Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Lepe slike 661!😃
Ma daleko od toga da izgledaju reprezentativno, ali su mi se dopale fotke.🙂

Hvala! :D

Стари мост преко Саве, некада је био и друмски до изградње новог (сад старог) друмског моста. И даље га бројни становници Кленка користе да пређу до Шапца и ако није најбезбедније.

Dok sam čekao prošlo je nekoliko ljudi sa biciklima. Čuvar kaže da se slobodno prelazi, znak stoji onako.
Slični ovakvi mostovi sa kombinovanom upotrebom, a i slične konstrukcije, su kod Ljubičeva, Svilajnca i na Savi kod Rače. Ne znam da li ima još neki u Srbiji.

Stanica izgleda kao da je neko selo. A mogli su i da skinu folije sa pvc stolarije

Podnošljiva je. Što se tiče sela, Buđanovci, Nikinci i Platičevo su horor.
 
Pričam o flirtu vs vagonima gde će putnici uvek izabrati pre flirt umesto vagona pa makar izlomili leđa. Šta misliš, da sutra na REx polaske ka NS uvedemo vagone, kako bi ljudi odreagovali?

Изабраће Флирт уместо вагона јер су вагони старији и у лошијем стању, а Флирт је млађи и у бољем стању. Да је обрнуто, изабрали би обрнуто. Да за две године уместо Флирта старог 10 година ставе на воз за Ужице нове вагоне са унутрашњошћу адекватном за даљинске возове, са удобним седиштима, 2 тоалета по вагону, бифеом, завесама на прозорима, утичницама, бежичним пуњачима итд. вучене новом Вектрон локомотивом, шта мислиш како би реаговали? Тражили би свој вољени ЕМВ Флирт кичмоломац назад? Наравно да не.
 
Neko je tražio slike stanice u Šapcu. Nova fasada i stolarija. Za putnike ništa novo, koliko sam video nema šalter ni toalet.Pogledajte prilog 183568Pogledajte prilog 183569Pogledajte prilog 183570

Čini mi se da je dekoracija nova
Pogledajte prilog 183571

5233 Ruma - Šabac

Pogledajte prilog 183572Pogledajte prilog 183573Pogledajte prilog 183574Pogledajte prilog 183583

661-143 i vagoni SKG i ŽFBiH
661-224

Pogledajte prilog 183582
А пре обнове био шалтер....
 
Искрено је та шалтер сала била за избегавање и ако је била увек пуста.
 
Idemoooo, brze jače pred izbore 🤣

1000005555.png
 
Изабраће Флирт уместо вагона јер су вагони старији и у лошијем стању, а Флирт је млађи и у бољем стању. Да је обрнуто, изабрали би обрнуто. Да за две године уместо Флирта старог 10 година ставе на воз за Ужице нове вагоне са унутрашњошћу адекватном за даљинске возове, са удобним седиштима, 2 тоалета по вагону, бифеом, завесама на прозорима, утичницама, бежичним пуњачима итд. вучене новом Вектрон локомотивом, шта мислиш како би реаговали? Тражили би свој вољени ЕМВ Флирт кичмоломац назад? Наравно да не.
Samo ima jedan problem. Mi nemamo nove vagone. Tako da da, tražili bi svoj flirt nazad iste sekunde.
 
Subotica centar 12.12.2023.
Asfaltiran veći deo. Asfalt legao na vlažnu podlogu čak i blatnjavu. Kako će to biti što se tiče dugovečnosti, videćemo.
Trude se da iskoriste svaki trenutak lepog vremena.
Na početku par mojih večernjih, na kraju link ka galeriji slika, slikanih po danu.

20231212_183738.jpg

20231212_183745.jpg

20231212_183909.jpg

20231212_183958.jpg

IMG-1a42d6a06252e22e6b50646a0f6e5d7a-V.jpg


 
„Srbijavoz” tvrdi da poseduje 60 vagona sa sedištima, 25 elektro lokomotiva i 12 dizel lokomotiva, a sa druge strane kuknjava da fale vozna sredstva. Sve to ti stoji u depou, a nekad u voz ne može ni da se uđe od gužve.
 
„Srbijavoz” tvrdi da poseduje 60 vagona sa sedištima, 25 elektro lokomotiva i 12 dizel lokomotiva, a sa druge strane kuknjava da fale vozna sredstva. Sve to ti stoji u depou, a nekad u voz ne može ni da se uđe od gužve.
Gužva je na Beograd-Novi Sad samo, eventualno nešto barska pruga. Evo daj predlog koje parove vozova možemo da zamenimo vagona pa ćemo da vidimo.
 
Subotica centar 12.12.2023.
Asfaltiran veći deo. Asfalt legao na vlažnu podlogu čak i blatnjavu. Kako će to biti što se tiče dugovečnosti, videćemo.
Trude se da iskoriste svaki trenutak lepog vremena.
Na početku par mojih večernjih, na kraju link ka galeriji slika, slikanih po danu.

