Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

класични говнари

иначе, овако су могли и становници Чортановаца на време да се организују, а не да кукају када је већ све било завршено


Hahah čak i ljudi koji su zaduženi za ovaj projekat priznaju da je loš, pa ovo je gore i od SNS Metroa.

Budi se Jug, ako ne ništa.
 
Idemooo Nišššš 🇷🇸🇷🇸🇷🇸🇷🇸🇷🇸


9. Aprila je javna rasprava u Jagodini, biće isti rezultat, moramo se izboriti za više stajališta i nadvožnjaka.
 
Idemooo Nišššš 🇷🇸🇷🇸🇷🇸🇷🇸🇷🇸


9. Aprila je javna rasprava u Jagodini, biće isti rezultat, moramo se izboriti za više stajališta i nadvožnjaka.
da je sreca da ljudi iz sela gde se ukidaju stajališta u Jagodini (a to su Miloševo, Lanište, Bukovče) znaju uopšte da im se ukidaju veze sa Jagodinom!
ukida se i stanica Ćuprija, žali bože rekonstrukciju i para slupanih u tu stanicu
 
Meni je žao mesta gde se ukidaju stajališta zbog 200 na sat, da je 160 svi bi ostali. Ali ova mesta gde pruga menja sadašnju trasu, šta da radimo, to je to.
Kod Ćuprije je posebno problem, jer je to grad, neka jedna od najvećih stanica u Srbiji, stanica Orijent ekspresa. Ali to je istorija.
Tu je propuštena šansa da se čitava stanica rotira za tih 80' ili već koliko stepeni,jer bi tako bila bliža gradu.
, biće dva koloseka od Beograda preko Mladenovca do Niša.
Jajinci - Mala Krsna ostaje kao jednokolosečna pruga, i verovatno će se delom koristiti za prevoz Jug - Sever tokom rekonstrukcije.
Koristiće se tokom rekonstrukcije.
Pre 100 godina je krenula izgradnja drugog koloseka na glavnim pravcima u tadašnjoj Jugoslaviji, ali ka Nišu je urađeno samo od Beigrada do Resnika i od Plane do Lapova (1943. do Stalaća).
Da bi se povećala protočnost saobraćaja, vozovi ka Nišu su uglanom išli preko Mladenovca, a iz Niša na Krsnu do Topčidera.

A gde vodi ta pruga,rekao bi da tuda vozovi ne saobracaju.
Reče da znaš više od 90% ljudi na forumu, i u onom tvom planu si tu stavio 120km/h.
@Jelancha redovno prenosi novosti sa te pruge.

Pa i ja bi se bunio kad nije funkcionalno, ali reci im da ce imati direktan voz za Beograd preko Mladenovca na svakih pola sata i da ce stizati za 30-60 min pa ko normalan bi se bunio.
Pa da ce imati voz za KRALJEVO i CACAK(Pozega) na svakih sat i stizati tamo za najvise 30min, Pa da ce imati voz za Jagodinu, Krusevac i Nis na svakih barem sat vremena a putovanje do Jagodine treje 20-30min. Pa brate vozovi bi bili dupke puni na tim linijama.
E sad onaj ko mi kaze da je to utopija ne zna sta je san i put na Mars.!!
Ja ti kažem da je to utopija u svakom pogledu, da se ne ponavljam.
Kragujevac nije milionski grad da napuni tolike vozove. Kad urade nišku prugu i ako to urade kvalitetno, mogla bi ova od Lapova do KG da se sredi za 120km/h i onda i tu može voz do BG za oko 65 minuta.
Od ostalih pravaca je možda jedino Kraljevo, ali je tu mnogo teži teren, a pruga ka Kraljevu prolazi kroz sam centar Kragujevaca. Tu su kritična 3 PP u centru i jedan kod Zastave. Svako rešenje koje bi to izbeglo je skupo.
 
