Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

koliko je skuplja pruga za 200 u odnosu na prugu za 160km/h?
Podaci za prugu Pazova - Šid:
160 km/h 288 miliona evra, održavanje i upravljanje 100 miliona
200 km/h 306 miliona evra, održavanje i upravljanje 115 miliona

E sad, imaj na umu da je u pitanju ravničarska pruga, da je predviđeno jako malo rušenja i da neće biti eksproprijacije.
 
Podaci za prugu Pazova - Šid:
160 km/h 288 miliona evra, održavanje i upravljanje 100 miliona
200 km/h 306 miliona evra, održavanje i upravljanje 115 miliona

E sad, imaj na umu da je u pitanju ravničarska pruga, da je predviđeno jako malo rušenja i da neće biti eksproprijacije.
Svakako sam za ovu drugu opciju.
 
U tom slučaju ima smisla, nije potrebno da u nekoj budućnosti ponovo belgamo krivine itd. Ovo nam je za vek vekova. Ukoliko ovo relativno brzo završimo, biće zanimljiv prelaz iz EU u SRB. Sa katastrofe u HR (ako ne srede do tad što čisto sumnjam jer im nije prioritet) na 200 u SRB
 
Када ћемо ми завршити наш део не знам али Хрватска свој неће скоро.
Имају много приоритетнији правац а ни тамо стварни нису сјајне.
 
Уколико се претходно не усагласи са Хрватском, заиста нема неког великог смисла радити пругу за 200 км/ч због три варошице Руме, Сремске Митровице и Шида.
 
Bitnije od same brzine je to sto standard V200+ zahteva denivelaciju pruge a to je za nas mozda najbitnija stvar jer je ovo balkan i ljudi ginu na prugama.

Koлико си напоран са тим. Може се направити и потпуно денивелисана пруга и за ниже брзине. Имаш и примере код нас. Нпр. пруга Пожега - Чачак рађена за 100 км/ч у време СФРЈ.
 
Koja niza brzina u ravnici gde je sve u pravcu bez vecih krivina?

Ono sto kosta su podzemni prolazi galerije, estakade, peroni sa podzemnim prolazima. I to kad si izgradio tu si platio najveci deo cene tih gradjevinskih radova a ti posle pusti brzinu koju hoces.
Nista takva denivelisana pruga za 120 ili 160 ne bi bila drugacija od ove za 200.

A sto se tice pruge Pozega Cacak, ona ima jedan putni prelaz i nije ona izgradjena sa namerom da bude denivelisana vec je takav teren i naseljenost da posto je veliki deo u tunelima i na mostovima prosto se tako namestilo da skoro nema ukrstanja sa putevima a i mala je deonica pa samim tim nije ni reprezentativni uzorak.

To je kao da si rekao da je pruga Prijepolje teretna- Vrbnica denivelisana pruga koja je izgradjena za vreme SFRJ jer nema putnih prelaza.... a kako bi ih imala kad je izgradjena u planini gde ne zivi skoro niko samim tim nema sa cime da se ukrsta.
 
Да али има и више пропуста, подвожњака који су циљано на местима на којима су баш зато да се избегну ПП.
Што се станица тиче, свака озбиљнија модернизација било које пруге требала би (надам се) да подразумева и пролазе и нормалне пероне, онако како је то, рецимо, урађено на Палићу, у Бачким Виноградима, Хоргошу...
И пруга за 120 може да буде денивелисана али и не мора али пруга за 200 не да може него мора, то је једина разлика.
Што се саме цене изградње и разлике 160/200 тиче, ми, рецимо, на БГ - НС нисмо могли значајно да уштедимо јер најскупљи објекти на траси, чортановачки тунел и вијадукт би свакако морали да се раде и за брзину од 160 као што би морале да се изграде и нове станице тамо где су изграђене.
 
Poslednja izmena:
@CEBEP
Naravno, Vojvodina je gusto naseljena sredina koja tj ima gustu mrežu puteva samim tim i mnogo više tačaka ukrštanja sa zeleznicom u odnosu na ovčarsko kablarsku klisuru koju pominje WLAB.
Јасна ствар.
И ја сам поменуо овчарско - кабларску клисуру и то навео као пример и писао да је бесмислено у магистралне пруге улагати стотине милиона евра а оставити ПП.
Не можемо укинути ПП на свим пругама, то нико не ради, али на магистралним пругама то би требало да се подразумева у свакој варијанти модернизације.
 