Pogledajte prilog 183613
Pogledajte prilog 183614
Pogledajte prilog 183615
Pogledajte prilog 183616
Pogledajte prilog 183617

Kako blatnjava podloga za asfalt? 😲
 
Gužva je na Beograd-Novi Sad samo, eventualno nešto barska pruga. Evo daj predlog koje parove vozova možemo da zamenimo vagona pa ćemo da vidimo.
Početkom jeseni sam dosta koristio vršački voz, u kom se vrlo često stajalo, a par puta sam i odustao od putovanja jer fizički ne bih uspeo da uđem sa biciklom. Ne sećam se, nažalost, koji su polasci bili u pitanju. Ako se te dizelke nisu raspale, to bi po meni bilo dobro. Takođe i u Novi Sad-Bogojevo/Sombor/Subotica sam više puta stajao. Ili, još bolje, Zrenjanin.

A i za Novi Sad, ne vidim što ne bi pustili Z1 na regio ili regio ekspres, samo da ih dovedu u red, da izgledaju normalno. Uostalom, mogli bi sutra da puste NS-Pančevo, još ako se ne varam vagoni mogu da staju na Vuku, što je ogroman plus. Jedino je broj vrata možda problem zbog zadržavanja na stanicama.

Naravno, ovo sve pod uslovom da su lokomotive u dovoljno dobrom stanju da se ne dešavaju debakli i višesatna kašnjenja svaki drugi dan.
 
Samo ima jedan problem. Mi nemamo nove vagone. Tako da da, tražili bi svoj flirt nazad iste sekunde.

Ја у клин ти у плочу. Ја сам одговорио на твоју нетачну тврдњу да путници преферирају ЕМВ испред вагона. Не, путници преферирају новије, квалитетније, удобније итд. То што путницима нема да се понуди ништа боље од приградског Флирта, те због тога не знају за боље је друга ствар. И у Закарпатју у Украјини преферирају прастари Ганц ДМВ са дрвеним седиштима наспрам препуне маршрутке у којој стоје на једној нози. Да ли то значи да је то добро?
 
Ја у клин ти у плочу. Ја сам одговорио на твоју нетачну тврдњу да путници преферирају ЕМВ испред вагона. Не, путници преферирају новије, квалитетније, удобније итд. То што путницима нема да се понуди ништа боље од приградског Флирта, те због тога не знају за боље је друга ствар. И у Закарпатју у Украјини преферирају прастари Ганц ДМВ са дрвеним седиштима наспрам препуне маршрутке у којој стоје на једној нози. Да ли то значи да је то добро?
Ja opet kažem na ono šta trenutno imamo a ne za 3-4-5 godina. Mišljenja sam da prosečan putnik preferira flirt u odnosu na vagone. Tačka. Taj putnik ne zna ni za Z1 ni za Flirt ni za KISS apsolutno ga ne zanima ništa od toga. Njega zanima šta mu se pojavi ispred nogu i kako izgleda. Da li bi se ljudi predomislili da imamo normalne vagone, da verovatno bi, ali to trenutno nije tako u Srbiji.
 
Poenta je iskoristiti sva moguća vozna sredstva koja imamo. Primera radi, poslednji voz za Vršac je u 19.40, a poslednji bus u 22. Dakle, tu bi se moglo razmišljati o dodatnom polasku. Ili, neki Flirt iz unutrašnjosti iskoristiti da se pojača BG voz. Znam za problem sa vratima, ali BG voz na 15 minuta u špicu bi nam legao kao bu**** šamar sa sve dužim zadržavanjem na stanicama.

Kalendarska starost voznog sredstva je na 10. mestu na listi onoga što putnika zanima. Mnogo su bitniji pouzdanost, čistoća i komfor. Logično da će se neko zgroziti kad mu se umesto Flirta pojavi išarani Z1 kome su svi prozori neprovidni od zamagljenosti, unutrašnjost smrdi, a vuče ga lokomotiva koja je spreda crna kao da je malopre izgorela.

Ne verujem da bi se zgrozili da im dođe ovakva lokomotiva koja vuče ovakve vagone, pogotovo ako to znači dodatne polaske, a karta svakako jeftinija od autobusa.
IMG_1998.jpeg
IMG_1999.jpeg
 
Remont vagona je 2017. plaćen 70ak hiljada evra po komadu, a novi Flirtovi su, čini mi se, oko 6 miliona po komadu.

Nemoj pogrešno da me shvatiš, Flirt sa ovakvom opremom je odličan voz za kraće linije sa puno putnika i dosta stajanja, mnogo bolji od bilo čega što smo ikada (makar za mog života) imali i njihova nabavka nije bila greška, naprotiv. Pričam o neracionalnosti nekorišćenja postojećih voznih sredstava, pošto se ni mnogo bogatije zemlje nisu tako glupo ponele prema starijem voznom parku. Tih 60 vagona bi moglo mnogo da pripomogne umesto što trunu u depou, a potencijalno da uz mala ulaganja podignu kvalitet usluge.
 
Eto moji roditelji recimo čekaju isključivo Barac kad dolaze u BG, da bi izbegli sedenje 7 sati bez mogućnosti da se mrdneš...u vagonima se zature i prespavaju ceo put. .

A i voz koriste jer nisu vozači pa moraju da se zezaju sa neizvesnom barskom prugom. Nazalost privatni automobil je trenutno najsavršeniji vid prevoza u Srbiji i treba čudo da se dogodi da se to promeni.


Nadam se da će u nekoj reviziji dobiti bolja sedišta, nije to nikakva nauka. Isto ne tako skupa investicija koja ni znatno podigla udobnost voza
 
Vrh