Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Slobodna umetnost, ukrsnica Rgotina.

14. Rgotina Stanica.JPG

48. Pruga.JPG

54. Pruga.JPG

56. Pruga.JPG

62. Pruga.JPG

Rgotina Stanica (10).JPG

Rgotina Stanica (24).JPG
 
Da li neko zna šta se na kraju desilo sa skretnicama? Znam da sada radi sve normalno, ali šta je na kraju bilo?
 
Prezeto sa fejsbuka od Dušana Vujovića
"Malo fotografija stanja šina na pruzi Beograd - Bar, deonica Zlatibor - Ribnica - Jablanica, uz kanjon Crnog Rzava, a posebno za one koji su za prošli prikaz ovakvog stanja elemenata gornjeg stroja sa ove pruge rekli da prikazujem neistine, koristim fotošop i izvrćem istinit prikaz šina. Železnice Srbije gaje ogroman trud da se ne vidi pravo stanje na terenu, uz veliko sakrivanje prikaza realnog stanja železničke infrastrukture, a što je praksa koja je u poslednje vreme toliko uzela maha da se više ne može čuti ništa negativno. Ove fotografije prikazuju glavu unutrašnje šine i glavu spoljašnje šine u krivinama u sredini tunela br. 94, dužine 489m i na sredini mosta "Vrelo", dužine 237m i visine nešto preko 40m. Svi koji su imali priliku da se voze noćnim vozom između Beograda i Bara u spavaćim kolima, na celom potezu između Užica i Priboja imali su priliku da osete često "klecanje" vagona na stranu. To pomeranje osovina i obrtnih postolja kola u stranu najizraženije je između Zlatibora i Jablanice. Ovako izraženo sabijanje glave šine u krivinama događa se usled veoma povećanog opterećenja unutrašnje šine u krivinama malih radijusa, jer se vozovi godinama kreću znatno manjim brzinama od projektovanih. Na ovoj deonici projektovana brzina kretanja vozova je 70km/h, pri kojoj bi opterećenje obe šine bilo podjednako. Kako je nadvišenje spoljašnje šine urađeno za projektovanu brzinu, a vozovi se godinama kreću 30km/h, veći deo opterećenja pada na unutrašnju šinu. Kada se glava šine sabija i troši preko svih normalnih granica, materijal se jednostavno rascveta i počne da otpada. Normalna širina gazećeg dela glave šine je oko 7cm, a na fotografisanim mestima je i do 15cm. Kada nastupi takvo stanje venac badaža točkova voza počinje da zakačinje i unutrašnju ivicu unutrašnjih rascvetanih šina, lomeći rascvetani materijal. U određenim situacijama venac bandaža pokušava da se popne uz takvu ivicu unutrašnje šine, a iskakanje iz šina sprečava venac bandaža na suprotnom točku, guleći spoljašnju šinu. Spoljašnje šine u krivinama na prikazanim mestima su izuzetno istanjene, što je takođe dovelo do struganja i otpadanja delova glave šine. Za sada se obrtna postolja vozila i točkovi nekako zadržavaju na šinama, ali to ne može još dugo da potraje. Iskakanje voza u tunelu pri 30km/h ne bi bilo previše opasno, ali je veoma opasno čekati da do takvog scenarija dođe na sredini ovakvog mosta ili iznad dubokih provalija, kojih ima na celom potezu iznad kanjona Crnog Rzava. Dok se potencijalno čeka na takav scenario vozovi će se još godinama gegati sa 30km/h, točkovi vozila će i dalje klizati i imati pomeraj u stranu, klizajući niz glave šine, a kola sa putnicima noćnih baraca će klecati u stranu sve više
🙂
Fotografije prikazuju pomenuto stanje na dan 21.1.2024."
 

До недеље тестирања пруге на делу деонице Нови Сад – Суботица, мерна кола крећу се брзином до 160 километара на час​

На железничкој деоници Нови Сад – Степановићево који је део пруге од Новог Сада до Суботице у току су тестирања која се обављају уз помоћ специјалних мерних кола. Инфраструктура железнице Србије упозораваја грађане да не покушавају да прелазе и крећу се тим делом пруге будући да је мерним колима потребан читав километар да се зауставе.

Ненад Станисављевић из Железница Србије каже за РТС да су тестирања на прузи између Новог Сада и Степановићева почела у среду и да ће трајати до недеље.