Ја не схватам због чега стајалиште мора да буде укинуто? зар је проблем на погдојоом месту за спорији саобраћај оставити још два колосека? На опту цену коштања, та два спорија, мислим да уопште не би били проблем. Па нека тутње брзи до великих ценатара, а до малих места, 711 или неки други можда неки кратки Штадлери на струју једнго дана.
 
Eto četvrti grad koji je na 95 km od Beograda vazdušnom linijom će morati da ima vezu sa glavnim gradom koja ide okolo naokolo i da se putuje 65 minuta i to samo ako srede prugu od Lapova i urade elektrifikaciju, umesto da su odmah napravili taj krak od 55 km brze pruge za 250 od Mladenovca do Kragujevca koji bi koštao ne više od 1.2 milijarde a stizalo bi se za 30 minuta do BG-a.
U nekoj sledećoj fazi bi produžili pravac do Kruševca.
 
Poslednja izmena:
Ја не знам да ли сте ви свесни да само до Ресника има већ 14.1км. Па, само тамо већ оде скоро 8 минута, чак и да је све максимално утегнуто и испеглано уз реку некако за 120км/ч. И нек претпоставимо да ће до Младеновца ићи овом пругом за 200км/ч без заустављања, што је неких 38км после пеглања и да инстант убрза (чисто ради рачунице). То је још додатних 12 минута. Значи треба му 20 минута до Младеновца. Како ви очекујете да за 10 минута прелети преосталих 55км од Младеновца до Крагујевца? Треба и успорити пред град, поготово са урбаним ограничењима. За такво нешто треба комерцијална брзина од 330км/ч, што би значило експлоатациону од барем 350км/ч.

Чак и да пробијемо тунелчину од 10км све од Прокопа до Бубањ потока, чак и да преспојимо од Мале Иванче до Сопота, и све то са потпуно испегланом новом трасом, једва бисмо га навукли на пола сата. А то би онда коштало много много више од ових цифара које се овде спомињу.

Навикли јесмо на лицитације по форуму, али ових дана се баш закухтало. Пругу такву треба правити једног дана, подржавам то одувек, али замишљати да ће се икада чак и најекспреснијим возом стизати до Крагујевца за пола сата је изузетно натегнуто. Једва то постижемо до НС кроз 78км равнице. Очекивати то исто кроз ~110км брда је самозаваравање.
 
Пругу такву треба правити једног дана, подржавам то одувек, али замишљати да ће се икада чак и најекспреснијим возом стизати до Крагујевца за пола сата је изузетно натегнуто
Ima tu dosta toga istine sto si napisao ali 100km je 100km i pri brzini od 200km/h to je 30min matematicki, nek stoji u Mladenovcu cak i citavih 5 min i sa usporavnjem i ubrzavanjem jos 5min, matematicki se dolazi do max 40min putovanja od BGD do Kragujevca. Pa nek bude i 50-60 min pa je mnogo bolje i brze nego sa Petlovog brda do Karaburme.
 
Kragujevac nije milionski grad da napuni tolike vozove
Nije Kragujevac milonski grad ali moze biti cvoriste za dobar deo Srbije, a kad pogledas na 50km vazdusne linije kolko ljudi zivi. Cacak, Kraljevo, Mladenovac, pa sva mesta na Moravi i Resavi da ih ne nabrajam. Svi su oni upuceni prema Kragujevcu kao regionalnom centru sa izuzetkom Mladenovca koji iz ko zna kojih razloga postade Beogradska opstina. Iz tog razloga je bitno da se Kragujevac nadje na liniji brze pruge.
Svako rešenje koje bi to izbeglo je skupo.
svako dobro resenje je relativno skupo
 
Ma da, prestonicu da vratimo u Kg.
Nego, da se vratimo u realnost. Mnogi imaju primedbe na plan rekonstrukcije niške pruge, ali mislim da je ovo prvi pisani dokument:

"
Поштовани грађани Параћина,
и посебно драги суграђани из насеља Жабаре,

Желимо да вас обавестимо да нисте усамљени у својој муци, и да смо данас, поднели у писаној форми ПРИМЕДБУ ОПШТИНСКОЈ УПРАВИ за урбанизам, финансије, скупштинске и опште послове Општине Параћин.

