da naruče kafu...
 
Ljudi, koliko god nakaradno zvučalo ali infra je kuća bez domaćina. Ovo što se trenutno radi (BG-NS-SU) i održava,je posledica politike i straha u glavama rukovodećeg kadra,da im slučajno neko ne bi zamerio nešto i nedao Bog pa ih smenio.
Nema inicijative da se nešto pokrene, ono što je izgrađeno to se ne održava, nema sistema koji bi sve to pokrenuo i uspešno održavao. Ovde ne mislim na sam kolosek i sve druge propratne elemente, već na stanične zgrade, perone, mobilijar, gore spomenuto označavanje, prilaze samim stanicama i ostale sadržaje koje mora imati jedna savremena železnička infrastruktura.
Na rukovodećim mestima koja odlučuju o takvim stvarima su uglavnom VD persone koje nemaju neku preteranu želju da bilo šta promene i unaprede, već im je bitno "SAMO NEK JE REDOVNA" (plata) pa dok traje traje.
Država treba da dovede nekoga kao što je Jirži Marek u Air Srbiji i da mu daju odrešene ruke.
Из свега написног се види да ти људи ипак имају тачку која може да се притиска и да се ка излаз добија акција. Марека није лако наћи, тим пре што довести таквог а оставити ову банду, па направили би му опструкцијус амо тамо. Ја бих прво радио са тачком, и тражио "Марека", па би такав само наставио
 
Autorska prava na ovo ne postoje. Svi imaju table i nista specificno ne postoji na njima.
Font koji se koristi nije svajcarski, vec medjunarodni.
Insa - oni jos proiyvode satove? Ili mozda sklapaju / prepakuju Kineske? Ni svajcarci ne bolju da to bude njihovo - tender, pa ko ponudi bolje.
Molim te suzdrzi se od nekih komentara
Autorska prava postoaje sat švajcarski železnica izgled dizajn je zaštićen mislim da Apple kopirao dizajn dobili su tužbu ekspres i morali da meniju.
Fontovi su isto zaštićeni potrebna je saglasnost za javnu upotrebu
Fabrika Insa ad zemun postoji rade javne časovnika zidne vodomere itd
Atomski časovnik za skinhronizaciju je bio valjda u zgradi u nemanjinoj
Inace pokojna firma JZ je imala knjigu standarda za sve natpisi na zgradama na voznim sredstvima
Danas to nisu uradili nove knjige standarda za ni jedno od preduzeća nastalih na mjestu JZ
 
Da ali ne može da reši naizgled jednostavne stvari, tipa u jednom vozu im ne radi nijedan aparat za kafu, u jednom frižider (godinu dana već), u nekim vrata se sama otvaraju i zatvaraju i onda se isključe pa moraju da se ručno otvore, a u jednom ne rade displeji još od decembra... mislim nije tema za putničkih saobraćaj ovde, ali kada ste već pomenuli njega. Slati su e-mail-ovi Srbijavozu, od strane putnika čak, da se poprave aparati da mogu da naruče kafu...
Ko što napisah... SISTEM!
A on se veoma teško menja.
To je inertno,gotovo živo stvorenje koje ima svoje odbrambene mehanizme i gotovo nemoguće ga "preko noći" promeniti.
 
Poslednja izmena:
Autorska prava na ovo ne postoje. Svi imaju table i nista specificno ne postoji na njima.
Font koji se koristi nije svajcarski, vec medjunarodni.
Insa - oni jos proiyvode satove? Ili mozda sklapaju / prepakuju Kineske? Ni svajcarci ne bolju da to bude njihovo - tender, pa ko ponudi bolje.
Evo oko sata zurka sto je bila
 
Ko što napisah... SISTEM!
A on se veoma teško menja.
To je inerntno,gotovo živo stvorenje koje ima svoje odbrambene mehanizme i gotovo nemoguće ga "preko noći" promeniti.

E upravo to, a sistematski problem kod SrbijaVoza jeste budžet.
Odnosno on je svake godine striktno ograničen i planiran namenski, uz naravno i kategorije za vanredne situacije.
Nažalost, kako nema puno novca za to, on se šteka za neke bitnije situacije.
Baš za ove nove Stadlere je izbio problem, jer nisu bila namenjena sredstva za testiranje sigurnosnih uređaja, te nemaju odakle da plate, sada pokušavaju da reše to ili će im se izaći u sustret..

A izlazi se u susret upravo zbog Bulajića, jer je stabilizovao firmu i redovno plaća retroaktivno dugovanja kada nešto nije bilo planirano prvobitno. Stabilizovao je preduzeće u tom delu finansija i SrbijaVoz je podigao na višu lestvicu.
Milina je sada raditi sa njima, ali zato Infra i Kargo su za izbegavanje, pravo je čudo da su u Kargu plate redovne..

