Дошљак
Professional
- Učlanjen(a)
- 31.10.2014.
- Poruke
- 33.962
- Pohvaljen
- 56.354
Треба да буде прво честа, поуздана (да се неће отказати полазак због квара или прекинути путовање на пола пута због истог), и да буде ценом приступачна. Брзина је пожељна да буде најмање 80 кмч, без лаганих вожњи.Da bi se ljudi vratili na voz:
a) železnica mora biti ili brža, ili mnogo ugodnija (trenutno osim na BG - NS, i možda BG-VA) prosto ne ispunjava ni jedno ni drugo, jer ili su brzine očajne, ili su vozna sredstva katastrofa da bi bila udobna za duži put;
b) mora biti pouzdana - bez otkazivanja, kašnjenja i učestalih kvarova gde se ostaje satima na otvorenoj pruzi u nekoj zabiti.
Pruga NS-BG vam je živi dokaz ovoga, iako je putnika bilo dosta i ranije otkako je pouzdana i sa mnogo polazaka (ovo je vrlo bitno!) i u udobnim garniturama za tu dužinu puta, vozovi su svi popunjeni.
Ovo piskaranje o gradnji Rača - Bijeljina - Modriča (Doboj, Banja Luka), pa i Banovići - Vareš je u razini besmislenih snova. Možda bi putnika za Sarajevo i Banja Luku i bilo, ali verovatno ne za više od jednog, max. 2 para vozova. Što znači ultra retke polaske, a to ljude odbija, ne privlači. Imalo bi smisla imati dobar noćni voz, ali za to nemamo pristojne vagone ni organizovanu prateću uslugu (hrana, održavanje čistoće, to je zapravo hotel na točkovima), a da imamo to može i sadašnjom vezom, jer za noćni voz brzina nije tako presudna, bitno da ste ujutro - i to ne u praskozorje nego poželjno pred početak radnog vremena - stigli.
Tereta ima, ali koliko sam shvatio većinom je on iz/za Zvornik, tuzlanski rudarski bazen, Zenicu, ili ka luci Ploče (a to je već zadovoljeno sadašnjom vezom).
U toj situaciji ulupavanje enormnog novca za potpuno novu prugu uz bosansku obalu Save, sa potpuno nepouzdanim povratom investicije je besmisleno (ajde prvo da sredimo to što imamo dok se nije raspalo. U BiH neka brinu svoju brigu, pa ako se njima troše pare ko smo mi da ih sprečavamo - rado ćemo izgraditi iznova dobru prugu Šid - Rača ako to ikada naprave. Dok su naše pruge ka CG, ili u istočnoj Srbiji, ili zapravo bilo gde van koridora u haosu - mi nemamo luksuz da ulažemo novac u tako nešto).
За НС су гужве у возовима биле и пре када је воз био старији и спорији. Ово повећање брзине је само привукло више слојеве који су се градили железнице и доживљавали је спором.
Да би се путници привукли, мора да постоји било какав превоз. Верујем да би ноћни воз до Бања Луке био атрактиван за студенте по некој повољној цени.