Иако поздрављамо сваку иницијативу у борби да насеље Жабаре не остане одсечено од остатка града, ОВО ЈЕ ЈЕДИНИ ПРАВНО ИСПРАВНИ И ОДГОВОРНИ НАЧИН који МОЖЕ и МОРА да ДА РЕЗУЛТАТ и одбрани интерес наших суграђана!

Наша уједињена борба ће дати резултате и показати колико смо заиста, искрено и дубоко посвећени добробити свих грађана наше општине!

А време ће показати и већ показује неспособност, безобзирност и уско-личне интересе садашње општинске власти која, након неоснованог поскупљења ЈКП услуга, наставља да ради против сопствених суграђана, спремна да "одсече" битно насеље од остатка града зарад чувања сопствених позиција!

У наставку комплетан текст наше примедбе:

"08. април 2024. године

ОПШТИНСКОЈ УПРАВИ
за урбанизам, финансије, скупштинске и опште послове Општине Параћин
Параћин 35250, Томе Живановића 10

АГЕНЦИЈИ ЗА ПРОСТОРНО ПЛАНИРАЊЕ И УРБАНИЗАМ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
Краља Милутина 10а, 11000 Београд

ПРЕДМЕТ: Достављање примедбе на нацрт измена и допуна просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд —Ниш

У складу са упутствима из Јавног позива о оглашавању Јавног увида у нацрт измена и допуна Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд— Ниш (у даљем тексту Просторни план) достављамо следећу примедбу:

Нацртом Просторног плана предвиђено је укидање постојећег железничког прелаза у Параћину, којим се из правца насеља Жабаре, Шумадијска улица спаја са улицама Франше де Переа и Бранка Крсмановића на путу ка центру града.
Алтернативна саобраћајница предвиђа се изградњом моста на Црници и усмеравањем саобраћаја на прелаз у улици Мајора Гавриловића (код бивше фабрике штофа) који нацртом Просторног плана постаје денивелисани прелаз.

На овај начин сви становници насеља Жабаре биће одсечени од центра града, удаљенији за око четири километара од ОШ "Ђура Јакшић“ коју похађају основци из овог краја (друге школе знатно су даље и са садашњим и са новим решењем), здравствених служби, ватрогасне станице и других
јавних служби, чиме се стављају у далеко неповољнији положај оног који сада уживају.

Неприхватљиво је да се читаво једно насеље на овај начин одсече од центра града и тако нанесе штета квалитету живота свих становника.

Постојећим планиским решењима која су садржана у ПДР насеља Жабаре и ПГР Параћин, на овом месту планиран је прелаз ван нивоа.

ТРАЖИМО да се уваже постојећа планска решења, одустане од укидања прелаза код насеља Жабаре и да се на овој локацији изгради одговарајући денивелисани пружни прелаз.

Параћин,
08. април 2024. године
ПРИМЕДБУ ПОДНЕЛИ ГГ: УЈЕДИЊЕНА ОПОЗИЦИЈА ПАРАЋИНА - Бојан Јовановић
"

Pa izvolite i vi ostali, pišite nadležnima.
 
ljudi,

zašto se, kada se govori o rekonstrukciji i modernizaciji brze pruge Beograd - Niš, spominju samo 3 deonice:

Velika Plana - Gilje,
Paraćin - Stalać
Đunis - Trupale

šta sa ostalim deonicama, šta sa deonicom Bg - Velika Plana hoće li biti dvokolosečna?
 