Srećom, sa Kinezima je za njihovog Sokola potpisano održavanje na 10 godina, te ako se nešto desi neće morati više da se bije glava oko sredstava, jer će oni sve raditi, na SV-u je samo da ih vozi.

A ovo za displej bi trebao da neko iz održavanja u TPS-u ode kod Stadlerovih radnika tu pored, jer od skora Stadler ima privremenu kancelariju u TPS-u, tu je jedna ekipa sa Stadlerovim (inače Srpskim 🙂) inžinjerom stacionirana.
Pa da vide dal je nešto sitno što može da se reši odmah ili da se fakturiše i da se čekaju novci kako bi se popravilo.

Nadam se da će taj deo budžeta malo promeniti, odnosno da će postati fleksibilniji, jer se neće moći tako lako održavati vozovi u budućnosti po ovom principu.
 
За карго ми је чудо да је лоше, јер је карго једини стабилни извор прихода.
Са друге стране, инфорам је та која би ту стабилност требала да одржава и побољшава.
 
Da bi Kargo imao stabilan prihod, mora da vozi i vozove van ovih koje mu država daje preko svojih strateških ugovora. Ti državni ugovori jesu sigurna para, ali nedovoljna i troši resurse kojih je malo.

Konkretno, Kargo je prošlu godinu završio u minusu. Tako da se dogodio apsurd, putnički operater je u plusu, a teretni u minusu.
Ali to je tazlika u rukovodstvu.
 
Ако је тако, требало би записати, вероватно је такав први случај
 
Molim te suzdrzi se od nekih komentara
Autorska prava postoaje sat švajcarski železnica izgled dizajn je zaštićen mislim da Apple kopirao dizajn dobili su tužbu ekspres i morali da meniju.
Fontovi su isto zaštićeni potrebna je saglasnost za javnu upotrebu
Fabrika Insa ad zemun postoji rade javne časovnika zidne vodomere itd
Atomski časovnik za skinhronizaciju je bio valjda u zgradi u nemanjinoj
Inace pokojna firma JZ je imala knjigu standarda za sve natpisi na zgradama na voznim sredstvima
Danas to nisu uradili nove knjige standarda za ni jedno od preduzeća nastalih na mjestu JZ
Sto se tice sata, ne mislim da treba koristiti identicne satove koji su bilo gde, vec slicne. Proizvodjac snosi troskove licenciranja i dizajniranja, ali bi verovatno uzeli postojece. Niko ne moze da zabrani da se koristisat na primer precnika 47 cm +-1, bele pozadine i crnih podeoka za minute, crne kazaljke za sate i crvene za sekunde, sa radio sinhrnizacijom.
Sto se tice fontova, nisu svi zasticeni, inace bi morali da imamo saglasnost za svako slovo koje se negde napise, pa i na grafitima na vratima javnih toaleta. Moja firma je imala "kupljen" font, koji se od jednog javnog razlikovao samo po tome sto je sirina 10% veca. No, svejedno, cak i ako je tako, ako mora da se svaki font plati, onda je pitanje da li ima razlike kupiti isti ili neki drugi.
Za insu sam po defaultu mislio da je pokojna, kao i mnoge druge YU kompanije, zato sam se malo iznenadio. Medjutim, kao sto sam i rekao, verujem da samo sklapaju satove od kineskih delova - elektronike.
Za atomski casovnik verujem da i dalje postoji i oglasava tacno vreme radio signalom za sinhronizaciju. No, ovo nije vezano za temu.
Naravno da ne ocekujem da ce bukvalno sve da precrtaju sa SBB-CFF-FFS pravilnika, sa sve znako kompanije, na Nemackom/Francuskom/Italijanskom/Retroromanskom. I nije SBB jedina kompanija koja ovde prevozi putnike. Na primer Ost Bahn ili Mattehorn Gothard Bahn. A opet, ne secam se da sam video neke druge natpise na staniscnim zgradama, do ovih.

Moj komentar se odnosi na ideju da "stavimo nase boje", sto bi znacilo po pravilu da se svuda gura trobojka. Nas font - ne vidim da treba imati neki posebni Srpski font. Nasi satovi - kupis sta vec ima na trzisti, a uklapa se u dimenzije i dizajn. Cim neko pocne da nesto menja sa "kod nas je ovo drugacije", "nase tradicionalno", "mi to znamo bolje", skoro po pravilu naprave s*.

I, da, poznata mi je svajcarska, zivim tamo.
 
Vrh