Tako je, pritom razlika u ceni za deonicu Sid - Stara Pazova izmedju denivelisane za 200 i obicne pruge za 160 je mala kao i troskovi održavanja, neko je okačio to na prethodnoj strani tako da bi bilo greota da je ne denivelišu odmah.
Према ономе што о томе може да се нађе брзина би била 120 у Сремској Митровици, у станици, због тога што пруга сече густо насељено подручје, остало од 140 до 200 а сви ПП се укидају, то јест денивелишу.
Неко је и овде окачио то пре неколико страна.
 
Verujem ti jer si sigurno upućeniji s'obzirom da si vozio tuda.
Na openrailwaymap je označen jedan ali moguće da je ukinut ili da je greška u mapiranju.
 
Уколико се претходно не усагласи са Хрватском, заиста нема неког великог смисла радити пругу за 200 км/ч због три варошице Руме, Сремске Митровице и Шида.
Covek ti napise da je skuplje 10-15% i ti i dalje insistiras na svojim retrogradnim idejama. Ovo se radi sad pa ko zna kad, zasto su novosadjani i suboticani bolji od mitrovcana i rumljana? Nije ni sa Madjarskom usaglaseno na 200 pa mi radimo jer zelimo brze pruge a ne privremena resenja.
 
Ал ће да излепе Сокола са налепницама ББРС НБЈБТ и сл.

Ovako nešto 😃:
20231124_123932.jpg
 
Уколико се претходно не усагласи са Хрватском, заиста нема неког великог смисла радити пругу за 200 км/ч због три варошице Руме, Сремске Митровице и Шида.
I Zagreb je u perspektivi varosica, kuluturolsoska, ekonomska, transportna. Metropole na Balkanu imamo mozda jednu - tursku - sve ostalo su varosice. Savski koridor je inace perspektivan za povezivanjem sa Alpskom regijom, tako da usaglasanjem sa Hrvatskom nije centralno pitanje, nego koneckcija sa regijom koja obuhvata sest vecih drzava. Da prolazi kroz sremske varosice stoji. A da prave HSR da imamo konekcijom sa Zagrebom nije neka perspektiva sto su oni ista kategorija kao mi - bantam.
 
Subotica - Budapest via Szeged red vožnje. Mađarska strana navodi cenu od 6.20 evra jednosmerno za Subotica - Segedin, srpska strana je govorila 3.20 biće interesantno ako su različite cene a moguće je.

FB_IMG_1700867692240.jpg
FB_IMG_1700867683834.jpg
 
Covek ti napise da je skuplje 10-15% i ti i dalje insistiras na svojim retrogradnim idejama. Ovo se radi sad pa ko zna kad, zasto su novosadjani i suboticani bolji od mitrovcana i rumljana? Nije ni sa Madjarskom usaglaseno na 200 pa mi radimo jer zelimo brze pruge a ne privremena resenja.

Нема смисла градити ни за 160 км/ч за три сремске варошице. Нема ама баш никаквог економског оправдања. Урадити сигнализацију Рума - Шид на левом колосеку за обострани саобраћај, мало претрести колосеке, средити путне прелазе и терај 120 Стара Пазова - Шид, а новац искористити за приоритетније пројекте у железници. Са Мађарима јесте усаглашено, они раде за 160, ми за 200. Не би било смисла радити пругу до Суботице даље од Новог Сада за 160/200, да су Мађари остали на 60-80, колико је било пре ремонта.

Волео бих да ми наведете пример у Европи где се за три варошице величине три поменуте сремске гради двоколосечна пруга за 160/200. Много се разбацујемо са парама, много. За тај новац би било много корисније комплетно модернизовати и електрифицирати пруге у Шумадији, притом би још остало да се среди ето сремска пруга за 120 км/ч и вероватно још преко тога остало. Па ево исти ти Хрвати урадише пругу од Загреба за Словенију за 120 км/ч. Јесу ли они ретроградни или ЕУ? Аустријанци имају пругу од Беча ка Мађарској (у смеру Будимпеште) за 140 км/ч и не планирају унапређење у скорије време. Јесу ли они ретроградни или ЕУ? Људи, будите мало реални. Не будите буџетождерачи без потребе, као ова наша власт...
 
Poslednja izmena od urednika:
Vrh