Подсетник да је данас последњи дан да се пошаљу примедбе за нишку пругу. Ако данас пошаљете поштом, гледа се датум слања и биће прихваћено. Тако да ко још није, нек испише до увече и правац пошта, обавезно са повратницом.
 
ljudi,

zašto se, kada se govori o rekonstrukciji i modernizaciji brze pruge Beograd - Niš, spominju samo 3 deonice:

Velika Plana - Gilje,
Paraćin - Stalać
Đunis - Trupale

šta sa ostalim deonicama, šta sa deonicom Bg - Velika Plana hoće li biti dvokolosečna?
Stalać-Đunis je podeljena u 2 lot-a. Lot1 tunel T4 je Ugovoren, a Lot2 ostatak deonice i opremanje, tender je u toku.
 
Od ostalih pravaca je možda jedino Kraljevo, ali je tu mnogo teži teren, a pruga ka Kraljevu prolazi kroz sam centar Kragujevaca. Tu su kritična 3 PP u centru i jedan kod Zastave. Svako rešenje koje bi to izbeglo je skupo.
Својевремено се на тој прузи ишло 100 кмх без проблема...
 
Ја не схватам због чега стајалиште мора да буде укинуто? зар је проблем на погдојоом месту за спорији саобраћај оставити још два колосека? На опту цену коштања, та два спорија, мислим да уопште не би били проблем.
Pa nije da nije skupo. Treba ti 4 skretmice i to ne bilo koje nego brzoprugaške, pa signalizacija, pa svašta.
Eto četvrti grad koji je na 95 km od Beograda vazdušnom linijom će morati da ima vezu sa glavnim gradom koja ide okolo naokolo i da se putuje 65 minuta i to samo ako srede prugu od Lapova i urade elektrifikaciju, umesto da su odmah napravili taj krak od 55 km brze pruge za 250 od Mladenovca do Kragujevca koji bi koštao ne više od 1.2 milijarde a stizalo bi se za 30 minuta do BG-a.
U nekoj sledećoj fazi bi produžili pravac do Kruševca.
Ajde za početak da urade do Mladenovca.

Ја не знам да ли сте ви свесни да само до Ресника има већ 14.1км. Па, само тамо већ оде скоро 8 минута, чак и да је све максимално утегнуто и испеглано уз реку некако за 120км/ч. И нек претпоставимо да ће до Младеновца ићи овом пругом за 200км/ч без заустављања...
Po starom udbaškom modelu skreću priču sa realnih problema na iracionalno.
A verovatno najveći problem je Prokp-rasputnica G kao i sama rasputnica.
Dalje do Resnika je završeno i ušlo je u statistiku vladajuće stranke kao rekonstruisano.
I dalje ka Mladenovacu sam vrlo skeptičan o Vmax, bar u zoni tunela i brda.
Својевремено се на тој прузи ишло 100 кмх без проблема...
To i jeste realno od Lapova do KG, a dalje kako gde, ali to maksimalno. Za veće brzine bi morala nova trasa.

Srbija nema para ni za ovo do Niša a kamoli za neke mnogo skuplje projekte, kao što bi bio Mladenovac-Kragujevac-Kruševac-Niš. Ne sporim da je kao ideja zanimljiva. Ali samo to.
U trenutnoj situaciji bi nam najviše trebala pruga Bor-Despotovac ili Bor-Stalać. I to bilo kakva, samo da ima gabarit i nosivost. Kakve crne brze pruge.
 
Poslednja izmena:
Kad vidim da ce dati 3 milijarde evra za Rafale koji ce sluziti samo za air policing... koliko je to km novih pruga samo.
 
Pa nije da nije skupo. Treba ti 4 skretmice i to ne bilo koje nego brzoprugaške, pa signalizacija, pa svašta.

Ако би на те споредне колосек скретали спорији возови онда исто требају брзопругашке скретнице?

Суштина мог поста је у планирању. Ако то заиста како ти кажеш кошта пуно, онда је као минимум планом потребно издвојити земљиште под то а пројектом предвидети да касније могу да се додају два додатна колосека. Или један на крају крајева.
 
Vrh