Наводи да је реч о контролним мерењима која се изводе на захтев извођача радова на деоници брзе пруге којом ће возови, када све буде готово, саобраћати брзином од 200 километара на сат.

Према његовим речима, мерна кола имају задатак да измере све карактеристике и параметре пруге и колосека који су до сада постављени.

Подсећа да је на брзој прузи до сада између Новог Сада и Суботице укупно постављено већ 117 километара шина.

"Управо на основу искустава које имамо, Железница и извођачи радова са градњом прве деонице од Београда до Новог Сада, апелују и упозоравају грађане да ће се мерна кола кретати више пута дневно дуж деонице Нови Сад – Степановићево до краја недеље и да не покушавају да прелазе јер би на тај начин угрозили свој живот и животе свих оних који учествују у мерењима", каже Станисављевић.

Указује на то да је предвиђено да се мерна кола крећу брзином до 160 километара на сат и да им је потребан читавих хиљаду метара да би се зауставила.

"Чак и ако некога види на прузи машиновођа једноставно не може да укочи и најчешће се такве ситуације завршавају трагично", додаје Станисављевић.

Наводи да је улога мерних кола је да се провери гемотрија колосека, квалитет радова и свих других параметара на основу чега ће извођач, конзорцијум Кинеских железница са 50 домаћих српских фирми као подизвођача, могу да виде да ли је све урађено како треба.

Станисављевић посебно указује на чињеницу да је реч о градилишту и да грађани не очекују да се на том делу пруге крећу возови и да због тога апелује на додатни опрез и да је најбоље да прузи не прилазе.

Каже да ће и путни прелази бити затворени током тестирања.

Према стандарду који је постигнут на брзој прузи, Београд-Нови Сад и који ће важити и за целу деоницу од Новог Сада до Суботице, укрштања друмског пута и железничке пруге неће бити.

"Када пруга буде завршена од Новог Сада до Суботице, неће бити путних прелаза. Сви путни прелази који су раније постојали ће бити денивелисани, што значи да ће бити решени виадуктима, подвожњацима, надвожњацима чиме ће се постићи највиша безбедност и у железничком, али и у друмском саобраћају на овој деоници", додаје Станисављевић.

Виадукт код Врбаса, највећи објекат на прузи Нови Сад – Суботица​

Како је навео, тренутно се на прузи од Новог Сада до Суботице гради виадукт код Врбаса дужине готово 1.500 метара, највећем и најзначајнијем грађевинском објекту на тој деоници.

Станисављевић подсећа да се осим полагања колосека и изградње пруге за велике брзине, гради још око 60 различитих објеката који ће бити на прузи попут три нове железничке станице у Руменци, Ловћенцу и Врбасу.

Очекује се да грађевински радови буду готови до краја ове године, иако је уговорени рок август 2025.

Тада ће, каже Станисављевић, кренути завршна мерења брзине возова.

Подсетио је да је пројектовано време путовања возом од Новог Сада до Суботице 42 минута. Уз 36 минута колико се сада саобраћа од Београда до Новог Сада, на целој траси путоваће се око сат и 15-ак минута.

 
 
dragi forumaši
gledajući neke klipove po YT o projektu "brza pruga BG - Niš" sam video da će u blizini mog sela pružni prelaz biti u nivou?!
malo me je zbunilo jer sam mislio da na brzim prugama idu nadvožnjaci ili podvožnjaci
da li je ovo tačno i je l postoji propis kada ide nadvoznjak, kada u nivou a kada podvožnjak?
 
dragi forumaši
gledajući neke klipove po YT o projektu "brza pruga BG - Niš" sam video da će u blizini mog sela pružni prelaz biti u nivou?!
malo me je zbunilo jer sam mislio da na brzim prugama idu nadvožnjaci ili podvožnjaci
da li je ovo tačno i je l postoji propis kada ide nadvoznjak, kada u nivou a kada podvožnjak?
Ako je do 160km/h onda može.
 
Da li je ovo brušenje vezano samo za brzu prugu? Ovako nešto nisam primetio ranije.
 
Da li je ovo brušenje vezano samo za brzu prugu? Ovako nešto nisam primetio ranije.
То би требало за све пруге, као што би требао креч да се посипа лети (задњи пут сипан 2005. на деоници Ужице - Прибој, околни народ се крстио)
 
Vrh